Pasek rozrzadu | Jakiej firmy?

Mazda 323 1980–1995

Postprzez eMiX3 » 19 mar 2006, 11:17

no tak 1800 zl za nierzad... nie ma to jak oszczednosc Vek...do tego jeszcze spalanie a jakby spojrzec na to bardziej obiektywnie to czy jest tak ogromna roznica w 1.6 16V a V6 ? jest szybsza, lepsze przyspieszenie i cudowny dzwiek ale za jaka cene, 20 km Vmaxa wiecej, 1,5 sek szybciej do setki i piekny dzwiek w zamian za wielkie spalanie, strasznie drogie czesci... Jeszcze pare dni temu chcialem zmienic moja na V6 ale jak tak sobie przeliczyc to trzeba sie zastanowic czy jest sens, jezdze glownie po miescie okolo 300 km tygodniowo glownie w miescie gdzie i tak nie moge wykorzystac kucy,+ raz w tygodniu trasa Bełchatow-Sosnowiec-Bełchatow ( total 240 km) na trasie zadnych problemow z wyprzedzaniem a predkosc wystarczajaca zeby stracic prawko na dwoch fotoradarach... Mieszane uczucia co do V6 mam ale to tylko dlatego ze nie byloby mnie stac na utrzymanie takiego silniczka, gdybym mogl miesiecznie w samochod wkladac 1500 zl nie zastanawialbym sie dlugo :) pozdrawiam
Speed it's all I need
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2005, 13:36
Posty: 128
Auto: mx3 1.6 DOHC wolne :(

Postprzez Yard » 20 mar 2006, 00:04

[quote="sołtys
Firma Mitsuboshi jest wiodącym producentem pasków na dalekim wschodzie[/quote]

Tu namiary... są w ... Pruszkowie ;)
http://www.mitsuboshi.co.jp/english/group/usa_euro.html
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez brii » 20 mar 2006, 10:36

eMiX3 napisał(a): Mieszane uczucia co do V6 mam ale to tylko dlatego ze nie byloby mnie stac na utrzymanie takiego silniczka, gdybym mogl miesiecznie w samochod wkladac 1500 zl nie zastanawialbym sie dlugo pozdrawiam

Dobrze gada – dać mu wódki :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jano86 » 20 mar 2006, 18:09

No i mam już ceny części jakie mogę mieć:

pasek rozrządu 100,-SUN ; 52,– DAYCO Czy to się nadaje?? Który wybrać?

napinacz (hydrauliczny) 384,– NTN – Czy to jest ten orginalny?

roliki (3) I 90,– GMB; II 102,– GMB; III 75,– GMB – ponownie proszę o radę które wybrać?

Z góry dzięki za rady, a co do V6 to się zakochalem i nie żaluję ! Jest genialna!

P.S: Czy znacie oleje COMMA (MOBIL) ? Podobno ścigają się na nich w DTMie, warto tym zalewać?

Pozdro i dzięki za rady.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2006, 19:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 V6 teraz 200SX

Postprzez brii » 20 mar 2006, 20:30

jano86 napisał(a):pasek rozrządu 100,-SUN ; 52,– DAYCO Czy to się nadaje?? Który wybrać?

Mam DAYCO i wszystko jest OK. Paski rozrządu tej formy są ponoć dobre, ale wielorowkowe już nie...

jano86 napisał(a):roliki (3) I 90,– GMB; II 102,– GMB; III 75,– GMB – ponownie proszę o radę które wybrać?
GMB – dobra firma


jano86 napisał(a):napinacz (hydrauliczny) 384,– NTN – Czy to jest ten orginalny?

Ciut za tani, chyba, że potaniały ostatnio o 50% :|

jano86 napisał(a):Z góry dzięki za rady, a co do V6 to się zakochalem i nie żaluję ! Jest genialna!

Za niedługo będziesz chciał jeszcze więcej kucyków ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jano86 » 20 mar 2006, 20:50

No wlaśnie jestem bardzo mile zaskoczony, ale to znajomy z JC zalatwia i mam rabacik :) Tylko nie wiem czy ten NTN to jes ori czy nie?

Aha a lacznik stabilizatora z tylu wybrać YAMATo czy 555 ( droższy ).
pzdr
V6 <diabełek>
V6 power !!! Fajnie było,
TURBO power to jest to!
200SX S13 mint condition
http://www.nissantech.pl/viewtopic.php?f=5&t=641
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2006, 19:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 V6 teraz 200SX

Postprzez brii » 20 mar 2006, 21:26

Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Hazu » 20 mar 2006, 22:23

eMiX3 napisał(a):gdybym mogl miesiecznie w samochod wkladac 1500 z

a zczego takie wnioski wyciagasz?
rozrząd wymienia się raz na 100tyś km – no chyba nikt nie robi tyle w ciągu miesiąca
w porównanu z R4 to jakies 1500 więcej na 5 lat jak umnie
poza tym 2 świece więcej + 50zł
przewody zpłonowe droższe + ok 200zł
tychże też nie wymienia się co miesiąc
niech będzie co 25tyś to jest 1000zł/ 100tyśkm wiecej niż w R4

a filtry i płyny to już koszty porównywalne

w sumie "dodatkowa opłata za użytkowanie V6" to 2500 na 100tyś km
u mnie wyjdzie 500 zł rocznie czyli 42 zł miesięcznie czy nie warto???

Pomijam auta zakupione z silnikiem zalanym moto doktorem
Nikt nie kupuje samochodu po to by robić remont silnika ale się zdaża :D

Zdażyć się również może że najlepszy pasek rozrządu jesli nawet się nie zerwie to przeskoczy lub zerwią się zęby a to na ogół skutkuje poważnymi wydatkami ale nie w przypadku V6 Mazdy <lol> <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jano86 » 20 mar 2006, 22:40

Zgadzam się w 100%. Moje autko ma 103 tys więc przyszla na to pora, ale damy radę!!

Ciągle jednak nie wiem jak z tym napinaczem czy NTN to orginal? A jak nie to jakiej jest produkcji? No i co z paskiem, wziąć SUN czy kupić Mitsuboshi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2006, 19:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 V6 teraz 200SX

Postprzez Riki » 20 mar 2006, 22:46

jano86 napisał(a):Ciągle jednak nie wiem jak z tym napinaczem czy NTN to orginal?


Jaksa napisał ze nie występuje w zamienniku wiec musi to byc ori ;) ale cos tanio jak normalnie kosztuje ponad 600zł... niezły rabat :]
Firma NTN robi oryginalne czesci do Mazdy. Produkcja oczywiscie japońska.
No i co z paskiem, wziąć SUN czy kupić Mitsuboshi?


Ja bym wybrał Mitsuboshi... ale najważniejsze jest to, abyś nie kupił JC :]
Ostatnio edytowano 22 mar 2006, 11:22 przez Riki, łącznie edytowano 1 raz
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez brii » 20 mar 2006, 22:49

emmarek napisał(a):Nikt nie kupuje samochodu po to by robić remont silnika ale się zdaża

i trzeba to brać pod uwagę żeby potem nie obudzić się z ręką w nocniku ;)
Jak się nie ma zapasu gotówki to się kupuje silnik wymagający mniej nakładów przy czarnym scenariuszu

jano86 – wpisz do profilu info o samochodziku :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez jano86 » 23 mar 2006, 23:59

NO i jestem po serwisie!! :) Wymienilem wszystko co trzeba i autko jest igla ;) Czyli:

– pasek rozrządu – SUN
-napinacz – orginalny NTN
-rolki – GMB
-pasek wielorowkowy pompy wspomagania – JC
-klocki hamulcowe przód, tyl – KASHIYAMA
-lączniki stabilizatorów pród/tyl – YAMAMOTO
-olej Shell, filtr

Części i wymiana kosztowaly 1500 zl.
Jak części się sprawują napiszę za jakiś czas.
Mazda śmiga!!
V6 power !!! Fajnie było,
TURBO power to jest to!
200SX S13 mint condition
http://www.nissantech.pl/viewtopic.php?f=5&t=641
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2006, 19:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 V6 teraz 200SX

Postprzez brii » 24 mar 2006, 01:20

-pasek wielorowkowy pompy wspomagania – JC

Miej nadzieję, że nie zaczną śmierdzieć...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jaksa » 24 mar 2006, 20:46

jano86 napisał(a):-pasek wielorowkowy pompy wspomagania – JC
Przy tym pasku trzeba miec anielską cierpliwosc......ciągle trzeba podciągać co nie jest takie hop w V6.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jano86 » 26 mar 2006, 00:59

A czesto trzeba je tak na napinaczu podciagac? Bo domyslam sie( ale nie wiem czy dobrze) ze to o to chodzi.
V6 power !!! Fajnie było,
TURBO power to jest to!
200SX S13 mint condition
http://www.nissantech.pl/viewtopic.php?f=5&t=641
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2006, 19:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 V6 teraz 200SX

Postprzez Jaksa » 26 mar 2006, 01:14

jano86 napisał(a):A czesto trzeba je tak na napinaczu podciagac
Jak będzie piszczał z rana ..... i tak go wymienisz , bo znudzi się Tobie ciągłe podciąganie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez jano86 » 27 mar 2006, 11:33

Cholera, albo jestem przewrazliwiony, albo juz zaczal piszczec! Paskuda jedna.
V6 power !!! Fajnie było,
TURBO power to jest to!
200SX S13 mint condition
http://www.nissantech.pl/viewtopic.php?f=5&t=641
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2006, 19:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 V6 teraz 200SX

Postprzez 83KAFI83 » 27 mar 2006, 20:22

Witam skoro temat jeszcze jest to i ja się zapytam o rade mam madzie 323-BG GT 1,8 i 16V DOHC i mam takie pytanie jaki rozrząd kupić jakie świece kupić mam obecnie NGK
I teraz czeka mnie wymiana na nowe hehe nie kumam sprawy wszystkie mrozy wytrzymało to maleństwo a teraz pada mi heheh no ale rozrząd tu już termin przyszedł i pasek alternatora tez cza wymienić i tu dziwne pytanie czy pasek alternatora to tez trzeba jakiś wybrać konkrety ? wielkie dzięki za odpowiedz może być na wp lub gg jak kto woli
nastał zwrotny punkt akcji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 06:28
Posty: 256
Skąd: Gliwice
Auto: mazda 626 1,8 16v 93

Postprzez dizzi » 4 paź 2010, 19:09

Witam, dawno sie nie udzielałem na forum... więc chciałem powitać wszystkich starych i nowych klubowiczów.

Co do polecenia warsztatu chciałbym się nieskromnie zareklamować :) . Udało mi sie po długim czasie otworzyć ładny warsztat samochodowy w Warszawie www.mstechnik.dbv.pl. Jeśli ktoś ma coś mechanicznego do zrobienia serdecznie zapraszam :) posiadam na prawdę dobre ceny robocizny :), a niedługo wejdę w diagnostykę komputerową.

pozdrawiam
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323