Hi
Planuje zdemontować tylny zderzak, bo po lekkim puknięciu w latarnię zagięło mi się jedno z mocować i chciałbym to naprawić.
Gdzie są wszystkie śruby mocujące, na co uważać żeby nic nie połamać:)
FOTORELACJA – Demontaż tylnego zderzaka
Strona 1 z 1
Ostatnio edytowano 14 cze 2008, 22:39 przez Adaś, łącznie edytowano 1 raz
demontowałem swój ze 2 miesiące temu
– lampy tylne OUT
– wszystkie śrubki przytwierdzające chlapacze i nadkola do zderzaka OUT
– plastiki z bagażnika OUT
– chyba 8 śrub (nakrętek) sie odsłoni po wyjęciu plastików – odkręcić wszystkie
– żarówki oświetlające tablice odłączyć
– zderzak delikatnie zdjąć...
chyba o niczym nie zapomniałem...
Zdemontowałem stary zderzak i założyłem nowy nigdy wcześniej tego nie robiąc, bez zdjęć, opisów, pomocy osób trzecich
Naprawdę nic trudnego nawet dla laika
powodzenia
edit
oo i takie coś znalazłem
K L I K
– lampy tylne OUT
– wszystkie śrubki przytwierdzające chlapacze i nadkola do zderzaka OUT
– plastiki z bagażnika OUT
– chyba 8 śrub (nakrętek) sie odsłoni po wyjęciu plastików – odkręcić wszystkie
– żarówki oświetlające tablice odłączyć
– zderzak delikatnie zdjąć...
chyba o niczym nie zapomniałem...
Zdemontowałem stary zderzak i założyłem nowy nigdy wcześniej tego nie robiąc, bez zdjęć, opisów, pomocy osób trzecich
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Naprawdę nic trudnego nawet dla laika
powodzenia
edit
oo i takie coś znalazłem
K L I K
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
no więc zdjąłem w końcu swój – mini fotorelacja z zabiegu
Tak jak pisał no_fear zaczynamy os usunięcia plastików z bagażnika wszystkich – są zamontowane na zaczepy.
1 Odkręcamy tylne lampy ( 2 śruby widoczne po podniesieniu tylnej klapy). Lampy trzymają się jeszcze na 2 zatrzaskach prostopadłych do śrub je mocujących (2, więc trzeba je delikatnie wyszarpnąć prostopadle do auta – czyli w bok
następnie odkręcamy 4 śruby mocujące zderzak pod lampami ( po 2 na stronę ) [3]
Przechodzimy do bagażnika gdzie czeka nas 8 śrub, po 4 na stronę
następnie proponuję przejść do odkręcenia śrubek na nadkolach – jeśli macie chlapacze od wersji GT to są zamocowane na 5 srubek – jak ktoś przykleił to ma pecha bo z tymi chlapaczami nie da się podejść śrubokrętem ani niczym innym do sruby mocującej zaraz za chlapaczem do wewnętrznej części błotnika
od razu polecam zdjąć koło do tych czynności – pójdzie sprawniej jak będzie więcej miejsca bo niektóre śrubki plastików w nadkolu nie da rady odkręcić bez zdjęcia koła. Jak zdejmiemy chlapacze i plastiki nadkola przechodzimy do odkręcenia wspomnianej wcześniej śruby mocującej zderzak ok 2cm od jego końca do błotnika – niestety foto kiepskiej jakości bo bez flasha ale strzałka mniej więcej da obraz gdzie się znajduje ( po obu stronach zderzaka)
Jak juz mamy to wszystko zrobione zabieramy się za najtrudniejszą część jaką jest odkręcenie 2 śrub mocujących zderzak na dole – dostęp tylko od spodu, więc kładziemy się pod autem.
problem jest taki, że jest tam bardzo mało miejsca na jakikolwiek ruch zarówne z jednej ( przeszkadza wydech) jak i z drugiej strony. Dodatkowo moje śruby były baardzo zapieczone i zabrudzone, więc polecam najpierw jakims odrdzewiaczem je posmarować. Ja jedną urwałem siłując się, dodatkowo urwałem jedną końcówkę wydechu jak chciałem trochę przesunąć je żeby klucz nałożyć na śrubę
Jak się uporamy z tymi 2 ostatnimi śrubami delikatnie wyciągamy zderzak, nie zapominając, żeby odpiąc kostkę od oswietlenia tablic i wyciągnięciu jej. I mamy taki oto widok

Tak jak pisał no_fear zaczynamy os usunięcia plastików z bagażnika wszystkich – są zamontowane na zaczepy.
1 Odkręcamy tylne lampy ( 2 śruby widoczne po podniesieniu tylnej klapy). Lampy trzymają się jeszcze na 2 zatrzaskach prostopadłych do śrub je mocujących (2, więc trzeba je delikatnie wyszarpnąć prostopadle do auta – czyli w bok
następnie odkręcamy 4 śruby mocujące zderzak pod lampami ( po 2 na stronę ) [3]

Przechodzimy do bagażnika gdzie czeka nas 8 śrub, po 4 na stronę


następnie proponuję przejść do odkręcenia śrubek na nadkolach – jeśli macie chlapacze od wersji GT to są zamocowane na 5 srubek – jak ktoś przykleił to ma pecha bo z tymi chlapaczami nie da się podejść śrubokrętem ani niczym innym do sruby mocującej zaraz za chlapaczem do wewnętrznej części błotnika

od razu polecam zdjąć koło do tych czynności – pójdzie sprawniej jak będzie więcej miejsca bo niektóre śrubki plastików w nadkolu nie da rady odkręcić bez zdjęcia koła. Jak zdejmiemy chlapacze i plastiki nadkola przechodzimy do odkręcenia wspomnianej wcześniej śruby mocującej zderzak ok 2cm od jego końca do błotnika – niestety foto kiepskiej jakości bo bez flasha ale strzałka mniej więcej da obraz gdzie się znajduje ( po obu stronach zderzaka)

Jak juz mamy to wszystko zrobione zabieramy się za najtrudniejszą część jaką jest odkręcenie 2 śrub mocujących zderzak na dole – dostęp tylko od spodu, więc kładziemy się pod autem.

problem jest taki, że jest tam bardzo mało miejsca na jakikolwiek ruch zarówne z jednej ( przeszkadza wydech) jak i z drugiej strony. Dodatkowo moje śruby były baardzo zapieczone i zabrudzone, więc polecam najpierw jakims odrdzewiaczem je posmarować. Ja jedną urwałem siłując się, dodatkowo urwałem jedną końcówkę wydechu jak chciałem trochę przesunąć je żeby klucz nałożyć na śrubę

Jak się uporamy z tymi 2 ostatnimi śrubami delikatnie wyciągamy zderzak, nie zapominając, żeby odpiąc kostkę od oswietlenia tablic i wyciągnięciu jej. I mamy taki oto widok


Witam, mam mazde 323c 94-98 i mam pytanie czy u mnie demontaż tylnego zderzaka będzie wyglądał podobnie ?
Z góry dzieki 
- Od: 20 maja 2011, 17:29
- Posty: 9
- Skąd: St.D (Wschowa)
- Auto: Mazda 323c
1.3 16v
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość