kupa problemów:(
1, 2
mam mazde mx3 od nie dawna i mam z nią takie problemy:/ czytałem dużo na forum ale nie do końca znalazłem rozwiązanie moich kłopotów;/
1) nie mam nawiewu ciepłego powietrza, wieje ale tylko zimne:( kiedyś ciekła mi chłodnica, wiec wsypałem taki środek do uszczelnienia, teraz już ni cieknie, ciśnienie w układzie jest dobrze, silnik się nie przegrzewa.Ale przed wsypaniem środka też mi nie grzało :/
2)po czym poznać że kończy mi się sprzęgło
3) jak zlokalizować wyciek płynu chłodniczego
4)po deszczach zbiera mi się woda na tylnych dywanikach;/ z przodu jest sucho a z tyłu kałuża.
5) można przetoczyć tylne tarcze chamulcowe?? bo są z deka nie równo zdarte??
z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
1) nie mam nawiewu ciepłego powietrza, wieje ale tylko zimne:( kiedyś ciekła mi chłodnica, wiec wsypałem taki środek do uszczelnienia, teraz już ni cieknie, ciśnienie w układzie jest dobrze, silnik się nie przegrzewa.Ale przed wsypaniem środka też mi nie grzało :/
2)po czym poznać że kończy mi się sprzęgło
3) jak zlokalizować wyciek płynu chłodniczego
4)po deszczach zbiera mi się woda na tylnych dywanikach;/ z przodu jest sucho a z tyłu kałuża.
5) można przetoczyć tylne tarcze chamulcowe?? bo są z deka nie równo zdarte??
z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 7 lip 2007, 10:51 przez koniu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 lip 2007, 21:24
- Posty: 6
koniu napisał(a):1) nie mam nawiewu ciepłego powietrza, wieje ale tylko zimne
prawdopodobnie uszkodzone łopatki od pompy wody
koniu napisał(a):2)po czym poznać że kończy mi się sprzęgło
po charakterystycznym pisku przy ruszaniu na pół sprzęgle (np. z dwójki)
i popraw temat bo się moderatorzy wkurzą
pozdrawiam
jutro wrzucę zdjęcia madzi po przeróbkach
- Od: 1 lip 2007, 19:22
- Posty: 34
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 323f ba 1997r. 1,5 16V
22vader napisał(a):po charakterystycznym pisku przy ruszaniu na pół sprzęgle (np. z dwójki)
Nie pomyl tego z piszczenia paska alternatora
koniu napisał(a):4)po deszczach zbiera mi się woda na tylnych dywanikach;/ z przodu jest sucho a z tyłu kałuża.
A masz szyber?Jak tak to sprawdź szczelność
A popraw temat tak:
Kilka problemów...
Mazda MX-3 (wersja silnikowa i rok)
I powinno być git
- Od: 1 gru 2006, 12:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
1) nie mam nawiewu ciepłego powietrza, wieje ale tylko zimne:( kiedyś ciekła mi chłodnica, wiec wsypałem taki środek do uszczelnienia, teraz już ni cieknie, ciśnienie w układzie jest dobrze, silnik się nie przegrzewa.Ale przed wsypaniem środka też mi nie grzało :/
-odnosnie tego to moge powiedzic ze raczej masz zapchana nagrzewnice a po wlaniu uszczelniacza do chlodnicy juz kompletnie ci sie zasklepila;/ sam niedawno wymienialem bo mi ciekla sprawdz czy nie masz pod dywanikami z przodu wody czy pod wykladzina ci sie nie zbiera takie jest moje skromne zdanie:)
-odnosnie tego to moge powiedzic ze raczej masz zapchana nagrzewnice a po wlaniu uszczelniacza do chlodnicy juz kompletnie ci sie zasklepila;/ sam niedawno wymienialem bo mi ciekla sprawdz czy nie masz pod dywanikami z przodu wody czy pod wykladzina ci sie nie zbiera takie jest moje skromne zdanie:)
- Od: 30 mar 2007, 17:39
- Posty: 7
- Skąd: Łobez
- Auto: Mazda 323F 1996r 1.8i
Sprzęgło czy się kończy można sprawdzić tak:
Zaciągnij ręczny, wsadź 5 bieg, daj dużo gazu i puść sprzęgło.
Jak auto zgaśnie to sprzęgło trzyma, jak silnik sobie na 5 biegu z puszczonym sprzęgłem będzie chodził dalej po dlekkim oporem to masz sprzęgło do wymiany.
Zaciągnij ręczny, wsadź 5 bieg, daj dużo gazu i puść sprzęgło.
Jak auto zgaśnie to sprzęgło trzyma, jak silnik sobie na 5 biegu z puszczonym sprzęgłem będzie chodził dalej po dlekkim oporem to masz sprzęgło do wymiany.
- Od: 23 sty 2007, 16:28
- Posty: 63
- Skąd: Żory
- Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG
koniu napisał(a):4)po deszczach zbiera mi się woda na tylnych dywanikach;/ z przodu jest sucho a z tyłu kałuża.
.
wydaje mi sie ze to raczej wina nieszczelnosci tylnej szyby u góry.
Najprawdopodobnie jest szczelina przez ktorą naplywa woda.
Czy szyba z tylu byla wymieniana?
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )
Audi A3 1.8T
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )
Audi A3 1.8T
- Od: 17 lut 2007, 18:36
- Posty: 147
- Skąd: Warszawa
- Auto: A3 1.8T
orlando napisał(a):Sprzęgło czy się kończy można sprawdzić tak:
Zaciągnij ręczny, wsadź 5 bieg, daj dużo gazu i puść sprzęgło.
Jak auto zgaśnie to sprzęgło trzyma, jak silnik sobie na 5 biegu z puszczonym sprzęgłem będzie chodził dalej po dlekkim oporem to masz sprzęgło do wymiany.
Orlando sprawdzałeś kiedyś tą metodą sprzęgło?? Jak na mój gust trochę drastyczne traktowanie silnika to jest – bo jeżeli sprzęgło trzyma to silnik nieźle taka próba przeciąża.
Generalnie zjechane sprzęgło można poznać po późnym braniu (u góry położenia pedału).
Jak jest mocno zajechane to po nagłym wciśnięciu gazu do dechy w czasie jazdy (np. 3 bieg 2.500 obrotów) silnik wkręci się na obroty i zacznie wyć a auto nie przyspieszy, albo zrobi to słabiutko. Szczególnie dobrze widać przy wjeżdżaniu na wzniesienie.
Mi taka próba wystarcza, choć zdaję sobie sprawę, że nie jest równie skuteczna jak metoda zaproponowana przez Orlando.
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
- Od: 2 lut 2007, 10:55
- Posty: 68
- Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
- Auto: Daihatsu Applause 1.6xi
koniu napisał(a):1) nie mam nawiewu ciepłego powietrza, wieje ale tylko zimne:( kiedyś ciekła mi chłodnica, wiec wsypałem taki środek do uszczelnienia, teraz już ni cieknie, ciśnienie w układzie jest dobrze, silnik się nie przegrzewa.Ale przed wsypaniem środka też mi nie grzało :/
sprawdź pompę wody mogą być łopatki połamane u kumpla tak było i przez to mu nie grzało
jutro wrzucę zdjęcia madzi po przeróbkach
- Od: 1 lip 2007, 19:22
- Posty: 34
- Skąd: Kraków
- Auto: mazda 323f ba 1997r. 1,5 16V
koniu napisał(a):4)po deszczach zbiera mi się woda na tylnych dywanikach;/ z przodu jest sucho a z tyłu kałuża.
Są 2 opcje, albo od góry albo od dołu. Obserwuj dokładnie np. w myjni automatycznej czy cieknie coś z uszczelek. Zazwyczaj zbyt wiele wody "od dołu" w takiej myjni nie wlatuje więc masz fajny test uszczelek.
W drugim przypadku zerknij czy nie masz dziur w podwoziu.
- Od: 11 lip 2006, 18:39
- Posty: 116
- Skąd: Bielsko-Biała / Czaniec
- Auto: Coupe v6 (Już nie 323F BA '97)
Hannibal napisał(a):Orlando sprawdzałeś kiedyś tą metodą sprzęgło?? Jak na mój gust trochę drastyczne traktowanie silnika to jest – bo jeżeli sprzęgło trzyma to silnik nieźle taka próba przeciąża.
A nie zgasło ci auto kiedyś przy ruszaniu jak za mało gazu dałeś? Albo jakoś podobnie przy ruszaniu pod górkę czy coś?
EDIT Acha nos prawdzałem tak auto którymi byłem zainteresowany, i parę samochodów kumpli, diagnoza się potwierdzała jak najbardziej. Zresztą kiedyś w ASO VW mechanik zrobił u nas w golfie podobnie żeby sprawdzić. To że mówię dużo gazu, nie znaczy że masz dać do odcięcia, Ale daj tak 2000obrotów popuść sprzęgło, jak będzie przygasać to dodaj więcej trochę i puść (o ręcznym nie zapomnij ) wtedy auto ma zgasnąć
Raz tak zrobisz to co się stanie? To masz piąty bieg więc auto sobie poprostu zgaśnie jeżeli sprzęgło jest ok. Jeżeli sprzęgło wymaga wymiany, bądź regulacji (to zależy jak wysoko łapie właśnie między innymi) to będzie sobie na tym biegu ślizgać.
moro napisał(a):a słyszyłem że 3-cim? bo na 5-ce to chyba nie tródno silnikowi zgasnąć..
A właśnie że na piątym, bo wtedy jest największe obciążenie sprzęgła. Przecież to o to chodzi że jak wszystko jest ok to auto ma zgasnąć??
- Od: 23 sty 2007, 16:28
- Posty: 63
- Skąd: Żory
- Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG
22vader napisał(a):sprawdź pompę wody mogą być łopatki połamane u kumpla tak było i przez to mu nie grzało
Gdyby miąl uszkodzoną pompę wody, to dawno by silnik przegrzał przecież.
On nie ma ogrzewania, gdyby pompa była uszkodzona to już pewnie by mu temperatura latała- czytaj dobrze post.
- Od: 23 sty 2007, 16:28
- Posty: 63
- Skąd: Żory
- Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG
orlando napisał(a):moro napisał(a):a słyszyłem że 3-cim? bo na 5-ce to chyba nie tródno silnikowi zgasnąć..
A właśnie że na piątym, bo wtedy jest największe obciążenie sprzęgła. Przecież to o to chodzi że jak wszystko jest ok to auto ma zgasnąć??
aha..
interesuje mnie, bo moje sprzęgło jest chyba R.I.P.
ale na 5-tym z "dobrym" sprzęgłem można ruszyć???
- Od: 7 kwi 2007, 10:19
- Posty: 117
- Auto: Mazda6 2.3 Top
hihi naprawiłem ogrzewanie :D:D wystarczyło płukanie układu, tyle syfu to w życiu nie wdziałem ale już jest dobrze i grzeje jak szalona:D sprawdzałem sprzęgło jak mówiliście i na 5 przy 2000 rpm silnik zgasł, ale na asfalcie przy gwałtownym ruszaniu piszczeć nie chce co do tych uszczelek to ostanio myłem autko, potem stało troche na deszczy i mokro było po stronie pasażera pod jego nogami, pod i za fotelem :/ nie mogę zlokalizować skąd to cieknie bo wszystko jest suche, a pod fotelem nie wiadomo skąd jest woda a i jeszcze jak pojeździłem trochę po deszcze to troszkę wody zebrało się pod fotelem kierowcy;/ ale wyjąłem ten korek spustowy i przez noc wszystko ładnie ściekło i wyschło
jakie klocki hamulcowe polecacie na tył do mojej mazdy ;>
Pozdrawiam.
jakie klocki hamulcowe polecacie na tył do mojej mazdy ;>
Pozdrawiam.
- Od: 6 lip 2007, 21:24
- Posty: 6
koniu napisał(a):na asfalcie przy gwałtownym ruszaniu piszczeć nie chce
Jeszcze troche poprobujesz i faktycznie bedzie do wymiany
koniu napisał(a):jakie klocki hamulcowe polecacie na tył do mojej mazdy
Uzupelnij sobie profil bo nie wiemy jaka masz mazde.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 13:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
koniu napisał(a):jakie klocki hamulcowe polecacie na tył do mojej mazdy ;>
TRW Lucas
toady napisał(a):Uzupelnij sobie profil bo nie wiemy jaka masz mazde.
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
moro napisał(a):ale na 5-tym z "dobrym" sprzęgłem można ruszyć?
ale dlaczego chcesz ruszać na tym piątym biegu? to już jest palenie sprzęgła...
zaciągnij ręczny daj 2500 wsadź 5 i puść sprzęgło. jak silnik zgaśnie to masz sprzęgło ok (chociaż różne objawy mogą być, słyszałem o blokującym się docisku w jakimś aucie po mocnym nagrzaniu itd)
a ruszać na 5 nie próbuj bo to naprawde jest pałowanie sprzęgła i nie widzę w tym żadnego sensu, nie wiem co ci to da że ruszysz na piątce – po tym nic nie stwierdzisz.
I też wiadomo, że nie sprawdzaj sobie takm sposobem tego sprzęgła parę razy dziennie, tylko raz i oki, bo to też nie jest na dłuższą metę nic dobrego
- Od: 23 sty 2007, 16:28
- Posty: 63
- Skąd: Żory
- Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości