Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania
Obejrzyj kolego dobrze z kanału podłogę, wahacze, podłużnice, progi i dopiero myśl co dalej, bo ja już z własnego doświadczenia powiem że z wierzchu może byc cacy a pod lakierem strupy,
Na początek zrób blacharkę. jak nie pożre całych funduszy to myśl nad resztą->silnik, osprzęt silnika, zawias, a na deser do podłubania i podelektowania się kunsztem japońskiej techniki zostaw sobie wnętrze
A blacharkę naprawdę trzeba zrobić fest, bo niestety nie na silniku bazuje samochód jako całość ale na budzie
Na początek zrób blacharkę. jak nie pożre całych funduszy to myśl nad resztą->silnik, osprzęt silnika, zawias, a na deser do podłubania i podelektowania się kunsztem japońskiej techniki zostaw sobie wnętrze
A blacharkę naprawdę trzeba zrobić fest, bo niestety nie na silniku bazuje samochód jako całość ale na budzie
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
rider143 napisał(a):Doprężyć czyli zwiększyć stopień sprężania silnika. Mając rozebrany silnik można przy okazji usunąć niedoskonałości fabrycznej masowej produkcji, coś tam poprawic...itp itd. Swap to nie jedyna droga do wyższych mocy i prędkości
Tylko że aby sie porywać na takie mody trzeba mieć już sporo wiedzy i dobrego mechanika.poza tym nadal uważam że jest to ''sztuka dla rzeżby'' .w tych kodztach lub mniejszych kupić można FSa który waży może z 10kilo więcej od B6 a ma w serii o 50koników więcej( a pamiętajmy że silnik ten opracowała cała armia małych żółtych inżynierów i kosztowało to kilka milionów zł więc nie sądzę żeby w polsce ktoś zdołał udoskonalić ten silnik względem serii i jeszcze w dodatku tanio)
Takie mody to można robić sobie samemu jak się ma wiedzę i umiejętności ,a nawet wtedy słabo się to kalkuluje.wierz mi wiem co mówię,poczytaj temat choćby kolegi Piwo.Mimo że robił większość sam ,koszt podniesienia mocy w 323F BG1.8 wyniósł go pewnie z 7 tysiaków a i tak nie mogł dojść do ładu z bezawaryjnością.auto poszło w końcu na części i żyletki,a kolo naprawde zna się na rzeczy i w tej chwili każdemu w podobnej sytuacji doradza-kupić mocniejsze w serii
(on kupił speedstera),miałem za to okazje przejechać sie BA z seryjnym (oprócz dolotu i wydechu)2,5 i miażdży suty.no i przede wszystkim bezawaria
Zresztą nadal nurtuje mnie pytanie poco ten remont???
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Pdpowiem tak na twoje nurtujace pytanie ;p
Z charakteru jestem taki ze jak cos robie to staram sie dokladnie ( pomijajac moje wczesniejsze mody ;p ) robie ten samochod dla siebie , mam nadzieje ze na ladnych pare lat i szkoda by mi bylo zrobic blache wnetrze felgi zawiech itd i po np 2 miechach posypal by mi sie silnik " troszke " bym sie wku.... Zdenerwowal
Z charakteru jestem taki ze jak cos robie to staram sie dokladnie ( pomijajac moje wczesniejsze mody ;p ) robie ten samochod dla siebie , mam nadzieje ze na ladnych pare lat i szkoda by mi bylo zrobic blache wnetrze felgi zawiech itd i po np 2 miechach posypal by mi sie silnik " troszke " bym sie wku.... Zdenerwowal
- Od: 17 wrz 2009, 21:05
- Posty: 98
rozumiem ,ale co w summie z tym silnikiem jest nie tak?kompresja,moc,pali olej?
informacyjnie napisze że kolega Lutek z działu BA sprzedaje świeżo wyremontowany 2.0 v6 KF 140ps(zmienia na 2,5 + kompressor).
informacyjnie napisze że kolega Lutek z działu BA sprzedaje świeżo wyremontowany 2.0 v6 KF 140ps(zmienia na 2,5 + kompressor).
