SWAP w MX-3 – DYSKUSJA OGÓLNA

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez honda2911 » 8 lut 2012, 20:37

s7 to jest symbol z bloku silnika
o ile dobrze pamietam znajduje sie on po kolektorem wydechowym
i maja go wszystkie silniki b6 88km
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

PostTen post został usunięty przez Barton1990 19 mar 2012, 23:11.

Postprzez adis555 » 19 maja 2012, 16:04

Witam. Ostatnio myśląc nad kolejnym autem pomyślałem jednak, aby dać szansę i naprawić swoje zdanie o mx-3. W tym celu wpadłem na pomysł kupna k8 ze zmęczonym silnikiem i włożenie KL. Do tego jakaś instalacja gazowa aby w miarę nie drogo było.

Pytanie zasadnicze dla posiadaczy 2.5 w swoich mxach. Chciałbym aby ktoś powiedział mi mniej więcej jakie są koszty swapu. Sam to mogę wyliczyć ale chciałbym wiedzieć od osób które to mają. Chodzi mi o całe koszty wiadomo rozrząd nowy i sprzęgło i inne ewentualne graty. Byłbym wdzięczny za jakiś kosztorys.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez Bosaczek55 » 19 maja 2012, 21:05

siemka :) ja jestem w trakcie ... i jak narazie koszty to auto z motorkiem 2.5 koszt 1500 rozrzad i pompa wody 900 sprzegło jakies 600 narazie kl jeszcze siedzi w budzie 626 ale jak zbiore graty to przekladam k8 juz wybebeszone i odrazu weryfikuje wszystkie usterki u mnie akurat wszystkie kocowki oslony przegubów sworznie drazki tulejki postanowilem zrobic wiec dodatkowy koszt...i zauwazylem ze poduszki pasuje zregenerowac... a tak to mysle ze w 3 tys powinienes sie zmiescic bez problemow :) zalezy oczywiscie na jaki egzemplarz k8 trafisz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez Gared » 23 maja 2012, 18:48

adis555 napisał(a):Witam. Ostatnio myśląc nad kolejnym autem pomyślałem jednak, aby dać szansę i naprawić swoje zdanie o mx-3. W tym celu wpadłem na pomysł kupna k8 ze zmęczonym silnikiem i włożenie KL. Do tego jakaś instalacja gazowa aby w miarę nie drogo było.

Instalacja do Vki to jakieś 3,5 – 4k. Policz ile musisz jeździć aby ten koszt się zwrócił (mi się opłaciło).

adis555 napisał(a):Pytanie zasadnicze dla posiadaczy 2.5 w swoich mxach. Chciałbym aby ktoś powiedział mi mniej więcej jakie są koszty swapu.

U mnie wraz z robocizną suma zamknęła się w mniej więcej 1800zł. W tym był koszt silnika, demontaż z dawcy, montaż w mxie (kupiłem auto bez silnika, więc nic z niego nie trzeba było wywalać), grzebanie przy sprzęgle i paru innych rzeczach. Nie liczę tu kosztów transportu aut, trzeba też podkreślić, że była to usługa "po znajomości", a sporo elementów do np rozrządu, czy uszczelki pod pokrywy zaworów posiadałem. Sprzęgło z K8, jeśli nie masz zamiaru auta katować, daje radę i przynajmniej na samym początku nie musisz go zmieniać.

Teraz... Kupno silnika to czysta loteria, bo na dobrą sprawę dopóki go nie rozkręcisz to nie będziesz wiedział co tam tak naprawdę siedzi, ani w jakim jest stanie. Można się naciąć, więc wypada być przygotowanym na dodatkowe, remontowe koszta jednostki napędowej. Generalnie rzecz biorąc odpowiedz sobie czego oczekujesz od auta, bo jeśli szukasz czegoś w dobrym stanie + sekwencja + swap suma nagle zrobi się na tyle duża, że rozsądniejszym wyjściem może być kupno zupełnie innego samochodu (przykładowo – sam mx-3 – powiedzmy 4k, sekwencja 3,5k, silnik + robocizna + rozrząd itp 3k, suma blisko 10k).
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez adis555 » 23 maja 2012, 18:59

Miałem zamiar kupić k8 z instalacją gazową już zamontowaną. Wywalić k8 i wsadzić KL. 3,5 tyś za instalacje do vki to chyba lekka przesada.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez Gared » 23 maja 2012, 19:15

Ja płaciłem 3,8k, koszt mi się zwrócił w mniej więcej 10 miesięcy.

To co planujesz w teorii fajnie brzmi, w praktyce czekać cię będzie dużo szukania, żeby znaleźć mx-3 z sekwencją, padniętym K8, niezajeżdżoną resztą mechaniki i budą nietkniętą przez rudzielca. Jeśli twój obecny mx-3 jest w dobrym stanie i masz lpg nie jestem pewien czy nie byłoby dużo prostszym wyjściem kupić walniętego w tył rozbitka z K8 na części i w ten sposób robić swapa.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez adis555 » 6 lis 2012, 23:29

Pytanie dla posiadaczy MX-3 po lifcie z Bp pod maską. Swap z silnika B6D:
1. Czy mocowania silnika są te same? Wiem że w b6 są nieco i inne a jak to wygląda w b6d dohc?
2. Czy skrzynia z półosiami może zostać od b6d i czy ktoś ma taka konfiguracje u siebie? Skrzynia powinna wytrzymać a przy tym razem z polosiami odpadają koszty.
3. Czy w konfiguracji ze skrzynia od b6d zostaje do rzeczowego swapa czyli silnik wraz z wiązką i komputerem?
4. Jeśli ktoś próbował takiego swapa jakie są szacowane koszty?

Nie ukrywam zależy mi na opinii jak dokładniej opisującej ten typ swapa czyli silnik bp ze skrzynia od b6d.

Wysłane z mojego ZTE-BLADE
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez honda2911 » 7 lis 2012, 13:21

ja mam wrzucony silnik bp zamiast b6 i wszystkie mocowania pasują skrzynie też mam od b6
musisz tylko przerzucić silnik kompa ja dodatkowo musialem przerzucić wiązke elektryczna bo montowałem bp 137 km ajest to wersja z elektrozaworami zamiast krokowca i bez sondy
a instalacja od b6d do pb 128km powinna podejść p&p
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez Arczi mx3 » 20 lut 2014, 18:09

Ma ktoś może namiar na pokrowce do MX3 przed liftem,
czy jestem skazany tylko na allegro:
https://dl.dropboxusercontent.com/s/fujrvwd0ai06zjv/MX3_pokrowce.jpg
bądź:
http://www.pokrowce.net/ ?
Ktoś miał styczność z którąś z firm,
jak to wygląda cenowo i jakościowo?

Jeszcze jedno pytanie z innej beczki:
rozważam w przyszłości zmianę silnika
na inna V-ke (co z tego wyjdzie nie wiem),
Przy swapie podobno można użyć stary komputer tylko trzeba
wgrać inny program, gdzie mozna go zdobyć,
trzeba wyciągać eprom czy da sie przez złącze?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2014, 18:23
Posty: 9
Skąd: Wa-wa
Auto: Mx-3 2.5 v6 94r.
przed liftem

Postprzez witek » 20 lut 2014, 19:55

Nie wiem czy to temat do tego ogólnie. A po co przy swapie chcesz przeprogramowywać ECU? Dużo łatwiej podmienić na te co akurat włożysz silnik i tyle :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Arczi mx3 » 23 lut 2014, 21:02

przeczytałem ten wątek:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=702066#p702066
z tego co zrozumiałem trzeba jednak wyciągać EPROM
tylko skąd program zdobyć?
Przy okazji zobaczyłem, że zabawa w swapa może być kłopotliwa.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2014, 18:23
Posty: 9
Skąd: Wa-wa
Auto: Mx-3 2.5 v6 94r.
przed liftem

Postprzez witek » 23 lut 2014, 23:41

Ogólnie wkładając KL-ZE to musisz przeprogramować ECU od k8, ale tego silnika praktycznie nie idzie już dostać w PL. Dużo prościej i przede wszystkim taniej jest włożyć KL-DE które latało w MX-6, 626 Xedosie 6 i 9 oraz fordzie probe. Wtedy wkładasz silnik, ECU od niego i przepływomierz, wsio reszta pasuję od k8 :) I w swapie nie ma nic kłopotliwego nawet jak masz wersję po lifcie.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez Arczi mx3 » 24 lut 2014, 00:10

KLDE (1993-1997) U.S. – 164 horse power with 156 ft/lb torque
KLG4 (1998-2002) U.S. – 170 horse power with 163 ft/lb torque
KLZE (J-Spec) – from 190 horse power all the way up to just over 200 horse power

dlatego KLZE jakoś bardziej do mnie przemawia,
w stosunku do kosztów poniesionych w samo przełożenie
silnika + sam silnik.
Jak pisałem wcześniej nie zamierzam się za to zabierać już teraz,
puki co chcę się jak najwięcej dowiedzieć w tym temacie,
oraz zdobyć namiary na potrzebne rzeczy/części,
czas pokaże jak to będzie wyglądać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2014, 18:23
Posty: 9
Skąd: Wa-wa
Auto: Mx-3 2.5 v6 94r.
przed liftem

Postprzez Arczi mx3 » 9 mar 2014, 11:56

Czy pasuje do Mx3 v6 1,8 (koło zamachowe oryginalne)
sprzęgło od silnika 2,5 (XEDOS 9,MX-6)?
Jest plug&play czy trzeba coś przerabiać?
Z tego co trochę poczytałem to niektórzy przy swapie wkładają.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2014, 18:23
Posty: 9
Skąd: Wa-wa
Auto: Mx-3 2.5 v6 94r.
przed liftem

Postprzez witek » 9 mar 2014, 14:16

Pasuję :) Wkładając kl'a do MX-3 właśnie daję się zamach i skrzynie od k8 a sprzęgło od kl'a ;)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez raddim » 20 maja 2014, 09:30

Podepnę się pod temat bo planuję zrobić takiego swapa, MX3 silnik 1.6 na 2.5 v6 z Xedosa 9, mam kompletnego xeda z którego graty chcę do MX3 przełożyć, czy to co w Xedosie jest wystarczy czy potrzeba jeszcze robić jakieś dodatkowe modyfikacje ? wiem że z 1.8 na 2.5 nie ma większego problemu a jak to sie ma do 1.6 ? na pewno wiązka elektryczna idzie do wymiany, głównie chodzi mi o kwestię w kabinie co tam było by do zrobienia żeby wszystko chodziło czy jest dużo zabawy z podłączeniem wszystkich przycisków w desce ?
[url]www.atlanie.pl[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2009, 09:24
Posty: 40
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: MAZDA MX3 1.8 V6 92r./Xedos 9 2.5 V6 95r./Mazda 323 BJ 99r./Mazda 626 1.8

Postprzez trex33 » 20 maja 2014, 19:57

witam, jestem posiadaczem mx3 1.6 88km, mam swojego rodzaju problemy z silnikiem wieksze i mniejsze i zastanawiam sie nad zmiana całego silnika, kolega ma wersja młodsza, z silnikiem tez 1.6 ale juz 107 km, niby niewielka rożnica ale jednak jakoś tak przyjemniej ta jego madzia zasuwa... i teraz mam pytanie, czy gdybym chciał wrzucić do siebie właśnie taki silnik to co jeszcze potzrebuje wymienic? cos z elektryka trzeba kombinować? mam wersje gołą, bez klimy, el. szyb, jedynie szyber i lusterka. ewentualnie co polecacie wrzucić w ta rame, jeśli bym poważnie myslał o wymienie silnika? nie chce niewiadomo jakiej mocy, szybkości ani nic, ale tak 100km+ bardzo mile widziane :)
trex33
 

Postprzez witek » 20 maja 2014, 23:20

Było sporo tego na forum... Nie chcę Cię martwić, ale najlepiej jakbyś miał mx-3 v6 na dawcę, potrzebujesz wiązke, półośki z przegubami, zwrotnice, łapy sinika, dolne sanki, skrzynie, nie wiem jakie masz te 1.6 ale w SOHC bylo gorsze zawieszenie bez rozpórek dolnych. Trochę grzebania będzie :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez raddim » 21 maja 2014, 09:24

Eee to dam se spokój :–) poszukam jakiejś V-ki taniej wyjdzie :)
[url]www.atlanie.pl[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2009, 09:24
Posty: 40
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: MAZDA MX3 1.8 V6 92r./Xedos 9 2.5 V6 95r./Mazda 323 BJ 99r./Mazda 626 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323