Problemy z Układem Chłodzenia – Temat Zbiorczy
A w jakiej cenie Marku masz te rolki ? Bylem dzisiaj u nich i dokladnie to troche nie wiedzieli jak to powiedziec... urwali jedna ze szpilek do regulowania naciagu paska przez ta rolke ale ta ktorej uzywa sie do jego napiecia przed dokreceniem rolki w ustawionej pozycji. Tak wiec dalo sie naciagnac troche mniej estetycznie ale rolka jako taka jest i sie trzyma. Jest wycentrowana itd... Gdy zobaczylem jednak pompe ktora to wyciagneli to coz... chyba i tak bylo warto nie jechac nigdzie indziej... to nie byly luzy, spokojnie mozna bylo ruszac oska na boki w gore i w dol i cos odpadlo od strony wirnika. Patrzac na jej stan wygladalo ze do konca jej zywota brakowalo kilku minut.
- Od: 2 sty 2004, 13:53
- Posty: 36
- Auto: Mazda MX-3 '91 V6
to nie byly luzy, spokojnie mozna bylo ruszac oska na boki w gore i w dol i cos odpadlo od strony wirnika
U mnie coprawda nic nie odpadło, lae luzy były na wszystkie strony
Jak silnik chodził to bryzgało płynem po masce
witajcie:0
padł mi termostat tj mam tylko letnie powietrze w kabinie, jutro kupie sobie termostat, ale mam pytanie gdzie w tym aucie znajduje sie termostat? jakies porady przy wymianie? prosze o wszelka pomoc:)
pozdrawiam
mazda 323 ,1,6i –>1987
pozdrawiam
padł mi termostat tj mam tylko letnie powietrze w kabinie, jutro kupie sobie termostat, ale mam pytanie gdzie w tym aucie znajduje sie termostat? jakies porady przy wymianie? prosze o wszelka pomoc:)
pozdrawiam
mazda 323 ,1,6i –>1987
pozdrawiam
kocham madzie:)
- Od: 20 cze 2004, 14:51
- Posty: 5
- Skąd: 3miasto
- Auto: mazda 323 1,6i 1986-87 86km
Jak mi sie dobrze wydaje to termostat masz w korku od chłodnicy wiec jesli kupisz Termostat(korek od chłodnicy) to chyba niebedzie problemu go znalesc i wymienic
Jesli sie myle prosze o poprawienie mnie
Jesli sie myle prosze o poprawienie mnie
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
- Od: 17 lis 2003, 01:14
- Posty: 314
- Skąd: Piaseczno
- Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi
TERMOSTATU W KORKU TO NIE MA, JEST TYLKO ZAWÓR CIŚNIENIOWY KTÓREGO ZADANMIEM JEST UPUSZCZAĆ PŁYN DO ZBIORNICZKA WYRÓWNAWCZEGO LUB POBIERAĆ Z NIEGO , ZALEŻY OD TEMP.TERMOSTAT JEST PO PRAWEJ STRONIE SILNIKA TAM GDZSIE WCHODZI WĄŻ GUMOWY W SILNIK (NA WYSOKOŚCI DOŁU GŁOWICY A GÓRY BLOKU) I PO ODKRĘCENIU ŚRUB Z PRAWEJ STRONY WYCIĄGASZ ULUBIEŃCA NA ŚWIATŁO DZIENNE , PAMIĘTAJ POTEM ODPOWIETRZYĆ UKŁAD, POWODZENIA
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ????????????
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ????????????
- Od: 19 sty 2004, 16:52
- Posty: 245
- Skąd: RADOM
- Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI
tylko bron boze nie kupuj zadnych uszczelek!!!uszczelka jedyna jaka bedzie potrzebna bedzie juz zalozona na termostat .dookola objedz silikonem i juz.
"Neue Kraft für unsere Idee vom Coupé: BMW 635 CSi "
Teraz mam 218 KM
Teraz mam 218 KM
- Od: 8 kwi 2004, 16:03
- Posty: 36
- Skąd: Koszalin
- Auto: BMW 635 CSi `84
I uważaj przy przykręcaniu obudowy termostatu , tydzień temu wymieniałem i w czasie dokręcania pękła mi obudowa termostatu ,chyba temostat źle się ułożył w swoim gnieździe i lekko wystawał a ja za mocno kluczem go potraktowałem, musiałem spawać.
- Od: 3 lis 2004, 20:02
- Posty: 49
- Skąd: Radzymin (Wawa)
- Auto: 323 sedan BG 1,6 16V 93r.LPG
Spec ma rację. Termostat oczywiście nie jest w korku od chłodnicy, ponieważ zakrętka chłodnicy odpowiada za utrzymanie właściwego ciśnienia w układzie chłodzenia. Zawiera ona zawór nadciśnieniowy (0,75-1,05 bara), oraz zawór podciśnieniowy (0,09 bara). Zawór podciśnieniowy wpuszcza powietrze do układu, gdy płyn chłodzący stygnie i zmniejsza swą objętość.
Natomiast termostat decyduje o tym, czy płyn chłodzący ma być schładzany w chłodnicy, czy nie, tzn. czy płyn chłodzący ma cyrkulować w "małym" czy w "dużym" obiegu. Tak długo, jak temperatura płynu chłodzącego rośnie, termostat coraz bardziej otwiera przepływ schłodzonego płynu wracającego z chłodnicy. Zaś gdy temperatura robocza spada, zawór się zamyka, odcinając dopływ schłodzonego płynu do czasu osiągnięcia temperatury roboczej. Więc jeśli termostat się uszkodzi, to może pozostać w pozycji otworzonego "dużego" obiegu, co spowoduje, że od chwili uruchomienia silnika, chłodnica bierze udział w schładzaniu płynu, co skutkuje wolniejszym rozgrzewaniem się silnika i... oczywiście wymiennika ciepła, czyli nagrzewnicy. Więc przez to możesz mieć chłodno w kabinie. Przynajmniej na początku, tuż po odpaleniu silnika i przez pierwszych kilka kilometrów.
Cena termostatu oscyluje w okolicy 30-35zł.
Możliwa jest też jeszcze jedna opcja. A mianowicie może zamuliła Ci się nagrzewnica. Oczywiści jest to bardzo sporadycznie spotykany problem, gdyż pompa wodna podaje płyn z taką siłą, że raczej muł się nie osadza. Ale wszystko jest możliwe.
Powodzenia.
Niektóre informacje zaczerpnięto z książki serwisowej Dieter Korp – "Mazda 323 – Reguluję i naprawiam", Wydawnictwo Przemysłowe WEMA, Warszawa 1997
Natomiast termostat decyduje o tym, czy płyn chłodzący ma być schładzany w chłodnicy, czy nie, tzn. czy płyn chłodzący ma cyrkulować w "małym" czy w "dużym" obiegu. Tak długo, jak temperatura płynu chłodzącego rośnie, termostat coraz bardziej otwiera przepływ schłodzonego płynu wracającego z chłodnicy. Zaś gdy temperatura robocza spada, zawór się zamyka, odcinając dopływ schłodzonego płynu do czasu osiągnięcia temperatury roboczej. Więc jeśli termostat się uszkodzi, to może pozostać w pozycji otworzonego "dużego" obiegu, co spowoduje, że od chwili uruchomienia silnika, chłodnica bierze udział w schładzaniu płynu, co skutkuje wolniejszym rozgrzewaniem się silnika i... oczywiście wymiennika ciepła, czyli nagrzewnicy. Więc przez to możesz mieć chłodno w kabinie. Przynajmniej na początku, tuż po odpaleniu silnika i przez pierwszych kilka kilometrów.
Cena termostatu oscyluje w okolicy 30-35zł.
Możliwa jest też jeszcze jedna opcja. A mianowicie może zamuliła Ci się nagrzewnica. Oczywiści jest to bardzo sporadycznie spotykany problem, gdyż pompa wodna podaje płyn z taką siłą, że raczej muł się nie osadza. Ale wszystko jest możliwe.
Powodzenia.
Niektóre informacje zaczerpnięto z książki serwisowej Dieter Korp – "Mazda 323 – Reguluję i naprawiam", Wydawnictwo Przemysłowe WEMA, Warszawa 1997
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Mam mały problem z chłodnicą a dokładnie z jej wentylatorem. Za każdym razem gdy silnik nabierze temperatury załącza się wentylator co jest normalnym objawem, ale przy wyłączeniu silnika wentylator się wyłącza co powoduje podniesienie się stanu wody w zbiorniczku wyrównawczym. Jak zrobić tak żeby wentylator wyłączył się po ochłodzeniu chłodnicy nawet przy wyłączonym silniku
Get Rich or Die Tryin'
- Od: 9 lip 2007, 10:40
- Posty: 25
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 1996, 1840 cm3
to maże padł czujnik który załancza wentylator .Czasami go nie załączy i dlateggo gotuje.WIWAT napisał(a): Raz jest ok a raz sie gotuje
no to trzeba zobaczyć, nie wyłanczając silnika, czy pracuje wtedy wentylator ,pszypuszczam że nie.WIWAT napisał(a):wskazówka jest na połowie ale zdarza się że podnosi się na maxa i paruje woda
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Witam.
Jestem nowy na forum i nowym szczęśliwym posiadaczem kultowego pojazdu jakim jest Mazda 323 BF 1.6 GT. A więc tak, samochód nabyłem 2 dni przed wysłaniem go na złom poprzedniemu właścicielowi było szkoda czasu i pieniędzy na remont więc chciał się go pozbyć więc kupiłem ją za śmieszne pieniądze. Madzia dojechała do domu o własnych siłach. Po przejechaniu ok 3km (z 5km całej trasy) silnik nabrał wysokiej temperatury, po 5 km już zaczynała wrzeć i tu zaczyna się mój problem.l Termostat się otwiera i zamyka bez żadnego problemu, czujnik wentylatora jest nowy bo stary złamałem przy odkręcaniu, wentylator też nowy bo silniczek się spalił i nadal się grzeje. Jak sprawdzić czy pompa wody działa prawidłowo. Co może być przyczyną grzania się silnika Jak je wyeliminować Proszę o pomoc.
]
Jestem nowy na forum i nowym szczęśliwym posiadaczem kultowego pojazdu jakim jest Mazda 323 BF 1.6 GT. A więc tak, samochód nabyłem 2 dni przed wysłaniem go na złom poprzedniemu właścicielowi było szkoda czasu i pieniędzy na remont więc chciał się go pozbyć więc kupiłem ją za śmieszne pieniądze. Madzia dojechała do domu o własnych siłach. Po przejechaniu ok 3km (z 5km całej trasy) silnik nabrał wysokiej temperatury, po 5 km już zaczynała wrzeć i tu zaczyna się mój problem.l Termostat się otwiera i zamyka bez żadnego problemu, czujnik wentylatora jest nowy bo stary złamałem przy odkręcaniu, wentylator też nowy bo silniczek się spalił i nadal się grzeje. Jak sprawdzić czy pompa wody działa prawidłowo. Co może być przyczyną grzania się silnika Jak je wyeliminować Proszę o pomoc.
]
Mazda 323 BF 1,6 GT '89
Kiedyś będzie 323 BF GTX
Kiedyś będzie 323 BF GTX
- Od: 28 lut 2012, 22:15
- Posty: 12
- Skąd: USTKA
- Auto: Mazda 323 BF 1.6 GT '89
a wentylator się włącza ? Chłodnica robi się cała gorąca?
napięcie jest na zaciskach wentylatora? a się nie włacza?
pod dolotem powietrza znajduje się czujnik wentylatora, na kluczyk chyba 14-13 na płaską wsuwkę. Jak silnik pracuję wypinając tą wsuwkę to wentylator powinien się włączyć. O ile dobrze pamietam. Sprawdź czy się włączy jak napisałem wyżej.
niestety przy zakładaniu termostatu pękła mi pokrywa i prace chwilowo wstrzymane. może ktoś ma dostęp do części tego silnika co w temacie?? potrzebuję jeszcze parę innych rzeczy. więc będę wdzięczny za wszelkie informacje. pozdrawiam
Mazda 323 BF 1,6 GT '89
Kiedyś będzie 323 BF GTX
Kiedyś będzie 323 BF GTX
- Od: 28 lut 2012, 22:15
- Posty: 12
- Skąd: USTKA
- Auto: Mazda 323 BF 1.6 GT '89
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości