czujnik temperatury silnika
Dzisiaj udalo mi sie ustawic obroty na biegu jalowym.Zobaczymy jak teraz bedzie autko smigac.Pozatym podlaczylem lede (diode) do gniazda diagnostycznego i zrobilem testy KEOR i KOER. W obu przypadkach wyszedl mi kod 9 czyli problem z czujnikiem temperatury silnika.
Moje pytania sa nastepujace:
Czy ten kod oznacza ze jest walniety czujnik , czy jest mozliwe ze cos nie styka przy czujniku?
Jakie objawy wystepuja przy takim bledzie?
Gdzie znajduje sie i jak wyglada ww czujnik ?
I troche z innej beczki:
Czy przy trybie testu wentylator powinien sie wlaczyc czy tez nie?
(U mnie wentylator nie chodzil)
Czy sruba odbojnikowa to jest ta sruba która dociska taki grzybek od spodu obok przepustnicy?
I jeszcze troche z innej beczki:
Jaka jest sonda lambda w mojej madzi (323f BG 1.8i 103KM) lub gdzie znajduje sie wtyczka od sondy lambdy?
Moje pytania sa nastepujace:
Czy ten kod oznacza ze jest walniety czujnik , czy jest mozliwe ze cos nie styka przy czujniku?
Jakie objawy wystepuja przy takim bledzie?
Gdzie znajduje sie i jak wyglada ww czujnik ?
I troche z innej beczki:
Czy przy trybie testu wentylator powinien sie wlaczyc czy tez nie?
(U mnie wentylator nie chodzil)
Czy sruba odbojnikowa to jest ta sruba która dociska taki grzybek od spodu obok przepustnicy?
I jeszcze troche z innej beczki:
Jaka jest sonda lambda w mojej madzi (323f BG 1.8i 103KM) lub gdzie znajduje sie wtyczka od sondy lambdy?
- Od: 24 sie 2004, 22:04
- Posty: 194
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM
Wskaznik temperatury moim zdaniem dziala prawidlowo.
Mysle ze moge to stwierdzic nawet po tym , ze temp ogrzewania w aucie wzrasta wraz z podnoszona sie wskazowka na wskazniku.Wskazowka dochodzi mniej wiecej do polowy (moze o troszke wyzej).
Plynu w chlodnicy tez jest tyle ile powinno byc.
Czyli tym kodem bledu narazie sie nie przejmowac?
Pozdrowienia
NewArK
Mysle ze moge to stwierdzic nawet po tym , ze temp ogrzewania w aucie wzrasta wraz z podnoszona sie wskazowka na wskazniku.Wskazowka dochodzi mniej wiecej do polowy (moze o troszke wyzej).
Plynu w chlodnicy tez jest tyle ile powinno byc.
Czyli tym kodem bledu narazie sie nie przejmowac?
Pozdrowienia
NewArK
- Od: 24 sie 2004, 22:04
- Posty: 194
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM
Teraz to juz tak namieszaliscie ze juz nic nie wiem :–)
Prosze poprawcie mnie jak sie myle:
W silniku jest zamontowany termostat , ktory wlacza wentylator , a do niego jest podlaczony czujnik (lub w termostacie jest czujnik ) ktory wysyla kody do komputera .
A ze wskaznikiem to nie wiem ,chodzi o ten co pokazuje temp silnika na desce rozdzielczej?
Pozdrowienia
NewArK
Prosze poprawcie mnie jak sie myle:
W silniku jest zamontowany termostat , ktory wlacza wentylator , a do niego jest podlaczony czujnik (lub w termostacie jest czujnik ) ktory wysyla kody do komputera .
A ze wskaznikiem to nie wiem ,chodzi o ten co pokazuje temp silnika na desce rozdzielczej?
Pozdrowienia
NewArK
- Od: 24 sie 2004, 22:04
- Posty: 194
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM
newark napisał(a):W silniku jest zamontowany termostat , ktory wlacza wentylator
Termostat nie włacza wentylatora! Termostat otwiera przepływ płynu do dużego obiegu czyli chłodnicy!
Nie ma znaczenia samo rozmieszczenie czujników bo np w 323 jeden czujnik jest przy termostacie (chyba ten do kompa?), w silnikach V6 są trzy czujniki przy wlewie płynu a były również wersje silnika KL (po 97 roku chyba) który miał dwa czujniki przy wlewie i jeden (od wentylatora) w chłodnicy.
Czujnik ten który podaje dane na wskaźnik jak padnie to tylko źle wskazuje temp., nie pojawia sie nawet błąd na kompie.
Termostat jest tylko po to by załączać duży i mały obieg cieczy chłodzącej. Odpowiedni czujnik załącza wentylator, kolejny czujnik jest podłączony do zegarów i tam pokazuje ci temperaturę. A jak się nie mylę to bardziej dokładny czujnik jest podłączony do komputera informując go, jaką temperaturę ma aktualnie silnik. Jeśli ten czujnik jest uszkodzony lub coś z podłączeniem jego to komputer wyświetla jego błąd.
- Od: 2 lis 2004, 01:49
- Posty: 82
- Skąd: Szczecin
- Auto: Nissan Primera 2.0TD 2000r
Zgadza sie , zle myslalem , pomieszalo mi sie z wlacznikiem termicznym.
Wlacznik termiczny (przynajmniej tak sie to nazywa chyba w polonezie i jest umieszczony w chlodnicy) zalacza wentylator chlodnicy.
Wiec ten czujnik znajduje sie w termostacie?
Wlacznik termiczny (przynajmniej tak sie to nazywa chyba w polonezie i jest umieszczony w chlodnicy) zalacza wentylator chlodnicy.
Wiec ten czujnik znajduje sie w termostacie?
- Od: 24 sie 2004, 22:04
- Posty: 194
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM
Oki jak bede mial czas to popatrze.W kazdym razie wasze odpowiedzi sa dla mnie pomocne.
A jeszcze was pomecze z ta sonda lambda.
Gdzie sie znajduje wtyczka sondy?
Po wtyczce poznam ile ma przewodow wiec bede wiedzial jaka mam :–)
Pozdrowienia
NewArK
A jeszcze was pomecze z ta sonda lambda.
Gdzie sie znajduje wtyczka sondy?
Po wtyczce poznam ile ma przewodow wiec bede wiedzial jaka mam :–)
Pozdrowienia
NewArK
- Od: 24 sie 2004, 22:04
- Posty: 194
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM
Mały upgrade inforamacji o czujnikach temperatury:
1.czujnik z zielonym plastikiem (dwa styki) jest czujnikiem włączającym wentylator
2.czyujnik z czarnym plastikiem (dwa styki) jest czujnikiem podającym dane do kompa
3. czujnik metalowy jednostykowy steruje wskaźnikiem temperatury
PS.
Sonda jest z przodu silnika w rurze kolektora (znajdź sondę i dojdź po kablu do wtyczki)
1.czujnik z zielonym plastikiem (dwa styki) jest czujnikiem włączającym wentylator
2.czyujnik z czarnym plastikiem (dwa styki) jest czujnikiem podającym dane do kompa
3. czujnik metalowy jednostykowy steruje wskaźnikiem temperatury
PS.
newark napisał(a):Gdzie sie znajduje wtyczka sondy?
Sonda jest z przodu silnika w rurze kolektora (znajdź sondę i dojdź po kablu do wtyczki)
marek napisał(a):2.czyujnik z czarnym plastikiem (dwa styki) jest czujnikiem podającym dane do kompa
A jak fachowo nazywa sie taki czujnik?
Pytalem w JC o czujnik temp. silnika co podaje dane do kompa i powiedzieli ze taki czujnik prawdopodobnie mozna kupic tylko w mazdzie.Ze oni nie mają.
Zadzwonilem do mazdy i gosciu krzyknal za taki czujnik 200 zl.
Czy inne firmy moga robic zamienniki takich czujnikow?
Pozdrowienia
NewArK
- Od: 24 sie 2004, 22:04
- Posty: 194
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F 1.8 '92 BG 16v SOHC LPG 103 KM
626 1.8 '96 GE 16V LPG 105 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości