Jak wymienic simering wałka rozrzadu
Strona 1 z 1
Pytanie tak jak w tytule i dotyczy 323f bg 1,6 16v jak wymienic simering wałka rozrzadu bo cieknie mi z tego dość mocno...
- Od: 26 paź 2008, 21:38
- Posty: 17
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
- Auto: 1.Mazda 323f BG 1.6 16V-sprzedane:)
2.Mitusishi Carisma 1.8 16V GDI-obecnie:)
Odkręcasz obudowe rozrządu, ściągasz powoli pasek z górnego koła, podwiązujesz go gdzieś do czegoś żeby nie spadł z dolnego koła i się nic nie przestawiło, potem odkręcasz szajbe wałka rozrządu i ściągasz ją, następnie pokrywe klawiatury, stukasz w simering i go wyciągasz (jest dość twardy i nei zabardzo chce pójść ale musi), zakłądasz nowy i sio składasz do kupy
Musi palić.... GogoMech
- Od: 13 kwi 2008, 20:59
- Posty: 264
- Skąd: Giżycko
- Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI
Witam,
Auto Mazda 323 BG z 1991 roku, silnik 1.6 16V (b6).
Jest to nowy zakup i przymierzam się do wymiany rozrządu. Będę robić to samemu.
Przy okazji wymiany rozrządu chciałbym wymienić uszczelniacze, bo wydaje mi się, że puszczają. koszt niewielki, a bedzie spokój .
Mam dwa pytania:
1. uszczelniacz wału – czy muszę spuszczać olej? Chyba nie, raczej poziom oleju nie powinien podchodzić pod uszczelniacz, ale chcę się upewnić.
2. Uszczelniacz wałka rozrządu – Na schematach wymiany rozrządu mam podane momenty dokręcenia śrub, ale nigdzie nie znalazłem informacji odnośnie koła pasowego przy wałku rozrządu. Zakładam, że da się je odkręcić, bo przecież jakoś trzeba mieć możliwość wymiany uszczelniacza Jakim momentem powinienem dokręcić to kółko?
I gdzieś wyczytałem, ze te kółka są przykręcone na klej – czy prawda??
pozdrawiam
Warto czasem poszukać podobnych tematów
Proszę również uzupełnić profil
Auto Mazda 323 BG z 1991 roku, silnik 1.6 16V (b6).
Jest to nowy zakup i przymierzam się do wymiany rozrządu. Będę robić to samemu.
Przy okazji wymiany rozrządu chciałbym wymienić uszczelniacze, bo wydaje mi się, że puszczają. koszt niewielki, a bedzie spokój .
Mam dwa pytania:
1. uszczelniacz wału – czy muszę spuszczać olej? Chyba nie, raczej poziom oleju nie powinien podchodzić pod uszczelniacz, ale chcę się upewnić.
2. Uszczelniacz wałka rozrządu – Na schematach wymiany rozrządu mam podane momenty dokręcenia śrub, ale nigdzie nie znalazłem informacji odnośnie koła pasowego przy wałku rozrządu. Zakładam, że da się je odkręcić, bo przecież jakoś trzeba mieć możliwość wymiany uszczelniacza Jakim momentem powinienem dokręcić to kółko?
I gdzieś wyczytałem, ze te kółka są przykręcone na klej – czy prawda??
pozdrawiam
Warto czasem poszukać podobnych tematów
Proszę również uzupełnić profil
- Od: 27 lut 2012, 20:52
- Posty: 5
Mam dwa takie pliki do mazdy może się przydadzą nie wiem bo nie zagłębiałem się
http://www4.zippyshare.com/v/98456178/file.html
http://www4.zippyshare.com/v/34608845/file.html
http://www4.zippyshare.com/v/98456178/file.html
http://www4.zippyshare.com/v/34608845/file.html
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
Dzieki Adriano, na pewno się przyda
Ale nie znalazłem tam żadnych informacji odnośnie momentu dokręcenia kół zębatych od wałka rozrządu, ani czy jest przykręcony na jakiś klej...
Więc byłbym wdzięczny za poradę
PS. Olej od razu również będę zmieniać, więc pytanie 1. już nieaktualne
Ale nie znalazłem tam żadnych informacji odnośnie momentu dokręcenia kół zębatych od wałka rozrządu, ani czy jest przykręcony na jakiś klej...
Więc byłbym wdzięczny za poradę
PS. Olej od razu również będę zmieniać, więc pytanie 1. już nieaktualne
- Od: 27 lut 2012, 20:52
- Posty: 5
Żadnego kleju nie używasz, uszczelniacz i gniazdo przesmaruj lekko olejem co by ładnie wszedł, a kółko wałka dokręcasz z siłą 50-60Nm.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości