Mazda5 (CR) – Opinie o modelu

Mazda5 2005–2010

Postprzez htb » 28 kwi 2008, 11:07

A czy u was, tzn. u posiadaczy wersji poliftingowej w konsoli miedzy siedzeniami kierowcy i pasazera z tylu jest kolejny uchwyt na kubek, czy kratki od nawiewow ? Wedlug instrukcji niemieckiej dla wersji z kierownica z lewej strony powinny byc tam kratki a u mnie jest uchwyt na kubek tak jak w wersji japonskiej :( Czy wy tez tak macie ?
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 16:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5, TOP 2.0 CD (143KM)

Postprzez Summit » 28 kwi 2008, 13:50

Panowie, nie martwcie się skrzynią. Ta sama historia była w mojej 6. Chodziła bardzo topornie. W tej chwili już się wyrobiła i chodzi jak marzenie.
Trochę cierpliwości. Wszystko się w nowym aucie musi ułożyć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 15:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez htb » 28 kwi 2008, 15:23

U mnie to chyba najbardziej na razie uklada sie kontrolka od kontroli trakcji. W ciagu ostatnich dwoch tygodni zapalila sie juz chyba 4 razy, po czym gasnie w roznych okresach. Raz po pol godzinie raz po dwoch dniach.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 16:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5, TOP 2.0 CD (143KM)

Postprzez kulfon66 » 28 kwi 2008, 22:16

htb napisał(a):A czy u was, tzn. u posiadaczy wersji poliftingowej w konsoli miedzy siedzeniami kierowcy i pasazera z tylu jest kolejny uchwyt na kubek, czy kratki od nawiewow ? Wedlug instrukcji niemieckiej dla wersji z kierownica z lewej strony powinny byc tam kratki a u mnie jest uchwyt na kubek tak jak w wersji japonskiej :( Czy wy tez tak macie ?
hahaha
Ja tez mam tak jak ty miejsce na kubek z góry była tam popielniczka wsadzona i wyciągany z dołu w ogóle pełno jest miejsc na kubeczki chyba te japonce lubią pic dużo pełno tego jest w całej mazdzie :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 10:16
Posty: 16
Skąd: Stockholm

Postprzez SlawekMazda5 » 4 cze 2008, 18:27

Witam!
Od 30 kwietnia jestem w posiadaniu Mazda 5 2,0 CD 143km, wersja ze skórą i elektrycznie odsuwanymi drzwiami. Specjalnie dla dzieciaków zapodałem monitor z DVD – ale kupiony oddzielnie bo większy od oryginału – jednak montaż polecam robić w specjalnych serwisach AUDIO – chłopaki z Mazdy zamontowali – ale nie podłączyli wszystkiego i nie można skorzystać ze wszystkich możliwości Alpiny. Bałem się 17'' kółek ale serio jest ok komfort jazdy nie zginął. Przez miesiąc zrobiłem około 3000 km z czego 1000 na trasie – trochę martwi mnie spalanie bo na trasie – ledwo ledwo przy spokojnej jeździe około 8 l/100 ale za to w mieście ciężko utrzymać pomiędzy 9 a 10l /100 – poprzedni samochód Octavia 1,9 110 km po mieście spokojnie w 7l/100 na trasie 6/100 – nie mogę się przyzwyczić. Czytam o problemach z biegami – owszem jedynka ciężko ale tylko w przypadku próby redukcji z 2 – pozostałe i wsteczny serio ok – i będzie mam nadzieje z czasem lepiej. No i kontrolka trakcji...hehe dobre zapaliła mi się dwa razy w czasie spokojnej jazdy przez osiedlowe drogi – raz zgasła sama po około 30 sek za drugim razem zgasiłem silnik i po odpaleniu było ok – ciekawe o co kamon???
W sierpniu ruszam z rodzinką na długie wakacje – oczywiście Mazdzią – jedziemy na Costa Blanca w Hiszpanii (żona nawet nie czai że termin nie przypadkowo pokrywa się ze startem Roberta w Valencji – hehe) – no i teraz chętnie bedę odwiedzał to forum bo widzę że można się tu więcej dowiedzieć niz w nie jednym ASO!!!
Pytanie do Wszystkich – jak się sprawuje zawieszenie w Mazdach – to mnie dobijało w Skodzie – ciągle coś skrzypiało – mam nadzieję że teraz nie będę musiał słuchać jęków spod kół!!!!
Jak tylko coś nowego się wydarzy – będę się dzielił !!! Pozdro !!!
[flash=][color=#FF0040]SlawekMazda5[/color][/flash]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 20:01
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 5 2.0 143 km TOP 2008

Postprzez marcin74 » 11 cze 2008, 16:07

Witam wszystkich
Już za kilka dni będę miał przyjemność jeździć mazdą 5 2.0 benzyna.
W tej chwili szukam lewego spryskiwacza reflektora – i tu mam pewien dylemat: auto jest ze Szwajcarii, ale przedni zderzak wygląda jak w wersji z USA; spryskiwacz montowany jest w innym miejscu niż w normalnych zderzakach.
Czy ktoś może wie czy jest różnica w samym spryskiwaczu i klapce?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 cze 2008, 14:28
Posty: 11
Skąd: Garwolin
Auto: mazda 5 2.0CR benzyna

Postprzez Piter007 » 28 cze 2008, 21:10

Witaj
wszystko jest fajne w tym autku tylko nie układ wydechowy, problemy z DPF-em , przetykanie, wypalanie w serwisie (koszt 900) , olej częsciej niż 20 000 km, i wcale nie jest tak ekonomiczna jak podaje producent.
pozdro
Piter007
 

Postprzez marcin74 » 29 cze 2008, 07:45

Piter007 napisał(a):Witaj
wszystko jest fajne w tym autku tylko nie układ wydechowy, problemy z DPF-em , przetykanie, wypalanie w serwisie (koszt 900) , olej częsciej niż 20 000 km, i wcale nie jest tak ekonomiczna jak podaje producent.
pozdro


czy dotyczy to też silnika benzynowego?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 cze 2008, 14:28
Posty: 11
Skąd: Garwolin
Auto: mazda 5 2.0CR benzyna

Postprzez kulfon66 » 30 cze 2008, 08:20

Hej !
Przejechałem moim autkiem juz 4 tys. póki co pali w mięście mniej producent podaje miało być 10,6 u mnie jeszcze nie przekroczyło 9,1 na trasie pali 6,6 w jedzie mieszanej od 7,7 do 8,7 w zalerznosci od trasy ale trzyma się w normie jak na razie
:]

Hejka jeszcze takich testów nie robiłem na obroty i ile jedzie przy danych biegach, ale autko na pewno jest bardziej dynamiczne niż poprzednia wersja. Jedzilem poprzednim modelem z 5 biegowa skrzynia nowa mniej pali jest bardziej cichsza, ale czy motorku nie słychać?? Słychać (mam letnie opony Toyo i zimowe tez Toyo sa dość ciche) ale myślę ze jest i lepiej wygłuszona na zakolach i tez mniej chalasliwa na pewno to nie jest auto sportowe a rodzinne ale i tak na swoja mase i wielkość jest dynamiczne nawet powiem ze jest bardzo dynamiczne z wyprzedzaniem nie ma się problemow ile pali pisałem wcześniej (teraz troszkę więcej bo zima tu już prawie jest już mamy temperaturki nawet do -5 wiec zanim się nagrzeje to troszkę to trwa) . Na pewno wybrałbym to autko jeszcze raz bez zastanowienia a miałem do wyboru Toyotę Hondę i Forda jak zrobię tesciki na resztę napisze przejechałem już nią 18 tys. km od kwietnia i 0 problemów .Podswietlacz jest zielony reszta przycisków tez zielona pozdrowienia
Ostatnio edytowano 7 lis 2008, 09:07 przez kulfon66, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 10:16
Posty: 16
Skąd: Stockholm

Postprzez sumer » 29 lip 2008, 13:17

Witam,

Dealer u ktorego kupilem samochod poinformowal mnie, ze pierwszy przeglad jest po 2500 km – darmowy. Czy wiadomo co wymieniaja na tym przegladzie?

Pzdrw,
Sumer
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2008, 12:21
Posty: 27
Skąd: Meerbusch, DE
Auto: Mazda CX-3 Skyactiv-G 120 FWD

Postprzez SlawekMazda5 » 29 lip 2008, 14:53

Byłem wezwany też po około 2000 km – nic nie wymieniają, zwykła kontrola, dokręcenie wszystkiego co się da w zawieszeniu, zgranie nowego softu do kompa i tyle!!! Wielkie pozdrowienia dla wszystkich ja za tydzień ruszam 5 w trasę na wakacje – jedziemy na Costa Blanca w Hiszpanii do Xabii – zobaczymy jak się Madzia spisze – dam jakieś info po powrocie – Trzymajcie się kierownicy – Bajo!
[flash=][color=#FF0040]SlawekMazda5[/color][/flash]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 20:01
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 5 2.0 143 km TOP 2008

Postprzez sal » 9 sie 2008, 09:37

Czy ktoś jeździł może 2L benzyną z rocznika 2007 (skrzynia 5-biegowa) i rocznika 2008 (skrzynia 6-biegowa)?
Jakieś porównanie jeśli chodzi o skrzynię, przełożenia, wygodę zmiany biegów, spalanie?
Zastanawiam się nad zmianą mojej 5-ki na nowy model, ze względu na kilka zmian w nowym modelu :–)
Swoją drogą na liczniku mamy ponad 16kkm i jak na razie żadnych problemów :–)
Żeby tylko jeszcze na niemieckich "wietrznych" autostradach nie rzucało tak na boki :–(
Początkujący
 
Od: 14 lut 2007, 10:57
Posty: 12
Skąd: Zurych
Auto: Leźnik 2.5XT

Postprzez bredok » 18 sie 2008, 14:10

Witam wszystkich serdecznie!

Noszę się z zamierem wymiany Alhambry 1.9 TDI 130 KM na Mazde 5 z silnikiem diesla 143 KM. Ponieważ szukam jakiegoś używanego egzemplarza u nas w kraju w związku z tym mam klika pytań dotyczących samochodu. Czy w Mazdzie 5 dostępne są reflektory ksenonowe, czy tylko są soczewkowe reflekory? I chyba najważniejsze pytanie: Po czym rozróżnie wersje 110 konną od 143 patrząc na silnik z góry? Pytam, bo jak wiecie jest wielu nie uczciwych sprzedawców którzy nawet nie wiedzą co sprzedają...

Dziękuję serdecznie z góry i pozdrawiam.
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 14:00
Posty: 58
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 5 MZR CD

Postprzez Maciej Loret » 18 sie 2008, 14:16

bredok napisał(a):Po czym rozróżnie wersje 110 konną od 143 patrząc na silnik z góry?


Po nr VIN?
http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... 9&blk=KKKK
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 21:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez bredok » 18 sie 2008, 15:03

Chodziło mi o jakieś charakterystyczne szczegóły rożniące silniki niż tylko oznaczenia na klapie tylnej i nr VIN.
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 14:00
Posty: 58
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 5 MZR CD

Postprzez cristow » 18 sie 2008, 15:56

Witam.

Mazda 5 ma reflektory Xenonowe – z soczewką, występują one w wersji wyposażeniowej TOP.

Polecam wybrać sie do Berlina na zakupy do jakiegoś komisu przy salonach Mazdy.

Pozdr
Cristow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 12:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez Maciej Loret » 18 sie 2008, 16:20

bredok napisał(a):Chodziło mi o jakieś charakterystyczne szczegóły rożniące silniki niż tylko oznaczenia na klapie tylnej i nr VIN.


Tylną klapę zostaw w spokoju.
Nie wiem czy są jakieś szczegóły, różniące te silniki, ale VIN jest najprostszym sposobem. Bo jeśli VIN się nie zgadza, to ja bym się nie pchał w takie auto...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 21:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez bredok » 18 sie 2008, 17:00

Bardzo wam serdecznie dziękuje za udzielenie informacji. Jeżeli chodzi o Mazde to jestem zielony stąd też te laickie pytania. VIN jak najbardziej jest istotny tylko chodziło mi właśnie o jakąś wskazówkę przy oglądaniu samochodów w internecie na podstawie zdjęć.

Co do wycieczki do Niemiec to chyba jednak będę musiał sobie ją odpuścic z racji określonej kwoty pieniędzy jakie chce wydać na "5". Na ten cel chciałbym przeznaczyć około 62000 zł razem z rejestracją i wszystkimi opłatami. Co się tyczy określonej kwoty to załapie się na "5" najwyżej z 2006 roku czyli sprzed liftingu.

Rozumie, że Xenony występują tylko i wyłącznie w wresji TOP, w żadnej innej nie?
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 14:00
Posty: 58
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 5 MZR CD

Postprzez ntgale » 18 sie 2008, 22:25

Mogą być jeszcze w wersji Sport ze Szwajcarii, lub Active ze skandynawii.

Edit..
Przynajmniej dotyczy to nowego modelu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 21:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez bredok » 25 sie 2008, 08:40

Macie na myśli modele po liftingu czy tez sprzed też? W wersjach po fiftingu faktyczie tak właśnie jest ponieważ sprawdzałem to u siebie w Mazdzie w Katowicach.
Czy w wersji przed liftingiem występowały spryskiwacze reflektorów "zwykłych" czy też każdy model mający spryskiwacze refletorów mogę traktować tak jakoby miał xenony?
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 14:00
Posty: 58
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 5 MZR CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy