Strona 1 z 1

Wymiana paska rozrządu.

PostNapisane: 5 paź 2005, 18:50
przez afti
Witam.

Szukam dokładnego opisu wymiany paska rozrządu, a sprawa wygląda tak:
Na wiosnę moje autko straciło moc, co się najeździłem po warsztatach szkoda mówić :). W końcu jeden z wielu znalazł przyczynę – przeskoczony pasek rozrządu. Nie wiem, czemu nie wymienił na nowy, no ale autko odzyskało moc, dopiero póżniej zauważyłem... że chyba nie pofatygował się do poprawnego jego ustawienia... – chyba... bo aparat zapłonowy znalazł się w krańcowym jego ustawieniu co znaczy, że dalsza regulacja jest już niemożliwa. Ostatnie dwa miesiące nie przebywałem w kraju...Autko miał brat, wsiadam w moją brykę, a tu powtórka z rozrywki z wiosny – chyba przeskoczył pasek. No cóż pora go wymienić, skoro ma skłonności... Pytanie od czego zacząć i jak to zrobić i napewno muszę wypośrodkować aparat zapłonowy, a potem dalej wymienić pasek.

Dzięki za podpowiedzi.

_________________
323 BF B6E 1,6 1989r.

PostNapisane: 5 paź 2005, 20:55
przez GofNet
A zaglądałeś do tematu:
<czytaj> Instrukcje obsługi, manuale, schematy, dokumenty, testy, itp.
Tam są książki (do tego modelu ze trzy, albo cztery), w których jest wiele opisów procedur serwisowych.

Powodzenia.

PostNapisane: 5 paź 2005, 21:17
przez jackk01
Witam.
Moim zdaniem nie powinieneś zwlekać z kontrolą paska i ewentualną wymianą (całego rozrządu). Jeśli pęknie lub całkiem się ześlizgnie masz kilka tys. zł do tyłu (poważnie uszkodzi silnik). Ostatnio wymienialem rozrząd w serwisie Mazdy – 650zł. Widziałem, jak to robili od cholery roboty, trudny dostęp.

Pozdrawiam
Jacek

PS. Wymieniałem w 323F 1995r.

PostNapisane: 5 paź 2005, 22:18
przez Jaksa
jackk01 napisał(a):Widziałem, jak to robili od cholery roboty, trudny dostęp.
Takie to teraz auta produkują <lol> ciasno, że nie ma gdzie palca wcisnąć...

PostNapisane: 5 paź 2005, 22:37
przez afti
@GofNet: Dzięki za podpowiedź, lecz mój model, to do 1989r. a tam jest od 1989r. :)

PostNapisane: 9 paź 2005, 13:19
przez afti
Witam, widzę, że nikt tu nie ma takiej staruszki... Mam problem by odnaleźć znaki na rozrządzie, to znaczy na kole widzę, ale do czego je ustawić ??

PostNapisane: 9 paź 2005, 19:42
przez Jaksa
afticn napisał(a):do czego je ustawić
Odnosnik powinien być widoczny na pompie olejowej ( tam gdzie jest dolne koło rozrzadu ) Cięzko to wytłumaczyć przez net , moze ktoś ma jakis rysunek.

PostNapisane: 10 paź 2005, 21:00
przez afti
Witam.Po 3 godzinach rozkrecania mam otwarty dostep do paska rozrzadu...nareszcie:) nawet nadkole trzeba było sciągnać.Co widze:na dolnym kółku zebatym od wału jest nafrezowany rowek,który zapewne trzeba ustawic wzgledem odnosnika na korpusie silnika....jest tam odlany znaczek ..i tu wszystko jasne:)Ale mam problem z górnym kołem od wałka rozrzadu,bo tam sa dwie kreski na godzine 17;45:) i zacholere nie wiem wedugł czego to kólko ustawic....wzgledem jakiego odnosnika???/

PostNapisane: 10 paź 2005, 22:01
przez Jaksa
afticn napisał(a):zacholere nie wiem wedugł czego to kólko ustawic
Patrz ( od rozrządu ) na dekiel zaworowy ( w B6 i B3 jest tam odnosnik )

PostNapisane: 11 paź 2005, 15:10
przez afti
Czesc.Poznałem mój problem dlaczego mnie rozrzad straszył:okazało sie po zdjeciu kola zebatego od wału korbowego,iz wyrąbany jest klin,a co najgorsze ze rowek czesciowo też jest uszkodzony,dam nowy klin na ciasno wbije...ale martwi mnie ten rowek w wale,wyjecie wału i zaspawanie oraz na nowo wyfrezowanie to juz robota nie dla mnie....i dosc kosztowna

PostNapisane: 4 sie 2008, 14:32
przez fuckworld
Apropo tematu: "Instrukcje obsługi, manuale, schematy, dokumenty, testy, itp" Jak mogę sie do niego dostać jestem zarejestrowanym użytkownikiem a po kliknięciu na link wyskakuje mi komunikat: "Przepraszamy, ale tylko użytkownicy z uprawnieniami dostępu mogą czytać tematy na tym forum"!

PostNapisane: 4 sie 2008, 14:50
przez KyRy
fuckworld jesteś zarejestrowanym użytkownikiem ale nie jesteś klubowiczem. A tylko klubowicze mają dostęp do tego działu.

PostNapisane: 4 sie 2008, 15:03
przez fuckworld
Co to znaczy klubowicze??

PostNapisane: 4 sie 2008, 15:05
przez fuckworld
afticn napisał(a):...Co widze:na dolnym kółku zebatym od wału jest nafrezowany rowek,który zapewne trzeba ustawic wzgledem odnosnika na korpusie silnika....jest tam odlany znaczek ..i tu wszystko jasne:)Ale mam problem z górnym kołem od wałka rozrzadu,bo tam sa dwie kreski na godzine 17;45:) i zacholere nie wiem wedugł czego to kólko ustawic....wzgledem jakiego odnosnika???/


Mam podobny problem chcę wymienić pasek ale nie wiem jak potem ustawić koła.

PostNapisane: 15 wrz 2008, 09:45
przez kleik87
ja tez mam zamiar wymienic pasek i górne koło
posiadam mazde 323 BG 1.3 16V 91r.
z tematu wyczytałem że jest koło zębate górne a co za tym idzie łańcuszek??
poprawcie mnie lub potwierdzcie
pozdrawiam

Re: Wymiana paska rozrządu.

PostNapisane: 13 kwi 2010, 18:47
przez Lukasz1985
czemu nie mogę tego linka zobaczyć

* Zgłoś ten post
* Odpowiedz z cytatem

Postprzez GofNet » 05 paź 2005 19:55
A zaglądałeś do tematu:
<czytaj> Instrukcje obsługi, manuale, schematy, dokumenty, testy, itp.
Tam są książki (do tego modelu ze trzy, albo cztery), w których jest wiele opisów procedur serwisowych.

Powodzenia.
pisze ze nie mam uprawnień

Re: Wymiana paska rozrządu.

PostNapisane: 14 kwi 2010, 08:36
przez Daro_GST
bo kolego na mazdaspeed to trzeba być klubowiczem żeby mieć dostęp do takich rzeczy, a żeby być klubowiczem to trzeba mamone płacić... zobacz tutaj http://forum.omegaklub.eu/showthread.php?t=9492/