Efektywny start – jak ruszyć
Mam takie pytanie – jak efektywnie (nie efektownie) ruszyć z miejsca v6stką , żeby zmierzyć realne przyspieszenie 0-100.
Ciągle psuję start i wychodzi mi ok. 10 s. Na hamowni byłem, z seryjnych 133 km zostało 120, więc chyba nie jest tragicznie. 148 nm przy 5100 obrotów wyszło na wykresie i 210 vmax
Jak ruszyć, z ilu obrotów najlepiej, żeby nie "przydławiło" go na starcie i przy ilu obrotach najlepiej zmienić z 1 na 2 (strasznie długi skok jest między 1 a 2).
Próbowałem zmierzyć tocząc się 5 km/h i dopiero przyspieszając to wyszło mi równe 9 s.
Pytanie może trochę głupie, ale proszę o jakieś podpowiedzi ;p
Ciągle psuję start i wychodzi mi ok. 10 s. Na hamowni byłem, z seryjnych 133 km zostało 120, więc chyba nie jest tragicznie. 148 nm przy 5100 obrotów wyszło na wykresie i 210 vmax
Jak ruszyć, z ilu obrotów najlepiej, żeby nie "przydławiło" go na starcie i przy ilu obrotach najlepiej zmienić z 1 na 2 (strasznie długi skok jest między 1 a 2).
Próbowałem zmierzyć tocząc się 5 km/h i dopiero przyspieszając to wyszło mi równe 9 s.
Pytanie może trochę głupie, ale proszę o jakieś podpowiedzi ;p
-
rbsn
Startuj drogi kolego z 5 tys rpm. i zmieniaj bliziutko 7 tys rpm. Najlepsze rozwiazaniedla v-ek... moim zdaniem POZDRAWIAM
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
mierzone stoperem, ale kilka razy i praktycznie zawsze to samo – lekko powyżej 10. Mocy nie ubyło aż w tak dużym stopniu, więc wniosek jest tylko jeden – nie umiem jeździć (a raczej startować porządnie).
Myślałem, że przy 5 lub 6 tys. obrotów jest zbyt duży poślizg kół i zanim złapie przyczepność to sporo straci czasu.
tak w ogóle mam wrażenie, że słabo idzie od 80 do 100.
Czy ma ktoś może wykresy z hamowni v6? Jestem ciekaw jak u innych to wygląda. U mnie moment obrotowy spada ze 140 do 120 między 6 a 6,5 tys. obrotów > zmieniać na dwójkę przed osiągnięciem 6,5?
ps. Ciekawe, że niektórym v6 lecą poniżej 9 s mimo takiego upływu lat..
Myślałem, że przy 5 lub 6 tys. obrotów jest zbyt duży poślizg kół i zanim złapie przyczepność to sporo straci czasu.
tak w ogóle mam wrażenie, że słabo idzie od 80 do 100.
Czy ma ktoś może wykresy z hamowni v6? Jestem ciekaw jak u innych to wygląda. U mnie moment obrotowy spada ze 140 do 120 między 6 a 6,5 tys. obrotów > zmieniać na dwójkę przed osiągnięciem 6,5?
ps. Ciekawe, że niektórym v6 lecą poniżej 9 s mimo takiego upływu lat..
-
rbsn
hm... ja mam 7.8 do 100... ruszam z 5 tys zmiana jest przy 7200 rpm.... niestety nei powiem ile mam na liczniku bo po zmianie silnika nie zamontowalem jeszcze impulsatora:P ale na starym silniku 3 wpadala kolo 120-130... chyba z tego co pamietam....
-
beso
beso
Pamięć zawodzi
7500rpm na 2 = 110km/h
7000rpm na 3 = 135km/h
7500rpm na 3 = 142km/h
Zapewne na starym silniku wrzucałeś 3 koło 105-110km/h a nie 120-130 no chyba, że były MX3 1.8V6 Extreme
Pamięć zawodzi
7500rpm na 2 = 110km/h
7000rpm na 3 = 135km/h
7500rpm na 3 = 142km/h
Zapewne na starym silniku wrzucałeś 3 koło 105-110km/h a nie 120-130 no chyba, że były MX3 1.8V6 Extreme
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
Najpierw sprawdź przy ilu obrotach dokladnie masz odcinke. Później start z 3500-4000obr i minimalnie przed odcinką zmiana na kolejny bieg.
Acha i zmień urządzenie pomiarowe
Acha i zmień urządzenie pomiarowe
http://superslub.blogspot.com/
http://koryszko.blogspot.com/
http://koryszko.blogspot.com/
- Od: 11 lis 2007, 01:23
- Posty: 449
- Skąd: Lublin
- Auto: Civic EJ9 D16Z6+
/V6 ja mam odcięcie przy 7000rpm... Może silniki 133KM mają 7500rpm?
Mnie wyszło że na optymalniej ruszać z ok 3000rpm. Koła buksują relatywnie krótko a silnik ma parę żeby ciągnąć dalej. Tyle że mam oponki 195
Mnie wyszło że na optymalniej ruszać z ok 3000rpm. Koła buksują relatywnie krótko a silnik ma parę żeby ciągnąć dalej. Tyle że mam oponki 195
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
fazzi
Kurcze to jakoś dziwne z tym odcięciem
Ja mam odcięcie dopiero przy 7900rpm. Znajomy w swojej MX-3 miał tak samo i wydawało mi się, że jest to normalne w V-kach, zresztą on tak twierdził, więc mu uwierzyłem .
A co do efektywnego startu to w moim przypadku 4700rpm. Przy oponach 205 praktycznie ułamkowy poślizg . W dodatku opony chyba są bezgłośnie bo nie wiem jak bym się starał nie przy piszczą
A biegi staram się zmieniać na 6900rpm (jak mam kasę na paliwo ) , bo wtedy najlepiej ciągnie
Kurcze to jakoś dziwne z tym odcięciem
Ja mam odcięcie dopiero przy 7900rpm. Znajomy w swojej MX-3 miał tak samo i wydawało mi się, że jest to normalne w V-kach, zresztą on tak twierdził, więc mu uwierzyłem .
A co do efektywnego startu to w moim przypadku 4700rpm. Przy oponach 205 praktycznie ułamkowy poślizg . W dodatku opony chyba są bezgłośnie bo nie wiem jak bym się starał nie przy piszczą
A biegi staram się zmieniać na 6900rpm (jak mam kasę na paliwo ) , bo wtedy najlepiej ciągnie
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości