Mazda5 (CR) – Opinie o modelu

Mazda5 2005–2010

Postprzez cristow » 7 wrz 2008, 14:09

No nie aż tak prawie zerowa ! – i tak wieksza niż w Corolli Verso :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 13:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez atommy78 » 7 wrz 2008, 21:38

cristow napisał(a):No nie aż tak prawie zerowa ! – i tak wieksza niż w Corolli Verso :–)


Potwierdzam. Stelaż od wózka dziecięcego (kółka zdjęte i położone z boku) się mieści :)
Parę razy mieliśmy okazję wykorzystać dodatkowe 2 siedzenia:
2 os. z przodu,2 os. w środkowym rzędzie i 1 os. + dziecko w foteliku z tyłu.
I nikt nie narzekał na brak miejsca:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2008, 20:33
Posty: 219
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez piciu_p » 8 wrz 2008, 14:50

Czy porównywał ktoś może Mazdę 5 do Mitsubishi Grandis?
Też można znaleźć rocznego Miśka w Niemczech za 20tys. EUR (2.0 DI-D od VW).
pozdrawiam
Piotr
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2008, 20:19
Posty: 9
Skąd: Opalenica
Auto: Mitsubishi Colt CZ3 – 1.3

Postprzez Foozy2 » 9 wrz 2008, 00:53

Witam wszystkich posiadaczy Madzi. Przymierzam się również do zakupu 5 na rynku niemieckim. W grę wchodzi 2l. silnik disla, za około 20tyś. euro. samochód około roczny.Ile można utargować z ceny podanej jako wstępna, proszę o podpowiedz. A kupując nowy w salonie i przeprowadzając do kraju ,prócz akcyzy 3,1% płacimy w skarbowym 22% VAT- czy to prawda i co z VAT-em zapłaconym za granicą. POZDRO dla Wszystkich ;) Może Cristow podpowie, ma już jakieś doświadczenie.
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2008, 00:40
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Auto: MADZIA – w planach

Postprzez cristow » 9 wrz 2008, 09:58

Ja z ceny 19.900 zszedlem na 19.000 EUR z kompletem kół zimowych ;–)

Jak kupisz nowy – zaplacisz 22% VAT.

Aby nie placic VAT – auto musi miec min 6 miesiecy i min 6.000 km (choc dokladnie nie pamietam) :–) i tu paradoks bo kupisz auto 4 letnie które ma 3 tys km, bo stalo caly czas w garazu – i zaplacisz jak na nowe !!!

Lub odwrotnie, auto 4 miesieczne z przebiegiem 150.000 tez Ci potraktuja jak nowe :–)

Wiec najlepiej wziasc okolo roczne z przebiegiem okolo 20.000 – tak aby bylo po przegladzie ;–)

Pozdr
Crisrtow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2007, 13:41
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Orzechowo, Wielkopolska
Auto: Mazda 5, MZR-CD TOP 143 KM '06

Postprzez zegar » 9 wrz 2008, 20:23

hi. lpg w mojej madzi spisuje sie dobrze.przejechałem ok 2000km w cyklu mieszanym i spalanie utrzymuje sie na poziomie9,5-10l/100km.komputer pokazuje troche inaczej tzn.o ok 2l mniej na 100km.nie wiem dlaczego tak się dzieje ,ale jak będę blisko serwisu mazdy to nie omieszkam to sprawdzić.kuweta nad kołem zapasowym została w stanie prawie nie naruszonym tzn. trzeba było powycinać wystające stopki i jest ok.nie ma w niej żadnych dziur.nazwy producenta instalacji nie pamiętam ale przy najbliższej okazji sprawdzę i oczywiście napiszę.wrażenia z jazdy jeśli chodzi o przyspieszanie – nie odczuwam większej różnicy za to przy kasie na cpn i owszem.jedna rzecz która trochę mnie denerwowała na początku to głośna praca zaworów lpg na biegu jałowym,w miarę dodawania gazu tego nie słychać.gdy siedzimy w środku to już nie przeszkadza..podobno ten typ tak ma,a jaki to napiszę później.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2008, 20:14
Posty: 7 (0/1)
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 5 2,0 benz

Postprzez Foozy2 » 9 wrz 2008, 23:13

Dzięki Cristow cenne wiadomości, króre wezmę pod uwagę. Te 6 miesięcy i 6000 km. to prawda sprawdzałem w skarbówce. Najlepsze wyjście to samochód roczny, tylko to euro poszło sporo w górę a tu trochę trzeba jeszcze dokupić. <tazz>
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2008, 00:40
Posty: 4
Skąd: Częstochowa
Auto: MADZIA – w planach

Postprzez zegar » 10 wrz 2008, 16:19

Typ lpg LANDIRENZO. Głośno pracują nie zawory a elektrowtryskiwacze. :)
Początkujący
 
