Mazda5 (CR) – Opinie o modelu
W Polsce mamy Mazdy w specyfikacji skandynawskiej a te mają spryskiwacze niezależnie od wersji. Zatem spryskiwaczy bez ksenonów spodziewałbym się głównie w autach w tej specyfikacji. Nie znalazłem samych spryskiwaczy w nowej 5 z innych państw. Przypuszczam, że podobnie jest/było przed fl.
- Od: 27 maja 2008, 22:18
- Posty: 145
- Skąd: SC/WB
- Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII
Witam.
Po face lifcie " 5 " posiada felgi aluminowe 17- tki oryginały Mazdy, szyby tylne przyciemniane. Felgi te wystepowały tylko w wersji Top, natomast szyby występowały od wersji Exclusive + Trend.
Oczywiście pierwszy właściciel mógł doposażyć "5" przy zakupie w felgi alu 17-tki, ale osobiście w to wątpie. Felga taka kosztowała ok. 220 euro / szt ( ceny z Niemiec ). W kabinie powinno byc widać natomiast głośniki wysokotonowe, które występowały tylko w wersji Top (posiadała ona także reflektory ksenonowe). Opieram się na info. z rynku niemieckiego . Pozdrawiam .
Po face lifcie " 5 " posiada felgi aluminowe 17- tki oryginały Mazdy, szyby tylne przyciemniane. Felgi te wystepowały tylko w wersji Top, natomast szyby występowały od wersji Exclusive + Trend.
Oczywiście pierwszy właściciel mógł doposażyć "5" przy zakupie w felgi alu 17-tki, ale osobiście w to wątpie. Felga taka kosztowała ok. 220 euro / szt ( ceny z Niemiec ). W kabinie powinno byc widać natomiast głośniki wysokotonowe, które występowały tylko w wersji Top (posiadała ona także reflektory ksenonowe). Opieram się na info. z rynku niemieckiego . Pozdrawiam .
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
Witam! Mam problem znajomy chce kupic VW Sharana ale podsunąłem mu Mazde 5 z dieslem pod maska. Do wydania ma jakies 80 tys zł. Ważnym czynnikiem sa siedzenia czy sie wyciagaja? Pozdrawiam Iktorn92
- Od: 25 gru 2007, 17:05
- Posty: 185
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'
witam,
mimo że jestem zwolennikiem "miśków", to zawsze podobały mi się Mazdy.
Po sobotniej wizycie w salonie, zarówno mnie jak i mojej 2.5letniej córuni bardzo spodobała się Mazda 5. Córka aż nie chciała z niej wyjść, aktywnie zwiedzając każde miejsce auta
A i cena jak na tak obszerne auto jest interesująca.
Po roku jeżdżenia Coltem, brakuje mi troszeczkę luzu w samochodzie.
Oglądałem nowego Lancera, ale "czegoś" mi w nim brakuje. Cały czas to wnętrze nie do końca mi odpowiada, wrażenie użycia tanich materiałów. Oglądałem też nową Hondę Civic sedan i też nie to.
A jak usiadłem do Mazdy 5 to od razu mnie urzekła.
W związku z ograniczonym budżetem, zastanawiam się nad wersją benzynową 1.8 Exclusive Plus. Choć nie wiem czy to trochę nie za mały silnik. Jednakże 2litrowy 110KM diesel kosztuje 10tys. więcej. A czytając opinie nt. spalania – to diesle wcale takie oszczedne nie sa.
Rocznie przejeżdżam ok. 18000km, codziennie do pracy 12km/stronę i raz/dwa do roku jakieś dalsze wakacje.
Do tego w salonie w Poznaniu nie maja jeszcze żadnej "5" do jazdy testowej
I bądź tu mądry i wybieraj... :/
mimo że jestem zwolennikiem "miśków", to zawsze podobały mi się Mazdy.
Po sobotniej wizycie w salonie, zarówno mnie jak i mojej 2.5letniej córuni bardzo spodobała się Mazda 5. Córka aż nie chciała z niej wyjść, aktywnie zwiedzając każde miejsce auta
A i cena jak na tak obszerne auto jest interesująca.
Po roku jeżdżenia Coltem, brakuje mi troszeczkę luzu w samochodzie.
Oglądałem nowego Lancera, ale "czegoś" mi w nim brakuje. Cały czas to wnętrze nie do końca mi odpowiada, wrażenie użycia tanich materiałów. Oglądałem też nową Hondę Civic sedan i też nie to.
A jak usiadłem do Mazdy 5 to od razu mnie urzekła.
W związku z ograniczonym budżetem, zastanawiam się nad wersją benzynową 1.8 Exclusive Plus. Choć nie wiem czy to trochę nie za mały silnik. Jednakże 2litrowy 110KM diesel kosztuje 10tys. więcej. A czytając opinie nt. spalania – to diesle wcale takie oszczedne nie sa.
Rocznie przejeżdżam ok. 18000km, codziennie do pracy 12km/stronę i raz/dwa do roku jakieś dalsze wakacje.
Do tego w salonie w Poznaniu nie maja jeszcze żadnej "5" do jazdy testowej
I bądź tu mądry i wybieraj... :/
pozdrawiam
Piotr
Piotr
- Od: 2 wrz 2008, 20:19
- Posty: 9
- Skąd: Opalenica
- Auto: Mitsubishi Colt CZ3 – 1.3
Witaj piciu_p.
Ja w tym roku kupiłem mazdę 5 w wersji diesel 2.0 cd 110 KM. Spalanie w mieście w granicach 9 L, w trasie 5 – 7, w zależności od prędkości. W cyklu mieszanym wychodzi mi 7 – 8 l. Co do osiągów to zależy czy będziesz częściej użytkował samochód w mieście czy na trasie. Na trasie, przy wyprzedzaniu wrażenie jest niesamowite. W mieście też całkiem nieźle się zbiera i w życiu bym nie powiedział że rozpędzenie go do 100 km/h trwa aż 13 sek. Wydaje się że dużo mniej. Samochód w dieslu waży 1600 kg, w benzynie 1400.
A ogólnie samochód jest rewelacyjny. POlecam
Ja w tym roku kupiłem mazdę 5 w wersji diesel 2.0 cd 110 KM. Spalanie w mieście w granicach 9 L, w trasie 5 – 7, w zależności od prędkości. W cyklu mieszanym wychodzi mi 7 – 8 l. Co do osiągów to zależy czy będziesz częściej użytkował samochód w mieście czy na trasie. Na trasie, przy wyprzedzaniu wrażenie jest niesamowite. W mieście też całkiem nieźle się zbiera i w życiu bym nie powiedział że rozpędzenie go do 100 km/h trwa aż 13 sek. Wydaje się że dużo mniej. Samochód w dieslu waży 1600 kg, w benzynie 1400.
A ogólnie samochód jest rewelacyjny. POlecam
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
atommy78 – czy jechałeś może benzynką 1.8? Jaka ewentualnie różnica?
Japońskie marki są dla mnie zdecydowanym liderem w silnikach benzynowych. Co do diesli – mam mieszane odczucia. Do tego różnica w cenie 10tys zł.
Przy kilometrach jakie pokonuję w rok i przy niewielkiej różnicy w cenie paliwa – owa różnica w cenie auta, może mi się zwrócić za ok 7-8lat. A to już będzie czas na zmianę auta
Autem głównie będę jeździł do pracy 12km w jedną stronę – odległość między jedną a drugą miejscowością. Nie jest to zatem jazda w zakorkowanym mieście, ale nie można tego do końca nazwać "trasą".
Do takich celów idealny jest obecny colcik. Jednak wyjazd w dalszą podróż – to już do zbyt komfortowych nie należy.
Dlatego też interesuje mnie spalanie silnika 1.8 oraz wrażenia z jazdy, w stosunku do diesla 2.0.
Japońskie marki są dla mnie zdecydowanym liderem w silnikach benzynowych. Co do diesli – mam mieszane odczucia. Do tego różnica w cenie 10tys zł.
Przy kilometrach jakie pokonuję w rok i przy niewielkiej różnicy w cenie paliwa – owa różnica w cenie auta, może mi się zwrócić za ok 7-8lat. A to już będzie czas na zmianę auta
Autem głównie będę jeździł do pracy 12km w jedną stronę – odległość między jedną a drugą miejscowością. Nie jest to zatem jazda w zakorkowanym mieście, ale nie można tego do końca nazwać "trasą".
