Czy silnik jest bezkolizyjny???
Witam!
Czy może ktoś się orientuje czy wyżej wymieniony silnik jest bezkolizyjny?
Chce wymienić rozrząd, ale przygotowania do zimy pochłaniają mi dużo kaski, toteż chciałbym się wstrzymać z wymianą jeszcze jeden miesiąc, a nie wiem czy zbyt dużo nie ryzykuję
Pozdrawiam
Czy może ktoś się orientuje czy wyżej wymieniony silnik jest bezkolizyjny?
Chce wymienić rozrząd, ale przygotowania do zimy pochłaniają mi dużo kaski, toteż chciałbym się wstrzymać z wymianą jeszcze jeden miesiąc, a nie wiem czy zbyt dużo nie ryzykuję
Pozdrawiam
- Od: 20 cze 2007, 17:16
- Posty: 54
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1992 r.
nie jest bezkolizyjny ale w SOHC ciezko urwac pasek musiałby być naprawde zryty a Ty musialbyś ostro nim jeździc zrywanie ,gwałtowne redukcje na nizsze biegi...
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
KL również jest bezkolizyjny a więc i najprawdopodobniej KF oraz K8.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
No na bank wymienie, ale nie w tym miesiącu, bo niestety hajsu za mało. Poza tym szukam jakiegoś normalnego, czytaj w miare rozsądnego cenowo mechanika. Jeden zaproponował mi wymiane za 600 plus koszt paska, a drugi bagatela 1100, ale za to już z kompletem części. Dobre nie
- Od: 20 cze 2007, 17:16
- Posty: 54
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1992 r.
kwl napisał(a): Poza tym szukam jakiegoś normalnego, czytaj w miare rozsądnego cenowo mechanika. Jeden zaproponował mi wymiane za 600 plus koszt paska, a drugi bagatela 1100, ale za to już z kompletem części. Dobre nie
Co za ceny po prostu złodziejstwo .RMF FM ze swoim konkursem 1000 na godzinę niech się schowa – mechanicy mają więcej . A co do bezkolizyjności w książce "regulacje i naprawa "jest napisane że po zerwaniu paska zębatego następuje całkowite uszkodzenie silnika (strona 28)
- Od: 5 maja 2006, 17:00
- Posty: 87
- Skąd: Bartoszyce
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2002
Pisząc komplet miałem na myśli pasek i rolke. Przynajmniej w sklepie z częściami do którego dzwoniłem po to, powiedzieli, że to wchodzi w skład kompletu potrzebnego do wymiany rozrządu Nie znam się na tym powiem szczerze, więc nie wiem. Co do cen u mechaników, to naprawde kosmos. Gość który przywiózł mi mazde od Hansa myśle, że w komplecie z blachą zrobi taniej.Zobaczymy.
A wracając do rozrządu, głównej myśli tego posta, to właściwie powiedzcie mi co mam kupić, żeby rzeczywiście wykonać tę naprawę jak należy. O pasku i rolce już wiem:
ceny jakie wynegocjowałem: pasek – 70 PLN Mitsuboshi (tak sie ponoć nazywa)
rolka – 50 PLN GMB (czy coś w tym stylu), koreańskie zamienniki troche tańsze, ale po tym co przeczytałem na forum od razu je skreślilem. Razem daje to 120 pelenów. Mam coś jeszcze do tego dokupić?
Pozdrówki
A wracając do rozrządu, głównej myśli tego posta, to właściwie powiedzcie mi co mam kupić, żeby rzeczywiście wykonać tę naprawę jak należy. O pasku i rolce już wiem:
ceny jakie wynegocjowałem: pasek – 70 PLN Mitsuboshi (tak sie ponoć nazywa)
rolka – 50 PLN GMB (czy coś w tym stylu), koreańskie zamienniki troche tańsze, ale po tym co przeczytałem na forum od razu je skreślilem. Razem daje to 120 pelenów. Mam coś jeszcze do tego dokupić?
Pozdrówki
- Od: 20 cze 2007, 17:16
- Posty: 54
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1992 r.
kwl napisał(a):No na bank wymienie, ale nie w tym miesiącu, bo niestety hajsu za mało. Poza tym szukam jakiegoś normalnego, czytaj w miare rozsądnego cenowo mechanika. Jeden zaproponował mi wymiane za 600 plus koszt paska, a drugi bagatela 1100, ale za to już z kompletem części. Dobre nie usmiech
albo jacyś złodzieje albo się wystraszyli "mazdy" (bo nie wiedzą co to...)
Ja w swoim B3 zmieniałem rozrząd i zapłaciłem za części:
kwl napisał(a): pasek – 70 PLN Mitsuboshi (tak sie ponoć nazywa)
rolka – 50 PLN GMB (czy coś w tym stylu
czyli 120zł (właśnie dokładnie takie kupiłem w +– tej cenie) + 70 za robociznę w normalnym (czyt. nie u pana Henia w garażu) warsztacie...
<center>I am the 6th son of the 6th son of the 6th son I am the borged again son of war
Technology's child, daughter of rebellion, son of a bitch blossom of a whore
I am a god-killing virus, destruction with 8 arms, monster with seven severed heads
I am the son of mars, cleansed with infected blood, vile disease walking on 2 legs
The devil made me do it</center>
<center>Moja "Twarzowa Książka"
Technology's child, daughter of rebellion, son of a bitch blossom of a whore
I am a god-killing virus, destruction with 8 arms, monster with seven severed heads
I am the son of mars, cleansed with infected blood, vile disease walking on 2 legs
The devil made me do it</center>
<center>Moja "Twarzowa Książka"
- Od: 8 kwi 2006, 00:04
- Posty: 336
- Skąd: Konin / Worcester
- Auto: Mondeo 1.8 Zetec '99
piszecie że b6 bezkolizyjny hmm tak owszem wdł książki ale każdy komu sie urwie pasek w b6 zmieni zdanie i przestanie czytac tyle ksiazek i zacznie miec na uwadze wlasne doswiadczenie
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Panowie... To, że jest bezkolizyjny nie oznacza, że po zerwaniu paska nie przysporzy problemów. Zwłaszcza, gdy stanie się to na autostradzie (jednej z trzech w całej Polsce ) lub gdzieś na zapyziałem wiosce, gdzie machanikiem jest każdy we własnej stodole.
Podczas zmiany rozrządu możecie sami sprawdzić i upewnić się, czy jest bezkolizyjny, czy nie.
A w książce musieli taki tekst napisać. Inaczej każdy wykorzystywałby to i jeździł aż do zerwania paska. Bez sensu...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Podczas zmiany rozrządu możecie sami sprawdzić i upewnić się, czy jest bezkolizyjny, czy nie.
A w książce musieli taki tekst napisać. Inaczej każdy wykorzystywałby to i jeździł aż do zerwania paska. Bez sensu...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Moim zdaniem B6 i B3 są bezkolizyjne.
Łatwo to sprawdzić przy wymianie rozrządu. Po ściągnięciu paska wystarczy ustawić któryś z tłoków maksymalnie w górze (patrząc przez gniazdo świecy), i teraz można obracać wałkiem rozrządu do woli. Zawory nie spotykają się z tłokami.
Kiedyś sprawdzałem jak głęboko opadnie zawór po ściągnięciu sprężyny zaworu (przy wymianie uszczelniaczy – bez ściągania głowicy). Miałem wrażenie że mi cały wpadnie w prowadnicę – czyli schodzi głęboko do maksymalnie uniesionego tłoka, znacznie głębiej niż jest go w stanie popchnąć popychacz.
Zerwanie paska może oczywiście przysporzyć kłopotów – takich o jakich GofNet pisze.
A teraz konkrety: moim zdaniem miesiąc zwłoki nie powinien wiązać się z ryzykiem zerwania paska, chyba że już ma się ponad 100 tysięcy wykulane na nim. Jeżeli tak to już sie z wymianą spóźniłeś i to sporo – przecież pasek w korku pracuje a kilometry NIE lecą. Ja wymieniałem po 75 tysiącach.
Za pasek + napinacz dałem 100zł (Mitsuboshi – 50zł + napinacz GMB 50zł).
Sama wymiana rozrządu jest tak prosta w maździe, że trzeba się postarać żeby coś spieprzyć. 2 rolki + napinacz ze sprężynką. Znaczniki wielkie i czytelne jak stodoła. Nie ma żadnego problemu
Ceny usług mechaników mnie przerażają. Sam zrobiłem to w 2 i pół godziny. Za pierwszym razem<jupi>
Łatwo to sprawdzić przy wymianie rozrządu. Po ściągnięciu paska wystarczy ustawić któryś z tłoków maksymalnie w górze (patrząc przez gniazdo świecy), i teraz można obracać wałkiem rozrządu do woli. Zawory nie spotykają się z tłokami.
Kiedyś sprawdzałem jak głęboko opadnie zawór po ściągnięciu sprężyny zaworu (przy wymianie uszczelniaczy – bez ściągania głowicy). Miałem wrażenie że mi cały wpadnie w prowadnicę – czyli schodzi głęboko do maksymalnie uniesionego tłoka, znacznie głębiej niż jest go w stanie popchnąć popychacz.
Zerwanie paska może oczywiście przysporzyć kłopotów – takich o jakich GofNet pisze.
A teraz konkrety: moim zdaniem miesiąc zwłoki nie powinien wiązać się z ryzykiem zerwania paska, chyba że już ma się ponad 100 tysięcy wykulane na nim. Jeżeli tak to już sie z wymianą spóźniłeś i to sporo – przecież pasek w korku pracuje a kilometry NIE lecą. Ja wymieniałem po 75 tysiącach.
Za pasek + napinacz dałem 100zł (Mitsuboshi – 50zł + napinacz GMB 50zł).
Sama wymiana rozrządu jest tak prosta w maździe, że trzeba się postarać żeby coś spieprzyć. 2 rolki + napinacz ze sprężynką. Znaczniki wielkie i czytelne jak stodoła. Nie ma żadnego problemu
Ceny usług mechaników mnie przerażają. Sam zrobiłem to w 2 i pół godziny. Za pierwszym razem<jupi>
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
- Od: 2 lut 2007, 11:55
- Posty: 68
- Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
- Auto: Daihatsu Applause 1.6xi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość