Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1989–1994

Postprzez pawcio1017 » 2 sie 2012, 14:58

Tak, kielichy w 323 hatchbacku tez sa zdecydowanie slabym punktem chociaz nie ma reguły i czasem sa egzemplarze zdrowe. Slaby punkt to również mocowania amortyzatorow ktore czesto rdzewieja. Do słabych punktów mozna by tez zaliczyć wg mnie aparat zaplonowy ktory dosyć czesto pada. Zwróc tez uwagę czy w bagażniku nie ma wody, ktora lubi lecieć blenda i lampami z tylu.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez wojtasek87 » 2 sie 2012, 16:00

o wodzie w bagażniku już się doczytałem ;) w vento miałem to samo, myślę że trochę silikonu załatwi sprawę ;) te kielichy są do odratowania? jeszcze jakieś słabe punkty? w jakim przedziale cenowym można nabyć zdrową 323? na allegro jest masa ogłoszeń w przedziale 1500-2000. czy za takie kwoty warto myśleć o zakupie? z japończykami miałem póki co mało do czynienia, także proszę o wybaczenie tych trywialnych pytań :)
wojtasek87
 

Postprzez adriano2747 » 2 sie 2012, 19:37

ogólnie to są w tym dziale foto-relacje jak takie kielichy i mocowania naprawic. rdza bierze wszystkie bg f i nie f taki rocznik juz 20 wiosna niektórym leci, lubią też tylne nadkola i progi sie sypnąć no w zwykłym bg czytałem jeszcze o parujących lampach tylnych że trzeba uszczelkę zmienić... auta są stosunkowo tanie 2 – 3 tyś już jest w porządku jak dla mnie oczywiście plusem jest to że silniki skrzynie 1.3 1.6 1.8 pasuja do siebie jak wiele części co daje dużo możliwości. co do wad to właśnie aparat zapłonowy i przepływomierz wrażliwy zwłaszcza na gaz 1 i 2 gen. co do gazowania np. sekwencja nie ma problemu szybko się grzeją, gaz ich nie niszczy aż tak bardzo. 88KM japońskich jest o wiele lepsze i daje lepszą zabawę niż np. niemieckie :) przekonasz się szczególnie od 5tyś obr/min :) Ja polecam to auto w tym miesiącu będe kupować f-kę z silnikiem 1.8 w sekwencji. Ogólnie ja polecam auto bezawaryjne jeśli dobrze utrzymane z pod świateł nie ma szans żaden golf :) w trasie w silniku 1.6 spalanie około 7l może mniej w mieście od 8 – 9 zależy jak kto butuje :) ekonomicznie jeździ się od 2tyś do 3tyś :) a tak to nie wiem co jeszcze jak dla mnie autka super i polecam zarówno f jak i zwykłą bg :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 21:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Hanczak » 2 sie 2012, 20:24

Co do rdzy to TTTM niestety. W każdej budzie musisz się liczyć, że ruda może się pojawić. Ocynk, hmm... pewnie jest to marzenie każdego posiadacza Mazdy :) Wady wrodzone, zależy od stanu ale trzeba zwrócić uwagę czy nie spala oleju, jak pracuje na wolnych obrotach, jak wygląda układ chłodzenia (rozszczelnienia), a reszta jak w każdym aucie :)
Moja była czerwona strzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:39
Posty: 75
Skąd: Zawiercie/Katowice
Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM

Postprzez wojtasek87 » 2 sie 2012, 20:47

dzięki za odpowiedzi :) przejrzałem już forum i fotorelacje odnośnie kielichów... więc wychodzi na to że trzeba będzie poszukać w miarę zdrowej 1.6 bez Lpg(bo jestem zdania że jak gaz to do zapalniczek) ;) pozdro dla wszystkich :D
wojtasek87
 

Postprzez adriano2747 » 2 sie 2012, 20:58

pozdro dla ciebie :) każdy ma swoje zdanie i swój portfel :) aha i co do wolnych na zimnym ma być około 1200obr/min a na ciepłym 800 obr/min jak będzie trząść autem na ciepło i obroty >800 i w miarę nagrzewania będzie tracić moc to walnięty aparat, uszczelka przepływka lub kable/świece pozdro :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 21:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez johnpryk » 17 sie 2012, 10:36

Gdyby ktoś potrzebował tanich części.
http://otomoto.pl/show?id=P324408&preview=1
johnpryk
 

Postprzez Polandposition » 23 wrz 2012, 17:11

gdyby ktoś posiadał mazde 323f bg na sprzedarz, silnik 1.6 lub 1.8 bez ięlszej różnicy, zależy mi o w miare dobry stan blacharski bez wiekszych oznak korozji, kontakt przer Priv. lub 515469435 Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 10:24
Posty: 31
Auto: Mazda 323f bg 1.6 16V LPG
1994r, 225 tys. km. :)

Postprzez pawcio1017 » 23 wrz 2012, 18:40

Polandposition napisał(a):gdyby ktoś posiadał mazde 323f bg na sprzedarz, silnik 1.6 lub 1.8 bez ięlszej różnicy, zależy mi o w miare dobry stan blacharski bez wiekszych oznak korozji, kontakt przer Priv. lub 515469435 Pozdro.


johnpryk napisał(a):Gdyby ktoś potrzebował tanich części.
http://otomoto.pl/show?id=P324408&preview=1


Niee ten dział panowie! Sioooo do działu "Giełda"! <cisza>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez piotrus87 » 26 paź 2012, 15:51

Witam
Zamierzam w niedługim czasie kupić kultową "madzię" i zbieram różne informacje na temat tego auta. Po przeczytaniu kilkunastu wątków w sporej części większość forumowiczów i użytkowników zachwala to auto i z tego bardzo się cieszę co potwierdza słuszność moich planów co do zakupu. Przeszukuję allegro i jest kilkanaście ofert, ale rocznik i przebieg to już spore liczby. Myślicie, że lepiej kupić auto na krajowym rynku czy pokusić się na wycieczkę za Odrę? Jak wyżej napisałem większość zachwala, ale jakieś wady zauważyliście podczas jazdy? na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie?
pozdrawiam
piotrus87
 

Postprzez adriano2747 » 26 paź 2012, 17:10

Niestety auto ma swoje lata nie oszukujmy się 20 letnie auto z przebiegiem 200tyś to wątpliwa sprawa. Wady to korozja progów i górnego mocowania amortyzatorów tylnych. silnik ma piętę ahillesa w postaci aparatu zapłonowego, uszkodzony ma niskie obroty po rozgrzaniu i spadek mocy podczas nagrzewania. Druga wada to delikatny przepływomierz. poza tym auto proste. przy zakupie szyberdachu patrzeć czy nie cieknie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 21:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez benny88 » 26 paź 2012, 23:16

...
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2010, 23:19
Posty: 684 (3/0)

Postprzez Sokol323f » 5 lis 2012, 12:59

Jestem posiadaczem Mazdy 323f 1990r 1.6 16v. Z samochodu jestem zadowolony i chciałbym go zostawić na dłużej i stąd moje pytanie. Czy z przebiegiem 378 tys. (samochód sprowadzony z Niemiec, 2 właściciel w Polsce) jest sens wydawania pieniędzy w akurat ten konkretny samochód czy lepiej poszukać tego samego modelu ale z mniejszym przebiegiem? Już dużo elementów wymieniłem (wymiana nie była ukierunkowana na jakikolwiek tuning ale na sprawne poruszanie się) ale nie wiem czy jest sens dalszej wymiany, ponieważ boję się, że gdy już naprawdę będzie godnie się prezentować optycznie i mechanicznie trafie na niemożliwą do przejścia przeszkodę związaną z przebiegiem . Jakby jakiś doświadczony użytkownik mógł mi wskazać elementy na które powinienem zwrócić uwagę i nakierować mnie od czego zacząć "odnowienie" auta żeby starczyło mi na długie lata to będę bardzo zobowiązany. Jeśli pomyliłem tematy (starałem się znaleśc odpowiedni) to proszę o przerzucenie. Proszę o wyrozumiałość, dopiero zaczynam przygodę (mam nadzieję wspaniałą) z tą marką. Jest to mój pierwszy samochód i mam do niego duży sentyment!
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2012, 11:53
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BG 1990r. 1.6 16v

Postprzez adriano2747 » 5 lis 2012, 15:11

jak dla mnie 20 letnie auto i z PRAWDZIWYM mniejszym przebiegiem nie znajdziesz moja miała 398 tyś i pykała jak ta lala. co no jeśli wiem to częsci nie są wcale drogie jeśli nie jest zżarta przez rdzę to warto ją zachować bo jest to naprawdę niezawodne autko. W razie poważnej awarii silnika to masz kompletny na allegro za około 500zł a sam jego remont nie wiem ile kosztuje ale myślę że jeśli będzie zadbana i regularnie serwisowana to posłuży jeszcze długo jak każde zadbane autko. tylko trzeba dbać na bieżąco a nie się ktoś obudzi np. po 3 latach że mu pali olej i zardzewiała. Takie rzeczy będą usuwane w zarodku to myślę że odwdzięczy się bezawaryjnością jeśli ma wiarygodna historię to tyle ode mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 21:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Sokol323f » 6 lis 2012, 11:00

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /121109439

To jest wina tego co mi najbardziej w mojej staruszce przeszkadzało, brak absów, brak wprawy w nagłym hamowaniu i poślizg gotowy czego skutki widac na zdjęciu.
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2012, 11:53
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BG 1990r. 1.6 16v

Postprzez adriano2747 » 6 lis 2012, 18:34

To twoja ? to grubo ją załatwiłeś :) madzia moim pierwszym autem była i też bez ABS-u i bez tylnych hamulców dodatkowo bo były zużyte i przeżyła 2 zimy i 12tyś km :) potem ją sprzedałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 21:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Eklerek323f » 6 lis 2012, 23:50

Na kursach powinni uczyć jak reagować w takich sytuacjach w samochodzie bez ABSów i innych zbędnych elektronik... Większość świeżo upieczonych kierowców jeździ nastoletnimi samochodami, które tego nie mają, i co mają zrobić w takiej sytuacji? Ja od zawsze byłem uczony jeździć autami bez ABSU, miałem 323F BG która przetrwała 4 lata i 4 zimy, a teraz 626 GE również bez ABSU, którą czeka druga już zima, raz jak mi uciekła dupa w 626 to już jej nie wyprowadziłem zimą <oczy> ale pusto było.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 21:32
Posty: 2994 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Sokol323f » 7 lis 2012, 11:35

Ja niestety nie miałem takich lekcji i wyszło jak wyszło. Myślę żeby po wypłaceniu odszkodowania kopić model nowszą 323f BA. Co sądzicie o tym samochodzie patrząc na bezpieczeństwo? Wolałbym uniknąć takich wypadków w przyszłości.
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2012, 11:53
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BG 1990r. 1.6 16v

Postprzez tyla » 7 lis 2012, 13:02

na pewno podstawa to sprawne, rowno dzialajace hamulce oraz dobre opony

co do ABS'u to ilosc opinii jest ogromna
wedlug testow na niektorych powierzchniach ten system wrecz wydluza droge hamowania
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 21:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez adriano2747 » 7 lis 2012, 18:29

Dokładnie ABS wcale nie skraca drogi hamowania on tylko umożliwia poprzez nie blokowanie kół manewrowanie pojazdem podczas ostrego nagłego hamowania. Hamowanie skracają dobre opony, dobre hamulce i reagowanie z wyprzedzeniem, obserwowanie drogi daleko w przód i przewidywanie tego co za chwilę może się zdarzyć. Tyle co mam do powiedzenia ja 1,5 roku kierowca. Stosuje i nie narzekam. pozdrawiam i szerokości
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 21:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323