Jak wymienic simering wałka rozrzadu

Postprzez diesel8230 » 27 mar 2010, 09:44

Pytanie tak jak w tytule i dotyczy 323f bg 1,6 16v jak wymienic simering wałka rozrzadu bo cieknie mi z tego dość mocno... :(
Początkujący
 
Od: 26 paź 2008, 21:38
Posty: 17
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: 1.Mazda 323f BG 1.6 16V-sprzedane:)
2.Mitusishi Carisma 1.8 16V GDI-obecnie:)

Postprzez gogo » 27 mar 2010, 18:02

Odkręcasz obudowe rozrządu, ściągasz powoli pasek z górnego koła, podwiązujesz go gdzieś do czegoś żeby nie spadł z dolnego koła i się nic nie przestawiło, potem odkręcasz szajbe wałka rozrządu i ściągasz ją, następnie pokrywe klawiatury, stukasz w simering i go wyciągasz (jest dość twardy i nei zabardzo chce pójść ale musi), zakłądasz nowy i sio składasz do kupy :D
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez tytoos » 30 sty 2013, 13:52

Witam,

Auto Mazda 323 BG z 1991 roku, silnik 1.6 16V (b6).
Jest to nowy zakup i przymierzam się do wymiany rozrządu. Będę robić to samemu.
Przy okazji wymiany rozrządu chciałbym wymienić uszczelniacze, bo wydaje mi się, że puszczają. koszt niewielki, a bedzie spokój ;).
Mam dwa pytania:
1. uszczelniacz wału – czy muszę spuszczać olej? Chyba nie, raczej poziom oleju nie powinien podchodzić pod uszczelniacz, ale chcę się upewnić.
2. Uszczelniacz wałka rozrządu – Na schematach wymiany rozrządu mam podane momenty dokręcenia śrub, ale nigdzie nie znalazłem informacji odnośnie koła pasowego przy wałku rozrządu. Zakładam, że da się je odkręcić, bo przecież jakoś trzeba mieć możliwość wymiany uszczelniacza ;) Jakim momentem powinienem dokręcić to kółko?
I gdzieś wyczytałem, ze te kółka są przykręcone na klej – czy prawda??

pozdrawiam

Warto czasem poszukać podobnych tematów ;)
Proszę również uzupełnić profil !!
Początkujący
 
Od: 27 lut 2012, 20:52
Posty: 5

Postprzez adriano2747 » 31 sty 2013, 00:30

Mam dwa takie pliki do mazdy może się przydadzą nie wiem bo nie zagłębiałem się :)

http://www4.zippyshare.com/v/98456178/file.html

http://www4.zippyshare.com/v/34608845/file.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez tytoos » 31 sty 2013, 11:28

Dzieki Adriano, na pewno się przyda <spoko>
Ale nie znalazłem tam żadnych informacji odnośnie momentu dokręcenia kół zębatych od wałka rozrządu, ani czy jest przykręcony na jakiś klej...
Więc byłbym wdzięczny za poradę ;)
PS. Olej od razu również będę zmieniać, więc pytanie 1. już nieaktualne ;)
Początkujący
 
Od: 27 lut 2012, 20:52
Posty: 5

Postprzez tekkenfan » 31 sty 2013, 14:46

Żadnego kleju nie używasz, uszczelniacz i gniazdo przesmaruj lekko olejem co by ładnie wszedł, a kółko wałka dokręcasz z siłą 50-60Nm.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tytoos » 31 sty 2013, 15:37

O to właśnei chodziło – dziei tekken <spoko> <piwo>
Początkujący
 
Od: 27 lut 2012, 20:52
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323