Skrzynia biegów – nie rusza po wbicu biegu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tuningzone » 12 sty 2009, 11:43

Witam, nie znalazłem nic na ten temat, więc piszę.
przedwczoraj spełniło się moje marzenie i dostałem mazdę 323f, niestety po 220km mazdzie coś się stało, mianowicie jak wbiję bięg i puszczę sprzęgło to nie rusza się z miejsca chyba ze przy 7 tysiącach obrotów, nie jedzie bez względu na wbity bieg, mam skrzynie manualną, siłownik się rusza, nie wiem co to może być, bardzo proszę o pomoc
Ostatnio edytowano 12 sty 2009, 14:31 przez tuningzone, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2009, 11:32
Posty: 5
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1991r

Postprzez Lukano » 12 sty 2009, 11:52

pewnie sprzęgło powiedziało papa, dziękujemy za współpracę, albo przekładnia główna, ale wtedy by całkiem nie jechał.
Zmień temat, popatrz jak inni mają.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez qbass » 12 sty 2009, 13:19

tuningzone, proszę o zapoznanie się z regulaminem Forum. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Następnie popraw proszę temat na zgodny z regulaminem (użyj opcji 'zmień' – prawy górny róg Twojego postu) zwiększy to Twoje szanse na uzyskanie odpowiedzi. Masz na to 24h, później temat będę musiał umieścić w koszu.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Skorzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.


Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników


Czyli jak rozumiem dopiero przy 7 tys. zaczyna ruszać, tak?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez damian » 12 sty 2009, 13:41

tuningzone napisał(a):jak wbiję bięg i puszczę sprzęgło to nie rusza się z miejsca chyba ze przy 7 tysiącach obrotów

a czy 1.6 nie ma odcinki ponizej 7tys?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez gogo » 12 sty 2009, 16:26

damiaaans napisał(a):
tuningzone napisał(a):jak wbiję bięg i puszczę sprzęgło to nie rusza się z miejsca chyba ze przy 7 tysiącach obrotów

a czy 1.6 nie ma odcinki ponizej 7tys?


Ma ;)
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Xenocyd » 12 sty 2009, 16:39

damiaaans napisał(a):a czy 1.6 nie ma odcinki ponizej 7tys?

6250 chyba odcina :) wiec z 7tysiecy to musi ruszac jak szalony :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez konrad278 » 12 sty 2009, 16:51

6250?? co wy jakoś w granicach ~6700 nie pamietam dokąłdnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez tuningzone » 12 sty 2009, 20:48

moja nie ma już odcięcia, centrala jest jakaś inna, odcięcie mam przy 8 dopiero jak do końca obrotomierza dojdzie.

A niestety nie rusza jak szalony, wyjąłem skrzynie, nie ma docisku i okładzin tarczy, a najgorsze jest to że olej z simeringa wału cieknie

W takim razie mam pytanie czy jest możliwość kupienia sportowego sprzęgła i odciążonego koła zamachowego?
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko mało prawdopodobne
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2009, 11:32
Posty: 5
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1991r

Postprzez krzaku90 » 3 kwi 2011, 16:16

Siema. Mam podobny problem. Po wbiciu biegu tez mi nie jesdzie <lol>
Ogolnie podczas jazdy droga polna wybil sie sam bieg i juz nie chcial jechac. Do tego troche oleju pocieklo z opilkami metalu. Biegi chodza nawet bez sprzegielka. Wczesniej nie bylo zadnych niepokojacych objawow. Czy to mechaniznm roznicowy powiedzial papa czy moze frezy na przegubach poszly?
Z gory dzieki za wszystkie odpowiedzi.

Aha. W razie 'W' skrznie lepiej wyciagac gora razem z silnikiem czy od dolu?


@
Mazda zdiagnozowana. Delikatna dziura sie zrobila na dwa palce przy wybierakach.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3a ... b1c5f.html

I teraz pytanie. Teraz bede szukal skrzyni od 1.6 lub 1.8 SOHC i czy poloski normalnie beda pasowac? Wszystko jest od 1.2 tylko silnik 1.8.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez Mazdaxxx » 4 kwi 2011, 00:47

mazda uniwersalna jest jaka skrzynie wsadzisz taka bedzie wszystko plug&play jak w windowsie ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez marcinek84 » 9 kwi 2011, 19:12

I tu się nie zgodzę z kolegą wyżej bo ja kupiłem skrzynie do mojego 1.8 i okazało się że tulejki w skrzyni jak wchodzi przegub wewnętrzny mają średnicę większą o 4mm. Z zewnątrz prawie się nie różniła oprócz elektronicznego czujnika prędkości, który udało się zamienić tym na linkę. Ale już z przegubami to mam problem bo nie mogę znaleźć.
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 13:07
Posty: 39
Skąd: Piaski k/Lublina
Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS

Postprzez Mazdaxxx » 9 kwi 2011, 19:21

skoro miałeś elektroniczny czujnik pomiaru prędkości tzn kupiłeś skrzynie nie od BG tylko pewnie od BA to sie nie dziw że jest inna :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez marcinek84 » 9 kwi 2011, 21:43

Skrzynia jest podpisana G5M01 i dalo sie ja zamontowac oraz wlozyc polosie ale tylko ta srednica jest inna. I tutaj jest problem bo leje sie olej . Czy da sie to jakos polaczyc czy szukac 2 skrzyni. Jesli to z ba to co musze dokupic zeby bylo OK? Mysle ze tylko przeguby wewnetrzne wystarcza bo ta skrzynia byla w f-ce bg 1.8i .
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 13:07
Posty: 39
Skąd: Piaski k/Lublina
Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS

Postprzez Mazdaxxx » 9 kwi 2011, 21:51

tak to skrzynia od BA jeśli leje sie olej to sprubuj zmienić przeguby wewnętrzne na te od BA jak maja taki sam środek co z BG to wejdą z powodzeniem na półośke z BG i olej nie będzie sie lał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez krzaku90 » 10 kwi 2011, 07:50

No a ja mam bude od 1.3 silnik 1.8 a skrzynie teraz dorwalem od 1.6 :P (skladak jak cholera) Wszystko dziala ale sie lalo z simeringa, wymiana na nowe zalatwila sprawe;) madzia przyspiesza wolniej ale v max wzrosl <diabełek> jesszcze nie wiem o ile ale juz wiecej idzie niz wczeniej <lol>
Nie bylo zadnych problemow, oprocz wybicia poloski z piasty ale 5 kg szwagier dal rade ;P
Dzieki za szybka odpowiedz mazdaxx ;) przyspieszylo to o wiele grzebanie w madziulce;)
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323