Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o możliwie najsłabszej wersji silnkowej z napędem na cztery koła.
Z tego co mi wiadomo 323 BG 4WD było dostępne z 1.8i SOHC, GTX i GT-R.
Mnie interesuje SOHC jak i sam napęd.
1.To jest stały napęd na cztery koła jak w Subaru czy są jakieś mechanizmy różnicowe itp ?
2.Konstrukcja tylnego zawieszenia jest taka sama jak w przypadku FWD ?
3.Są jakieś znaczne różnice utrudniające kupno części używanych które nie pasują od FWD ?
4.W kwestii swapu na BP... skrzynia od strony zamachu jest ciągle taka sama i będzie normalnie pasowała do BP jak dobrze myślę. Różnicą jest jedynie wyjście na wał z boku. I jak ze sprzęgłem ?
Chyba tyle.
Mazda 323 4WD – różnice
Strona 1 z 1
1. Napęd jest stały, bez możliwości rozłączenia a w SOHC masz dodatkowo blokadę dyfra.
2. Przednie zawieszenie jest takie same ale tylne jest całkowicie inne ze względu na napęd na tylne koła(dyferencjał, półośki napędowe). Podłoga też jest inna bo jest miejsce na wał napędowy.
3. Wiele części do 4wd jest mniej dostępnych niż do FWD, ale rzeczy tylu uszczelniacze, wahacze, krzyżaki wału napędowego można bez problemu dostać. Pamiętaj że mogą być "trochę" droższe niż do FWD, ale zdarzają się okazje lub wyprzedaże z magazynu centralnego Mazdy. Towarem deficytowym są skrzynie biegów, ale jak dbasz tak masz. Nie nadaje się na starty z wysokich obrotów i ściganie na 1/4mili na asfalcie ale na szutrze lub śniegu można się fajnie pobawić. Należy pamiętać gdy będziesz miał skrzynię wyjętą dać ją do rewizji, aby ewentualnie wymienić słabe łożyska/uszczelniacze i zalać dobrym olejem.
4. Swap bez problemu możesz zrobić, kolega obecnie jeździ z silnikiem DOHC z naszej BG GT i użytkuje auto jako rajdówkę. Jakoś nie słyszałem aby miał problemy, ale sam dba o auto. Sprzęgło musiałbyś sprawdzić bo tego nie wiem, ale seryjne powinno podołać.
Mam doświadczenia z BF GTX ale BG SOHC 4wd jeszcze nie miałem ale jest to dobra baza do polatania. Chętnie bym taką zobaczył w garażu, bo 4wd daje duże poczucie bezpieczeństwa i do tego z turbo fajnie się zbiera.
2. Przednie zawieszenie jest takie same ale tylne jest całkowicie inne ze względu na napęd na tylne koła(dyferencjał, półośki napędowe). Podłoga też jest inna bo jest miejsce na wał napędowy.
3. Wiele części do 4wd jest mniej dostępnych niż do FWD, ale rzeczy tylu uszczelniacze, wahacze, krzyżaki wału napędowego można bez problemu dostać. Pamiętaj że mogą być "trochę" droższe niż do FWD, ale zdarzają się okazje lub wyprzedaże z magazynu centralnego Mazdy. Towarem deficytowym są skrzynie biegów, ale jak dbasz tak masz. Nie nadaje się na starty z wysokich obrotów i ściganie na 1/4mili na asfalcie ale na szutrze lub śniegu można się fajnie pobawić. Należy pamiętać gdy będziesz miał skrzynię wyjętą dać ją do rewizji, aby ewentualnie wymienić słabe łożyska/uszczelniacze i zalać dobrym olejem.
4. Swap bez problemu możesz zrobić, kolega obecnie jeździ z silnikiem DOHC z naszej BG GT i użytkuje auto jako rajdówkę. Jakoś nie słyszałem aby miał problemy, ale sam dba o auto. Sprzęgło musiałbyś sprawdzić bo tego nie wiem, ale seryjne powinno podołać.
Mam doświadczenia z BF GTX ale BG SOHC 4wd jeszcze nie miałem ale jest to dobra baza do polatania. Chętnie bym taką zobaczył w garażu, bo 4wd daje duże poczucie bezpieczeństwa i do tego z turbo fajnie się zbiera.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
BG wychodziło jeszcze 4x4 z silnikiem 1,6 tylko że w budzie BF kombi;–)
Byla niedawno na allegro
Wysłane z mojego WT19i
Byla niedawno na allegro
Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):BG
Bo_Lo napisał(a):w budzie BF kombi
Chyba się trochę zawinąłeś bo jak BF może być BG
Cukierek napisał(a):Przednie zawieszenie jest takie same
Jesteś pewny? Z tego co widziałem w internecie to sanki są deczko inne. Rozpórka dolna przednia UR niby od modelu BG nie pasuje tak więc coś w mojej teorii musi być.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Nie mogłem znaleźć tego na forum więc może ktoś pomoże.
Czy aparat zapłonowy z 323 BG GTX będzie taki sam jak od 1.8 GT?
Czy aparat zapłonowy z 323 BG GTX będzie taki sam jak od 1.8 GT?
- Od: 13 maja 2011, 15:57
- Posty: 146
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 BG GTX '90
Focus MK1 1.8 TDDi '00
tekkenfan napisał(a):Chyba się trochę zawinąłeś bo jak BF może być BG
a jednak z tego co pamietam to kombi kiedyś wychodziło generację dłużej np 626 GD kombi wychodziło razem z GE sedan i HB,BF kombi rzem z BG chatch ,F i sedanem.Tylko nie jestem pewin czy w papierach np takie BF kombi po 89r. miało oznaczenie BF czy BG,ale w jakims katalogu z czesciami widzialem jako BG.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Z tego co ja wiem to model kombi o którym mówicie to chyba było BW i było ono produkowane razem z BF i BG. Natomiast kombi 626 z generacji GD to model GV. Mazda miała osobne oznaczenia dla modeli kombi które zazwyczaj były produkowane o "generacje" dłużej. Aczkolwiek mogę się mylić
Benny88 jest tak jak mówisz.
Czyli wychodzi że BF było BF i później jako BG tylko że cały czas nazywało się BW;–) XD
Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Czyli wychodzi że BF było BF i później jako BG tylko że cały czas nazywało się BW;–) XD
Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Po prostu zamotałeś się i dalej idziesz w zaparte
Co do pytania o pasowanie części, to dobrze zacząć szukanie od ruskich stron typu japancars.ru, mazda-fun.ru na forum czasem ciężko o szybką, konkretną techniczną informacje
Pozdr. BG=Best Generation;]
Co do pytania o pasowanie części, to dobrze zacząć szukanie od ruskich stron typu japancars.ru, mazda-fun.ru na forum czasem ciężko o szybką, konkretną techniczną informacje
Pozdr. BG=Best Generation;]
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]
- Od: 7 mar 2008, 14:40
- Posty: 366
- Skąd: PL -> SBI
- Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6
YaRQ napisał(a):Po prostu zamotałeś się i dalej idziesz w zaparte
Chyba nie doczytales emotek na końcu mojego posta ;–)
Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość