Strona 1 z 2

róznice pomiedzy 323f a 323f gt?

PostNapisane: 6 paź 2009, 08:28
przez Pawlo1906
witam!od roku jestem szczesliwym posiadaczem madzi 323f bg 1.8 i jestem z tego autka mega zadowolony wszystko spisuje sie super ale jak to bywa po pewnym czasie mocy zaczyna brakowac.na poczatku miałem plany swap na wspomniany silnik 1.8 DOHC ale jakos to nie wyszło a znalazłem zadbany egzemplarz 323f gt i przymierzam sie do jego kupna i stad moje pytanie czym sie róznia oprócz siedzen ,tarcz z tyłu no i serduszka :D czy ma takjak np.civic vti rozpórki,stabilizatory i jeszcze pare rzeczy dodanych.pozdrawiam!

PostNapisane: 6 paź 2009, 09:02
przez LoboAlien
wroc o co kaman
na poczatku miałem plany swap na wspomniany silnik 1.8 DOHC ale jakos to nie wyszło a znalazłem zadbany egzemplarz 323f gt
to ten sam silnik :P Na forum jest pelno tematow na temat roznic miedzy silnikiem 1,6 8V, 1,6 16V, 1.8 16V SOHc i 1.8 DOHC. Co do silnikow 1,8 i 18 GT, tarcze z tylu to i 1,8 SOHC posiada, tak jak i el. szyby szyberdach ABS, GT za to mozesz trafic z lusterkami el., i fotele GT + plus dodatkowy spojler, tak wizualnie się różnia. Co do silników to wiadomo ze GT jest na 2 wałkach tu masz wiecej : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=50421&highlight=sohc+dohc opcja szukaj nie boli, a twoj temat i tak pewnie trafi do kosza. Pozdrawiam

PostNapisane: 6 paź 2009, 09:46
przez Jacek176
LoboAlien napisał(a):tarcze z tylu to i 1,8 SOHC posiada

Ale tylko wtedy gdy ma ABS. 1.8 SOHC bez ABS'u ma bębny z tyłu. No i te tarcze są mniejszej średnicy niż w GT.

LoboAlien napisał(a):GT za to mozesz trafic z lusterkami el.

Ja miałem 1.8 SOHC z el. lusterkami, także to nie jest wyłączność GT ;)

LoboAlien napisał(a):i fotele GT

W 1994r. fotele kubełkowe GT ładowali do wszystkich eFek BG nawet do 1.6 Chyba musieli opróżnić magazyny na koniec produkcji modelu <lol>

Co to różnic to oczywiście tarcze hamulcowe większe i grubsze. Przód 257/22, tył 251/9. W innych wersjach był przód: 235/18, tył 231/9.
Sztywniejsze stabilizatory zawieszenia: przód i tył 22mm lite. W innych modelach przód 19.1mm lity, tył 20mm rurowy.
Inna skrzynia biegów, inne półosie (z podporą dłuższej półosi), większe sprzęgło 215mm (w 1.8 sohc 200mm, w 1.6 190mm)

PostNapisane: 6 paź 2009, 10:03
przez gogo
Inne lusterka z zewnątrz :D, na wydechu oryginalnie dwu rurka.

PostNapisane: 6 paź 2009, 10:06
przez Jacek176
gogo napisał(a):Inne lusterka z zewnątrz

Ja w SOHC miałem takie same lusterka :P

gogo napisał(a):na wydechu oryginalnie dwu rurka

eFka 1.6 mojej zony z 1994r. ma nie tylko kubełki w środku ale też właśnie taką dwururkę :P

PostNapisane: 6 paź 2009, 10:13
przez LoboAlien
Jacek176 ale spojlera to już nie miała no i chrakterystyczne czerwone pole na zegarach :P Wiecej mocy więcej obrotów:P

PostNapisane: 6 paź 2009, 10:20
przez Jacek176
Moja spojlera akurat nie miała ale nie jestem taki pewien czy to była wyłączność GT. Ktos kiedyś pisał na forum, że kupując nową Mazdę można było sobie zamówić taki spojler jako wyposażenie dodatkowe do każdej wersji silnikowej.
Obrotomierz oczywiście z czerwonym polem od 7000obr. W 1.8 SOHC od 6000obr. a w 1.6 od 6200obr.

PostNapisane: 6 paź 2009, 10:41
przez gogo
Jacek176 napisał(a):
gogo napisał(a):Inne lusterka z zewnątrz

Ja w SOHC miałem takie same lusterka :P

gogo napisał(a):na wydechu oryginalnie dwu rurka

eFka 1.6 mojej zony z 1994r. ma nie tylko kubełki w środku ale też właśnie taką dwururkę :P

Moja też 94, kubełki ma lecz dwu rurki niet :D Z lusterkami od GT w SOHC się nie spotkałem ;) Jak wcześniej ktoś wspomniał, podejrzewam że można sobie było wybierać wyposażenie.

PostNapisane: 6 paź 2009, 15:22
przez Lukano
Lusterka elektryczne itp mozna było za dopłata zamówić w każdej wersji, ale czarnego dodatkowego spojlera niet. Takowy dostępny był tylko w GT.
Po tylu latach sporo pewnie jest poodkładane w innych wersjach.
U mnie zegary są od SOHC bo mam czerwone pole na 6.000.

PostNapisane: 6 paź 2009, 18:56
przez marktds
ja mam 323F z 92' 1.6 16V i mam spoiler jak rozkodowywałem VIN to był w nim zapis o tym spoilerku

PostNapisane: 7 paź 2009, 07:26
przez Pawlo1906
Jacek176 napisał(a):
LoboAlien napisał(a):tarcze z tylu to i 1,8 SOHC posiada

Ale tylko wtedy gdy ma ABS. 1.8 SOHC bez ABS'u ma bębny z tyłu. No i te tarcze są mniejszej średnicy niż w GT.

LoboAlien napisał(a):GT za to mozesz trafic z lusterkami el.

Ja miałem 1.8 SOHC z el. lusterkami, także to nie jest wyłączność GT ;)

LoboAlien napisał(a):i fotele GT

W 1994r. fotele kubełkowe GT ładowali do wszystkich eFek BG nawet do 1.6 Chyba musieli opróżnić magazyny na koniec produkcji modelu <lol>

Co to różnic to oczywiście tarcze hamulcowe większe i grubsze. Przód 257/22, tył 251/9. W innych wersjach był przód: 235/18, tył 231/9.
Sztywniejsze stabilizatory zawieszenia: przód i tył 22mm lite. W innych modelach przód 19.1mm lity, tył 20mm rurowy.
Inna skrzynia biegów, inne półosie (z podporą dłuższej półosi), większe sprzęgło 215mm (w 1.8 sohc 200mm, w 1.6 190mm)
dziekuje za odpowiedzi własnie chodziło czy jest ``sztywniejsza``czy ma lepsze zawieszenie ,półoski itd.jeszcze raz dzieki jak kupie to sie pochwale :)

PostNapisane: 7 paź 2009, 08:23
przez Lukano
marktds napisał(a):a mam 323F z 92' 1.6 16V i mam spoiler jak rozkodowywałem VIN to był w nim zapis o tym spoilerku

I ten czarny? Bo mazda ten pod kolor też traktuje jako spojler.
Bo jak tak to wychodzi, że ori GT można poznac tylko po DOHC w VIN.

PostNapisane: 7 paź 2009, 09:14
przez marktds
W kolorze nadwozia jest ale nie wiem czy nie był malowany

PostNapisane: 7 paź 2009, 10:49
przez Lukano
Ori nie był. Masz jakąś fotkę?

PostNapisane: 7 paź 2009, 20:13
przez marktds

Mazda 323F BG-GT Jak rozpoznać

PostNapisane: 17 mar 2010, 01:45
przez vego_kg
witam mam mazde 323f wersja nadwozia bg, i moje pytanie jest nastepujace po czym poznac ze jest to wersja GT (bo tak ponoc jest)

Re: Mazda 323F bg GT

PostNapisane: 17 mar 2010, 02:26
przez YaRQ
pod maską jest szeroka pokrywa zaworów z napisem DOHC... w tym styluhttp://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/2019/2121/5046060004_large.jpg
jak masz taką, to będziemy wymieniać dalej;)

Re: Mazda 323F bg GT

PostNapisane: 17 mar 2010, 09:19
przez Lukano
Najszybciej i najpewniej, że jest to ori GT, a nie przekładka to po VIN.
Do różnic:
-inne zawieszenie, skrzynia i jak kolega napisał silnik
Obrazek
– czarny spojler na klapie, fabrycznie nie malowany
Obrazek
– środek
Obrazek
To tak z grubsza na oko.
A tak przy okazji na forum już jest sporo tematów o różnicach GT.
Pokaż swoją.

Re: Mazda 323F bg GT

PostNapisane: 17 mar 2010, 09:27
przez Xenocyd
Srodek to niekoniecznie pewna metoda – wychodzily 1.6 z kubelkami. Jak wrzucic do takiej silnik z GT to juz prawie to samo na oko :) Ale tylko prawie, bo malo kto przeklada jeszcze zegary – a kazda wersja silnikowa ma czerwone pole w innym miejscu.

Re: Mazda 323F bg GT

PostNapisane: 17 mar 2010, 11:17
przez Lukano
Wszystko można przełożyć do 1,6 i będzie wyglądać jak GT :)
Po lifcie chyba były już w serii w 1,6 te fotele. Tak, że proponuję dekoder i sprawdzić po VIN wtedy wiadomo na pewno.
U mnie ktoś zmieniał zegary bo mam od 1,8 SOHC. Mam czerwone pole na 6k.
W 1,8 w serii tarcze z przodu były większe i z tyłu tarcze. W 1,6 z tyłu były bębny. Nie wiem jak z ABS. Bo w mx-3 1,6 z ABS miałem z tyłu tarcze.