Od: 5 maja 2008, 20:14
Posty: 7 (0/1)
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 5 2,0 benz

Postprzez marcin74 » 10 wrz 2008, 17:01

Dzięki zegar za odpowiedź. W międzyczasie też założyłem lpg BRC. Zbiornik 42 litry (wchodzi ok.33l) wymagał podniesienia tylnych siedzeń o ok. 4cm. Zaleta jest taka, że teraz po położeniu 2 i 3 rzędu mam podłogę na jednym poziomie. Zdarza mi się z tego korzystać i wyszło na plus. Kuweta nie ruszona. Na lpg zrobiłem ok.2500km. Spalanie 9 -11l. Komputer zaniża o jakieś 20%, ale ta głupawka podobno jest normą. Spadek mocy przy normalnej eksploatacji jest niezauważalny. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 cze 2008, 15:28
Posty: 11
Skąd: Garwolin
Auto: mazda 5 2.0CR benzyna

Postprzez piciu_p » 11 wrz 2008, 14:11

Ja wciąż się zastanawiam: 1.8 benzyna czy 2.0 diesel.
Jak czytam o kłopotach z DPF w dieslach – to mi się włos jeży.
Benzyna 1.8 do dojazdów do pracy, krótkich trasach, powinna mi wystarczyć. Osiągi podobne do obecnie posiadanego Colta 1.3. Różnica jednak byłaby podczas tankowania.
Zwłaszcza przy pełnej obsadzie auta.
Ehhhh – ciężki orzech do zgryzienia :(
A jeszcze po głowie chodzi nowy Lancer 1.8, używany Grandis diesel lub nowa Octavia 1.9TDI.
A może Mazda wprowadzi jakieś promocje, coby łatwiej można było pojąć decyzję.
Chociaż jak pytałem o dostępność modelu, to też to krucho wygląda. Dziś zamawiasz, a odbierasz w 2009. A płacisz jak za nowy model. Troche to dla mnie dziwne.
pozdrawiam
Piotr
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2008, 20:19
Posty: 9
Skąd: Opalenica
Auto: Mitsubishi Colt CZ3 – 1.3

Postprzez piciu_p » 22 wrz 2008, 10:30

Różnice pomiędzy wersją Exclusive a Exclusive Plus, to m.in. komputer pokładowy. Czyli co? Spalanie chwilowe, średnie, zasięg km? Tylko to czy jeszcze jakieś wodotryski? Cały czas zastanawiam się, czy warto dopłacać do bogatszej wersji.
pozdrawiam
Piotr
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2008, 20:19
Posty: 9
Skąd: Opalenica
Auto: Mitsubishi Colt CZ3 – 1.3

Postprzez kika » 22 wrz 2008, 20:39

Exclusive Plus to to samo co Exclusive z pakietem Trend. Jest w nim automatyczna klima, podgrzewanie foteli, czujnik deszczu i światła, felgi "16", skóra na kierownicy, przyciemniane szyby, tempomat,komputer i halogeny przeciwmgielne. Komp pokazuje średnie chwilowe, średnie całej jazdy, średnią prędkość i zasięg.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 sty 2008, 12:00
Posty: 15
Skąd: Kraków

Postprzez xlord » 23 wrz 2008, 15:55

A właśnie jestem w trakcie realizacji zakupu Madzi 5 z diesel'em 110 KM.
Kiedyś jeździłem 626 rocznik 1991. 2.0 diesel, wersja wolnossąca 68 KM (?) To było super auto. Tylko lałem paliwo i w drogę. 1000km na jednym tankowaniu było normą.
A teraz w końcu realizuję swoje marzenie o 5.
Jeździłem autem testowym 1.8 l i muszę powiedzieć, że bomba, ale niestety w dieslu nie mieli testowego, więc tyle co po placu na tyłach salonu. Też bomba i to nawet bardziej.
Chociaż w sumie jak ktoś chory, jak ja, to mu się i tak podoba. Jak to ktoś gdzieś ładnie napisał na forum "czekam na podanie lekarstwa", bo na razie mam tylko receptę.
Prawdopodobnie za tydzień odbiorę auto i jak sobie trochę pojeżdżę to oczywiście podzielę się wrażeniami, kiedy ochłonę z tego nagłego przypływu radości.
A jak dokonałem wyboru? To w zasadzie nie było trudne. Pod uwagę brałem tylko minivany: Citroen C4 Picasso, Kia Carens, Toyota Corolla Verso, Renault Scenic, Opel Zafira. I tak drogą eliminacji została Madzia, bo francuzy za miękkie i akurat na TVN Turbo był program, w którym obnażyli co serwisy mają za uszami, gdzie na papierze pokazali ile kosztują przeglądy i części. W przypadku Opla też poszło gładko, bo i cena wariacka i jak usiadłem do auta to jakieś takie nijakie i mało wygodne/praktyczne. Tym sposobem na placu boju pozostała Kia, Toyota (szybko odpadła z braku 7 miejsc) i Madzia 5.
I może nawet poważniej rozpatrywałbym Kie, ale kiedy się chciałem umówić na jazdę testową zostałem olany, co stanowiło gwóźdź do trumny konkurencji i wisienkę na torcie, który można nazwać "ostatecznym podjęciem decyzji".
To tyle o moim powrocie do marki, a jak tylko pobrykam, opowiem o wrażeniach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 15:41
Posty: 197 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Chevrolet Rezzo 1.6 16V SX Comfort

Postprzez jarku007 » 23 wrz 2008, 21:50

xlord napisał(a):A teraz w końcu realizuję swoje marzenie o 5.

Życzę dużo zadowolenia z M5 bo to jest wspaniały samochód :)
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez xlord » 30 wrz 2008, 16:10

Wczoraj odebrałem. Rzeczywiście się nie przeliczyłem. Auto wspaniałe. Świetnie się prowadzi, zawieszenie optymalne i świetnie wyciszone wnętrze. Zalet jeszcze można wymieniać. Ja w każdym razie jestem zadowolony z wyboru i tylko czas pokaże, czy obecnie Madzia trzyma jakość jak kiedyś. Już w przyszłym tygodniu zaczynam długie wyjazdy i parę tysiów się zrobi. Wtedy będę mógł oczywiście więcej powiedzieć.
Obrazek zoom-zoom i brum-brum do celu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 15:41
Posty: 197 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Chevrolet Rezzo 1.6 16V SX Comfort

Postprzez grzehoo » 30 wrz 2008, 22:54

no ja z mojej 2.0 143 KM też jestem super zadowolony. Jedyne co mogli zrobić lepiej, to wygłuszenie nadkoli – strasznie hałasują na kałużach. Mazda mogła podpatrzeć np. od Forda te materiałowe nadkola – Focus np. ma i jest to super ciche rozwiązanie w porównaniu do plastików M5.
Ale poza tym super się jeździ, kopa ma niezłego.
pozdrawiam M5tki!
--
grzehoo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2008, 21:38
Posty: 113
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008

Postprzez bredok » 10 paź 2008, 17:06

Powiedzcie mi czy fabryczny odtwarzacz CD przed liftem odtwarzał mp3? Wiem, że nowe 5 po lifcie obsługują ten format.
Wypożyczalnia Bagażników Samochodowych
www.auto-carrier.eu
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 15:00
Posty: 58
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 5 MZR CD

Postprzez jarku007 » 11 paź 2008, 09:35

Witam .<br> Przed liftem radio M5 nie obsługiwało mp3 . :( <br> Można zakupić w serwisie specjalny adapter np. do ipoda .<br> Koszt jego jest dość spory bo wynosi z Niemiec ok.180 euro a z USA ok.160 $. <br>Jeśli chodzi o inny sposób podłączenia mp3 do M5 przed liftem zapytaj Myjka
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez SlawekMazda5 » 16 paź 2008, 20:38

Długo się nie odzywałem ale byłem wyjechany – powiem tylko tyle – bądźcie spokojni – moje wszelkie obawy co do różnych odczuc typu drgania, spalanie itp. minęły!
Tzn – drgania – praktycznie nie występują, spalanie – faktycznie średnie przy moim dizelku 143 km to jakieś 7-8 l ale powiem tylko tyle – tym samochodem grzech jechac oszczędnie – frajda z wciskania gazu jest niesamowita – a pseudo problemy z DFP – nie piszemy o nich jeśli nie znamy się na tym – faktycznie po około 200 km zrobionych tylko w mieście na krótkich odcinkach spalanie wzrasta – ale nie jrest to problem – wystarczy przestac jechac jak dziadek w kapeluszu tylko lekko przycisnąc i po kilku minutach spalanie jest w normie – wystarczy zaobserwowac wskazania komputera. śmigam moją madzią 5 dokładnie 5 miesięcy i nakręciłem narazie 16000 – z każdym kolejnym km wiem że nie myliłem się przy wyborze!!!

CHĘTNIE ODPOWIEM NA KAŻDE PYTANIE – !!!:)
[flash=][color=#FF0040]SlawekMazda5[/color][/flash]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:01
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 5 2.0 143 km TOP 2008

Postprzez kulfon66 » 6 lis 2008, 10:09

ntgale napisał(a):Czy ma ktoś z forumowiczów Mazdę 5 2.0 benzyna ale po liftingu?

Hejka
Ja mam mazde 5 po liftingu 2.0 L
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 11:16
Posty: 16
Skąd: Stockholm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy