Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1989–1994

Postprzez Gość » 10 sty 2006, 15:05

Witam
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323 1,8i 4wd (wersja bez turbo 103 KM)
Autko zachowuje się rewelacyjnie na śliskich nawierzchniach i można tym pojeździć naprawdę szybko po śniegu.
Niestety nie moge znaleźć do niej żadnej dokumentacji (mówię o napędzie) a w szczególności co ile i czy w ogóle wymieniac płyny w tylnym dyfrze itp. Interesuje mnie tez dokładny sposób działania blokady dyfra i czy jest to blokada centralnego dyfra ( ile taki jest w tym samochodzie) czy tylnego mostu.
Poza tym chciałbym się dowiedziec czy ktoś z was miał do czynienia z takim autem i mógłby się podzielić bardziej szczegółowymi informacjami technicznymi o tym aucie lub opiniami. Może ktoś ma np do niego schemat elektryczny? Byłbym wdzieczny za pomoc. Poza tym czeka mnie trochę wydatków związanych z tym autem i szukam źródła w miarę tanich cześci. Musze wymienić wszystkie amortyzatory, trochę pasków i zajrzeć do hamulców. Martwi mnie tez skrzynia biegów. Chyba są zmęczone synchronizatory bo biegi wchodza ciężko i z lekkim zgrzytem, poza tym dzwignia zmiany biegów lata za bardzo luźno. Czy może są to tylko (albo aż) wodziki ?

Będę wdzięczny za każdą informacje o tym aucie.
Pozdrawiam

Pirx
Gość
 

Postprzez tomekrvf » 10 sty 2006, 15:41

A_Pirx, tez mam taka mazdę jak Ty. Blokada dyfra działa na dyfer centralny. W mojej madzi jedynka nie wchodzi i jest lekki zgrzyt przy dwójce.
Płyny w dyfrach wymienia się co 40kkm.
Ostatnio od Orina otrzymałem suplement manuala 4WD do BG. Myśle że nie obrazi się na mnie jak wyślę kopię tej płyt dla Ciebie – podaj tylko adres. Po tej lekturze nie masz żadnych pytań.
PS Skąd kupiłeś madzię?
PS2 Uzupełnij profil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Gość » 10 sty 2006, 21:25

Dzięki za odpowiedź
Wysłałem ci PW
(i uzupełniłem profil :D )

Pozdrowienia
Gość
 

Postprzez jazzzy » 31 sty 2006, 01:11

Dostalem dzisiaj od rodzinki propozycje sponsoringu (5 do 6kPLN) pierwszego mojego auta. Jestem studentem a przeznaczenie auta to jazda dorywcza tj. jak potrzeba to wsiadam i jade. Jak na razie nie mam jeszcze koniecznosci aby dziennie robic ze 40 km.
Szukalem jakiegos niedrogiego a solidnego auta. Moje dochody nie sa znaczne zatem ilosc kasy na naprawy itp. itd. to wazny aspekt przy wyborze auta.
Trafilem na oferty Mazdy z rocznikow 1990-1993 i musze przyznac ze jestem zdumiony.
Ceny zaczynaja sie juz ponizej 4700zl za auto z przebiegiem okolo 100 – 150 kkm.
Ktos powiedzialby ze 13 badz 14 letnie auto z przebiegiem ponad 100 kkm to zaden interes ale jak czytam opinie uzytkownikow to jest to auto prawie niezniszczalne i pomimo latek i przebiegu nie chce sie zepsuc. Paliwozernosc roznie sie jawi ale widze ze czesto wartosc 9 badz 10 litrow to wartosc maxymalna.
Jesli mozna dostac prawie niepsujace sie auto z dosadna iloscia KM ktore malo pije za <6000 to czy jest sie nad czym zastanawiac ?

Zapewne jest i dlatego chcialbym was tj. uzytkownikow prosic o porade
– ktore dokladnie modele (rocznik i typ silnika) sa najbardziej godne uwagi przy zakupie ?
(na pewno chcialbym jakis ze wspomaganiem)
– nie liczac paliwa i OC to ile srednio rocznie wydajecie na utrzymanie auta ?
– warto brac pod rozwage sprowadzenie auta z niemiec czy lepiej szukac w kraju ?

Tak przy okazji to moj dziadek wciaz posiada 323 1.3 pierwszej serii (ale nie najwczesniejszy model tylko ten poprawiony) i garazowany wciaz sie dobrze trzyma. Silnik fajny i elastyczny a skrzynia jak dla mnie bardzo przyjemna (dlugi skok lewarka).

Auto jest w dobrym stanie bo dziadek jezdzi nim od swieta i jak potrzeba to z przyczepa a tak to zajezdza i niszczy malucha.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez radnor » 31 sty 2006, 03:33

jeździłem 323F 1.8 z 1991 roku, do tej pory jest w rodzinie. nigdy nie zawiodła, wszelkie ewentualne naprawy dało się przewidzieć, a koszty nie były wielkie. samochód ma jeszcze fabryczny wydech, który co prawda wiosną trzeba będzie zmienić, ale wytrzymał 15 lat. złego słowa o autku powiedzieć nie mogę, te 103KM rozpędzały je całkiem przyzwoicie (wszelkie golfy 1.8 i inne wynalazki zostawały daleko w tyle), spalanie dość niskie. polecam z czystym sumieniem!

przez pół roku dojeżdżałem codziennie do pracy + 250km przez weekendy na uczelnię i do domu zawsze wracałem. sprawdź tylko, czy w przeszłości nie było poważniejszych wypadków, mnie 2x poleciało łożysko z tej strony, z której była "stuknięta", poza tym woda lubiła się zbierać w bagażniku w miejscu pompy spryskiwacza, pomogło wyjęcie gumowej zatyczki w dnie. :)

a te przebiegi pomnóż przez 2. przynajmniej. :)
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2004, 13:32
Posty: 103

Postprzez Paweł » 31 sty 2006, 03:47

Zapraszam do dzialu Opinii...

jazzzy napisał(a):Tak przy okazji to moj dziadek wciaz posiada 323 1.3 pierwszej serii (ale nie najwczesniejszy model tylko ten poprawiony) i garazowany wciaz sie dobrze trzyma. Silnik fajny i elastyczny a skrzynia jak dla mnie bardzo przyjemna (dlugi skok lewarka).

Auto jest w dobrym stanie bo dziadek jezdzi nim od swieta i jak potrzeba to z przyczepa a tak to zajezdza i niszczy malucha.

Bierz BF (?) od dziadka... Samochod marzenie... <oczy>

...albo lepiej niech Dziadek sprzeda mi te mazde. :D
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez ivo » 8 lut 2006, 12:36

radnor napisał(a):jeździłem 323F 1.8 z 1991 roku, do tej pory jest w rodzinie. nigdy nie zawiodła, wszelkie ewentualne naprawy dało się przewidzieć, a koszty nie były wielkie. samochód ma jeszcze fabryczny wydech, który co prawda wiosną trzeba będzie zmienić, ale wytrzymał 15 lat. . :)

nie żartujesz sobie?
mam ten sam roczniki już dwa razy zmieniałem tylny tłumik
powszechnie wiadomo, że wydech to chyba najsłabszy punkt Mazdy

ale i tak z czystym sumieniem polecam model 323 z lat 91-94, raczej o poj. 1,6, pali w normie 7,5 l a depnąć też jest czym
pzdr <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2005, 00:02
Posty: 421 (0/1)
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez tomekrvf » 24 mar 2006, 16:13

ivo napisał(a):że wydech to chyba najsłabszy punkt Mazdy

W mojej GE mam fabryczne tłumiki i wyglądają jak nowe
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez mad_man » 24 mar 2006, 18:41

to moze i ja sie dorzuce do opini, jak widac mam 323f 1.6 16v z '91 autko w dziwnym wyposazeniu i z dziwnym silnikiem tj:
gazniczek na jednym waleczku do tego mam tylko elektryczne wszystkie szybki + centralny i na tym koniec, brak szyberdachu, brak wspomagania, brak elektrycznych lusterek, brak podgrzewanych fotelik, brak absow.. wogole dziwna konfiguracja ale jedno moge powiedziec autko ma 15 lat i jest ok! jedyne co mu sie nalezy to wymiana uszczelki pod glowica i wymiana zawieszenia, mam go w gazie co takze widac po avatarem i tak jak inni z czystym sumieniem moge polecic autko niezawodne...jesli juz cos sie stanie to nie jest to katastrofa a ceny czeci nei rzadko sa przesadzone, dodam iz moja madzia byla bita lewy przod – nie przeze mnie, jesli ktos chce wiecej informacji zapraszam na priva :D
pozdrawiam
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez Gengol » 26 mar 2006, 20:31

Moja Madzia to 323F BG z 91 roku. Silniczek 1.8 BP-DOHC. Wyposażenie to wspomaganie, elektryczne szyby i dach oraz centralny zamek. Dodatkowo przyciemnione szyby ale to tylko folia oraz końcówka wydechu.
Co do silnika nie mam zastrzeżeń (nawet przy -32C odpalała bez problemu, a sąsiadów Merce i BM'ki odmawiały posłuszeństwa), pracuje równo, do 3 tyś. obr nawet mało pali ale prawdziwa zabawa zaczyna się dopiero powyżej 3500 obr/min.
Jest kłopot z niektórymi częściami (brak zamienników a oryginalne dość drogie).
Poprzedni właściciel zaniedbał to auto.
Czeka mnie wymiana całego układu wydechowego, tulei zawieszenia, tarcz hamulcowych przednich + klocki (poprzedni właściciel zamontował mniejsze tarcze, pewnie od 1.6), drobny remoncik tylnych hamulców oraz kosmetyka wnętrza i karoserii. Trzeba jeszcze przeczyścić mechanizmy opuszczania szyb i otwieranego dachu. To już chyba wszystko. Mam nadzieję!
Ogólnie autko bardzo dobrze się prowadzi – po wymianie tulei będzie jeszcze lepiej – jak na pół roku jazdy dotychczas żadnej awarii (nie wliczając tego co wymieniłem).
TYLKO LAĆ BENZYNKE I JEŹDZIĆ!
POLECAM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Postprzez andrzeej » 5 lip 2006, 11:48

Ja mam mazdee 323f BG 1.8 gt 91r prucz klimy to raczej wszystko jest z bajerów .. powiem tak posadam ja juz ponad rok na liczniku jest 250 tys km z czego 18 ja zrobilem. przez ten czas jedyne co zrobiłem to 2 * wymiana oleju i filtra, wymiana płynu chłodzacego, prostowanie alu felgi(ale to nie wina madzi....) i to wsio nic po za tym jak narazie ani razu mnie nie zawiadła troche mnie denerwuje zawieszenie bo mam twarde spr... a nasze drogi nie rozpieszczczają... auto mimo wieku wciaz zwraca uwage na siebie.. jestem zadowolony z wyboru i wiem ze nastepne auto to tez mazda 323 tyle ze BA oszalalem na punkcie lini tego samochodu sni mi sie po nocach niestety musze sie uzbroic w cierpliwosc bo kaski brak,
ocena jaką dale BG to 5
Obrazek

Kocham ciężką prace...mógłbym patrzeć na nią
godzinami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2005, 20:13
Posty: 60
Skąd: Wolbrom
Auto: 323F GT 1.8 16V – Fiat 126 p

Postprzez pinky » 5 lip 2006, 12:14

Ogólnie eFki GT zadbane są nie do zajechania. Co do silnika to do jazdy miejskiej duzo lepiej sprawowal mi się 1.6 8V w hatchbacku, a ten wyraznie lubi wysokie obroty. Nadwozie wiadomo ocynkowane więc z korozja niema problemu do póki auto nie bło bite. Wyposażenie jak zwykle full opcja, mi się trafiła wersja z klimatyzacja ale bez szyberdachu. Umiejetnie poszukac odpowiedniej oferty i za nieduże pieniądze mozna mieć prawdziwe GjeTe i rodzinne auto w jednym. No i ta linia nadwozia i otwieranych oczkach nie wspomne :D :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Łukasz » 15 lip 2006, 17:37

pinky napisał(a):Nadwozie wiadomo ocynkowane więc z korozja niema problemu do póki auto nie bło bite.
– a ja nie widziałem jeszcze ocynkowanej F-ki. :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Globy » 17 lip 2006, 04:12

Wszystkie BG maja ocynkowana karoserie i sa naprawde odporne na rdze... Lepiej niz BA. Niedlugo pokusze sie rowniez o kilka slow nt. Protege GT 1993 oraz wiecej o 323 Diesel 1991 http://www.mazdaspeed.pl/modele/323_1991.php
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez zyx » 17 lip 2006, 09:41

Globy napisał(a):Wszystkie BG maja ocynkowana karoserie i sa naprawde odporne na rdze... Lepiej niz BA.

No właśnie... lepiej niż BA. Czyli wynika że BA to niezbyt udany model – bo silniki Z5 są nietrwałe. A wie ktoś jak sie ma sprawa z innymi elementami BA? np zawieszenie, osprzęt silnika, drobiazgi?
Z drugiej strony zaś czy aby na pewno BG miało aż tak dobrą karoserię? Widziałem w kilku BG opadające drzwi i to bynajmniej nie była kwestia wyregulowania zawiasów.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2005, 15:56
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GE 1.8 Sedan Europa

Postprzez Pawel_316 » 18 lip 2006, 13:46

Witam , też mam na oku kupić taką mazde , tylko ona ma przejechane 200tyś km. i zastanawia mnie czy nie trzeba zrobić rozrządu i ile to bedzie kosztowało ?? wiecie może coś na ten temat . motor 1.8 GT
Początkujący
 
Od: 18 lip 2006, 12:44
Posty: 8

Postprzez 83KAFI83 » 18 lip 2006, 22:41

Witam mam już mazde ogólnie 8 miechów pierwszy to był Mazda 323 1840cm i16V 128km GT no i byłem zadowolony potem dostałem od brata 323 GT wersje 140km hehehe obecnie karoseria nie jest ciekawa ale mimo to jeszcze trzyma się kupy :D i jestem bardzo zadowolony z Madzi i nigdy bym już nie kupił Golfa 4 :/ albo cos nowego :D Może dla niektórych kierowców będzie duży problem żeby zostawić trochę kasy na cześć albo cos jeżeli tak ma się sprawa mieć to od razu proponuję ople kadety golfy maluchy i inne tego typu samochodów bo są tanie mazda to autko które się prowadzi przyjemnie i to jest nie ważne czy się ma 300km czy 60km to autko ma to cos :D w sobie :) takiej duszy jak te Mazdy nigdzie nie kupisz :D
nastał zwrotny punkt akcji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 06:28
Posty: 256
Skąd: Gliwice
Auto: mazda 626 1,8 16v 93

Postprzez KUCZYS » 19 lip 2006, 00:27

Wczoraj kupiłem model BA 98rok , Limited Edition skóra+klima+4x el. otw szyby itd.ale efke BG miałem 2 lata( mam ją dalej) Chce ją sprzedac bo 2 auta mi nie potrzebne więc jak cos to pisac.Złego słowa nie moge o niej powiedziec.8 razy zrobiłem kurs z mojego miasta Polanica Zdrój Prawie pod czeską granicą do Szwecji. wiosna,lato,jesien,zima,mrozy,deszcze itd,Po prostu lałem tylko paliwo,olej zmienialem na czas,filtry itd-wiadomo.Bierzące przeglądy.ZERO awarii,silnik nawet nie przyklęknął na moment.Jak wsiadałem w domu tak wysiadałem w Szwecji ( oczywiscie z przerwą na prom i na tankowanie) AUTO BEZAWARYJNE.Raz tylko mialem problem z ogrzewaniem w zimie-nagrzewnica sie zapchała ale po wypłukaniu było OK
Wielokrotnie widzialem na drogach,autostradach jak inne fury stoja na awaryjnych bo cos klękło a ja po prostu ciągle jechałem mijając je.Pilnujcie paska rozrządu,napinacza,łożysk i takich rzeczy mechanicznych które sie wyrabiają bo muszą a reszta was nie zawiedzie.
Oczywiscie moga byc przypadki ze cos nawali ale to raczej mały procent.
Teraz mam 323F BA ale sentyment pozostał
Dbajcie o Efki a one was nie zawiodą
KUCZYS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 17:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez Łukasz » 19 lip 2006, 09:05

Globy napisał(a):Wszystkie BG maja ocynkowana karoserie i sa naprawde odporne na rdze
– oj chyba raczej nie....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez KUCZYS » 19 lip 2006, 09:32

Nie jestem pewien czy wszystkie ale moja ma bo jak kupiłem to miala mały odprysk ok 2cm na lakierze.Mineły 2 lata i odprysk jest taki jaki był, nic sie nie posuneło( pordzewialo) gdzie w Renówce mojej w takim samym przypadku po 2 latach zakwitł piękny pomidor na lakierze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 17:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323