SWAP w MX-3 – DYSKUSJA OGÓLNA

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez Winetou » 29 maja 2006, 15:41

siwy_dymek napisał(a):ze jesli zaczniesz juz tego swapa i o ile zaczniesz, to dopiero zobaczysz co to frustracja!!

hihi, ale jak juz sie uda, to bardzo szybko sie wyleczysz, a frustracje to bedziesz powodowac u innych posiadaczy mx-3 <diabełek>
K8 napisał(a):Jeszcze raz sory

spoko <faja>
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez Puhcio » 29 maja 2006, 16:21

hahaha :|
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez MAXX » 29 maja 2006, 18:38

Dobrze że sie to tak skończyło bo już po kilku postach myślałem że będą leciały siekiery ....



Swoja drogą tak naprawde my wszyscy mamy dość pytań o swapach i tak naprawde ktoś kto to zrobił już poraz 100 raz z kolei nie bedzie pisał jak to się robi lub jakie kruczki przy tym mogą wystąpić – i zrozumieć mozna 2 strony .

Mam propozycje do moderatora aby w dziale Tuning dokleił temat SWAP SILNIKÓW i podzielił je na rózne modele z K na KL czy KL-ZE . Ostanio pojawiło się duzo nowych mx w klubie i ludzie są chłonni wiedzy ale nie zawsze chce im sie szukać po postach – niech będzie taki temat i kazdy bedzie moze coś od siebie dopisywał czy nawet wpisza sie raz ale poraz ostani osoby które to zrobiły – moze jakieś zdjecia ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2004, 15:59
Posty: 219
Skąd: średniej wielkości
Auto: Nissan Primera 2.0 GT SR20DEH

Postprzez GofNet » 29 maja 2006, 18:51

K8 napisał(a):Od razu widać, że z Piotrkowa jesteś
Nie kryję się z tym. Tu się urodziłem, tu studiowałem (filia) i tu pracuję :)
K8 napisał(a):Udowodnie Ci, że da się to zrobić.
Szczerze mówiąc chciałbym mieć taką Mazdę, jaką Ty masz, a co dopiero po SWAP'ie.
K8 napisał(a):Nawet dam Ci się po wszytkim przejechać...
Niestety mam pewne zasady. Jedną z nich jest to, iż NIGDY nie jeżdzę nieswoimi autami. Do tej pory jeździłem innym niż swoim na kursie Prawa Jazdy oraz brata maluchem, gdy Go odwoziłem na imprezkę. Miałem już okazję przejechać się wieloma autami, ale zawsze dziękowałem. Za to z przyjemnością przejadę się Twoim pojazdem po SWAP'ie jako pasażer :).
K8 napisał(a):poza tym zbyt wiele o mnie wiesz
K8 napisał(a):masz niesprawdzone informacjie Bo nie 19 a 20 late a tak wogule jeszcze może coś o mnie napiszesz bo oddawna odnosze wrazenie że Wiel osób w naszym miescie zna mnie lejpiej niz ja siebie sam znam
Heh. od lat korzystam z Internetu. Z wykształcenia i zamiłowania jestem informatykiem-programistą. Ludzie ze starego FORUM Friko mogą coś więcej powiedzieć na temat moich możliwości "zbierania informacji" o innych :). Kiedyś nawet podałem gościowi, który obrzucał innych błotem jego adres zamieszkania, hasła na pocztę i FORUM oraz GG, to się mocno zdziwił hahaha. A informacje o Tobie są (jak o większości) również w Internecie. Sam je zamieściłeś na przynajmniej dwóch serwisach towarzyskich wraz ze zdjęciami. Ot cała tajemnica. Tam też podałeś wiek i kilka innych danych, ale widać albo źle latka wpisałeś, lub serwis błędnie je przelicza. Nie masz się czym przejmować. Nie kolekcjonuję informacji o ludziach. Tak tylko z CIEKAWOŚCI chciałem sprawdzić, z kim mam przyjemność...
MAXX napisał(a):Ale trafiła mi się dobra MX-3 łądnie wyglądała
Moja jest dobra, bo się nie psuje, ale ładnie nie wygląda :) (kilka kolizji w przeszłości :|).
siwy_dymek napisał(a):Młotkiem to tuningowałeś, czy piłą mechaniczną?
siwy_dymek napisał(a):Młot i dłuto do ręki i do dzieła z rzeźbą
siwy_dymek napisał(a):Skad Ty wiesz co bym Ci w twarz powiedizal a co nie!?
siwy_dymek napisał(a):jak bierzesz jakies koksy to wyjeb je do kosza
hahaha Jak w komediach Barei hahaha

Dziękuję Wszystkim za słowa uznania. Nie przypuszczałem, że mam tu takie "plecy" ;)
K8 napisał(a):Zachowałem się nie fair wobec GofNet'a i wszytkich Was
K8 napisał(a):Spoko, zwracam Honor GofNet
K8 przeprosił mnie również na PW:
K8 napisał(a):Słuchaj chciałem Cie przeprosić... Szczeże żadko udaje mi się wyksztusić z siebie to słowo... ale Przepraszam bbo naprawdę zachowałem się nie Fair i uwież, że zdaję sobie z tego sprawę w 100000% Mam nadzieję, że jakoś przepuścisz koło ucha a raczej oka moje Uszczypliwości... w stosunku co do Ciebie, ale ostatnio trochę jakiś zadziorny jestem w sumie nie wiem, jak to nazwać, może upierdliwy ehh dobra, nie ma co Sorka i już... Trzym się.
Przeprosiny przyjęta. Zapomnijmy więc o całej polemice budzącej u FORUM'owiczów swoisty niesmak.

Dziękuję jeszcze raz wszystkim za wsparcie :) Z każdej sytuacji człowiek wyciąga nauki. Także i z tej...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez qlesh » 29 maja 2006, 19:00

Ciekawie tu bylo, ciekawie :)

I tak najlepsze bylo to:
siwy_dymek napisał(a):jak bierzesz jakies koksy to wyjeb je do kosza, zebys mogl dlugo zyc i zrozumiec to co Ci tu wszyscy staraja sie wytlumaczyc!

Myslalem ze zejde hahaha <lol>
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez bartekkk » 29 maja 2006, 19:46

Panowie moderatorzy, dlaczego ten wątek nie wylądował w koszu?? Zacząłem go czytać z myślą że się czegoś ciekawego dowiem o swapie na KL/KLZE. Takie "instytucje" jak forum klubowe, mają chyba inny cel niż udowadnianie kto z czego jest lepszy!! Osobiście bardzo jestem zainteresowany tego typu przeróbkami i uważam zmianę silnika w takich autach jak BA KF, czy MX3 na mocniejszy (w przypadku zmiany K8 na KLZE przyrost mocy bliski 70PS) za wcale nie drogą i w miarę prostą modyfikację, pod warunkiem ze ma się trochę elementarnej wiedzy z mechaniki. A jeśli ktoś poważnie myśli o takim swapie, to chyba normalne, że pyta się innych, którzy mieli styczność z czymś takim, bądź w ogóle znają się na silnikach Mazdy. Zbędne są komentarze czy się da, czy nie, czy to jest łatwe, czy trudne. W każdym razie ja 3mam kciuki za to żeby się udało.
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 13:38
Posty: 56
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA 2.0V6

Postprzez siwy_dymek » 29 maja 2006, 19:50

...hmmm, jak to powiedziala pewna "gwiazda" noszaca "ciezkie dykty" jednego z filmikow krazacych po sieci -BO JA JUZ TAKI WYLEWNY JESTEM <diabełek>
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez K8 » 29 maja 2006, 19:53

bartekkk no w sumie osognelismy jakieś porozumienie i wyszło na to że sie da ...a zdania jedynie sa podzielone co do nakladu finasowego jak i potrzebnych modifikacji ja nadal uwazam że jest to wcale nie trudny temat dla tego mnie strasinie kusi i powanie na ten temat mysile moge powiedziec że jestem zdecydowany ... a ta niepotrzebna polemika nie porwadzoca do niczego defakto rozpoczeta niepotrzebnie przezemnie ... Zostawie to bez kometaza ... a samo to swiadczy o tym że przynajmiej jest mi głupio jesili sam nie chce tłumaczyć tego co pisałem ... Napewno zamieszcze sesjie z tego "wydazenia" jak i bede słuzył rada innym uzytkowinika planujacym takie zmiany !!
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez Morder » 30 maja 2006, 08:36

GofNet napisał(a):Najłatwiej skomentować to tak:
Nie da się!

potwierdzam, nie da się..a dla potwierdzenia foto...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

NIE DA SIĘ !

GofNet napisał(a):Oooczywiście jeżeli bardzo, bardzo się uprzesz, to zamontujesz.


Ja tam do upartych nie należę, ekipa, która wstawiała mi silnik raczej też..no może poza newbie'm – uparty ale w innych kwestiach.

GofNet napisał(a):Musisz mieć świadomość, że przy okazji zmienisz pół przodu w aucie

chyba trochę przesadzasz...
GofNet napisał(a):(silnik,

to chyba oczywiste ?
GofNet napisał(a):skrzynia,

ja tam swojej nie zmieniałem, może o czymś nie wiem ?
GofNet napisał(a):sprzęgło,

to chyba wydatek potrzebny przy każdej ZNACZACEJ zmianie mocy auta..
GofNet napisał(a):przeniesienie,

???
GofNet napisał(a):hamulce,

mam seryjne, hamują lepiej od mx-6
GofNet napisał(a):komputer,

;–)

GofNet napisał(a):Łatwiej będzie, jak sobie kupisz MX-6 z silnikiem KL.


łatwiej ? czy ja wiem, jak ma w niezłym stanie mx-3 to zawsze jest spore ryzoko, że zamieni ją na mx-6 z niewiadomo jakimi przejściami...a nawet jak kupi zdrową to i tak nie ma startu z mx-3 KLZE ;D

GofNet napisał(a):Jeśli poszukujesz większych wrażeń, to sprzedaj swoje auto, dołóż tyle, co byś wrzucił przy SWAP'ie i kup sobie Mitsubishi 3000 GT VR4 4WD, 4WS. 324KM na BiTurbo i ponad 400Nm powinny Ci wystarczyć. Auto takie możesz kupić już poniżej 20kzł.


tylko co kupi za te 20 tys ? parcha takiego, że będzie się bał dać gazu, żeby coś nie padło ? a jak coś padnie to będzie musiał sprzedać, bo ceny części do 3000GT z tego co slyszalem są megawysokie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez GofNet » 30 maja 2006, 16:13

Wiele zależy właśnie od ekipy. Dla niektórych wypełnienie PIT'u jest igraszką-fraszką. Inni chodza z tym do doradców. Jedni silnik znają na pamięć i z zamkniętymi oczami byliby skłonni wymienić wszystkie elementy, z których się składa. Inni boją się sami uzupełnić płyn chłodzący czy olej we własnym pojeździe.
Morder napisał(a):będzie się bał dać gazu, żeby coś nie padło?
Morder napisał(a):
GofNet napisał(a):skrzynia
Ja tam swojej nie zmieniałem, może o czymś nie wiem?
Nie zrozum mnie źle. Sam chciałbym mieć takie auto, jak Twoje, ale bez zmiany skrzyni biegów przy przyroście mocy na poziomie 60-70KM (50%) ja właśnie obawiałbym się, że przy mocniejszym depnięciu coś mi się posypie i modliłbym się, aby nie była to skrzynia. Nie chodzi o to, że nie pasuje, ale o to, że może nie wytrzymać.

Prawdę mówiąc nie mam nic przeciwko dokonywaniu SWAP'ów, tuningów, itp. Zawsze raźniej jest mieć kilka kucy więcej, zwłaszcza przy niższych obrotach. Zdaję sobie również sprawę, że KL-ZE czy KL-ZEM, to nie sam KL :|. Najczęściej jadnak nurtujące pytanie osób, ktore analitycznie przechodzą przez różne sprawy są koszta i opłacalność. Często warto za przewidziane pieniądze nabyć auto o klasę wyższą, dostając serię z większym potencjałem lub po prostu kolejny szczebel w przesiadaniu się na coraz to mocnieszy zwijacz asfaltu.

Dodam, że właściwie w każdym aucie istnieje możliwość rozsypania się czegoś nie tylko podczas rolowania papy, ale nawet w czasie normalnej jazdy. "Czuwajcie więc, bo nie znacie dnia ani godziny" hahaha.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez siwy_dymek » 30 maja 2006, 16:30

GofNet napisał(a):ale bez zmiany skrzyni biegów przy przyroście mocy na poziomie 60-70KM (50%) ja właśnie obawiałbym się, że przy mocniejszym depnięciu coś mi się posypie


hmm...czy ja wiem, to nie fiat :) Mysle ze ta skrzynia nawet 300KM wytrzyma! Japonce robia mocne skrzynie! Gdzies czytalem, ze skrzynia w integrze w serii wytrzymuje 600KM!! Tak ze skrzynia mysle ze da rade, a ze w 1.8 moc byla nizsza, tak wiec podejzewam, ze przelozenia sa krotsze w porownaniu do 2.5, wiec jak znalazl na cwiartke!

GofNet napisał(a): Najczęściej jadnak nurtujące pytanie osób, ktore analitycznie przechodzą przez różne sprawy są koszta i opłacalność. Często warto za przewidziane pieniądze nabyć auto o klasę wyższą, dostając serię z większym potencjałem lub po prostu kolejny szczebel w przesiadaniu się na coraz to mocnieszy zwijacz asfaltu.

no ale wlasnie tuning przewaznie sam w sobie jest nieoplacalny! Ale o to chodzi zeby miec samochod jak nikt inny albo jak malo kto :) To tak samo, jak zastanawiac sie czy kupic full wyposazonego kompakta ze skora i mocnym silnikiem, czy srednio doposazona klase wyzsza ze slimakiem pod maska!?
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez GofNet » 30 maja 2006, 16:46

siwy_dymek napisał(a):Ale o to chodzi zeby miec samochod jak nikt inny
Wiem o czym piszesz :) Ja mam czerwoną maskę. Reszta jest "morski metalik" hahaha.

Spoko, kumam czacze o co biega. Zawsze jest frajda, jak ma się coś, czego nie mają inni ;).

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez jacobs » 30 maja 2006, 16:48

morder rozwiał wątpliwości :]
Ps. wywal te brewki i zrób porządnego bad looka
siwy_dymek napisał(a):no ale wlasnie tuning przewaznie sam w sobie jest nieoplacalny! Ale o to chodzi zeby miec samochod jak nikt inny albo jak malo kto To tak samo, jak zastanawiac sie czy kupic full wyposazonego kompakta ze skora i mocnym silnikiem, czy srednio doposazona klase wyzsza ze slimakiem pod maska!?

no właśniie w tuningu ważny jest idywidualizm.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Fiveopac » 30 maja 2006, 22:44

Morder napisał(a):potwierdzam, nie da się..a dla potwierdzenia foto...


Eeee, fotomontaż <glupek2>
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Bobek » 3 cze 2006, 17:22

tez mi sie tak wydaje... :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2006, 17:11
Posty: 13
Skąd: Pułtusk

Postprzez marcineusz » 20 cze 2006, 14:03

Witam,
od 3 miesięcy męczę sie z silnikiem mojej mazdzi i wczoraj właśnie stwierdziłem że od przegrzania pękł blok silnika, zatem muszę go wymienić(wymienić cały silnik razem z głowicą bo co do niej nie jestem pewien). Jest to silnik 1.6 16v 94' B6-DOHC wersja 107KM. Czy któryś/aś z Was wymieniał kiedyś silnik na inny tzn. większy z innego modelu mazdy?
Co o tym myślicie ??

Chodzi mi o taką wymianę: mój uszkodzony na większy i mocniejszy silnik(bo skoro mam wymieniać to czemu nie na mocniejszy :) ) bez przeróbek mechanicznych i elektronicznych..
Czy jest to wogóle możliwe ?? czy może lepiej pozostać przy tym samym silniku co by mi przodu przy starcie nie urwało :)

Z góry dzięki za wypociny...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2006, 10:21
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-3 1.6 B6-DOHC+LPG

Postprzez Bender » 20 cze 2006, 14:11

gdzies na forum byla fotka z rozbitym mx'em z silnikiem BP, wiec wstawic mozna, tylko czy starczy ci 128 KM ? :)

z tego co sie orientuje, to skrzynia i mocowania silnika sa prawie identyczne w BP i B6
B.E.N.D.E.R.:
Biomechanical Electronic Neohuman Designed for Exploration and Repair
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2004, 16:53
Posty: 217
Skąd: Piaseczno
Auto: EC K8 '93 (czarna strzala :)

Postprzez Hazu » 20 cze 2006, 14:11

Najtaniej zmontowac taki sam silnik –
marcineusz napisał(a):bez przeróbek mechanicznych i elektronicznych



Nawet KL (2,5V6)przodu ci nie urwie <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez siwy_dymek » 20 cze 2006, 18:29

Bender napisał(a):tylko czy starczy ci 128 KM ?


ja mysle ze w mxie BP moglby dac nawet lepsze osiagi niz V6! Moc prawie identyczna (jesli mowimy o BP w wersji z BG), moment obrotowy ten sam-157Nm, a masa silnika mniejsza! Oczywiscie nie bedzie V6-sound'u ale osiagi...
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez marcineusz » 21 cze 2006, 10:51

eeeee chyba jednak zostanę przy starej wersji , nie chce mi sie już grzebac 3 miesiące to sporo jak na szukanie usterki :)

znalazłem podobno fajny silnik za 1800 zł to tanio czy drogo ? Podobno ma tylko 110 000 przejechane (mało prawdopodobne), wyciągali go z auta któremu tył urwało – widziałem zdjęcia (spotkanie z ciężarówką) i podobno silnik nie stuka...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2006, 10:21
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-3 1.6 B6-DOHC+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323