Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania

Mazda 323 1989–1994

Postprzez tekkenfan » 7 paź 2012, 13:48

jeżeli wszystko ładnie odseparujesz co by się nie grzało to CAI, ale dużo łatwiej wrzucić wkładkę pozostawiając wszystko seryjne ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez folley » 7 paź 2012, 13:54

ok dzięki za odpowiedź. Chyba się skuszę na cai :)
Moja BaGietka
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 11:32
Posty: 460
Skąd: Okolice Rzeszowa
Auto: Mazda 323f BG b6 1993

Postprzez tekkenfan » 7 paź 2012, 14:02

dla doprecyzowania silnik tak czy siak będzie pracował tak samo, jedynie jak źle zrobisz CAI to więcej stracisz niż przy wkładce no ale będzie ładniej pod maską ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Yakuza991 » 8 paź 2012, 22:25

chce u siebie swiatla wstawic do 323 BG
a niewiem jak rozmiescic, z obliczen wynika ze w zderzaj wkrecic trzeba

jakies pomysly?? :)
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 21:57
Posty: 71
Skąd: Olsztyn W-M
Auto: teraz – Mazda 323F BA 1.5 16V 95r.
kiedyś – Mazda MX-3 EC 1.6 16V 97r.
kiedyś – Mazda 323 BG 1.3 16V 94r.

Postprzez tyla » 9 paź 2012, 20:54

co odpowiada za podnoszenie obrotow podczas stania w miejscu i krecenia kierownica (mowie oczywiscie o autach ze wspomaganiem) ?

gdzie jest jakiś czujnik ?


PS czy jak wymontuje pompe ABS z BG to hamulce beda dzialaly ? czy gdzies sie ten plyn wyleje caly i bedzie lipka ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 21:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez adriano2747 » 9 paź 2012, 21:20

z tego co wiem to jak pompa ma obciażenie to obroty się same podnoszą nie wiem nic o czujniku. bez pompy hamulce nie działaja bo płyn się wyleje przez węże idące do pompy... spróbuj poza tym hamować autem na wyłączonym silniku... masakra
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 21:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez tyla » 9 paź 2012, 22:25

adriano wydaje mi się, ze pompa ABS jest dodatkowa pompa w aucie i bez niej pompa hamulcowa nadal dziala

PS te obroty musza byc czyms spowodowane
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 21:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Bo_Lo » 9 paź 2012, 22:37

[quote="tyla"]adriano wydaje mi się, ze pompa ABS jest dodatkowa pompa w aucie i bez niej pompa hamulcowa nadal dziala


zgadza sie.mi klekla w bg pompa abs,wypialem wtyczke od niej i jezdzilem dalej,tyle ze bez abs.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez tekkenfan » 9 paź 2012, 22:49

tyla napisał(a):co odpowiada za podnoszenie obrotow podczas stania w miejscu i krecenia kierownica (mowie oczywiscie o autach ze wspomaganiem) ?

Obstawiam że to samo co wykrywa dodatkowe obciążenie po włączeniu nawiewu lub innych dodatkowych urządzeń ale gdzie to ustrojstwo się fizycznie znajduje to już nie wiem. Przypuszczam że w kompie jest jakiś układ co wykrywa spadek napięcia w instalacji i automatycznie podbija obroty żeby go wyrównać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tyla » 10 paź 2012, 05:41

bolo2610 napisał(a):
tyla napisał(a):adriano wydaje mi się, ze pompa ABS jest dodatkowa pompa w aucie i bez niej pompa hamulcowa nadal dziala


zgadza sie.mi klekla w bg pompa abs,wypialem wtyczke od niej i jezdzilem dalej,tyle ze bez abs.



Ale czy wyciagniecie calej pompy i pozostawienie luzno wiszacych przewodow jest dopuszczalne ? Mi sie nie wydaje ale warto zapytac
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 21:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez lewy323s » 10 paź 2012, 19:22

Wg przepisów muszą być rozmieszczone tak: min. 25cm, maksimum 150cm od podłoża. Odległość od bocznego obrysu pojazdu maksymalnie 40cm. Odległość pomiędzy światłami minimum 60cm.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 20:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez djakob » 11 paź 2012, 09:09

Z którego dokładnie modelu Forda RS2000 pasuje kolektor wydechowy 4-2-1 do 1.8 DOHC ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 14:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez l3mur91 » 11 paź 2012, 10:52

antek_92 robił teraz u siebie wydech i kolektor ma z C20XE Oplowskiego. I tak nie obyło się bez rzeźbienia, bo ten od Forda gorzej znaleźć na rynku wtórnym. <czarodziej>
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 16:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez tekkenfan » 11 paź 2012, 23:07

djakob napisał(a):Z którego dokładnie modelu Forda RS2000 pasuje kolektor wydechowy 4-2-1 do 1.8 DOHC ?

Jak koniecznie chcesz się bawić w 4-2-1 to możesz spróbować coś porzeźbić z MX5, coś przytniesz coś dospawasz i będzie cacy 4-2-1, ale z własnego doświadczenia wiem że 4-1 da Ci podobne przyrosty. W teorii 4-1 powinien poprawić tylko górę ale w silnikach BP to chyba tak nie działa i poprawia cały zakres <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Marcin195 » 12 paź 2012, 16:11

Jak w temacie, szukam turbiny do Mazdy 323GTX Bg 1990r.
Pilnie!
Początkujący
 
Od: 12 paź 2012, 16:09
Posty: 4
Auto: Mazda 323GTX

Postprzez tyla » 13 paź 2012, 00:00

Panowie czy nowy układ wydechowy malować jakąś farbą antykorozyjną aby rdza go nie brała za szybko ?

Jeśli tak to jaką farbą ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 21:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez tekkenfan » 13 paź 2012, 00:07

Wydech powinien spokojnie przetrwać 5-7lat, chociaż z drugiej strony patrząc na specyfiki sypane zimą to może być różnie. Ja bym prysnął hammeritem, kiedyś były w szpreju ale coś ostatnio nie mogę znaleźć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tekkenfan » 13 paź 2012, 00:10

na ebayu widziałem ostatnio kolektor+turbina od GTRa tak więc byłoby level up :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tyla » 13 paź 2012, 00:11

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 21:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez tekkenfan » 13 paź 2012, 00:21

Motipa stosowałem do malowania kolektora ssącego i w porównaniu do hammerite to dalej skłaniałbym się ku temu drugiemu. Motip fajnie kryje i jest odporny na temp. ale tworzy cienką warstwę, a hammerite przy grubszym położeniu (nie wiem czy jest tak samo w sprayu ale ten kładziony pędzlem tak ma) tworzy grubszą powłokę która jest trochę bardziej odporna na uszkodzenia mechaniczne (tworzy się taka dziwna trochę lepka skórka).
Jeżeli martwisz się o temperatury to za plecionką temp. wydechu nie jest już taka wysoka i wg mnie można śmiało dać hammerita.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323