Biały/Siwy dym po odpaleniu.

Mazda 323 1980–1995

Postprzez voodoo-doll » 7 lip 2004, 19:39

Witam. mam takie pytanko jestem swiezo po kapitalnym remoncie silnika(mechanicznie wszystko jest OK), autko ma przejechane niecale 150 km ale cos mnie denerwuje jak go zapale na zimnym silniku kopci bialym dymem jak diabli (dotego dziwny zapach jakby palonej ropy). dymienie ustepuje (nie do konca) po przejechaniu kilkunastu kilometrow.
ma ktos pomysl co to jest.
moze to byc wypalanie sie mytych elemetow, itp. czy moze zaplon, wtrysk, mieszanak, jakas sonda lub cos innego w tym stylu???
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2004, 17:30
Posty: 30
Skąd: Grodzisk Maz. k/Warszawy
Auto: Mazda 6 2.0 Automat, Bose, Webasto, Skóra...

Postprzez Jaksa » 7 lip 2004, 20:18

Witam i gratuluję naprawy motoru. Czy to jest ten motor w którym byl problem z walem korbowym ? A co do kopcenia sprawdz czy czasem płynu chłodniczego nie łyka do cylindra ( wadliwa uszczelka pod głowicą ) Jak masz trochę wolnego czasu to możesz wpaść na konsultację hihi. Pozdrawiam.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez voodoo-doll » 7 lip 2004, 20:40

Dzieki, tak to ten. sam sie wziolem za niego (przeszlo 2-tygodnie ale jaka satysfakcja), wszystkie szlify zrobilem, uszczelki wymienilem, wpakowalem ponad 2-tys na wszystkie czesci. jedyne czego nie robilem jeszcze to weryfikacja komputera (na tym sie nie znam). jeszcze sprawdze na zaprzyjaznionej diagnostyce jakie ma spaliny (watpie zeby to bylo branie oleju). jak nie bede mial juz innego pomyslu to zajade.
1. Renault 5 1.1 '91r
2. Mazda MX-3 1.8 V6 24v '93r
3. Ford Probe 2.0 16v '94r (engine FS made by Mazda ;))
4. Mazda 6 2.0 16v '02r Automat
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2004, 17:30
Posty: 30
Skąd: Grodzisk Maz. k/Warszawy
Auto: Mazda 6 2.0 Automat, Bose, Webasto, Skóra...

Postprzez Jaksa » 7 lip 2004, 20:49

przeszlo 2-tygodnie ale jaka satysfakcja),
Fakt....milo odpalic motorek po takiej pracy. Jestem uchwytny wiec wiesz gdzie mnie szukac Czesc.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jarol » 7 lip 2004, 21:36

miałem identyczne objawy w Lancii kiedy miałem zap[chany katalizator + brak mocy
fan mazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2004, 23:40
Posty: 111
Skąd: Milanówek
Auto: Mazda 323f,2.0 V6

Postprzez Carrrlos » 7 lip 2004, 21:46

objawy, na zimnym puszcza dyma, po rozgrzaniu prawie nie, jak na uszczlniacze zaworowe, no ale skoro był remont????
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez jarol » 7 lip 2004, 21:53

dokładnie tak było u mnie- po odpaleniu biały dym
fan mazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2004, 23:40
Posty: 111
Skąd: Milanówek
Auto: Mazda 323f,2.0 V6

Postprzez Jaksa » 7 lip 2004, 21:56

no ale skoro był remont??
Duże znaczenie mają materialy ale na ten temat kolega nie pisal więc cięzko coś powiedzieć czy to przez uszczelniacze czy pierscienie .... a może błąd w sztuce ? Człowiek nie maszyna .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 7 lip 2004, 21:57

biały dym
A może siwy? <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jarol » 7 lip 2004, 22:00

tak jest "siwy dym" :))
fan mazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2004, 23:40
Posty: 111
Skąd: Milanówek
Auto: Mazda 323f,2.0 V6

Postprzez jarol » 7 lip 2004, 22:01

a poważnie dym się skończył po rozwaleniu się katalizatora...
fan mazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2004, 23:40
Posty: 111
Skąd: Milanówek
Auto: Mazda 323f,2.0 V6

Postprzez spec » 8 lip 2004, 10:37

teraz cie trochę przyłamię :D :D :D :D wiesz dlaczego mam ksywke spec??????????????????????????? dałem ją sobie sam po nieudanym remoncie b5 :D :D :D :D jestem specem od nieudanych remontów!!!!!!!!!!!!! jeżeli nie założyłeś ORYGINALNYCH pierścieni to cała robota psu w pupę(konsultacje ze wszystkimi możliwymi zawodowcami , Jaksa też może ci cos powiedziec, ileż to razy zawracalem mu pupę a moze to to??? a może to tamto???????) moja po remoincie też miała takie objawy zrobiłem 7 tyś klometrów i co???? tak tak dobrze myślisz!!!! to samo!!!!oleju brała mało bo były to ubytki ok 400 ml na 1000km, przy rozruchu miałem biały dym z tym że kolor jego wpadał trochę w szary i kopciła dużo a po rozgrzaniu prawie w ogóle tylko przy przegazówkach trochę , głowice też miałem robioną łącznie ze sprawdzeniem szczelności i planowaniem ( nie będę wspominał o zaworach prowadnicach i uszczelniaczach), uszczelkę głowicy zmieniałem po1000 km(za drugim razem założyłem nie jc tylk ajuse czyli lepszą i też to nic nie dało, aha zapomniałem dodac że blok też planowałem) bo myślałem że to ona jest winna, jeżeli ubywa płyn a olej to szukaj przy głowicy ale jeżeli bierze olej to pies połaczony z dupa i pieniedzmi jest faktem,kończąc posta przytoczę motto z forum: JEZELI W MAZDZIE KOŃCZY SIĘ SILNIK TO SIĘ GO NIE REMONTUJE!!!!!!!!!!!! WSTAWIA SIE DRUGI!!!!!!!!!!!!!!

p.s. Nie miałem zamiaru cię wkurzyć tylko po prostu sam to przerabiałem, i ostatnia uwaga po utopieniu 1800 zł stwierdzam że jeżeli remont to tylko na oryginalnych, podkrślam ORYGINALNYCH GRATACH!!!!!!!!!!!!!! POZDRAWIAM


AHA MOJE PROBLEMY SIĘ ROZWIĄZAŁY, NABYŁEM DRUGA JEDNOSTKE NAPĘDOWĄ :D
Ostatnio edytowano 8 lip 2004, 15:51 przez spec, łącznie edytowano 2 razy
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 16:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez adam626 » 8 lip 2004, 11:18

stawiam na Jaksę
dla mnie to też płyn w cylindrze
kiepska uszczelka
kiepsko zrobiona głowica
albo coś z dokrecaniem
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Jaksa » 8 lip 2004, 17:42

Witam !
stwierdzam że jeżeli remont to tylko na oryginalnych, podkrślam ORYGINALNYCH GRATACH!
Popieram stwierdzenie Speca.Mnie też zajeło trochę czasu zanim doszedlem do takiego wniosku ( a ile kasy utopilem ? ) szkoda tylko że w sklepach typu JC Auto czy Hipol nikt nie zdaje sobie sprawy że handlują takim szitem. Spec jest jedynym gosciem tu na forum ktory przyznal się do popełnionego błędu i za to go cenię . A wracając do tematu tego posta znam troszeczkę historię tego silnika ale ....własnie ciekawe co napisze nam kolega ( czy wogóle cos napisze ) powiem tylko tyle..... szkoda czasu i pieniędzy na tego typu remonty Przepraszam za moją wypowiedz ale taka jest rzeczywistosc. Pozdrawiam ( szczególnie Speca)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez dominik0310 » 5 wrz 2010, 21:00

Witam wszystkich! Zakupiłem MX-3 1.6 16v 1996r, przebieg 180000 i jak na razie jestem zmartwiony. Otóż rano, kiedy odpalam auto po około 5 sekundach od odpalenia auto strasznie kopci na siwo, zapach jest taki jak by silnik spalał olej, ale tak do końca ciężko mi powiedzieć. Po dodaniu gazu jest jeszcze gorzej. Przez jakieś 5 minut jazdy zostawiam za sobą kłęby dymu, a kiedy silnik się rozgrzeje wszystko ustępuje. Po kilku godzinnym postoju, kiedy odpalam auto nie ma dymienia, tylko po odpaleniu po nocy. Ciężko mi powiedzieć czy bierze olej, bo to za wcześnie, ale za parę dni będę wiedział więcej to zdam sprawę. Zmartwiło mnie to, że znalazłem w aucie olej na dolewkę 5w15 jakiś badziew z Orlenu i boje się, że poprzedni właściciel zalał silnik takim olejem, bo brał olej. Jeżeli chodzi o osiągi auta to autko zbiera się ładnie i nie ma problemów z uruchamianiem silnika bądź falowaniem obrotów. Czytałem inne wątki i już całkiem zgłupiałem, bo jedni piszą, że to uszczelniacze inni, że pierścienie lub pierścienie olejowe. Możecie coś poradzić? Może ktoś miał podobne objawy?
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 20:33
Posty: 23
Skąd: Kamienna Góra
Auto: MX-3 B6
1.6 16v DOHC 107km

Postprzez ravo » 5 wrz 2010, 21:07

jak auto dymi rano to jest szansa, że to tylko gumki na uszczelniaczach, wymień to tania sprawa może będziesz miał szczęście

p.s olej z orlena to nie taki badziew ja tam bym go wolał od Mobil 1: )
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez dominik0310 » 5 wrz 2010, 21:15

Trochę mnie „ravo” pocieszyłeś od samego początku wmawiałem sobie że to muszą być uszczelniacze. A czy można je wymienić bez zdejmowania głowicy?

Jak już wszystko będzie ok to zaleje silnik Castrolem:–)
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 20:33
Posty: 23
Skąd: Kamienna Góra
Auto: MX-3 B6
1.6 16v DOHC 107km

Postprzez ravo » 5 wrz 2010, 21:41

można bez ściągania głowicy :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez dominik0310 » 5 wrz 2010, 21:49

No to super :) Jutro pogadam z mechanikiem. Jak ktoś miał podobne objawy jak ja to proszę o podzielenie się doświadczeniami :)
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 20:33
Posty: 23
Skąd: Kamienna Góra
Auto: MX-3 B6
1.6 16v DOHC 107km

Postprzez dominik0310 » 7 wrz 2010, 23:19

Kompresja sprawdzona na każdym cylindrze ponad 10 <jupi>
W piątek zabieram się za uszczelniacze, w sobotę napisze co i jak.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2010, 20:33
Posty: 23
Skąd: Kamienna Góra
Auto: MX-3 B6
1.6 16v DOHC 107km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323