Problemy z Silnikiem, Obrotami – Temat Zbiorczy
Witajcie!
Naprawiam moją ex Mazdę znajommemu i jest problem, bo nie ma iskry.
Mianowicie w drodze mu zgasła i nie chciała zapalić. Pojechałem do niego, zdjąłem kopułkę, wyczyściłem poskładałem i zapaliła od razu. Niemniej jak już dojeżdżał do domu, to już mu słabła, jakby przerywała. No więc wymieniona została kopułka i palec rozdzielacza na nowy. Po założeniu ładnie zapaliła ale po jakiejś minucie zgasła i już nie zapaliła więcej.
I teraz co to może być – przewody wykluczam, bo na przewodach od mojej też nie działa.
Co dziwne kręcąc rozrusznikiem obrotomierz sobie zawsze podskakiwał, teraz wskazówka leży trupem na 0, nawet podczas kręcenia.
Mój typ, to aparat zapłonowy. Cewkę mierzyłem omomierzem i wydaje się być sprawna (tj. nie ma przewr między uzwojeniami oraz przebić na masę) jednak nawet na samej cewce nie ma wysokiego napięcia . Przewody idące od aparatu do cewki sprawdziłem omomierzem i wyglądają na sprawne). Ktoś wie, jak sprawdzić, czy aparat działa poprawnie? Aparat jest bezstykowy...
Co wymienić w pierwszej kolejnośc?i Aparat czy cewkę?
___________________________________________
323 BF B3 1,3 1.324ccm 8v SOHC 60KM 100Nm 1989r.
Naprawiam moją ex Mazdę znajommemu i jest problem, bo nie ma iskry.
Mianowicie w drodze mu zgasła i nie chciała zapalić. Pojechałem do niego, zdjąłem kopułkę, wyczyściłem poskładałem i zapaliła od razu. Niemniej jak już dojeżdżał do domu, to już mu słabła, jakby przerywała. No więc wymieniona została kopułka i palec rozdzielacza na nowy. Po założeniu ładnie zapaliła ale po jakiejś minucie zgasła i już nie zapaliła więcej.
I teraz co to może być – przewody wykluczam, bo na przewodach od mojej też nie działa.
Co dziwne kręcąc rozrusznikiem obrotomierz sobie zawsze podskakiwał, teraz wskazówka leży trupem na 0, nawet podczas kręcenia.
Mój typ, to aparat zapłonowy. Cewkę mierzyłem omomierzem i wydaje się być sprawna (tj. nie ma przewr między uzwojeniami oraz przebić na masę) jednak nawet na samej cewce nie ma wysokiego napięcia . Przewody idące od aparatu do cewki sprawdziłem omomierzem i wyglądają na sprawne). Ktoś wie, jak sprawdzić, czy aparat działa poprawnie? Aparat jest bezstykowy...
Co wymienić w pierwszej kolejnośc?i Aparat czy cewkę?
___________________________________________
323 BF B3 1,3 1.324ccm 8v SOHC 60KM 100Nm 1989r.
jest MPV LW '00 BENZYNA oraz mazda 323f BJ 1,6 16v AUTOMAT 2002r.
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Ciekawe stwierdzenie Albowiem nie odnotowałem tam modulu zapłonowego. Zaplon jest rozwiązany tak:dizzi napisał(a):Moduł walnięty
Cewka zapłonowa pod nią przeód wysokiego napięcia idzie do rozdzielacza zapłony, czyli kopułki i dalej na świece. Natomiast do cewki do zacisku "+" podłączone są 3 przewody: jeden idzie do aparatu zapłonowego, drugi do kondensatora a trzeci idzie do wiązki przewodów. Do drugiego zacisku cewki są podłączone dwa przewody: Jeden idzie do aparatu zapłonowego (i to są obydwa, jakie wychodzą z aparatu) i drugi -podwójny (też ucieka do wiązki z przewodami). Modułu jako takiego tam nie ma. Silniczek to 1,3 B3 gaźnikowy.
Czekam na dalsze propozycje, jak dla mnie, to jest aparatu sprawka, że nie nie daje impulsów na cewkę, albowiem po włożeniu świecy do przewodu WN cewki powinna być iskra a tu nie ma nic...
jest MPV LW '00 BENZYNA oraz mazda 323f BJ 1,6 16v AUTOMAT 2002r.
