Dziwne zachowanie wskazowki temperatury silnika

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jucek_l17 » 6 lis 2008, 21:16

Mam problem z wskazowka od temperatury silnika. Dotychczas gdy dodawalem gazu to spadala na sam dol i bardzo szybko skakala jak jej pasowalo, jednak nie wyzej niz temp silnika. Dopiero wrzucajac na luz po chwili zatrzymywala sie. Jednak dzis po odpaleniu silnika wogole sie przestala podnosic. Do tego wentylator od chlodnicy sie nie wlacza (na krotko dziala) Co moze byc nie tak? I dlaczego ciagle tak falowala? Bylo tak od kad kupilem auto...
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 10:17
Posty: 33
Skąd: myślenice
Auto: 323f 1.6 16v, 1991r.

Postprzez gogo » 6 lis 2008, 21:44

Zacząłbym od sprawdzenia czujnika temperatury :P
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez jucek_l17 » 6 lis 2008, 21:45

chodzi o czujnik od wentylatora chlodnicy? Wymienialem go niecale 2 miesiace temu.
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 10:17
Posty: 33
Skąd: myślenice
Auto: 323f 1.6 16v, 1991r.

Postprzez jucek_l17 » 6 lis 2008, 22:27

moglby ktos napisac gdzie znajduja sie czujniki od temperatury silnika? Wiem tylko gdzie jest czujnik wlaczajacy wentylator. W silnikach z gaznikiem jest tak samo? idealnie by bylo jak by ktos zaznaczyl na zdjeciu :D
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 10:17
Posty: 33
Skąd: myślenice
Auto: 323f 1.6 16v, 1991r.

Postprzez jucek_l17 » 8 lis 2008, 15:31

gdzie znajduje sie czujnik od wskaznika temperatury w silniku 1,6 16v gaznik? patrzylem i nie moge znalezc, wiem tylko gdzie jest od wlaczania sie wentylatora.
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 10:17
Posty: 33
Skąd: myślenice
Auto: 323f 1.6 16v, 1991r.

Postprzez gogo » 8 lis 2008, 17:17

W okolicach termostatu nie ma? ;)
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez jucek_l17 » 8 lis 2008, 20:03

w okolicach termostatu jest, tzn troche nizej, jest czujnik od wentylatora chlodnicy. Nie widze tam niestety zadnego innego :(
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 10:17
Posty: 33
Skąd: myślenice
Auto: 323f 1.6 16v, 1991r.

Postprzez staś » 9 lis 2008, 23:12

gogo napisał(a):W okolicach termostatu nie ma?


gogo ..............................................

poszukaj zielonej wtyczki czujnik tem. taką właśnie ma niewiem dokładnie gdzie on jest w 1.6 ale raczej będzie z lewej strony silnika patząc w kierunku jazdy poszukaj dokładnie zielonej wtyczki pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 16:07
Posty: 180
Skąd: kielce
Auto: 323f 2.0 DITD BJ

Postprzez Adasbb » 9 lis 2008, 23:35

Między pierwszym, a drugim wtryskiem (patrząc od lewej strony od przodu) jest ten czujnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez gogo » 9 kwi 2011, 19:20

Od jakiegoś roku, może trochę więcej było tak że jak odpalałem zimny silnik to wskazówka pokazywała 90 stopni (temp. roboczą), po chwili ( 1-2 minuty zależne od temperatury otoczenia, im zimniej tym dłużej) pracy silnika wskaźnik spadał do 0 i działał normalnie, wprost proporcjonalnie do nagrzewania silnika. Nie przeszkadzało mi to zbytnio ponieważ wskaźnik działał po tej załóżmy minucie po każdym porannym odpaleniu już dobrze. Wczoraj po odpaleniu wskaźnik zaczął wariować latał od 0 do połowy skali i tak w koło nawet na ciepłym silniku, stuknąłem parę razy w deskę rozdzielcza (myślałem że może tu leży przyczyna) i o dziwo pomogło, wskaźnik działał poprawnie:). Dziś wskaźnik rano od razu po odpaleniu był też na połowie skali i tak się utrzymuje cały czas, nawet jak poczekam żeby silnik ostygł to i tak jak włączę zapłon to jest na połowie. Zapłon wyłączony -wskaźnik jest na 0, zapłon włączony- wskaźnik na połowie (niezależnie czy silnik zimny, lekko ciepły czy dobrze rozgrzany)
Chciałem zobaczyć czy to może nie wina czujnika poprzez odłączenie kostki od czujnika i dotknięcia jej do masy, lecz po odłączeniu kostki wskaźnik po przekręceniu zapłonu dalej wskakuje na połowę skali (powinien chyba opaść na 0? ) a po dotknięciu kostką do masy nie zmienia swojego położenia.
1. Może ktoś wie o co tu chodzi? Może wina wskaźnika lub przewodu? Zimne luty?
2. Dodaje foto czujnika z którego odpiąłem tą kostkę, może to w ogóle nie jest czujnik od tego wskaźnika?

http://img192.imageshack.us/f/20227247.jpg/
http://img34.imageshack.us/f/74112159.jpg/
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Mazdaxxx » 9 kwi 2011, 19:28

dobrą wsówke zciągłeś... skoro nic sie nie dzieje po jej sciagnieciu i po dotknięciu na masę tzn że wina nie leży po stronie czujnika tylko raczej po stronie wskaźnika na desce.Obstawiam uszkodzenie samego wskaźnika badź jakieś zwarcie w zegarach na desce rozdzielczej ,ostatecznie zwarcie w wiązce do zegara.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez gogo » 9 kwi 2011, 19:33

Dzięki majster za potwierdzenie moich przypuszczeń jutro trzeba wyciągać zegary i patrzeć...
Chyba nic innego już się nie wykombinuje bez wyciągnięcia i badania co tam się dzieje co nie? : D
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Mazdaxxx » 9 kwi 2011, 19:34

dokładnie tak musisz to rozbebeszyć i szukać przyczyny w desce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez gogo » 9 kwi 2011, 19:36

Zapomniałem dopisać ze przed tym jak parę razy walnąłem w deskę to po odłączeniu tej kostki wskazówka opadała. Czyli pewnie walenie zrobiło większy młyn w desce niż był : D
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Mazdaxxx » 9 kwi 2011, 20:22

pewnie tak.... pod odłaczeniu wsuwki wskazówka powinna spaść na zero a po dotknięciu do masy powinna iść do samej góry
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez lukaszbroda » 9 kwi 2011, 20:59

a u mnie wskazowka nieraz sie zawiesza i musze walnąć w deske i wtedy dopiero pokazuje aktualną temperature
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez gogo » 12 kwi 2011, 20:00

Usterka zlokalizowania i usunięta, a mianowicie odkręciła się nakrętka na płytce wskaźnika paliwa i temperatury, co spowodowało przerwanie obwodu na jednej ze ścieżek :)

Mazdaxxx– dzięki za dobre nakierowanie i szybkie odpowiedzi : D
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Mazdaxxx » 12 kwi 2011, 23:56

do usług :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323