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Szczerze powiem nie spawdzalem. Po zalaniu ropy ( o czy nie wiedzialem ) dolalem benzyny i jezdzilem jeden dzien. Nastepnego dnia doszedlem z kolega ze to ropa. Ale to wieczorem a w dzien na lince probowalismy go odpalic co skonczylo sie przestawionym rozrzadem . Pozniej mechanik wyprzedzil mi zaplon do momentu naprawy rozrzadu. Po za tym czyszczenie wszystkiego . Baku przewodow filtr nowy itd. Po kilka ( niestety ) miesiacach samochod doczekal sie mechanika . Zaplon ustawiony , rozrzad wymieniony i ustawiony. Niby wszystko naprawione a jednak od tamtej pory nie ma tej mocy co kiedys i obroty faluja. Delikatnie ale...Skoro nie remont to co kolego mozesz mi poradzic ? Gdybym to naprawil tanszym kosztem to bylbym szczesliwszy. Wielkiego pojecia o samochodach nie nam . Mozna powiedziec podstawowe. Dlatego pisze i prosze o porady od was
EDIT:
Co do silnika dzieki za info ale... Moim zdaniem gdy na codzien ktos ma samochod drugi i oszczedny to ok mozna ladowac w madzie i 3 litry jak zmiescisz ;p ale gdy to jest samochod na codzien gdzie do pracy mam ok 35 ok autostrada ( niemcy ) niby mniej niz po miescie ale dzien w dzien i uzbiera sie tego dlatego ja osobiscie jestem za 1,6 max 1,8 w tym samochodzie co mi w zupelnisci wystarczy )
EDIT:
Co do silnika dzieki za info ale... Moim zdaniem gdy na codzien ktos ma samochod drugi i oszczedny to ok mozna ladowac w madzie i 3 litry jak zmiescisz ;p ale gdy to jest samochod na codzien gdzie do pracy mam ok 35 ok autostrada ( niemcy ) niby mniej niz po miescie ale dzien w dzien i uzbiera sie tego dlatego ja osobiscie jestem za 1,6 max 1,8 w tym samochodzie co mi w zupelnisci wystarczy )
- Od: 17 wrz 2009, 21:05
- Posty: 98
przy swapie na 1.8 musisz mieć półosie sprzegło i docisk
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
tak jak napisałem,przede wszystkim w dziale polecane warsztaty poszukaj jakiegoś w swoim regionie i jedż.
przyczyn sytuacji o ktorych piszesz moze byc mnostwo.remont to ostatecznosc i jesli winny jest jakis czujnik,nieszczelnosc na dolocie,zle ustawiony TPS czy inna [tiiit] to remont za 2 tys nic nie da i tylko wywalisz kase w bloto. mialem taka mazde z tym silnikiem i dla mnie moc byla wystarczajaca.zastanawia mnie jak mechanik przestawil ci zaplon to pewnie zle go potem ustawil po zmianie rozrzadu ,objawy pasuja.podstawa-dzial ''polecane warsztaty'' i jechac na porzadna diagnostyke,spr. kompresji i ew. hamownia.poczytaj troche poradnik w dziale BG duzo tam sie dowiesz co sprawdzic samemu,np szczelnosc dolotu itp.może ktoś z regionu poleci jakiegoś mechaniora?
przyczyn sytuacji o ktorych piszesz moze byc mnostwo.remont to ostatecznosc i jesli winny jest jakis czujnik,nieszczelnosc na dolocie,zle ustawiony TPS czy inna [tiiit] to remont za 2 tys nic nie da i tylko wywalisz kase w bloto. mialem taka mazde z tym silnikiem i dla mnie moc byla wystarczajaca.zastanawia mnie jak mechanik przestawil ci zaplon to pewnie zle go potem ustawil po zmianie rozrzadu ,objawy pasuja.podstawa-dzial ''polecane warsztaty'' i jechac na porzadna diagnostyke,spr. kompresji i ew. hamownia.poczytaj troche poradnik w dziale BG duzo tam sie dowiesz co sprawdzic samemu,np szczelnosc dolotu itp.może ktoś z regionu poleci jakiegoś mechaniora?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Fakt, w tym wypadku należy zacząć od szczegółowej diagnostyki i doprowadzeniu osprzętu silnika do porządku. Aczkolwiek tylko udzieliłem odpowiedzi na zadane wcześniej pytaniawaski000 napisał(a):.Skoro nie remont to co kolego mozesz mi poradzic ?
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
" podobno " ustawil go lampa . A moga byc bledy w kompie ? Czy cos w tym stylu ? Kidys czytalem ze bledy w kompie moga duzo namotac w samochodzie . Tylko nie wiem czy tego modelu tez to sie tyczy. Hmmm z mechanikiem to nie taka prosta sprawa :/ jestem w niemczech. Troszke jezyk mnie ogranicza z dodatku pierwsze co to remont lub wymiana skrzyni. A propo. Moze ktos cos doradzi.... Jechalem 160km/h cos walnego i obroty tylko rosly. Pomijacac czesc histori .... W tym momencie mam tak ze 5 bieg nie dZiala wogole wchodzi ale tylko obroty rosnal resTa chodzi ale czasami opornie czasami lekko im szybciej jade tym bardziej cos " grzechocze" tak jakby w skrzyni. Oczywiscie samochod stoi. Nie jezdze nim Moze ktos cos poradzi ?
- Od: 17 wrz 2009, 21:05
- Posty: 98
skrzynia odchodzi z tego świata do krainy wiecznych łowów
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
nie pamietam czy skrzynia ma otwór rewizyjny jak ma to zajrzeć spojrzeć na stan zębów itd. po ruszać ręką czy nie szumi/ huczy czy nie ma zbytnio luzów zmienić w niej olej na nowy i żądać gwarancji rozruchowej
Dopisano 12 lut 2013, 08:21:
panowie znalazłem ogłoszenie jakbym miał kase to bym brał może ktoś przygarnie do klubu
http://tablica.pl/oferta/zamiana-mazda-323f-1-8-16-valve-gt-dohc-139-koni-okazja-CID5-ID2gjw5.html#c84247d333;r:;s:
Dopisano 12 lut 2013, 08:21:
panowie znalazłem ogłoszenie jakbym miał kase to bym brał może ktoś przygarnie do klubu
http://tablica.pl/oferta/zamiana-mazda-323f-1-8-16-valve-gt-dohc-139-koni-okazja-CID5-ID2gjw5.html#c84247d333;r:;s:
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
waski000 napisał(a):Czyli czeka mnie zakup nowej.
Dokładnie,na szczęście pasują od 1.3 i 1.8.w zasadzie od każdej Bg prócz GTr 4x4 więc spoko.Wiadomo że od razu obejrzyj sprzęgło i zimering na silniku czy nie cieknie.
Zadzwoń do kolegi Fasola z wlkp,firma''Kac-Mar'',on handluje częściami używanymi do mazd,może ma na stanie,przede wszystkim jeśli ma to można mu zaufać co do stanu części ,kwestia uzgodnienia z nim wysyłki(nie powinno byc problemu ,ostatnio silnik do DE wysyłał).
Co do mechaniora to fakt że jesteś w DE nic nie zmienia,może nawet ułatwi sprawe bo mazda była oficjalnie sprzedawana w DE jak w Pl nie była.co do błędów to masz racje,podstawa to diagnostyka-wystarczy głośniczek''buzzer'' od kompa i kabelek ok 5cm.opis jak podłączyć w gnieżdzie diagn jest na forum.(zworka z kabelka na piny GND-TEN,głośniczek FEN-B+)jeśli są błędy ładnie ci wszystko ''wypika''na zapłonie.lista kodów na forum.jak sie boisz samemu to w serwisie koszt ok 100-150zł.
Na moje masz nieszczelność na dolocie,uwalony jakiś czujnik albo przestawiony zapłon.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
pytałem Fasoli o tą skrzynie,niestety do BG juz nie ma,ale nie sadze zebys mial z tym problem na szrocie w niemczech.pamietaj ze pasuje z kazdej BG 1.3,1.6,1.8 i bez znaczenia w jakim nadwoziu.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
tak,ale nie sądzę żeby to miało jakieś większe znaczenie.po prostu na skrzyni od 1.3 bedzie sie ciut lepiej zbierac od zera kosztem predkosci max.mysle ze w codziennym uzytkowaniu nie bedzie zbytnio odczuwalne.kurde szkoda ze nie jestes z poznania ,u nas na szrocie dwie takie stoja do rozbiorki...
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
No szkoda szkoda wczesniej tez jak bylem w polsce to mialem mniejsze mozliwosci pieniezne ale wiecej wolnego czasu i moglem dlubac a teraz noemcy inna praca wiecej kasy ale mniej czasu . Czlowiek chce zrobic samochod na lalke a nie ma kiedy i ta bariera jezykowa . To nie jak u sibie idziesz i mowisz " panie przeglub mi jeb... " : D
- Od: 17 wrz 2009, 21:05
- Posty: 98
moge spytac Fasoli czy podjął by sie sprawdzenia i wyjęcia tej skrzyni w poznaniu i wysłaniu ci jej.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości