Fotorelacja z wymiany pompy oleju
1, 2
Witajcie z tej strony KAST oto kilka fotek z wymiany pompy olejowej w maim autku.
1 Spuszczam olej i micha w dół
Najlepiej odręcić wydech i opuścić z pierwszych wieszaków dużo wygdniej a bez tego chyba nie wyjdzie. Oto ona:
A to widok z pod michy
2 Zdejmuje pokrywe zaworów
3 Niestety, aby wyjąć pompę trzeba zdjąć pasek rozrządu.
Ale najpierw zdejmuje paski od wspomaganie i od alternatora. Dopiero rozrząd.
Po odpowiednim zaznaczeniu Odkręcam rolkę napinającą ta po lewej-uwaga na sprężykę i zdejmuję pasek tylko z dolnego koła nie trzeba zdejmować całego paska i odkręcać poduchy silnika.
4 Po zdięciu rozrządu Odkręcam pompę kilka śrubek 13
5 Pompę zdejmuje razem z kołem zembatym ? Uwaga na klina by nie prysnoł gdzieś!
6 I Oto to co się popsuło:
A w zasadzie to tylko się gniazdo zaworka w pompie wyrobiło!
No to czas składać
Robimy to samo tylko od końca ? plus czyszczenie
Zakładam ?nową? pompę i zapinam pasek rozrządu
Czyszczę i przyklejam michę:
To samo z deklem zaworów i klawiaturą:
Potem zostają tylko paski Alternatora i Wspamagania oraz wszelkie plastiki.
Po zalaniu Olejem -10w40 Castrol Magnatec Kręce autko bez iskry aż zgaśnie kontrolka smarowanie 5 sek przewa 5 sek przerwa Gasnie po 8 sek Sukces!
UWAGA!!!
Odpalam Auto dopiero następnego Dnia Sylikonek na misce musi zaschnąć.
A to jest to co dodawało ciepła w garażu:
1 Spuszczam olej i micha w dół
Najlepiej odręcić wydech i opuścić z pierwszych wieszaków dużo wygdniej a bez tego chyba nie wyjdzie. Oto ona:
A to widok z pod michy
2 Zdejmuje pokrywe zaworów
3 Niestety, aby wyjąć pompę trzeba zdjąć pasek rozrządu.
Ale najpierw zdejmuje paski od wspomaganie i od alternatora. Dopiero rozrząd.
Po odpowiednim zaznaczeniu Odkręcam rolkę napinającą ta po lewej-uwaga na sprężykę i zdejmuję pasek tylko z dolnego koła nie trzeba zdejmować całego paska i odkręcać poduchy silnika.
4 Po zdięciu rozrządu Odkręcam pompę kilka śrubek 13
5 Pompę zdejmuje razem z kołem zembatym ? Uwaga na klina by nie prysnoł gdzieś!
6 I Oto to co się popsuło:
A w zasadzie to tylko się gniazdo zaworka w pompie wyrobiło!
No to czas składać
Robimy to samo tylko od końca ? plus czyszczenie
Zakładam ?nową? pompę i zapinam pasek rozrządu
Czyszczę i przyklejam michę:
To samo z deklem zaworów i klawiaturą:
Potem zostają tylko paski Alternatora i Wspamagania oraz wszelkie plastiki.
Po zalaniu Olejem -10w40 Castrol Magnatec Kręce autko bez iskry aż zgaśnie kontrolka smarowanie 5 sek przewa 5 sek przerwa Gasnie po 8 sek Sukces!
UWAGA!!!
Odpalam Auto dopiero następnego Dnia Sylikonek na misce musi zaschnąć.
A to jest to co dodawało ciepła w garażu:
Ostatnio edytowano 28 sty 2009, 22:34 przez kast, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
sorry za OT ale nie moge sie powstrzymać oststanie zdjecie THE BEST.Gratuluje udanej roboty
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
Grzybek pierwsza kalasa przy -15 na dworzu w śrotku było przy drzwiach było +2
a w końcu garażu stało piekiełko
a w końcu garażu stało piekiełko
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
Dzieki Dzięki
Oglądałem twoją fotorelację z remontu.
cikawa piękny silnik ile tam masz kucy 144 czy 170
Oglądałem twoją fotorelację z remontu.
cikawa piękny silnik ile tam masz kucy 144 czy 170
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
Słyszałeś może czy można wymienić uszczlniacze w 1,5 96r 16 DOHC
bez zbejmowania głowicy bo braciakowi będe to robił a słyszałem takie pogłoski
że się da?
bez zbejmowania głowicy bo braciakowi będe to robił a słyszałem takie pogłoski
że się da?
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
piękny silnik ile tam masz kucy 144 czy 170
dziekuje.A kucy mam kilka i osioł za kierownica
-
waldii
Ok Rozpędziłem się
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
jakie objawy mianowicie :
Na zimnym silniku długo paliło się smarowanie i słyczać było stykot szklanki.
Wymieniłem najpierw czujnik ciśnienia – nie pomogło potem badanie ciśniena pokazało
że jest za małe wymieniłem zaworek w pompie niestety gniazdo zaworka też było wytarte
i musiałem wymienić całą pompę
Na zimnym silniku długo paliło się smarowanie i słyczać było stykot szklanki.
Wymieniłem najpierw czujnik ciśnienia – nie pomogło potem badanie ciśniena pokazało
że jest za małe wymieniłem zaworek w pompie niestety gniazdo zaworka też było wytarte
i musiałem wymienić całą pompę
Ostatnio edytowano 28 sty 2009, 22:34 przez kast, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
A co masz podobny problemik ze smarowaniem
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
2 sek pali na zapalonym aucie.
U mnie to było jakieś 3-6 sek jak auto stało 2 dni nie jeżdzone.
U mnie to było jakieś 3-6 sek jak auto stało 2 dni nie jeżdzone.
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
cykanie HLA czyli szklanek to wina zaworka upustowego pompy oleju koszt ok 80zl a dostaniesz w www.carspeed.pl
-
waldii
U mnie było to samo wymieniłem zaworek a jak się okazało gniazdo zaworka sie wyrobiło
i musiałem całą pompe wymienic
i musiałem całą pompe wymienic
- Od: 28 gru 2008, 12:50
- Posty: 62
- Skąd: Łódz
- Auto: mazda 323f 1.8 16v 97r BP DOHC
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości