Problemy z Silnikiem, Obrotami – Temat Zbiorczy

Mazda 323 1980–1995

Postprzez Franek » 16 sty 2004, 21:25

Witam, od kilku tygodni zauwazylem niskie osiagi mojej mazdy (323 '87 rok 1,5). Dawniej to przy wyprzedzaniu bylo az czuc moc silnika a teraz cos to mu niemrawo idzie. Samochodzik jest gazowany od roku i ma kilka defektow ktore moga ta obnizke powodowac, ale.. Auto ma przypalone sprzegielko (jak depne mu do dechy to szybko wchodzi na wysokie obroty, pod gorki sie meczy) ale nie zauwazylem zeby sie nagle to sprzeglo sie tak wykonczylo. Druga sprawa to gaz, a wlasciwie mieszanka zimowa, tez nie wiem czy wplywa ona na osiagi auta. Trzecia to oponki zimowe od... seicento. Ale sam nie wiem czy te rzeczy mogly az tak obnizyc skutecznosc mojego autka. Nie mowie o tym ze spadly mu osiagi z 180 na 160 po prostej ale ze az do 135!!!! Czyzby silnik juz nie dawal rady? A ten gaz? Gorszy jest w zimie? Moze to sprzeglo? Sam nie wiem. Pomozcie :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2003, 20:11
Posty: 45
Auto: Mazda 6

Postprzez Mario » 16 sty 2004, 21:36

... pewnie wszystko po trochu, samochody same się nie naprawiają :( a wszelkie usterki mają to do siebie, że zaniedbane prowadzą do jeszcze większego bigosu ...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 paź 2003, 16:25
Posty: 20

Postprzez Franek » 19 sty 2004, 23:01

A jednak LPG, wlalem na BP i idzie jak dawniej ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2003, 20:11
Posty: 45
Auto: Mazda 6

Postprzez spec » 5 kwi 2004, 16:48

Mam dziwną sprawę z Madzią, zrobiłem remont silnika pierścionki, tulejowanie bloku,głowicę.... Przy rozruchu zakopci olejem (na niebiesko) a po chwili spaliny są czyste można przegazowywać i nic a postoi i rzuci na niebiesko,chodzi o to że założyłem uszczelniacze zaworów JC i co o tym sądzicie?????Podobno te JC są do bani, nie wiem
P.S. Oczywiście ilość "niebieskiego" zależna jest od czasu postoju, najwięcej rano, przy krótkich postojach relatywnie mniej.
Ostatnio edytowano 8 kwi 2004, 11:36 przez spec, łącznie edytowano 1 raz
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 15:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez majsterm » 5 kwi 2004, 20:16

a świece ci olejem zapiepsza??
GG# 706869<br>mazda 929, ambitna sztuka !!!<br><br>
<b>www.mazdaspeed.pl</b><br>
<b>www.streetracers.pl</b>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2004, 20:18
Posty: 96
Skąd: Aleksandria
Auto: Mazda 929 2.0i cupe

Postprzez JACU626 » 5 kwi 2004, 20:34

Uszczelniacze szlag trafił, mialem podobnie i drugie tez JC zalozyłem i juz 80 tkm spoxik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 17:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez spec » 6 kwi 2004, 09:29

świece oleju miały trochę na gwintach, elektrody są czyste,
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 15:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez mtaranti » 6 kwi 2004, 22:40

chyba pierscienie sie nie ułożyły
a olej to poprostu bierze jeszcze przez pierścienie i cała komora ssąca głowicy i kolektor ssący są zachlapane olejem, gdy postoi to olej spływa do cylindra i po odpaleniu stąd ten dymek.przeszedłem to już w mojej 626 ge fs i raczej to nie uszczelniacze
z uszczelniaczami to bym poczekał
rada – jeździć i czekać
to co piszesz to u mnie działo sie tak przed remontem tylko na większą skale. zrobiłem remont koszt około 2,5 tys. teraz nie kopci na niebiesko ale olej wcina dalej no ale przy odpalaniu nie ma błękitnego dymku. uszczelniacze zmieniałem 2 razy
Ostatnio edytowano 8 kwi 2004, 22:26 przez mtaranti, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2004, 23:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez spec » 7 kwi 2004, 14:47

a ile myśliszpoczekać zrobiłem o remontu(pierścionków)2800 km, od głowicy1500 to chyba wystarczy, a dymienie na początku było znikome po remoncie, poza tym tulejowałem blok więc nie muszą się aż tyle układać. ale wstrzymam się jeszcze z 500 km i zobaczxę. a skoro ci nie kopci i wydałeś 2,5 tysia to gdzie ten olej? ciekawe, odpisz
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 15:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez gazdus » 7 kwi 2004, 18:03

A ile bierze ci tego leju ja mam to samo w 323F BA po robocie głowicy i pierścionków już 12kkm i dalej wsiąka gdzieś 0,5 litra na 1 kkm a jak mocniej przycisnę to i więcej :(
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2004, 22:37
Posty: 11

Postprzez TOMO » 8 kwi 2004, 10:54

JEST JEDNO PODSTAWOWE PYTANIE? JAKIEJ FIRMY BYŁY PIERŚCIENIE, BO JEŚLI NIE ORYGINALNE TO MYŚLĘ ,ŻE BĘDZIE KOPCIŁ DO KOŃCA SWOICH DNI TEN SAMOCHODZIK SZCZEGÓLNIE JESZCZE PRZY TYCH DOBRYCH USZCZELNIACZACH POZDRO
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2004, 07:59
Posty: 11
Skąd: warszawa
Auto: mazda 626 gw

Postprzez spec » 8 kwi 2004, 11:35

pierścienie są chyba ok, bo przy jezdzie nie dymi ani trochę, i zaraz po dymku spaliny są czyściutkie, można go przegazowywać i nic nawet na zimnym też nie kopci, tylko po [tiiit] rozruchu rzuci, kupiłem uszczelniacze Hipol polecił je Jaksa, na badziewie z jc już sie nie zdecyduję.Moim zdaniem jakby to były słabe pierścionki to dymiłby cały czas a nie tylko po rozruchu.oleju ubywa b. mało 300-400 ml/1000km
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 15:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez mtaranti » 8 kwi 2004, 16:22

specjalistar napisał(a):a ile myśliszpoczekać zrobiłem o remontu(pierścionków)2800 km, od głowicy1500 to chyba wystarczy, a dymienie na początku było znikome po remoncie, poza tym tulejowałem blok więc nie muszą się aż tyle układać. ale wstrzymam się jeszcze z 500 km i zobaczxę. a skoro ci nie kopci i wydałeś 2,5 tysia to gdzie ten olej? ciekawe, odpisz

jesli zadajesz pytania to pisz dokładnie wszystko co zrobiłeś! (chodzi mi ze zmieniłeś też tuleje)

Bo widzisz mi nie kopci przy odpaleniu, dymku jak przygazuje to nie widze, a przed remontem było widać, zrobiłem tez juz z dwa tysiące i HGW!
a gdy pisałem na twoj post to miałem okolo 1000 km to wtedy jeszcze uważałem ze to normalne no i miałem przeciek na walku rozrządu to myslałem ze głównie to stąd ubytek teraz niby nigdzie nie przecieka a oleju ubywa.
może i tymi [tiiit] pierścieniami ale nie były z JC tylko jakieś z zaoceanu miały być dobre i sprawdzone ponoć już no ale nie orginały.

KTOS KIEDYS NAPISAL JAK W MAŹDZIE SKONCZY SIE SILNIK TO TRZEBA DRUGI A NIE REMONTOWAĆ – MIAŁ CHYBA RACJĘ
zmieniałem uszczelniacze juz dwa razy
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2004, 23:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez Jaksa » 8 kwi 2004, 17:51

JEST JEDNO PODSTAWOWE PYTANIE? JAKIEJ FIRMY BYŁY PIERŚCIENIE, BO JEŚLI NIE ORYGINALNE TO MYŚLĘ ,ŻE BĘDZIE KOPCIŁ DO KOŃCA SWOICH DNI TEN SAMOCHODZIK SZCZEGÓLNIE JESZCZE PRZY TYCH DOBRYCH USZCZELNIACZACH POZDRO
I to jest święta racja !! Ja osobiście nigdy nie miałem problemów z motorami od czasu gdy wkladam oryginalne części i jeszcze jedno – zaklad który robi obróbki też musi mieć pojęcie w tym temacie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez fachura » 10 kwi 2004, 19:33

witam myślę że popełniłeś jeden błąd hodzi o głowicę niewymieniłeś prowadnic zaworowych a to swięta rzecz muśisz wymienić i załuż orginalne uszczelniacze zaworowe bo w tym tkwi cały problem i wymien olej na mineralny zaufaj mi.pozdrawiam fachura
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2004, 19:26
Posty: 56
Skąd: Białystok

Postprzez spec » 14 kwi 2004, 12:05

WITAJCIE!!! NABYŁEM drogą kupna uszczelniacze zaw. TAKOMA nie będę się rozpisywał, założyłem na stary zaw i wszedł ciasno a mam jc i zgadnijcie....TAK średnica otworu jest 0,5 mm większa jak w TAKOMIE i co luzik. Gadać mi się nie chce na to pieprzone jc , takoma nawet jest dużo wyższa pewnie nie utopi się w oleju jak jc!!!Jak zmienię to się odezwę. Fachura popchnąłeś mnie do zakupu nowych uszczelniaczy, dzięki.P.S. żałujcie że nie widzicie jednych i drugich przed sobą!!! Ciśnie się na usta:


[tiiit] JEGO JC
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 15:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez spec » 20 kwi 2004, 09:02

pierścionki są założone RIK. Pozdrawiam
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 15:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez fachura » 20 kwi 2004, 20:05

są to dobre pierśćienie naprawdę sam niekiedy takie zakładam.FACHURA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2004, 19:26
Posty: 56
Skąd: Białystok

Postprzez artus » 20 kwi 2004, 20:53

Mam pytanie do Jaksy i Fachuty po ilu wymienia się pasek rozrządu i napinacz bo mam germańską książkę serwisową i nie mogę się doczytać czy było wymieniane jak kupowałem Madzie to miała niecałe 110tyś.km.
ZSW M926 MAZDA MX-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2004, 22:24
Posty: 152
Skąd: Świnoujście
Auto: Mazda MX-3 1.6

Postprzez Jaksa » 20 kwi 2004, 21:59

co 100 tyś km wszstkie modele do 97 r.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323