Silnik bezkolizyjny | tak czy nie?

Mazda 323 1980–1995

Postprzez VeruS » 14 cze 2007, 10:55

Jestem w trakcie remontu silnika KF.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=37011&highlight=hydrauliczny+napinacz

Ten silnik jest bezkolizyjny do momentu zerwania się paska. Będzie bezkolizyjny jeżeli dasz 5 mm podkładkę pod głowicę... Good Fun. Plotka pewnie wyszła od mechanika który tylko czeka na wymiany śliników, głowic korbowodów.

Oszczędzaj na pasku a silnik szybko zacznie wyglądać jak na zdjęciu poniżej:

Obrazek

Chociaż to była zupełnie inna historia...
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 13:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez banan11 » 14 cze 2007, 11:48

Większość uważa: skoro bezkolizyjny to całkowicie nic się nie stanie. Nic bardziej mylnego, silnik bezkolizyjny to taki, gdzie tłoki nie spotkają się z zaworami po zerwaniu paska rozrządu.
Nie pamiętam, ale chyba ma to związek z budową tłoka (wklęsłe...?)
W silnikach "kolizyjnych" może dojść do pogięcia trzonków zaworów, uszkodzenia tłoków albo prowadnic zaworowych...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 18:39
Posty: 116
Skąd: Bielsko-Biała / Czaniec
Auto: Coupe v6 (Już nie 323F BA '97)

Postprzez Adaś » 14 cze 2007, 11:58

VeruS napisał(a):Oszczędzaj na pasku a silnik szybko zacznie wyglądać jak na zdjęciu poniżej:

VeruS z tego co widzialem w twoim temacie kupiles rozrząd bez napinacza więc tez zastanów jak moze Twoj silnik wyglądać niedlugo:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 15:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez xANDy » 14 cze 2007, 12:07

Hmm – nie tylko – można jeszcze uszkodzić sam tłok, panewkę (jak wgniecie i zaprze się tłok zaworem o głowicę), podnieść głowicę albo w skrajnym przypadku zrobić krzywdę szklance.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 20:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez VeruS » 14 cze 2007, 12:53

Adaś napisał(a):
VeruS napisał(a):Oszczędzaj na pasku a silnik szybko zacznie wyglądać jak na zdjęciu poniżej:

VeruS z tego co widzialem w twoim temacie kupiles rozrząd bez napinacza więc tez zastanów jak moze Twoj silnik wyglądać niedlugo:)


Właśnie intensywnie się zastanawiam.... mam czas do 15.00
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 13:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez banan11 » 14 cze 2007, 13:06

to poczytaj jeszcze tu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=7614
do 15 masz czas :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 18:39
Posty: 116
Skąd: Bielsko-Biała / Czaniec
Auto: Coupe v6 (Już nie 323F BA '97)

Postprzez VeruS » 14 cze 2007, 15:14

Już po 15.00

Pasek MITSUBOSHI, Rolki GMB, napinacz MAZDA. Dodatkowo kupiłem uszczelki pod głowicę MAZDY... A i tak słyszę niekonstruktywną krytykę. Chyba sobie pójdę.
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 13:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez Briareos » 14 cze 2007, 19:38

Ładne zdjęcie, szkoda tylko że z zerwaniem paska to ma mało wspólnego. Trzeba by dość długo pokonywać wzniesienia na IV lub V biegu żeby doprowadzić tłoki do takiego stanu... No chyba że ktoś tak namiętnie LPG oszczędzał.
A w kwestii paska – ważne jest w jakiej pozycji staną wałki, one jakiegoś specjalnego momentu nie mają i bez napędu sprężyny je unieruchomią. W potencjalnie kolizyjnym silniku uszkodzenia mogą się w praktyce nie zdarzać. Co oczywiście nie znaczy że na rozrządzie należy oszczędzać :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 15:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez banan11 » 14 cze 2007, 21:23

VeruS napisał(a):Pasek MITSUBOSHI, Rolki GMB, napinacz MAZDA. Dodatkowo kupiłem uszczelki pod głowicę MAZDY...
SUPER że posłuchałeś naszych rad. Niech Ci się fura spisuje.
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 18:39
Posty: 116
Skąd: Bielsko-Biała / Czaniec
Auto: Coupe v6 (Już nie 323F BA '97)

Postprzez VeruS » 14 cze 2007, 21:53

Fakt. Fotka którą pokazałem nie pochodzi z silnika w którym padł pasek. Tam podczas wymiany uszczelniaczy mechanik wsadził tylko połowę zamka. Druga posiał (podczas oględzin silnika nikt jej nie znalazł więc zakładamy, ze jej tam nie było). Sprężyna się trzymała więc tak zostawił. W czasie jazdy zamek się wypiął, zawór wpadł do cylindra... a, że właściciel nie ma specjalnie rozwiniętej wiedzy motoryzacyjnej to doprowadził do takiego stanu jak na zdjęciu.

To tylko spekulacja... jak było faktycznie nikt nie wie i sie pewnie nie dowie.

Nie myślcie, że nie czytam i nie wyciągam wniosków z tego co piszecie.
Silnik, sprzęgło, skrzynia po generalce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2007, 13:44
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 GT V6 24V 1996

Postprzez Tomex » 29 cze 2007, 11:24

Przeszukalem forum i widze ze ten silnik jest bezkoilizyjny wiec z zaworami sie nic nie stalo (a upewnilo mnie w tym dopiero stanowcze stanowisko jaksy :) ) . Ja swoj rozrzad wymienialem 10,000 km temu, z rolkami – niestety bez tej jednej , najdrozszej z hydraulicznym napinaczem (byla podobno ok) – niestety wczoraj przy obrotach rzedu 6000 silnik zgasl – otwieram maske, patrze – obudowa od rozrzadu cala wywalona w lewo no i pasek spadl – z gory nie widac ze pekl ale chyba musial w takim razie gdzies na dole bo spadniecie paska nie wiem czy w oghole jest mozliwe. W kazdym razie dopiero w pon odstawie auto do warsztatu i mam pytanie ...

Jakie szkody moglo to wyrzadzic? Wykluczam od razu silnik. Rolki? Pasek? Cos jeszcze ewentualnie?
Początkujący
 
Od: 2 cze 2006, 12:34
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Auto: Mx-3

Postprzez polnik@studio » 29 cze 2007, 11:55

Na pewno czeka Cię wymiana kompletnego rozrządu. U mnie w mx-3 strzeliła rolka i też pasek spadł. Po za wymianą kompletu rozrządu nic nie było robione.
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez ulka winnicka » 7 wrz 2007, 13:56

:)
ulka winnicka
 

Postprzez KiRi » 7 wrz 2007, 22:30

Tomex napisał(a):Cos jeszcze ewentualnie?


Na kolanach do Częstochowy. Masz za co dziękować :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 15:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez ravo » 8 wrz 2007, 09:31

wymien wszystko na porzadnych czesciach – oszczedzanie w madzie = duze straty
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez brii » 8 wrz 2007, 14:44

ravo napisał(a):wymien wszystko na porzadnych czesciach – oszczedzanie w madzie = duze straty

Zgadza się – koszt poprzedniego rozrządu i samej roboty po raz drugi w sumie daje większą kwotę niż droższy rozrząd założony raz...
Jeśli idzie o napinacz hydrauliczny – jeśli był właściwie składny to ponoć jest wieczny :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez NieAmator » 18 mar 2013, 08:40

A ja wczoraj debil jeden skleroza <glupek2> kłóciłem się ze swoją babą jak dolewałem płyn chłodniczy zapomniałem założyć korek dojechałem na cpn wszystko ok zatankowałem odpalam i słyszę jak by się zawieszał automat na rozruszniku :| Co jest patrze pod maskę a tam przed dziurę w obudowie rozrządu przy napinaczu wyszedł pasek <klotnia> powtórna sprzeczka z kobietą że przez jej fochy prawie uśmierciłem jej imienniczkę. Dzisiaj jadę holować moją kochanke i zabieram sie za pasek. Żadnego bęc puf stuk nie było więc musi być OK! <spoko>
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2013, 14:13
Posty: 33
Skąd: Kielce
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1992r

Postprzez NieAmator » 20 mar 2013, 23:11

Mi pasek spadł i przyczyna wydaję się być bardzo dziwna
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2013, 14:13
Posty: 33
Skąd: Kielce
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1992r

Postprzez batigol66 » 13 lip 2013, 13:02

Kiedyś słyszałem ze wszystkie mazdy maja bezkolizyjne silniki a zwłaszcza V6.jest to proste jak budowa cepa czyli sa zrobione wycięcia na tłokach i zawory nie spotkaja sie z tłokiem.Kiedyś rozbierałem to widziałem a wyglada to tak https://www.google.pl/search?q=ford+pro ... 1000%3B380
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 10:38
Posty: 73 (2/0)
Auto: Mazda MX-6 2.5 165KM 1993

PostTen post został usunięty przez pondik 24 mar 2015, 15:09.
Powód: .

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323