Alternator-Brak Ładowania-Problemy Ogólne

Postprzez 90bodzio90 » 28 lut 2010, 17:12

witam wczoraj jadąc autem zaczeła mi świecić kontrolka od ładowania nie mogłem jechać szybciej jak 40 bo mi gasło auto i świeciła kontrolka od ładowania na niskich obrotach jest ładowanie a juz na wyższych pali sie kontrolka
czy trzeba wymienic cały alternator czy może szczotki z regulatorem napięcia czy cos jeszcze lub może to nie to pomórzcie
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 14:39
Posty: 6

Postprzez markmas » 28 lut 2010, 19:16

Na proste rozwiązania najtrudniej wpaść :P Pasek Ci się rozciągnął i przy wyższych obrotach się ślizga.
Możesz tymczasowo go podciągnąć, ale to jest naprawdę tymczasowe – pewnie już "upalony" jest ma maksa...

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez 90bodzio90 » 28 lut 2010, 19:26

tz mozna jaśniej to to nie jest wina alternatora ani szczotek ani regulatora napiecia tylko pase do wymiany czy jak bo nie rozumiem na alternatocze jest pasek zębaty czy zwykły??
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 14:39
Posty: 6

Postprzez markmas » 28 lut 2010, 21:33

90bodzio90 napisał(a):tz mozna jaśniej to to nie jest wina alternatora ani szczotek ani regulatora napiecia tylko pase do wymiany czy jak bo nie rozumiem na alternatocze jest pasek zębaty czy zwykły??


No nie dam 100% gwarancji, że mam rację, ale istnieje szansa, że właśnie u Ciebie występuje w/w przypadłość. Dociągnij pasek i się przekonasz :)
Nie przesadź z dociąganiem bo sobie łożysko na alternatorze wysypiesz i będziesz miał większy problem. Jak pisałem wcześniej – jest to doraźnie, bo po kilkunastu kilometrach będziesz miał nawrót przypadłości (pod warunkiem, że to właśnie pasek). Popatrz, pomacaj, pooglądaj. Lepsze to i tańsze rozwiązanie jak nowy alternator itd. :)
Pasek w Twojej Madzi jest zębaty.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Krzysiek Mazda » 28 lut 2010, 21:56

Witam pasek jest tam zwykly klinowy,dociagnij ten pasek i zobacz co bedzie,pasek dociagaj tak zeby mial ugiecie na srodku przy sredniej sile nacisku tak okolo 1,5 do 2 centymetrow ugiecia.Jak to nie da rezultatow to zobacz czy kable,styki sa ok,przesikaj styki WD-40 a jesli to nic nie da to trzeba wymontowac alternator i rozebrac
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 21:35
Posty: 67

Postprzez Krzysiek Mazda » 28 lut 2010, 21:58

A i jeszcze jedno przeczysc styki na klemach i na akumulatorze no i przesmaruj wazilina techniczna mialem tak w Punto
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 21:35
Posty: 67

Postprzez jacki15 » 1 mar 2010, 02:02

ja u siebie tak miałem sprawdziłem wszystko, aleternator 2 razy, wszystkie połączenia na krótko itd. zapomniałem o pasku, wymieniłem spokój, a pasek jest klinowy zembaty :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 22:40
Posty: 87
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323f '91 1.8 SOHC 16V

Postprzez Krzysiek Mazda » 1 mar 2010, 11:23

:)Mozliwe ze klinowy zebaty ja ostatnio ten pasek wymienialem 3 lata temu w mojej Efce wiec troche mi sie zaponialo a pod maske zagladam tylko jak nalewam plyn do spryskiwaczy :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 21:35
Posty: 67

Postprzez 90bodzio90 » 1 mar 2010, 15:38

był pasek luzny dzieki za pomoc
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 14:39
Posty: 6

Postprzez PatryQ » 20 lip 2010, 14:36

Sprawa wyglada nastepujaco, w moim gaznikowcu 1.6 16V poszedl sie kochac oryginalny alternator (ladowanie ponad 15V, zanim sie polapalem zabilem akumulator), kupilem drugi ale od wtryskowca. No i problem polega na tym ze ten nowy nie ma wyjscia na wsuwke jednego kabla, pytanie brzmi do czego ten kabelek, gdzie go zastepczo zapodac albo co sie bedzie dzialo gdy bedzie wisial luzno. Na fotce zaznaczylem czego nie ma w nowym altku.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 20 paź 2007, 13:44
Posty: 5

Postprzez PatryQ » 21 lip 2010, 15:08

Nikt nic wiec sam doszedlem o co biega. Ten dodatkowy kabelek prowadzi do gaznika, jest to prawdopodobnie jakies wzbudzenie automatycznego ssania, podobnie mialem w starym Fordzie. Niestety po zalozeniu "nowego" alternatora nadal mam ladowanie powyzej 15-tu ale po wlaczeniu podstawowych odbiornikow pradu spada do 14,3 (na starym tez spadalo ale tylko do i tak za wysokiej wartosci rzedu 14,8-9) wiec da sie na tym jezdzic i nie zabic akumulatora. Ma ktos jakis pomysl co moze byc przyczyna tak wysokiej wartosci ladowania? Bo nie wierze ze regulatory napiecia w obu altkach sa uszkodzone. Co ciekawe altek (i stary i nowy) zaczyna ladowac dopiero po przekroczeniu 2000 obrotow na silniku, po odpaleniu silnika na biegu jalowym ladowania brak, miernik pokazuje tylko wartosc napiecia akumulatora, po przegazowce zaczyna ladowac i juz jest OK, rowniez na obrotach nizszych niz 2000. Troche zglupialem :| ...
Początkujący
 
Od: 20 paź 2007, 13:44
Posty: 5

Postprzez win386 » 21 lip 2010, 15:48

A z przewodem od wzbudzenia alternatora jest wszystko ok? Potrzeba przegazowania do ok 2 tyś obrotów by to sugerowała. Mi kiedyś też się wypiął podczas pracy ten przewód i wszystkie czerwone kontrolki po przekręceniu zapłonu na tablicy zgasły, a ładowanie było dopiero powyżej 2 tyś obrotów. Niestety nie miałem czym zmierzyć napięcia ale po jasności lampki oświetlenia wnętrza stwierdziłem, że to powyżej napięcia akumulatora(jaśniejszy kolor żarówki).
Nie mam też bladego pojęcia co u mnie ma wspólnego kabel wzbudzenia alternatora do palących się normalnie po włączeniu zapłonu wszystkich czerwonych kontrolek(olej, ręczny itp). We wszystkich fiatach, które posiadałem to można było całkiem alternator odłączyć i żadne kontrolki nie gasły-było tak samo jak zawsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez PatryQ » 22 lip 2010, 15:40

win386 napisał(a):A z przewodem od wzbudzenia alternatora jest wszystko ok? Potrzeba przegazowania do ok 2 tyś obrotów by to sugerowała. Mi kiedyś też się wypiął podczas pracy ten przewód i wszystkie czerwone kontrolki po przekręceniu zapłonu na tablicy zgasły, a ładowanie było dopiero powyżej 2 tyś obrotów. Niestety nie miałem czym zmierzyć napięcia ale po jasności lampki oświetlenia wnętrza stwierdziłem, że to powyżej napięcia akumulatora(jaśniejszy kolor żarówki).


Przewod wyglada dobrze, zreszta nie wiem co ma stan przewodu do obrotow silnika.

Nie mam też bladego pojęcia co u mnie ma wspólnego kabel wzbudzenia alternatora do palących się normalnie po włączeniu zapłonu wszystkich czerwonych kontrolek(olej, ręczny itp). We wszystkich fiatach, które posiadałem to można było całkiem alternator odłączyć i żadne kontrolki nie gasły-było tak samo jak zawsze.


W sensie ze przestaly Ci sie palic kontrolki po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplonu? Ciekawostka, u mnie nic sie z tym nie dzieje.
W tak starych furach wszystkiego mozna sie spodziewac po elektryce. Np. ostatnio zdarzylo sie ze Madzia jeszcze chwile popracowala mimo ze wylaczylem silnik. Albo innym razem (w bardzo goracy dzien i po obfitym deszczu), silnik sam trzymal obroty, czyli zdejmowalem noge z gazu a fura dalej przyspieszala przez kilka sekund, gdy deszcz odparowal wszystko wrocilo do normy. Nie wiem czy ma na to jakis wplyw to ze mam skrzynie automatyczna. Moze gaznik mi sie zacinal ale dlaczego tylko wtedy gdy bylo wilgotno. I dlaczego pedal gazu pracowal wtedy normalnie, nie bylo czuc zeby linka sie zawiesila.
Początkujący
 
Od: 20 paź 2007, 13:44
Posty: 5

Postprzez win386 » 23 lip 2010, 11:55

PatryQ napisał(a):Przewod wyglada dobrze, zreszta nie wiem co ma stan przewodu do obrotow silnika.

Wizualnie to na pewno wygląda-w tym wieku samochodu po nawet delikatnym poruszaniu przewody kruszą się wewnątrz i nie ma przewodnictwa. Izolacja zanim sparcieje to blachy znikną. To miałem na myśli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez januszek916 » 27 lip 2010, 11:01

Witam. Mam problem w swojej mazdzie że ostatnio padł akumulator i nie chciał odpalić. Uruchomiłem silnik na kable od innego samochodu. Auto popracowało chwilę i gdy włączyłem światła to się nawet nie otworzyły i samochód zgasł i już nie chciał zapalić.
Co to może być. Proszę o szybką pomoc.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2010, 11:42
Posty: 13
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323 BG F 1.6 B+G 90 KM

Postprzez radek.zab » 27 lip 2010, 14:35

obejrzyj alternator, potem wszystkie bezpieczniki, te przy silniku i te w kabinie. Jak nic nie znajdziesz to możesz zacząć się martwić. W Mazdach jest sporo elektroniki, kabli, bezpieczników, itp. aaaa i jeszcze jedno, jak przekręcasz kluczyk w stacyjce to świecą się chociaż jakieś kontrolki?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2010, 22:57
Posty: 29
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez januszek916 » 28 lip 2010, 17:46

Spoko sprawdzę. Jak przekręcam kluczyk to świeci się kontrolka od oleju no i od ręcznego jeżeli jest zaciągnięty ;p




Bezpieczniki sprawdzone, wszystkie są całe;p przy alternatorze nie zauważyłem żadnych braków, aha i dodam jeszcze ze alternator niedawno miał robioną regulację bo wcześniej miał za duże ładowanie;p
Początkujący
 
Od: 16 lut 2010, 11:42
Posty: 13
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323 BG F 1.6 B+G 90 KM

Postprzez novis » 28 lip 2010, 21:50

Olej i ręczny się palą? Tylko?
A co z kontrolka ładowania? W ogóle nie świeci przy przekręceniu kluczyka?
Dwie rzeczy są niezmierzone – wszechświat i ludzka głupota. Co do wszechświata nie jestem pewien.... A.E.
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2007, 15:14
Posty: 191
Skąd: Kętrzyn
Auto: Mazda 3 1,6 z 2007r

Postprzez radek.zab » 28 lip 2010, 22:08

Jak masz możliwość to wsadź inny aku i sprawdź czy będzie dalej tak samo. No i dziwny jest ten brak kontrolki ładowania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2010, 22:57
Posty: 29
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V

Postprzez januszek916 » 28 lip 2010, 23:10

kontrolka ładowania się nie świeci.
Dzisiaj na noc zostawię akumulator do ładowania i jutro zobaczę co i jak.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2010, 11:42
Posty: 13
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 323 BG F 1.6 B+G 90 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323