róznice pomiedzy 323f a 323f gt?

Mazda 323 1989–1994

Postprzez Pawlo1906 » 6 paź 2009, 07:28

witam!od roku jestem szczesliwym posiadaczem madzi 323f bg 1.8 i jestem z tego autka mega zadowolony wszystko spisuje sie super ale jak to bywa po pewnym czasie mocy zaczyna brakowac.na poczatku miałem plany swap na wspomniany silnik 1.8 DOHC ale jakos to nie wyszło a znalazłem zadbany egzemplarz 323f gt i przymierzam sie do jego kupna i stad moje pytanie czym sie róznia oprócz siedzen ,tarcz z tyłu no i serduszka :D czy ma takjak np.civic vti rozpórki,stabilizatory i jeszcze pare rzeczy dodanych.pozdrawiam!
TDI engines are good for old people
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2009, 00:09
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f bg 1.8 SOHC

Postprzez LoboAlien » 6 paź 2009, 08:02

wroc o co kaman
na poczatku miałem plany swap na wspomniany silnik 1.8 DOHC ale jakos to nie wyszło a znalazłem zadbany egzemplarz 323f gt
to ten sam silnik :P Na forum jest pelno tematow na temat roznic miedzy silnikiem 1,6 8V, 1,6 16V, 1.8 16V SOHc i 1.8 DOHC. Co do silnikow 1,8 i 18 GT, tarcze z tylu to i 1,8 SOHC posiada, tak jak i el. szyby szyberdach ABS, GT za to mozesz trafic z lusterkami el., i fotele GT + plus dodatkowy spojler, tak wizualnie się różnia. Co do silników to wiadomo ze GT jest na 2 wałkach tu masz wiecej : http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=50421&highlight=sohc+dohc opcja szukaj nie boli, a twoj temat i tak pewnie trafi do kosza. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2006, 12:14
Posty: 450
Skąd: Wałbrzych
Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....

Postprzez Jacek176 » 6 paź 2009, 08:46

LoboAlien napisał(a):tarcze z tylu to i 1,8 SOHC posiada

Ale tylko wtedy gdy ma ABS. 1.8 SOHC bez ABS'u ma bębny z tyłu. No i te tarcze są mniejszej średnicy niż w GT.

LoboAlien napisał(a):GT za to mozesz trafic z lusterkami el.

Ja miałem 1.8 SOHC z el. lusterkami, także to nie jest wyłączność GT ;)

LoboAlien napisał(a):i fotele GT

W 1994r. fotele kubełkowe GT ładowali do wszystkich eFek BG nawet do 1.6 Chyba musieli opróżnić magazyny na koniec produkcji modelu <lol>

Co to różnic to oczywiście tarcze hamulcowe większe i grubsze. Przód 257/22, tył 251/9. W innych wersjach był przód: 235/18, tył 231/9.
Sztywniejsze stabilizatory zawieszenia: przód i tył 22mm lite. W innych modelach przód 19.1mm lity, tył 20mm rurowy.
Inna skrzynia biegów, inne półosie (z podporą dłuższej półosi), większe sprzęgło 215mm (w 1.8 sohc 200mm, w 1.6 190mm)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 17:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez gogo » 6 paź 2009, 09:03

Inne lusterka z zewnątrz :D, na wydechu oryginalnie dwu rurka.
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 19:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Jacek176 » 6 paź 2009, 09:06

gogo napisał(a):Inne lusterka z zewnątrz

Ja w SOHC miałem takie same lusterka :P

gogo napisał(a):na wydechu oryginalnie dwu rurka

eFka 1.6 mojej zony z 1994r. ma nie tylko kubełki w środku ale też właśnie taką dwururkę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 17:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez LoboAlien » 6 paź 2009, 09:13

Jacek176 ale spojlera to już nie miała no i chrakterystyczne czerwone pole na zegarach :P Wiecej mocy więcej obrotów:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2006, 12:14
Posty: 450
Skąd: Wałbrzych
Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....

Postprzez Jacek176 » 6 paź 2009, 09:20

Moja spojlera akurat nie miała ale nie jestem taki pewien czy to była wyłączność GT. Ktos kiedyś pisał na forum, że kupując nową Mazdę można było sobie zamówić taki spojler jako wyposażenie dodatkowe do każdej wersji silnikowej.
Obrotomierz oczywiście z czerwonym polem od 7000obr. W 1.8 SOHC od 6000obr. a w 1.6 od 6200obr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 17:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez gogo » 6 paź 2009, 09:41

Jacek176 napisał(a):
gogo napisał(a):Inne lusterka z zewnątrz

Ja w SOHC miałem takie same lusterka :P

gogo napisał(a):na wydechu oryginalnie dwu rurka

eFka 1.6 mojej zony z 1994r. ma nie tylko kubełki w środku ale też właśnie taką dwururkę :P

Moja też 94, kubełki ma lecz dwu rurki niet :D Z lusterkami od GT w SOHC się nie spotkałem ;) Jak wcześniej ktoś wspomniał, podejrzewam że można sobie było wybierać wyposażenie.
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 19:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Lukano » 6 paź 2009, 14:22

Lusterka elektryczne itp mozna było za dopłata zamówić w każdej wersji, ale czarnego dodatkowego spojlera niet. Takowy dostępny był tylko w GT.
Po tylu latach sporo pewnie jest poodkładane w innych wersjach.
U mnie zegary są od SOHC bo mam czerwone pole na 6.000.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez marktds » 6 paź 2009, 17:56

ja mam 323F z 92' 1.6 16V i mam spoiler jak rozkodowywałem VIN to był w nim zapis o tym spoilerku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2008, 18:31
Posty: 108
Skąd: Gostyniec
Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r

Postprzez Pawlo1906 » 7 paź 2009, 06:26

Jacek176 napisał(a):
LoboAlien napisał(a):tarcze z tylu to i 1,8 SOHC posiada

Ale tylko wtedy gdy ma ABS. 1.8 SOHC bez ABS'u ma bębny z tyłu. No i te tarcze są mniejszej średnicy niż w GT.

LoboAlien napisał(a):GT za to mozesz trafic z lusterkami el.

Ja miałem 1.8 SOHC z el. lusterkami, także to nie jest wyłączność GT ;)

LoboAlien napisał(a):i fotele GT

W 1994r. fotele kubełkowe GT ładowali do wszystkich eFek BG nawet do 1.6 Chyba musieli opróżnić magazyny na koniec produkcji modelu <lol>

Co to różnic to oczywiście tarcze hamulcowe większe i grubsze. Przód 257/22, tył 251/9. W innych wersjach był przód: 235/18, tył 231/9.
Sztywniejsze stabilizatory zawieszenia: przód i tył 22mm lite. W innych modelach przód 19.1mm lity, tył 20mm rurowy.
Inna skrzynia biegów, inne półosie (z podporą dłuższej półosi), większe sprzęgło 215mm (w 1.8 sohc 200mm, w 1.6 190mm)
dziekuje za odpowiedzi własnie chodziło czy jest ``sztywniejsza``czy ma lepsze zawieszenie ,półoski itd.jeszcze raz dzieki jak kupie to sie pochwale :)
TDI engines are good for old people
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2009, 00:09
Posty: 8
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f bg 1.8 SOHC

Postprzez Lukano » 7 paź 2009, 07:23

marktds napisał(a):a mam 323F z 92' 1.6 16V i mam spoiler jak rozkodowywałem VIN to był w nim zapis o tym spoilerku

I ten czarny? Bo mazda ten pod kolor też traktuje jako spojler.
Bo jak tak to wychodzi, że ori GT można poznac tylko po DOHC w VIN.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez marktds » 7 paź 2009, 08:14

W kolorze nadwozia jest ale nie wiem czy nie był malowany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2008, 18:31
Posty: 108
Skąd: Gostyniec
Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r

Postprzez Lukano » 7 paź 2009, 09:49

Ori nie był. Masz jakąś fotkę?
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez marktds » 7 paź 2009, 19:13

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2008, 18:31
Posty: 108
Skąd: Gostyniec
Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r

Postprzez vego_kg » 17 mar 2010, 00:45

witam mam mazde 323f wersja nadwozia bg, i moje pytanie jest nastepujace po czym poznac ze jest to wersja GT (bo tak ponoc jest)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2010, 00:42
Posty: 6

Postprzez YaRQ » 17 mar 2010, 01:26

pod maską jest szeroka pokrywa zaworów z napisem DOHC... w tym styluhttp://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/2019/2121/5046060004_large.jpg
jak masz taką, to będziemy wymieniać dalej;)
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 13:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez Lukano » 17 mar 2010, 08:19

Najszybciej i najpewniej, że jest to ori GT, a nie przekładka to po VIN.
Do różnic:
-inne zawieszenie, skrzynia i jak kolega napisał silnik
Obrazek
– czarny spojler na klapie, fabrycznie nie malowany
Obrazek
– środek
Obrazek
To tak z grubsza na oko.
A tak przy okazji na forum już jest sporo tematów o różnicach GT.
Pokaż swoją.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Xenocyd » 17 mar 2010, 08:27

Srodek to niekoniecznie pewna metoda – wychodzily 1.6 z kubelkami. Jak wrzucic do takiej silnik z GT to juz prawie to samo na oko :) Ale tylko prawie, bo malo kto przeklada jeszcze zegary – a kazda wersja silnikowa ma czerwone pole w innym miejscu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 11:01
Posty: 2276 (102/157)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez Lukano » 17 mar 2010, 10:17

Wszystko można przełożyć do 1,6 i będzie wyglądać jak GT :)
Po lifcie chyba były już w serii w 1,6 te fotele. Tak, że proponuję dekoder i sprawdzić po VIN wtedy wiadomo na pewno.
U mnie ktoś zmieniał zegary bo mam od 1,8 SOHC. Mam czerwone pole na 6k.
W 1,8 w serii tarcze z przodu były większe i z tyłu tarcze. W 1,6 z tyłu były bębny. Nie wiem jak z ABS. Bo w mx-3 1,6 z ABS miałem z tyłu tarcze.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 18:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323