Mazda 323 (BG) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1989–1994

Postprzez Jasoon » 11 lut 2016, 18:00

Strach jeździć tak skorodowanym autem. Z tymi nadkolami jest tragedia w tych modelach. Sam osobiście miałem w nodkolu dziure (po wyczyszeniu rdzy) taką, że głowa wejdzie. Lakiernik dziwił się, że to auto nie rozkraczyło się na drodze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 20:33
Posty: 244
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323 BG B3 / LOWERED BG

Postprzez WORCIK » 11 lip 2016, 11:12

KOLEDZY ILE JEST WARTA MAZDA 323 Z ROKU 1994 ?

http://otomoto.pl/oferta/mazda-323-mazd ... 59bd2ffbd0
Załączniki
MAZDA 323.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 08:01
Posty: 286 (32/29)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: JEST OBECNIE
MAZDA 6 2.2 GJ 150KM 380Nm
śr. spalanie 8,4
MAZDA MX-5 2.0 160KM 190Nm
śr. spalanie 9,7
Mazda 3 BM 2,0 SkyActiv-G 120KM MT

YAMAHA XVS 1100 Drag Star

BYŁY:
MAZDA 6 GG 1,8 BP śr. spalanie 8,8
MAZDA 6 GH 2.0 D śr. spalanie 7,7

Postprzez pawcio1017 » 11 lip 2016, 11:35

Tak na prawdę wszystko zależy od stanu. Dla punktu odniesienia – ja swoją bg (1991r.) jakies 4 lata temu sprzdalem za 2500zł ale idealna nie byla. Koniecznie sprawdz stan kielichow z tylu, bo to piętą ahillesowa tego modelu. Jak auto w b.dobrym stanie to wartość powoli będzie już wzrastac pod warunkiem ze bedzie sie caly czas taki stan utrzymywać
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez WORCIK » 12 lip 2016, 09:39

Auto nie ma tylnej półki oraz ma trochę zarysowań na błotnikach oraz na zderzakach. Na nadkolu ma zrobiona zaprawkę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 08:01
Posty: 286 (32/29)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: JEST OBECNIE
MAZDA 6 2.2 GJ 150KM 380Nm
śr. spalanie 8,4
MAZDA MX-5 2.0 160KM 190Nm
śr. spalanie 9,7
Mazda 3 BM 2,0 SkyActiv-G 120KM MT

YAMAHA XVS 1100 Drag Star

BYŁY:
MAZDA 6 GG 1,8 BP śr. spalanie 8,8
MAZDA 6 GH 2.0 D śr. spalanie 7,7

Postprzez WORCIK » 13 lip 2016, 14:28

Po oględzinach okazało się jeszcze że była malowana. Cały maska oraz błotniki były szpachlowane i malowane. W niektórych miejscach jest tyle szpachlu, że w mierniku nie starczyło skali :D .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 08:01
Posty: 286 (32/29)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: JEST OBECNIE
MAZDA 6 2.2 GJ 150KM 380Nm
śr. spalanie 8,4
MAZDA MX-5 2.0 160KM 190Nm
śr. spalanie 9,7
Mazda 3 BM 2,0 SkyActiv-G 120KM MT

YAMAHA XVS 1100 Drag Star

BYŁY:
MAZDA 6 GG 1,8 BP śr. spalanie 8,8
MAZDA 6 GH 2.0 D śr. spalanie 7,7

Postprzez bartek4 » 5 paź 2016, 15:34

Witam,

przeczytalem caly watek z opiniami... nie znalazlem szczegolowych opini na temat silnika 1.6 16V – 88KM
przymierzam sie do zakupu takiej wersji... czy ktos by mogl sie wypowiedziec o w.w. jednostce?
na co szczegolnie zwrocic uwage podczas ogledzin (poza elektryka, kielichami, ruda ogolnie wszedzie)?
czy jest to dobry wybor na Auto na codzien?

z gory dziekuje za opinie i odpowiedzi
Początkujący
 
Od: 5 paź 2016, 15:29
Posty: 6
Auto: Volvo 480

Postprzez Eshiru » 5 paź 2016, 16:17

Miałem bagietę "efkę" z tym silnikiem- aut miałem sporo, uważam że to było najlepsze. Silnik naprawdę dawał radę, do pomykania po mieście naprawdę wypas, a i w trasie sobie radził (750km praktycznie ciągłej jazdy). Spalanie koło 10-12 litrów gazu. Jeździłem na oleju 10-w40 i dolewałem około 300-400 ml na 1000km co uważam za super wynik. Popylałem na zwykłej instalacji II generacji, pracował na tym bardzo dobrze. Do tego 323f bg była naprawdę wygodna, mam 194 cm wzrostu i wbrew pozorom super się czułem w jej wnętrzu. Szkoda że była tak przeżarta :(
Przy zakupie tak jak pisałeś sprawdź dokładnie podwozie (zwłaszcza podłużnice). Sprawdź też motor, czy ma moc, czy nie kopci, nie cieknie z niego. Co ważne sprawdź stan amorków przód i tył bo do tego modelu dobre amorki tanie nie będą. Przewody hamulcowe, zaciski czy nie stoją, czy dobrze hamuje, nie ściąga. Teraz jest odpowiednia pogoda żeby posprawdzać dywaniki i bagażnik pod kątem przeciekającej wody do wnętrza.
Wielkim plusem jest prosta konstrukcja, jest to pierwsze auto w którym sam pod domem zmieniłem rozrząd, zregenerowałem zaciski i generalnie nauczyłem się podstawowej mechaniki.
Z wielkim sentymentem oglądam zdjęcia "bagietek" ludzi z forum, obiecałem sobie że kiedyś wrócę do tego modelu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2015, 13:47
Posty: 180 (9/2)
Skąd: Sopot
Auto: Volvo v50 2.0D

Postprzez bartek4 » 5 paź 2016, 17:37

bardziej mnie ciagnie do hatchbacka ale mam rozumiec ze to te same slabe punkty?
Początkujący
 
Od: 5 paź 2016, 15:29
Posty: 6
Auto: Volvo 480

Postprzez Eshiru » 5 paź 2016, 18:30

Dokładnie tak :)
Gdyby nie ta nieszczęsna korozja to te auta jeździłyby bo naszych drogach w znacznie większej ilości. Zwróć też uwagę na miskę olejową, często jest przeżarta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2015, 13:47
Posty: 180 (9/2)
Skąd: Sopot
Auto: Volvo v50 2.0D

Postprzez pawcio1017 » 6 paź 2016, 07:15

W hatchbacku koniecznie patrz na stan tylnych kielichów. To jest baaardzo słaby punkt BGtek...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez bartek4 » 6 paź 2016, 09:02

to sprawdze wewnatrz przez bagaznik ? trzeba cos demontowac ?
Początkujący
 
Od: 5 paź 2016, 15:29
Posty: 6
Auto: Volvo 480

Postprzez Eshiru » 6 paź 2016, 09:58

Podejrzewam że jest tak samo jak w efce, są tam takie małe trójkąciki które trzymają się na takiej blaszcze. Ściągasz to ręką bez żadnych narzędzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2015, 13:47
Posty: 180 (9/2)
Skąd: Sopot
Auto: Volvo v50 2.0D

Postprzez dzaper » 6 paź 2016, 09:58

Witam. Tak stan kielichow wmiarę sprawdzisz przez bagażnik trzeba zdjąć takie zaslepki jak dobrze pamiętam mają kształt trójkąta pokryte tak jakby wykładzina. Miałem taka madzie tylko z silnikiem 1, 3 świetnie mi się tym autem jeździło świetnie lsię prowadzi :D. Tyko tak uwaga propo tego modelu mają była z 93 rok i miała już inne. zderzaki takie
Bardziej zaokrąglone

Dopisano 6 paź 2016, 11:08:

Witam. Tak stan kielichow wmiarę sprawdzisz przez bagażnik trzeba zdjąć takie zaslepki jak dobrze pamiętam mają kształt trójkąta pokryte tak jakby wykładzina. Miałem taka madzie tylko z silnikiem 1, 3 świetnie mi się tym autem jeździło świetnie lsię prowadzi :D. Tyko tak uwaga propo tego modelu mają była z 93 rok i miała już inne. zderzaki takie
Bardziej zaokrąglone
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2015, 20:06
Posty: 75 (10/1)
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda premancy 2.0

Postprzez bartek4 » 6 paź 2016, 18:34

ustawilem sie na ogledziny jutro sztuki ktora nie chce kupic bo to Automat... ale chce miec porownanie przed ogledzinami w Weekend. A jak mowi stara zasada, ogladaj ogladaj i ogladaj... zeby potem wiedziec ze tamta jest lepsza...

Dopisano 7 paź 2016, 12:59:

no i pozamiatane jedna i druga poszla ;(
Początkujący
 
Od: 5 paź 2016, 15:29
Posty: 6
Auto: Volvo 480

Postprzez bartek4 » 24 paź 2016, 22:41

Czy mógł by się podzielić opinia o BG w automacie?
W kręgu zainteresowań jest 1.6 88KM.
Początkujący
 
Od: 5 paź 2016, 15:29
Posty: 6
Auto: Volvo 480

Postprzez bartek4 » 27 paź 2016, 18:40

nikt nie pogania w automacie ?! jedyne co znalazlem to jakies informacje o spalaniu 12l i pamietaniu o wymianie oleju...
Początkujący
 
Od: 5 paź 2016, 15:29
Posty: 6
Auto: Volvo 480

Postprzez p_pekala » 14 sty 2019, 11:40

Witajcie, mam taki dylemat. Czy BG 1.6 16v jest głośniejsza niż BG 1.3 16v. Ostatnio kupiłem sedana BG 1.6 i w porównaniu z moją BG 1.3 16v wydaje się głośniejsza. Chodzi o pracę silnika, szczególnie po uruchomieniu, ale też później podczas jazdy. Czy to wynik niedbania poprzedniego właściciela o tego sedana 1.6 ( olej i filtr oleju prawdopodobnie nie wymieniany od kilku lat, płyn chłodniczy jakaś brunatna woda, świece stare – szarpanie autem, filtr powietrza oryginał Mazdy – rok prod. 2009 i nie jestem pewny czy od tego czasu wymieniany – pomarańcz prawie niewidoczna pod kurzem ) czy też ogólnie silnik 1.6 jest głośniejszy od 1.3? Jakie są wasze opinie?

Oczywiście filtr oleju i olej wymieniony ( 5W40 ), tak samo płyn chłodniczy, świece oraz filtr powietrza. Po tych wszystkich wymianach auto znacznie żwawsze, szczególnie po wymianie filtra powietrza, ale nadal głośniejsze niż 1.3 mimo, że ma przebieg trzykrotnie niższy – 63 tys km vs 221 tys km.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2012, 14:45
Posty: 13 (0/1)
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 1994

Postprzez Grigori » 15 sty 2019, 09:52

Ja ma 1.3 16v ( 270 tyś ) i 1.8 16v (146 tyś ) soch i to 1.8 pracuje lepiej niż 1.3 :) olej wymieniany co 10 tyś i jest w jednym i drugim względnie cicho. Jak dla mnie to wina tego że nie było o silnik dbane jak należy i może coś ie w nim dzieje. A może zawory do regulacji w 1.8 mam hydrauliczne regulowanie luzów nie wiem jak w 1.6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez p_pekala » 15 sty 2019, 12:40

A więc wydaje się, że wszystko zależy od auta, a nie silnika, przecież 1.3 i 1.6 to ten sam silnik, jedynie średnica cylindrów w 1.6 jest trochę większa. Zobaczymy jak auto pojeździ trochę na nowym oleju, może się poprawi. W 1.6 jest hydrauliczna kasacja luzów, w 1.3 16v na śrubkę. Auto nie jest jakoś bardzo hałaśliwe, jedynie silnik przy przyśpieszaniu brzmi tak bardziej chropowato, nie tak miękko brzmiąco jak 1.3. Po przejechaniu kilku kilometrów i zatrzymaniu się na światłach czy na postoju silnik brzmi już cicho, czasami prawie niesłyszalny. Tylko przy przyśpieszaniu i jeździe jest głośniejsze. Jak się trochę ociepli zrobię przegląd zawieszenia, łożysk i może zobaczę pod pokrywę zaworów jak to wszystko wygląda.

Update 27 marca 2019
Sedan 1.6 BG z 1993 roku powoli wraca do życia. Chodzi coraz lepiej. W marcu zrobiłem przegląd tylnych hamulców, założyłem nowe tarcze z przodu ( Textar ), nowe klocki i nowe zregenerowane zaciski. Parę dni temu wymieniony pasek od wspomagania ( ContiTech ) oraz od alternatora i pompy wody ( również ContiTech ). W grudniu wymieniłem świece, po którym to zabiegu autem przestało szarpać przy przyśpieszaniu, a przedwczoraj założyłem nowe kable WN ( firmy NGK – ucieszyłem się gdy zobaczyłem na opakowaniu napis Made in Japan <ok> ), wymieniłem kopułkę oraz dokładnie oczyściłem palec rozdzielacza szmatką i płynem do czyszczenia hamulców. Wczoraj i dzisiaj zauważyłem, że drążek zmiany biegów po wymianie kabli, kopułki i czyszczeniu palca przestał drżeć, wibrować na biegu jałowym na postoju, zmiana od razu była widoczna, jest właściwie całkiem nieruchomy. Auto jeżdzi jakoś lepiej, ciszej, lepiej przyśpiesza, płynniej turlika się na małych i wyższych obrotach. Zajrzałem pod wykładzinę na podłogę i wszystko wygląda dobrze. Kielichy z tyłu zdrowe, z przodu nalot rdzy od strony nadkoli, obstukałem dokładnie i energicznie i wyglądają na zdrowe. Końcówki podłużnic przy mocowaniu wahacza wzdłużnego osłabione korozją, trzeba będzie z tym do blacharza. Progi z tyłu trochę korodują na łączeniu dolnym, zdjąłem listwy progowe i zajrzałem do środka, nie jest źle korozja tylko na łączeniu dolnym zewnętrznego z wewnętrznym.
Odsłoniłem pokrywę paska rozrządu i jest oryginalny mazdowski, wydaje się, że nie był jeszcze wymieniany od nowości lub od kilkunastu lat. W kwietniu będę chciał wymienić rozrząd, ale musi się ocieplić, bo wszystko robię na zewnątrz, nie mam garażu. Może jak coś więcej ogarnę, to założę wątek.
Ostatnio edytowano 27 mar 2019, 23:20 przez p_pekala, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2012, 14:45
Posty: 13 (0/1)
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 1994

Postprzez LouLou » 21 lut 2019, 23:19

Witam .
Przymierzam się do zakupu 323f bg. Zawsze podobały mi się te mazdy, i odkąd miałem okazję kupić ją kilka lat temu, nie mogę jej wyrzucić z głowy. Wydaję mi się, że to ostatni dzwonek na zakup tego auta.
W związku z tym chciałem zapytać, czy znajdę jakiś zbiór informacji o tym modelu? Dane o każdym z montowanych silników itd. bo niestety zauważam, że internet jest dość ubogi jeśli chodzi o opis tego modelu . Jest w ogóle możliwość znalezienia jeszcze sensownych egzemplarzy? Może ktoś aktualnie pomyka efką, jest w stanie powiedzieć jak to wygląda w rzeczywistości?
Z góry dzięki i pozdrawiam :D
Początkujący
 
Od: 21 lut 2019, 23:06
Posty: 3
Auto: Civic Vi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323