Do takich celów idealny jest obecny colcik. Jednak wyjazd w dalszą podróż – to już do zbyt komfortowych nie należy.
Dlatego też interesuje mnie spalanie silnika 1.8 oraz wrażenia z jazdy, w stosunku do diesla 2.0.
pozdrawiam
Piotr
Piotr
- Od: 2 wrz 2008, 20:19
- Posty: 9
- Skąd: Opalenica
- Auto: Mitsubishi Colt CZ3 – 1.3
Ja jechałem 5 1,8 a chwilę wcześniej 6 2,0 140KM (diesel). Co prawda nie jestem specjalistą od diesli (ostatnio przejechałem 350 km w trasie Octavia 2,0tdi) ale pierwszy i drugi bieg są strasznie wolne. Od trzeciego to już bajka, ale dodatkowo krótkie zakresy obrotów, w których diesel wykazuje chęć do wspópracy zmuszają do ciągłego mieszania biegami. Jakoś w 5 1,8 było mi bardziej swojsko. Przynajmniej przy ruszaniu wykazuje się większą chęcią do jazdy.
Do swoich wyliczeń weź również pod uwagę wymianę paska rozrządu po 100kkm w dieslu.
Do swoich wyliczeń weź również pod uwagę wymianę paska rozrządu po 100kkm w dieslu.
- Od: 27 maja 2008, 22:18
- Posty: 145
- Skąd: SC/WB
- Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII
piciu_p napisał(a):atommy78 – czy jechałeś może benzynką 1.8? Jaka ewentualnie różnica?
Niestety jechałem tylko dieslem. Wstępnie przymierzałem się również do 1.8, ale po przeczytaniu opinii innych użytkowników o spalaniu 10-11 litrów szybko się wycofałem i nie żałuję.
Ja też kupiłem auto na 7-8 lat a rocznie robię ok 15 tys km. Wcześniej jeździłem yarisem 1,3 w benzynie i mam bardzo pozytywne zdanie o tych sinikach.
Jednak madzia 5 jest dużo cięższa i w jej przypadku sprawne rozpedzanie się wymagałoby kręcenia silnika benzynowego do wysokich obrotów. I stąd te wysokie spalanie.
Fakt, biegi w dieslu mają krótsze przełożenia ale mnie to nie przeszkadza bo lubię jeździć ekonomicznie. W cyklu mieszanym miasto/tereny podmiejskie pali mi średnio 7,5 l. Yaris palił mi tylko o litr mniej, a jaka różnica w masie (900 kh=g kontra 1600)
Przejdź się do salonu i zamów jazdę próbną obydwiema wersjami, wtedy poczujesz różnicę.
- Od: 2 wrz 2008, 20:33
- Posty: 219
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD
atommy78 napisał(a):...
Jednak madzia 5 jest dużo cięższa i w jej przypadku sprawne rozpedzanie się wymagałoby kręcenia silnika benzynowego do wysokich obrotów. I stąd te wysokie spalanie.
Fakt, biegi w dieslu mają krótsze przełożenia ale mnie to nie przeszkadza bo lubię jeździć ekonomicznie. W cyklu mieszanym miasto/tereny podmiejskie pali mi średnio 7,5 l. Yaris palił mi tylko o litr mniej, a jaka różnica w masie (900 kh=g kontra 1600)
Przejdź się do salonu i zamów jazdę próbną obydwiema wersjami, wtedy poczujesz różnicę.
Szczerze powiem, że jednak benzyna nawet 1,8 jest żwawsza od diesla. Dlatego też uważam, że do bardzo częstych jazd miejskich bedzie lepszy. Różnica jak to zwykle bywa pomiędzy tymi rodzajami zasilania silnika wychodzi w trasie. Jednak ok. 1500 kg i 115 KM benzyny nie rokują dobrze.
- Od: 27 maja 2008, 22:18
- Posty: 145
- Skąd: SC/WB
- Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII
ntgale napisał(a):Szczerze powiem, że jednak benzyna nawet 1,8 jest żwawsza od diesla. Dlatego też uważam, że do bardzo częstych jazd miejskich bedzie lepszy.
Od diesla 110 ps żwawszy benzyniak będzie w mieście napewno , ale w trasie proporcje się odmienią ze względu na wyższy moment obrotowy w dieslu . Diesel z DPF do używania TYLKO w mieście się niebardzo nadaje / czytaj o problemach z wypalaniem filtra od DPF-u na krótkich trasach /
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
Mam przerobione już właściwie większość wątków dotyczących modeli 3/5/6 na tym forum, w tym z działu diesel. I pomimo, iż 80% przebiegu robię w trasie (iile tak można nazwać nasze drogi, gdzie i tak jest mnóstwo terenu zabudowanego) to i tak nie wiem czy się pchać w diesla czy raczej benzynę 2,0. W obu przypadkach auto nowe, z salonu. Dodatkowo pozostaje jeszcze kwestia czy 5 czy 6, ale to już inna bajka.
Na pewno przed decyzją jeszcze będę starał się przejechać wersjami, które mnie interesują.
A co do DFP to jest to największy minus tego silnika. Już nawet pasek mi tak nie przeszkadza, choć w długim okresie jest to znaczący wydatek.
Na pewno przed decyzją jeszcze będę starał się przejechać wersjami, które mnie interesują.
A co do DFP to jest to największy minus tego silnika. Już nawet pasek mi tak nie przeszkadza, choć w długim okresie jest to znaczący wydatek.
- Od: 27 maja 2008, 22:18
- Posty: 145
- Skąd: SC/WB
- Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII
silniki benzynowe Mazdy mają rozrząd na łańcuszku?
Przeglądam oferty: autoryzowanych dealerów, nieautoryzowanych oraz oferty dealerów niemieckich na auta roczne i:
– czym ryzykuje klient kupując auto u nieautoryzowanego dealera w Polsce?
– czy auta roczne kupione u niemieckiego dealera mają gwarancję w Polsce? Jakim ewentualnie ryzykiem obarczony jest taki zakup?
Do Berlina mam ok. 200km, więc i możliwość zakupu za Odrą też biorę pod uwagę. Tam roczna "5" z silnikiem diesla 143KM kosztuje ok. 20tys.EUR.
Przeglądam oferty: autoryzowanych dealerów, nieautoryzowanych oraz oferty dealerów niemieckich na auta roczne i:
– czym ryzykuje klient kupując auto u nieautoryzowanego dealera w Polsce?
– czy auta roczne kupione u niemieckiego dealera mają gwarancję w Polsce? Jakim ewentualnie ryzykiem obarczony jest taki zakup?
Do Berlina mam ok. 200km, więc i możliwość zakupu za Odrą też biorę pod uwagę. Tam roczna "5" z silnikiem diesla 143KM kosztuje ok. 20tys.EUR.
pozdrawiam
Piotr
Piotr
- Od: 2 wrz 2008, 20:19
- Posty: 9
- Skąd: Opalenica
- Auto: Mitsubishi Colt CZ3 – 1.3
Witam.
Polecam zakup w Berlinie – ja tak zrobilem i wsio OK – mam normalnie kontynuacje gwarancji w Polsce i akcje serwisowe bez zadnego problemu !
Tez kupowałem roczną :–) ... targuj się ...
Pozdr
Polecam zakup w Berlinie – ja tak zrobilem i wsio OK – mam normalnie kontynuacje gwarancji w Polsce i akcje serwisowe bez zadnego problemu !
Tez kupowałem roczną :–) ... targuj się ...
Pozdr
cristow napisał(a):Polecam zakup w Berlinie – ja tak zrobilem i wsio OK – mam normalnie kontynuacje gwarancji w Polsce i akcje serwisowe bez zadnego problemu
Witam .<br>Również polecam zakup na rynku niemieckim rocznego samochodu . </br>Najlepszym rozwiązaniem jest zakup u oficjalnego dilera Mazdy . </br>Mamy wtedy pewność że samochód nie był poddany " crash-testowi " </br>Gwarancja jest oczywiście respektowana w kraju bez najmniejszego problemu .</br>
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
od 2 miesiecy jezdze mazda 5 2.0 ts i jestem bardzo zadowolony. samochód jest bardzo dynamiczny pomimo swojej wagi i jezdzi sie w nim bardzo komfortowo. jedynym minusem jaki odkrylem jes prawie zerowa powierzchnia bagaznika przy rozlozonym trzecim rzedzie siedzen.
- Od: 29 lip 2008, 19:43
- Posty: 28
- Auto: mazda 5 2006r 2.0d ts (110KM)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości