Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania

Mazda 323 1989–1994

Postprzez folley » 14 sty 2012, 16:16

ja mam kayaba i sobie cienie <spoko>
Moja BaGietka
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 12:32
Posty: 460
Skąd: Okolice Rzeszowa
Auto: Mazda 323f BG b6 1993

Postprzez djakob » 14 sty 2012, 17:17

KYB to wiadomo :) ale podobno Magnum jest od razu po KYB jeśli chodzi o jakość :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Lukano » 15 sty 2012, 19:49

szmudi323bg napisał(a):Dodam ze półosie mam z podporą jak z gt. A gdzie mogę znaleść na skrzyni jej symbol?

Półosie od Gt pasują tylko do skrzyni od Gt więc nie ma po co szukać ;)
Siwy_48 napisał(a):dedykowaną do mazdy 323 czy moge kupić np.do astry f bo też jest 1-przewodowa.Z tego co wiem to sonda pracuje na pewnym przedziale napięcia.

Sondy są takie same, dedykowana do mazdy może być tylko wtyczka.
Powinna pracować w przedziale 0-1 volt. Jak będziesz zmieniać pamiętaj tylko, że jej się nie lutuje, tylko łączy na zaciski.
djakob napisał(a):Miał ktoś do czynienia z amortyzatorami Magnum

Nie miałem, ale też mnie ciekawi, do marca muszę w końcu kupić amorki z tyłu i wymienić jak się cieplej zrobi.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez mysse » 16 sty 2012, 18:56

ja mam magnumy z tylu, ze sprezynami -35 i daja rade :)

Jason X napisał(a):
Michel napisał(a):Ewentualnie rozbierz silnik i je przeczyść, po tylu latach mogły się po zastawać i nie pracują tak lekko jak powinny.


Aż takim specjalistą nie jestem, żeby się za to zabierać. Olej się wydaje w porządku, bo sprawdzałem. Charakterystyczne klekotanie zaczęło się kilka miechów po wymianie oleju. Objawy: im więcej daję gazu mojej BG tym bardziej częstotliwe klekotanie. Na luzie silnik pracuje normalnie. Gdy zabrałem samochód do fachowca ten stwierdził, że to na pewno popychacze, ale nie będzie sprawdzał, który i lepiej od razu zmienić wszystkie.


po 1. zmien mechanika
po 2. znajdz kogos ze stetoskopem kto oslucha ci silnik bo to niekoniecznie musza byc popychacze
po 3. jak na 100% bedziesz pewien ze popychacze wymien tylko te wadliwe a nie wszystkie
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez tekkenfan » 16 sty 2012, 21:51

mysse napisał(a):wymien tylko te wadliwe a nie wszystkie

a co jak po krótkim czasie siądą pozostałe? Miałoby to sens gdybyś to sam robił, a tak możesz się naciąć na podwójne koszty, jak dla mnie bez sensu. Chcesz coś zrobić to zrób to raz a porządnie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mysse » 17 sty 2012, 02:24

tekkenfan napisał(a):
mysse napisał(a):wymien tylko te wadliwe a nie wszystkie

a co jak po krótkim czasie siądą pozostałe? Miałoby to sens gdybyś to sam robił, a tak możesz się naciąć na podwójne koszty, jak dla mnie bez sensu. Chcesz coś zrobić to zrób to raz a porządnie ;)


wiadomo ze najlepiej odrazu wrzucic 16 nowych:) tylko nie kazdego na to stac.
ale po szybkich obliczeniach (dane z neta) popychacz – ~40zl – robocizna – 120zł.
zalozmy ze stukaja 2 – wymiana kosztuje 40*2 + 120 = 200zl
po naprawie, 2 miesiace pozniej znow stukaja 2 inne = lacznie 400zl

a przy wymianie wszystkich 16 = 40*16+120 = 760 zl
koszt wymiany wszystkich 16 jest kompletnie nie oplacalny.
silnik dohc po poszukaniu na allegro – 400zl. wniosek? bardziej od wymiany 16 popychaczy oplaca sie nawet swap ;)

coz, jak dla mnie dalej ma sens wymiana tylko uszkodzonych chociaz tak czy siak moim zdaniem to nie popychacze stukaja;)

nie mowiac juz o kompetencjach tego fachowca ktory bez dotkniecia silnika stetoskopem stwierdzil ze to popychacze i odrazu chcial wymieniac. dlatego kolego jason x, zanim zaczniesz cokolwiek robic – zmien mechanika
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez folley » 23 sty 2012, 09:47

Wiecie może jak odciągnąć przy zegarach to "szkło" plastikowe??

http://www.amaxi.pl/pm/m13.jpg
Moja BaGietka
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 12:32
Posty: 460
Skąd: Okolice Rzeszowa
Auto: Mazda 323f BG b6 1993

Postprzez patryk240 » 26 sty 2012, 00:24

Mam takie pytanie czy 323 BG taka jak moja lub 323F BG bo chyba jest to samo zawieszenie do 94' posiadały drążek stabilizatora ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez sebek-71 » 26 sty 2012, 19:41

Trochę z innej beczki...wprawdzie szukałem w dziale 323,ale mało na ten temat znalazłem.
Mam 323 bg 1,3 16V i chciałbym przełożyć licznik z obrotomierzem z 323 1,6,bo u mnie nie ma.
Wiem,że montażowo podejdzie bez problemu,ale czy będę musiał bawić się z kostkami,co by wszystko chodziło(obrotomierz,rezerwa itp...)Może jakaś fotorelacja jeśli ktoś ma?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1116 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez lewy323s » 26 sty 2012, 23:07

Patryk- odnośnie stabilizatora. Moja 323 sedan rok 1989 ma stabilizator zarówno z przodu jak i z tyłu.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez l3mur91 » 27 sty 2012, 12:36

Śmiem twierdzić, że kwestia stabilizatora zależy od silnika nie od roku produkcji ;)
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez patryk240 » 27 sty 2012, 19:49

sebek-71 napisał(a):Trochę z innej beczki...wprawdzie szukałem w dziale 323,ale mało na ten temat znalazłem.
Mam 323 bg 1,3 16V i chciałbym przełożyć licznik z obrotomierzem z 323 1,6,bo u mnie nie ma.
Wiem,że montażowo podejdzie bez problemu,ale czy będę musiał bawić się z kostkami,co by wszystko chodziło(obrotomierz,rezerwa itp...)Może jakaś fotorelacja jeśli ktoś ma?

Niema żadnych problemów wyjmujesz stary podpinasz nowy i cieszysz się obrotkiem :D
Jedna rada dla osób które nie wyjmowały zegarów że jak chcecie wyjąć ten plastik co jest wokół zegarów i ma kratki nawiewu to ja odkręcam drążek kierowniczy od spodu 4 śrubami trzymam kierownice kolanami żeby kabli nie uszkodzić wyjmuje plastik i przykręcam 1 śróbą żeby tylko nie wisiał :]
lewy323s napisał(a):Patryk- odnośnie stabilizatora. Moja 323 sedan rok 1989 ma stabilizator zarówno z przodu jak i z tyłu.

No to ja niestety nie mam a chciałbym :(

Właśnie wróciłem z garażu w którym urwała mi się sparciała guma poduszki przedniego amora wie ktoś może gdzie tanio kupić (po 90zł na allegro) takie poduszki albo ktoś ma na sprzedaż w dobrym stanie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez lewy323s » 28 sty 2012, 00:43

Z tymi poduszkami to ja miałem przeboje. Jeszcze jak mój brat jeździł Mazdą to kupił właśnie na allegro dwie. Zmienił jedną, bo druga była jeszcze ok. Zaraz po wymianie ta nowa popękała i poszła mocno do góry, ale poza tym nic innego sie nie stało. Ja myślałem, że ona jakaś felerna to podmieniłem na tą drugą co ją kupił. Z nią stało sie to samo- też poszła znacznie do góry, przy czym z drugiej strony poduszka prawdopodobnie od nowości, jest znacznie niższa (wygląda na znacznie sztywniejszą). Mam problem ze ściąganiem w prawo więc niedawno stwierdziłem, że to wina tych poduszek, bo po stronie gdzie jest ten zamiennik (właśnie po prawej) auto naprawdę stoi ok. 1cm niżej- mierzyłem to kilkukrotnie w paru miejscach. Postanowiłem kupić jeszcze jedną- dobry nowy zamiennik za 140zł. Jaki efekt? Też poszła trochę do góry choć tylko minimalnie, ale auto dalej ściąga- słyszałem i sądze że to nie wina poduszek, a tuleji wahacza. Ale jaki morał dla mnie i dla Ciebie? Jak zmieniać to obydwie poduszki, bo po zamontowaniu każdy zamiennik lub oryginalna inaczej się układają, więc lepiej mieć takie same po obu stronach.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez masterX » 28 sty 2012, 02:30

Witam.

Na plastiku zaraz obok korka chłodnicy zrobiło mi się takie jakby pęknięcie. Płyn mi tamtędy ucięła i później kiedy się studzi silnik to zapowietrza się układ. Czym zakleić taka dziurę? Jest ona na odcinku kolo 7mm i jest bardzo wąska. Słyszałem o spawaniu plastiku, ale chyba w okolicy nie mam nikogo tym się trudniacego. Proszę o pomoc!:)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 10:12
Posty: 32
Skąd: Radomsko
Auto: MX3 94' 1.6 16V (B6)DOHC

Postprzez patryk240 » 28 sty 2012, 05:53

Lewy heh właśnie wszedłem na forum żeby zadać pytanie czy trzeba zmieniać 2 na raz poduszki a ty mnie wyprzedziłeś <glupek2> A ja właśnie jestem w trakcie wymiany tulei wahacza bo miałem taki luz na tulei że szkoda gadać <zawstydzony> I chyba będę zmuszony oddać do kogoś z prasą bo ja nawet imadła nie mam a podobno można krzywo nabić i mieć więcej problemów niż to warte
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Fedor » 29 sty 2012, 14:03

Koledzy czy fotele przednie od 323f bg gt (poliftowe) pasują do hatchbacka 323 3d?
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 15:57
Posty: 146
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BG GTX '90
Focus MK1 1.8 TDDi '00

Postprzez sebek-71 » 29 sty 2012, 15:27

Fedor napisał(a):Koledzy czy fotele przednie od 323f bg gt (poliftowe) pasują do hatchbacka 323 3d?
Fedor napisał(a):Koledzy czy fotele przednie od 323f bg gt (poliftowe) pasują do hatchbacka 323 3d?

Właśnie się dowiedziałem,że tylna kanapa jest inna w f-ce,a i przedni fotel pasażera nie będzie miał regulacji(pedał do odsuwania)...
A ja mam pytanko,czy ma ktoś oznaczenia pomp paliwowych?:
-mazda 323 bg 1,3 16V
-mazda 323 bg 1,6 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1116 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Fedor » 29 sty 2012, 16:21

W sumie to chodzi wyłącznie o fotel kierowcy. Mogłem sprecyzować wcześniej.
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 15:57
Posty: 146
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BG GTX '90
Focus MK1 1.8 TDDi '00

Postprzez 2paczek » 30 sty 2012, 19:11

Witam

Jestem posiadaczem mazdy 323 bg sedan posiada ona szyberdach metalowy
Niestety ktoś po nim poskakał i jest delikatnie mówiąc wgnieciony.
I teraz moje pytanie czy podejdzie blat od wersji hatchback lub od f serii
Oraz czy mogę zamienić go na szklany bo widziałem że takowe też występowały
Ewentualnie czy będzie pasował od następnej generacji – bodajże ba ?
2paczek
 

Postprzez patryk240 » 31 sty 2012, 15:40

Mam takie pytanie bo będę wymieniał matce łączniki stabilizatora i końcówki drążka kierowniczego i czy trzeba je dokręcać na max dopiero po opuszczeniu auta tak jak robi się to z wahaczami czy można na podniesionym samochodzie dokręcić ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323