Ciągle chodzący wentylator

Mazda 323 1989–1994

Postprzez Yard » 15 cze 2006, 20:48

Na lewej instalacji ;)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Lukasz_zdw » 15 cze 2006, 22:08

Juz sprawa załatwiona:) Okazało sie ze to termostat nawalił dlatego chlodnica była chlodna bo nie otwierał obiegu a wentylator chodzil gdyz w maździe jest czujnik wentylatora wlasnie na termostracie a nie na chlodnicy. Wyrzuciłem to swinstwo i zalozylem bez i jak reką odjął wentylator ani razu sie nie wlączył:) Jutro musze kupic nowy i zalozyc bo przy 80 na 5 biegu zabardzo ją schładza:)
Lukasz_zdw
 

Postprzez Jano » 15 cze 2006, 22:46

Czyli tak jak pisałem że to
Jano napisał(a):Może to termostat?
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 12:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez mad_man » 3 paź 2006, 14:36

erm no to u mnie tez jest myk... moze mi poradzicie..
odnosnie tego radi ato u mnie raido chodzi bez kluczyka i cb radio tez bez bo przerobilem ;P
zapalarka tylko na 1 chodzi, ale wracajac do tematu, u mnie wentylator wlacza sie dopiero wtedy jak wskazowka od temperatury na desce wyjdzie powyzej 50% a dokladniej jest tam taka mala "ikonka" (zboczenie informatyka), taka jakby zaglowka/termometr, i sa z jego prawej strony 2 albo 3 zabki, to wlacza sie wentylator dopiero wtedy jak wskazowka podejdzie mi pod ostatni zabek, czyli baaaardzo wysoko, kiedys wlaczala sie wczesniej, czy to takze termostat?
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 14:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez alinoe » 10 paź 2006, 13:02

Jak wymienilem zimą termostat na zimowy (o podwyższonej temp. otwarcia) to i wentylator zaczął częściej się włączać i na dlużej.
Latem faktycznie stało się to trochę drażniące wiec zmieniłem na letni – 5 stopni C od zimowego i rzadziej się włącza cooler.
F-ka – diabelskie nasienie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2004, 19:22
Posty: 160
Skąd: Grójec / W-wa
Auto: 323F BJ 2.0DITD
626GECronos 2.5V6

Postprzez grynia » 7 lis 2006, 20:02

A ja mam jeszcze inny problem.Mazda 323 BG 1.6 8V Otóż wentylator włancza mi sie po przeręceniu kluczyka, niezależnie od temperatury silnika. Elektryk postawił diagnozę na czujnik. Kupiłem nowy, orginalny, niestety nic nie pomogło. Nie mam pojęcia. Elektryk wykluczył grzebanie w instalacji, nie ma podłączenia na krótko. Zobaczę jeszcze przekaźnik. Jak to nie on, to wymiękam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 paź 2006, 16:20
Posty: 6
Skąd: Mazury
Auto: Mazda 323bg 1.6i 89r

Postprzez grynia » 9 lis 2006, 00:40

Niestety nie jest to wina przekaźnika. Co śmieszniejsze wentylaor wyłancza się po nagrzaniu się silnika, ale jaja.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 paź 2006, 16:20
Posty: 6
Skąd: Mazury
Auto: Mazda 323bg 1.6i 89r

Postprzez Gość » 9 lis 2006, 13:47

grynia napisał(a):Niestety nie jest to wina przekaźnika. Co śmieszniejsze wentylaor wyłancza się po nagrzaniu się silnika, ale jaja.




Myślę że to może byc czujnik temperatury, a w szczególności coś namieszane z biegunami. Dziwnie się zachowuje jakby odwrotnie.
Gość
 

Postprzez Gość » 9 lis 2006, 13:57

alnasza napisał(a):
grynia napisał(a):Niestety nie jest to wina przekaźnika. Co śmieszniejsze wentylaor wyłancza się po nagrzaniu się silnika, ale jaja.




Myślę że to może byc czujnik temperatury, a w szczególności coś namieszane z biegunami. Dziwnie się zachowuje jakby odwrotnie.


Po namyśle czujnik temperatury raczej nie ale bieguny przy przekażniku zamienione to raczej prawdopodobne.
Gość
 

Postprzez KANAL » 9 lis 2006, 14:05

Nie jestem MODERAOTRem ale nastepnym razem jak bedziesz pisal post pod postem to edytuj go i dopisz bo robi sie balagan.
A co do tematu to tak sie wlasnie zachowuje ale jak zamienimy bieguny to czy wogole zalaczy sie cooler?
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 12:36
Posty: 115
Skąd: woj Łodzkie
Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6

Postprzez Gość » 9 lis 2006, 14:13

Przekażnik tak może sie zachować, normalnie on zwiera i rozwiera w sobie styki, jak go odwrotnie podłaczysz bedzie działał odwrotnie. Elektrykiem nie jestem ale co nieco liznąłem tego tematu. Mam nadzieje ze w razie czego jakiś forumowicz mnie poprawi tak aby nie stała sie jakaś tragedia.
Gość
 

Postprzez M@ster » 26 mar 2007, 22:00

Witam! od jakigos czasu mam problem z chlodzeniem.silnik sie strasznie grzeje, wskaznik temperatury pokazuje troszke ponad polowe.nawet w czasie zimy kiedy bylo mniej wiecej – 1 wiatrak mi sie zalaczal.teraz gdy sie robi cieplo zaczelo to sie nasilac wiec tak se mysle co to bedzie w lato przy 30 stopniach? nagrzewaniu temu towarzysza tez wysokie obroty okolo 1500.wrocilem ostatnio z trasy wiatrak ciagle chodzil.plyn w chlodnicy na full w wyrownawczym polowa, nie ma zadnych wyciekow.jak otworzylem maske poczulem tylko goracy podmuch nie mowiac juz o dotknieciu silnika.postawilem na termostat-zakupilem taki ale jeszcze nie wymienilem.Czy moja diagnoza jest sluszna?I jeszcze takie pytanko: slyszalem ze uklad chlodzenia ma 2 obiegi.czy to prawda?
Z góry dzieki za pomoc.Pozdrawiam
Pozdro, szacun, respect :P
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 16:28
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Łomża
Auto: szukam...

Postprzez lotik » 13 lip 2007, 16:07

z tego co piszecie to w termostacie jest czujnik od włączania wentylatora. chodzi mi o madzie 323f 1,6 8 v.
323F BIEDA EDITION
Początkujący
 
Od: 27 mar 2007, 20:20
Posty: 12
Auto: 323f BG

Postprzez yasiu » 22 lip 2007, 22:52

Przyczyna może być na przewodach, tzn może być gdzieś zwarcie od przewodu idącego od czujnika. Jeżeli dotknie on masy to włączy wentylator. Przyczyną może być również przekaźnik ( zalany wodą ) i przewodzi co załącza wentylator. A więc miernik i naprzód ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 22:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez Badyl » 1 sie 2007, 22:22

A co jesli silnik dostaje w pupę (dziewczyna uczy sie jezdzic na parkingu) a wiatrak milczy??
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 14:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez yasiu » 1 sie 2007, 23:10

Wszystko zależy od temperatury. Obserwuj wskaźnik temperatury i będziesz wiedział czy wentylator powinien się włączyć czy też nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 22:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez Badyl » 1 sie 2007, 23:21

temperatura jest jak u wszystkich z ba – zatrzymuje sie rowno w polowie i ani drgnie, natomiast az czuc bylo gorac od maski, katowana byla polsprzeglem, wysokimi obrotami, gaszeniem, uruchamianiem... gdybym byl wiatrakiem to bym sie wlaczyl:) czy moze miec na to wplyw, ze plyn mam cholernie zasyfiony i moze jakis czujnik jest przez to oszukany? bo cos mam nie tak z cala instalacja chyba – inny problem, nie bardzo z tematem zwiazany – gasna mi calkiem swiatla w momencie odbijania kierunkowskazu przy prostowaniu kierownicy – glownie prawy – moglbys cos poradzic?
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 14:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez yasiu » 1 sie 2007, 23:34

Co do świateł to na pewno winę ponosi wyłącznik, gdyż jest zespolony z kierunkowskazami. W czasie gy odbija z powrotem może być niedostyk na światłach mijania.

Co do wentylatora to ma się on włączyć przy ponad 90 stopniach temperatury chłodziwa. Spróbuj zewrzeć kabel idący od czujnika temperatury do masy, wtedy się dowiesz czy to wina czujnika czy też wentylatora.

Jeżeli się załączy to oznaka że wentylator i jego przekaźnik jest sprawny. Natomiast gdy się nie załączy masz przyczynę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 22:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez Badyl » 1 sie 2007, 23:42

wielkie dzieki, z rana zagladam mazdziuli pod spodnice a z wylacznikiem to musze do elektronika, mam nadzieje tylko, ze mnie to nie zrujnuje, bo tysiaki leca a coraz co innego wychodzi :|
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 14:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez M@ster » 3 kwi 2008, 18:46

odświeze troche temat.jako że zrobiło sie troszke cieplej problem z wiatrakiem powrócił :( wskazówka troche powyzej polowy a wiatrak sie zalącza na chwilke (jakies 2 sekundy). troche to dziwne ze wiatrak tak szybko moze schlodzic płyn.moze macie jakies pomysly co moze byc nie tak? dodam ze termostat i czujnik wentylatora sa wymienione.
Pozdro, szacun, respect :P
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 16:28
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Łomża
Auto: szukam...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323