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Jeśli obrotomierz leży, to ja bym zaczął od wymiany aparatu, bo to z impulsów zapłonu są liczone obroty.
Ten zacisk cewki z podłączonym kondensatorem powinien mieć przy włączonym zapłonie napięcie z akumulatora – sprawdź. Ten drugi zacisk jest kluczowany przez aparat zapłonowy – ogólnie zasada ta sama. co w mechanicznych przerywaczach, podawana jest masa.
Możesz odpiąć cewkę (jak się da, to zostaw kondensator) i podłączyć ją kablem z plusową klemą akumulatora, a do drugiego zacisku podłączyć luźny kabel i "ślizgać" nim szybko po minusowej klemie. W takim układzie świeca wpięta w przewód WN cewki i przytknięta gdzieś do metalu silnika powinna dawać iskrę – przy czym uprzedzam, że pewnie słabą, bo jakość iskry zależy od szybkości rozłączania obwodu a człowiek z kabelkiem w ręku robi to zbyt wolno. No i nie baw się tak zbyt długo, bo bez układu ograniczenia prądu cewka będzie pracować głównie na zwarcie akumulatora i to nie wpływa zbyt dobrze na jej żywotność.
Ten zacisk cewki z podłączonym kondensatorem powinien mieć przy włączonym zapłonie napięcie z akumulatora – sprawdź. Ten drugi zacisk jest kluczowany przez aparat zapłonowy – ogólnie zasada ta sama. co w mechanicznych przerywaczach, podawana jest masa.
Możesz odpiąć cewkę (jak się da, to zostaw kondensator) i podłączyć ją kablem z plusową klemą akumulatora, a do drugiego zacisku podłączyć luźny kabel i "ślizgać" nim szybko po minusowej klemie. W takim układzie świeca wpięta w przewód WN cewki i przytknięta gdzieś do metalu silnika powinna dawać iskrę – przy czym uprzedzam, że pewnie słabą, bo jakość iskry zależy od szybkości rozłączania obwodu a człowiek z kabelkiem w ręku robi to zbyt wolno. No i nie baw się tak zbyt długo, bo bez układu ograniczenia prądu cewka będzie pracować głównie na zwarcie akumulatora i to nie wpływa zbyt dobrze na jej żywotność.
Dzięki za rzeczową odpowiedź tak właśnie myślałem, że jest kluczowana masa, ale nie chciałem czegoś popsuć .Briareos napisał(a):Jeśli obrotomierz leży, to ja bym zaczął od wymiany aparatu, bo to z impulsów zapłonu są liczone obroty.
Jutro postaram się sprawdzić, co jest z tym nie tak i poinformuję o wynikach na FORUM .
jest MPV LW '00 BENZYNA oraz mazda 323f BJ 1,6 16v AUTOMAT 2002r.
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
W aparacie jest owy moduł...karolkus napisał(a):Silniczek to 1,3 B3 gaźnikowy. Czekam na dalsze propozycje, jak dla mnie, to jest aparatus prawka
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
W sumie tak by wychodzilo... cóż myślałem, że chodzi o modul taki, jak np. w Polonezach z bezstykowym zapłonem .Jaksa napisał(a):W aparacie jest owy moduł...karolkus napisał(a):Silniczek to 1,3 B3 gaźnikowy. Czekam na dalsze propozycje, jak dla mnie, to jest aparatus prawka
Pozdrowionka.
jest MPV LW '00 BENZYNA oraz mazda 323f BJ 1,6 16v AUTOMAT 2002r.
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Tu masz w środku aparatu (zdemontuj kopułkę) w poniedziałek wymienialismy taki moduł (koszt w zamienniku 150zł).karolkus napisał(a):cóż myślałem, że chodzi o modul taki, jak np. w Polonezach z bezstykowym zapłonem
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wiem, że pod kopułką odłączałem od niego kable, żeby sprawdzić, czy są całe .Jaksa napisał(a):Tu masz w środku aparatu (zdemontuj kopułkę) w poniedziałek wymienialismy taki moduł (koszt w zamienniku 150zł).karolkus napisał(a):cóż myślałem, że chodzi o modul taki, jak np. w Polonezach z bezstykowym zapłonem
Dzięki za naprowadzenie jeszcze jutro sprawdzę te ceweczkę .
jest MPV LW '00 BENZYNA oraz mazda 323f BJ 1,6 16v AUTOMAT 2002r.
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Była: 3xMazda 323f 2,0 ditd 01 Mazda 323p 1,3 16v '97
2xmazda 323f bg 1,6 16v jedna zezłomowana
Mazda 323f 1,8 SOHC 16v klima sekwencyjny LPG elektryczne szybki i lusterka '92 – zezłomowana po 430tys km przebiegu i 5 latach :)
Mazda 323 1,3 8v BF 5d :) '89 – zezłomowana :(
Mam taki oto problem:
Po przejechaniu około 5 km, po wrzuceniu 4 i 5 biegu słabo (praktycznie wcale) nie przyspiesza, bujnie się do około 80km/h i koniec. Wydaje mi się, że nie pali wtedy na jeden gar. Ale czy możliwe, że świeca padła, np. dopiero przy większej prędkości? A może to nie świeca? Coż jeszcze może to byc? Motorek mam 1,5 na gaźniku. Mam instalację gazową, ale to nie jej wina, na benzynie jest to samo...
___________
323 BF E5 1,5
Po przejechaniu około 5 km, po wrzuceniu 4 i 5 biegu słabo (praktycznie wcale) nie przyspiesza, bujnie się do około 80km/h i koniec. Wydaje mi się, że nie pali wtedy na jeden gar. Ale czy możliwe, że świeca padła, np. dopiero przy większej prędkości? A może to nie świeca? Coż jeszcze może to byc? Motorek mam 1,5 na gaźniku. Mam instalację gazową, ale to nie jej wina, na benzynie jest to samo...
___________
323 BF E5 1,5
- Od: 27 kwi 2005, 22:34
- Posty: 6
Paliwo? Ostatnio tankowałem na Orlenie, to mało mi silnika z budy nie wyrwało na wolnych obrotach. Zalałem Shell V-Pover 95 i znów jest, jak przez orlenowskimi siuchami .Sagitari napisał(a):Ja od wczoraj mam dokładnie to samo, ale w dieslu 1,7.
Jak to niedawno mówili w TV, że w jednej stacji paliw wykryto stosunek wody do paliwa na poziomie 5:95 .
Niegdy nie wiesz, na czym jedziesz...
Ostatnio edytowano 4 paź 2005, 23:36 przez GofNet, łącznie edytowano 1 raz
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Mazda 323F 1991 rok, 1,6 bez wtrysku – po nagrzaniu się silnik zaczyna się dławić, jakby jeden gar przestawał pracować, na luzie, chodzi nierówno... na zimno chodzi OK, dopiero po kilku kilometrach coś się dzieje. Może to kable WN? Może jak się rozszerzają pod wpływem temperatury, to coś tam się za bardzo styka, albo cholera wie, co się dzieje...
Wprawdzie starszy samochód, ale objawy te same.
Czekam na informacie.
Wprawdzie starszy samochód, ale objawy te same.
Czekam na informacie.
- Od: 8 wrz 2004, 11:49
- Posty: 44
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-5 NC 2.0 2008
U mnie w dieslu, jak pisałem wyżej, było podobnie. Okazało się, że przyczyną była pompa wtryskowa. Po przeczysczeniu i ustawieniu zapłonu jest super, wszystkie problemy zniknęły. Teraz płynnie przyspiesza i nie ma już żadnych "czkawek".
- Od: 1 wrz 2005, 00:43
- Posty: 76
- Skąd: Pruszków
- Auto: Audi 80 B4 1Z '94r.
Nie mam sondy lambda wiec to nie jej wina Filtr powietrza jest ok, chcialem kupic dzisiaj swiece ale koles powiedzial ze sa dwa rodzaje bo w tym czasie byly montowane 2 silniki o tej pojemnosci i czyms tam sie roznily.Zajrze jeszcze w zaplon... Dzieki bardzo, 3majcie sie!
- Od: 27 kwi 2005, 22:34
- Posty: 6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości