Mazda5 (CR) – Opinie o modelu
Witam mam pytanko czy mazda 5 2.0 benzyna posiada dwu-masę ? bo dziś jeden z znajomych mówi że przy dużych silnikach benzynowych jest dwu-masa (wiem że posiadają diesle ) – z tego co przeglądam forum nic takiego nie znalazłem
dzux napisał(a):bo dziś jeden z znajomych mówi że przy dużych silnikach benzynowych jest dwu-masa
W niektórych dużych może są (nie żadne dwu-masy) tylko dwumasowe koła zamachowe. 2.0 to nie jest duzy silnik.
Panowie po zmianę mazdy 3 na mazdę 5 mam parę uwag przy m3 silnik miałem 1.6 105koni benz. teraz mam 2.0 146km i moje odczucie jest następujące silnik w maździe 5 jest dość głośny na postoju go słychać, gdzie w m3 silnika w ogóle nie było słychać często znajomi pytali się czy mi silnik nie zgasł (rozumiem że może być to spowodowane większa poj silnika ) zawieszenie dość twarde, powyżej 100km/h zaczyna buczeć odgłosem silnika w kabinie.
Jeszcze jedna uwaga przy jakich prędkościach minimalnych zmieniacie biegi???
w maździe 3 bieg 3 od 1500obr/min
bieg 4 od 2000 obr/min prędkość minimalna w instrukcji to 50km/h
bieg 5 od 2000obr/min prędkość minimalna to 70km/h
w maździe 5 mam wrażenie że silnik można kręcić niżej tylko czy to wyjdzie mu na dobre , napiszcie przy jakich prędkościach zmieniacie biegi przy tym silniku 2.0 benz. ?
Jeszcze jedna uwaga przy jakich prędkościach minimalnych zmieniacie biegi???
w maździe 3 bieg 3 od 1500obr/min
bieg 4 od 2000 obr/min prędkość minimalna w instrukcji to 50km/h
bieg 5 od 2000obr/min prędkość minimalna to 70km/h
w maździe 5 mam wrażenie że silnik można kręcić niżej tylko czy to wyjdzie mu na dobre , napiszcie przy jakich prędkościach zmieniacie biegi przy tym silniku 2.0 benz. ?
3-3,5 tys obrotów
Dopisano 8 kwi 2015, 21:32:
wywal to badziewiaste fabryczne wygłuszenie maski i w to miejsce wstaw maty GMS Exelence 07 i na to maty GMS odporne na wysoką temperaturę
Dopisano 8 kwi 2015, 21:35:
a zawias jest taki sam w 3 i w 5 , powiedziałbym, ze to trójka jest twardsza , chyba , ze cos miałeś kombinowane ze sprężynami
Dopisano 8 kwi 2015, 21:32:
wywal to badziewiaste fabryczne wygłuszenie maski i w to miejsce wstaw maty GMS Exelence 07 i na to maty GMS odporne na wysoką temperaturę
Dopisano 8 kwi 2015, 21:35:
a zawias jest taki sam w 3 i w 5 , powiedziałbym, ze to trójka jest twardsza , chyba , ze cos miałeś kombinowane ze sprężynami
Witaj. Szybko się przestawisz i będziesz zmieniał biegi na wyczucie. Obroty będziesz miał około 3 tys. Na mniejszych będzie za wolny a przy większych będzie szarpnięcie. Płynne zmiany są przy delikatnym puszczaniu sprzęgła. Chyba że chcesz się pościgać wtedy zmiana biegu i gaz do dechy. Madzia 5 z tym silnikiem świetnie dają sobie rade i mają odejście. Praktyka czyni mistrza.
Pozdrawiam i życzę miłej i bezpiecznej jazdy.
Pozdrawiam i życzę miłej i bezpiecznej jazdy.
Dziś jechałem tak jak fred.x pisze 3-3,5 tys i powiem że tak zmieniane biegi nie są dla mnie fajnie auto przyspiesza ale ja należę do ludzi spokojnie jeżdżących (chyba że się śpieszę) do tego na pewno większe zużycie paliwa zostaję przy obrotach ok 2,5 tyś jak czyniłem to w m3, jeżeli chodzi o wygłuszenie to będe musiał tak zrobić jak w m3 też wygłuszałem ale tył (jest moja fotorelacja na forum) i efekt był fajny.
Panowie a co z tym najniższymi obrotami dziś miałem okazje trochę po testować jechałem 50 km/h na 4 i auto fajnie równiutko płynęło obr 2 tyś wydawało mi się że mógłbym jechać i 40km/h tylko pewnie dla silnika już to będzie obciążeniem, najniższa prędkość to 70km/h na 5 biegu i tu autko też równo płynie.
Również staracie się jeździć przykładowo w korkach na najwyższym biegu z najniższą wartością obrotową czy trzymacie wyższe obroty na niższym biegu??
Aha i jeszcze jedno pytanie w jakich modelach mazd występują silniki 2.0 benz taki jak w m5 wiem że na pewno w maździe3
pozdrawiam
Panowie a co z tym najniższymi obrotami dziś miałem okazje trochę po testować jechałem 50 km/h na 4 i auto fajnie równiutko płynęło obr 2 tyś wydawało mi się że mógłbym jechać i 40km/h tylko pewnie dla silnika już to będzie obciążeniem, najniższa prędkość to 70km/h na 5 biegu i tu autko też równo płynie.
Aha i jeszcze jedno pytanie w jakich modelach mazd występują silniki 2.0 benz taki jak w m5 wiem że na pewno w maździe
pozdrawiam
Hello.
Też się akurat przesiadam z Premaski na M5 2008 163tys , tyle że w niechlubnym dieaslu . Dzisiaj jadę po auto. Autem wcześniej się przejechałem , sprawdziłem co można zobaczyć i niby ok. Wycięty dpf juz nie sprawia kłopotu. Podobno dla tego sprowadzony bo był do wymiany .
Mam nadzieje że nie będę żałował .
Premacy mnie rozpieściła bezawaryjnością , nigdy nie zawiodła (przebieg 265tyś) . Żal sprzedawać dobre auto:)
Opisze co i jak .
Pozdrawiam
Też się akurat przesiadam z Premaski na M5 2008 163tys , tyle że w niechlubnym dieaslu . Dzisiaj jadę po auto. Autem wcześniej się przejechałem , sprawdziłem co można zobaczyć i niby ok. Wycięty dpf juz nie sprawia kłopotu. Podobno dla tego sprowadzony bo był do wymiany .
Mam nadzieje że nie będę żałował .
Premacy mnie rozpieściła bezawaryjnością , nigdy nie zawiodła (przebieg 265tyś) . Żal sprzedawać dobre auto:)
Opisze co i jak .
Pozdrawiam
Velom napisał(a):Witam,
kto się podzieli opinią na temat "5 – tki" w automacie 2.0 B i w planach gaz . Zastanawiam się nad zmianą mojej Premki Sportive na taką właśnie.
Poproszę o opinię osób które mają w automacie.
trochę czasu minęło ale jak mawiają lepiej później niż wcale.
mam już 1,5 roku. przejechałem nią prawie 40 tys. w tym wypad do Bułgarii.
szczerze mówiąc nie mam zamiaru wracać do manuala, choć skrzynia w trybie manual gdzie zmieniasz samemu biegi +/– to porażka, strasznie duże opóźnienie. Ale ja jestem zadowolony tymbardziej że jeżdżę obecnie więcej po mieście więc duuuża wygoda. Biegi zmienia płynnie bez żadnych szarpnięć.
A i zagazowałem moją madzie. spalanie średnie w trasie 11-12 przy bardzo dynamicznej jeździe. w mieście gorzej 14-16l ale przy obecnych cenach LPG to taniej nawet niż Diesel.
pozdrawiam i polecam
Łukasz
Nadane telegrafem Z1
Panowie szukałbym w wersji chyba poprawnie napiszę jak nie to proszę poprawić Top Sport czy Gta ? W każdym razie chodzi mi o wersje z co ma inne zderzaki jest po lifcie o taka.
http://otomoto.pl/oferta/mazda-5-gta-sk ... 769ce8b610
Myślałem o tym automacie i chciałbym odpoczywać jadąc,a może ktoś mi odpowie jak "depnąć" automat to czy zbiera się fajnie czy powolnie ?W zasadzie jestem tylko z żonką i pieskiem.Śmiejemy się,że znowu autobus kupimy,choć przechodzi mi przez myśl osobówka.Ale lubię wygodę.
Po nowym roku będę się przymierzał do sprzedaży premacki .
http://otomoto.pl/oferta/mazda-5-gta-sk ... 769ce8b610
Myślałem o tym automacie i chciałbym odpoczywać jadąc,a może ktoś mi odpowie jak "depnąć" automat to czy zbiera się fajnie czy powolnie ?W zasadzie jestem tylko z żonką i pieskiem.Śmiejemy się,że znowu autobus kupimy,choć przechodzi mi przez myśl osobówka.Ale lubię wygodę.
Po nowym roku będę się przymierzał do sprzedaży premacki .
- Od: 5 wrz 2013, 20:46
- Posty: 27
- Auto: Mazda Premacy Sportive 02' Zielona 2.0 131KM
jak depniesz w podłogę to szybko fredukuje do najniższego możliwego biegu i zasuwa :-P, feler że przy tym głośno ale mi to się podoba. jedynie jak chcesz używać trybu manual to się zawiedziesz jest do bani, bardzo długo zmienia w zasadzie z takim jakby opóźnieniem.
A tak ja jestem zadowolony i nie myślę nawet bym następne auto kupował w msnualu.
Nadane telegrafem Z1
A tak ja jestem zadowolony i nie myślę nawet bym następne auto kupował w msnualu.
Nadane telegrafem Z1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości