Wyciek z chłodnicy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Dziabik » 6 wrz 2006, 11:14

Wczoraj zauważona brzydka plama pod przodem Madzi okazała się małym pęknięciem na górze chłodnicy (na tym plastiku) przez które przesączają się niewielkie ilości płynu,To jest praktycznie taka cieniutka rysa ok.10cm długości,nie wiem skąd to "się zrobiło" :| ale fakt,że cieknie...
Poradźcie czym ją najlepiej zlikwidować,zakleić?Przecież nie może tak być.
Z góry dzięki,pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 mar 2006, 14:50
Posty: 5
Skąd: Żary
Auto: Mazda 323 BJ'99r.

Postprzez ivo » 6 wrz 2006, 11:24

Hej
Miałem podobnie – zmieniłem całą chłodnicę, bo była okazja, ale ktoś mi doradzał, że można spróbować takim klejem-glutem z pistoletu na gorąco (takie pałeczki, są nawet czarne).
Zaznaczam, że nie wypróbowałem tego, ale można poeksperymentować. Zawsze jeszcze jest "ośmiorniczka" odporna na temp.
pzdr
szybciej nie taniej: 666 066 580
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2005, 00:02
Posty: 421 (0/1)
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez MarcinB » 6 wrz 2006, 11:36

Poszukaj na forum, ktoś miał już identyczny problem. Z tego co pamiętam zakłady naprawcze się tego nie chciały podejmować bo chłodnice w mazdach mają jakiś taki plastik, który nie za bardzo się nadaje do klejenia. Osoba, która miała ten problem użyła bodajzre poxipolu trzymało chyba parę miesięcy ale znów się rozszczelniło. Skończyło się bodajrze na wymianie chłodnicy.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez mario1p » 6 wrz 2006, 12:31

Witam!
Miałem taki sam problem -pęknięty górny zbiorniczek chłodnicy.Kleiłem to różnymi metodami i klejami, nic nie pomagało po czasie zawsze puszczało!
Poradziłem sobie w następujący sposób:
Kupiłem dwa kątowniczki o wymiarach takich,aby po połączeniu ich razem powstał ceownik obejmujący ciasno zbirniczek chłodnicy.
Do sklejenia zastosowałem silicon wysokotemperaturowy.
rozchyliłem delikatnie pęknięcie i nałożyłem w nie silikonu,nastepnie warstwa na peknięcie(dałem sporo) i na koniec "nabiłem" od góry zrobiony wczesniej ceownik.
Musi on wchodzić ciasno- zabezpiecza on pęknięcie przed rozchylaniem się pod wpływem wysokiej temperatury i ciśnienia!
Oczywiście wzystko musisz zeszorstkować papierem ściernym i dokładnie odtłuścić!
U mnie trzyma już kilka miesięcy.
Na prywatnego maila wyślę ci rysunek o co chodzi.
pozdrawiam
LPG, centralny zamek
Początkujący
 
Od: 17 lut 2006, 21:32
Posty: 21
Skąd: Pabianice
Auto: 323f BG 1,6 B6E ,8V 1990 LPG

Postprzez czintos » 6 wrz 2006, 12:34

Najlepiej wymienić, ale jak chcesz już kleić to klejem-glutem z pistoletu na gorąco nie polecam, bo marnie trzyma. Mozesz spróbować poxiline, czy cos w tym stylu. Ale mozesz też wziąć pożadną lutownice tzw. lutkolbe, kawałek jakiegoś plastiku i ztopić w tym pęknięciu – sposób wypróbowałem sam używając plastiku z transportera butelek po mineralnej :D spojenie trzyma już 7 lat i nic sie nie dzieje co prawda chłodnica nie była z Mazdy, a z Wartburga :D ale gra i buczy i jeżdzi nadal :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 11:40
Posty: 66
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94

Postprzez tekkenfan » 6 wrz 2006, 13:09

Mialem podobna sytuacje tylko ze u mnie to juz niebyła mała ryska tylko troche większa dziura bo troche chlapało płynem chłodniczym (na chłodnicy bylo sporo zacieków;). Chłodnice oddalem do sklejenia, zaplacilem cos kolo 170-190 zlociszy i jak narazie minal rok czasu i wszystko sie trzyma;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez tomekrvf » 6 wrz 2006, 14:51

Dziabik napisał(a):nie wiem skąd to "się zrobiło"

Zrobiło się przez przewód który odprowadza nadmiar cieczy do zbiornika wyrównawczego, Przewód leży na górnym zbiorniku i przeciera go
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GofNet » 6 wrz 2006, 18:44

Proponuję cztery sposoby, o których była już mowa:

1. Sklejenie, ale nie "glutem" z pistoletu, bo marna to pociecha, lecz oryginalnym Cyjanopanem. Po dokładnym oczyszczeniu, odtłuszczeniu, osuszeniu, najpierw nałożyć na boczne płaszczyzny (wewnętrzne krawędzie) pęknięcia a następnie dobrze (bez przesadyzmu) ścisnąć i położyć warstewkę na wierzchu. Odczekać kilka godzin i po kłopocie. Mimo, że cyjanopan łapie już w 10-20s, to jednak nie warto ryzykować!

2. Skorzystać z usług firmy, która zajmuje się klejeniem. Kiedyś kumpel pracował w takiej firmie i mówił, że oni biorą próbkę plastiku i stosują podobny składem (właściwościami) i nim po dogłębnym oczyszczeniu sklejają pod odpowiednio wystarczającą temperaturą. Taka spoina trzyma wieki.

3. Wykonać punkt 2 we własnym zakresie. Dobrze oczyścić miejsce sklejane. Ponacinać nożykiem powierzchnię, ale nie tak, aby ją przeciąć, tylko aby pozostawić rysy, celem ułatwienia trzymania płaszczyzn przez spoinę. Dobrać podobny twardością (właściwościami) plastik i rozgrzać (np. na gazie w metalowym pojemniku lub nawet lutownicą kolbową) i rozprowadzić po sklejanej powierzchni. Później (np. po godzinie) wyrównać papierkiem ściernym i po robocie.

4. Zakup nowej chłodnicy.
_______________________________________________________

Należy pamiętać, że w chłodnicach Mazdy nie tylko panuje wysoka temperatura, ale i ciśnienie, które mimo przekroczenia przez ciesz 100ºC powoduje, iż ta ostatnia nie wrze! Są to bardzo korzystne własności fizyczne dla silnika, ale raczej mało dla współpracującego z nią materiału. Zwłaszcza podczas eksperymentalnych prób uszczenienia układu.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Dziabik » 6 wrz 2006, 22:34

Wielkie dzięki za pomocne rady! :)
Spróbuję tego klejenia rozgrzanym plastikiem,mam nadzieję że pomoże,jeśli nie to pomyślimy dalej.
Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 mar 2006, 14:50
Posty: 5
Skąd: Żary
Auto: Mazda 323 BJ'99r.

Postprzez Yard » 9 wrz 2006, 21:54

tekkenfan napisał(a):Chłodnice oddalem do sklejenia, zaplacilem cos kolo 170-190 zlociszy

Toć to prawie cena nowej chłodnicy <lol>
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez urbis » 11 wrz 2006, 22:34

witam . ja skleilem dokladnie to samo POXYLINA poxipolu dwu skladnikowa ale niestety jasna ale nie cieknie. dobra tez ponoc do zbiornikow z paliwem
pozdrawiam
urbis
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2006, 23:23
Posty: 18
Auto: mazda323;93r;1,6;16V;3dzwi LPG

Postprzez urbis » 11 wrz 2006, 22:34

Ps. czy POXILINA juz nie pamietam
urbis
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2006, 23:23
Posty: 18
Auto: mazda323;93r;1,6;16V;3dzwi LPG

Postprzez urbis » 11 wrz 2006, 22:38

aha ale musisz dobrze wyczyscic najlepiej papierem sciernym i ti na sucho a potem odtluscic i powinno trzymac.
ja mam zaklejone juz 2 miesiace
choc nie wiadomo na jak dlugo wystarczy
pozdro
urbis
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2006, 23:23
Posty: 18
Auto: mazda323;93r;1,6;16V;3dzwi LPG

Postprzez MyQeLL » 12 wrz 2006, 19:36

Witam!
U mnie ta usterka skończyła się tym, że w trasie przez takie pęknięcie wyparowała mi większość płynu. Silnik na szczęście się nie zagrzał, ale po ponownym zaklejeniu chłodnicy wskaźnik temperatury zaczął źle funkcjonować – po rozgrzaniu silnika lekko się podnosi i koniec – nic więcej nie pokazuje. Jedyne co mam na sumieniu to to, że lekko zmniejszyłem ciśnienie poprzez podłożenie podkładki pod korek, co miało na celu wyeliminowanie nacisku na to klejone miejsce. Może to mieć jakiś związek?
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 kwi 2006, 12:55
Posty: 26
Skąd: Krasnystaw / Lublin
Auto: 323F BG 1.8i 16V '91

Postprzez urbis » 12 wrz 2006, 21:47

siema
ja tez podkladalem pod korek ale po to zeeby mi nie cieklo bo guma mi zparciala
i temperatura jest ok.
moze podlozyles za duzo
nie jestem pewien ale chyba te korki sa z termostatem i takie podkladanie moze miec z tym zwiazek, choc nie musi.
urbis
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2006, 23:23
Posty: 18
Auto: mazda323;93r;1,6;16V;3dzwi LPG

Postprzez Danielo » 25 maja 2007, 19:19

Siemka. Jak by ktoś mógł opisać jak sprawdzają się pomysły Gofneta co do klejenia chłodnicy byłbym wdzięczny bo ten sam problem mnie gnębi. Przede wszystkim ile to trzyma bo z reguły puszczają po kilku miesiącach, u mnie trzymał 3 miechy i odszedł. Taki mój pomysł jeszcze-tam są dzyndzelki do owego wężyka, jak by to odciąć i zakleić tym?identyczny plastik, jest szansa na sukces?
PRAWDZIWA JAZDA,TO MUSI BYć MAZDA!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:57
Posty: 64 (2/0)
Auto: mazda323 1.6 16v BG
Mazda 6 2.0 16V GY 2005R

Postprzez Danielo » 1 cze 2007, 23:13

No chłopaki. nikt już nie pamięta o problemie z chłonicą? Takie dobre pomysły z tym klejeniem czy tylko nowa chłodnica ratuje?
PRAWDZIWA JAZDA,TO MUSI BYć MAZDA!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:57
Posty: 64 (2/0)
Auto: mazda323 1.6 16v BG
Mazda 6 2.0 16V GY 2005R

Postprzez BratCukierka » 1 cze 2007, 23:16

u mojego ojca gdy leciało z chłodnicy to wsypał jakiś proszek albo wlał jakiś płyn do uszczelniania chłodnic i było po kłopocie ale i tak po jakimś czasie zmienił na nową chłodnicę :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez GofNet » 1 cze 2007, 23:33

     Śmiem się domyślać, że u Danielo jest pęknięty plastin na chłodnicy a w tym przypadku uszczelniacze nie pomogą.
     Ja też miałem rozszczelnienie (po kolizji) w chłodnicy i preparat uszczelniający pomógł, ale to była nieszczelność części metalowej. W plastiku dziurki się nie robią – on po prostu pęka...

Powodzenia
..::GofNet::..

PS. Klejenie plastiku jest sztuką w sztuce. Jak źle dobierze "fachowiec" skład, to i tak długo taki "spaw" nie wytrzyma. Jeśli zrobi to dobrze, to o problemie będziesz mógł zapomnieć. Sęk w tym, że o tym, czy dobrze czy źle zrobił, będziesz mógł przekonać się dopiero po upływie roku. Jak przez okres roku nie puści, to i później też będziesz miał spokój. Zazwyczaj jednak nie wytrzymuje pół roku :|.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Danielo » 2 cze 2007, 15:37

Właśnie o ten pechowy plastik chodzi. Sklejenie tego nie będzie łatwe, może więc ktoś wyrazi swoje zdanie na temat używek, bo w allegro widywałem po 200zł. Myślę sobie że już lepiej dołożyć stówkę i kupić nową bo używka może też długo nie pociągnie a co nowe to nowe.Chyba że ktoś wie gdzie dostać taniej..?
PRAWDZIWA JAZDA,TO MUSI BYć MAZDA!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:57
Posty: 64 (2/0)
Auto: mazda323 1.6 16v BG
Mazda 6 2.0 16V GY 2005R

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323