Mazda MX-3 (EC) – Opinie i Informacje

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez Rain » 16 cze 2010, 19:50

Fakt, przy zmianie biegów niżej niż 3tyś jazda jest naprawdę dziwna i nawet nie daje to jakichś mega rezultatów na ekonomice – również tak jeździłem cały bak, zmiana przy 2,5 tyś każdy bieg – nuda, a spalanie wcale nie jakieś warte tej katorgi. Teraz ganiam strzałkę obrotomierza na prawo i lewo od 4k i jest frajda. Do tego mam już wyrobiony nawyk hamowania silnikiem jak chcę zwolnić/dojechać, na dłuższych nudnych odcinkach rzecz jasna piątka z delikatnym muskaniem gazu i jest to moim zdaniem rewelacyjny kompromis pomiędzy żwawą jazdą kiedy chcę i nienajgorszą oszczędnością. Owszem zdarzy się czasem pocisnąć przez całą skalę obrotomierza ale to rzadko, chyba jak każdemu ;) Kwestia wyczucia i "dogadania się" ze swoim mxem ;)

A co do dźwięku przy 4k – nie wiem, ja mam seryjny wydech + jakaś nakładka była przez Niemca dołożona na końcowy, na niskich obrotach nie słyszę w sumie nic wielkiego, a przy 4k brzmi fenomenalnie i na pewno to też mnie trzyma przy tym by ciągle tak jeździć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 21:13
Posty: 57
Skąd: okolice Częstochowy
Auto: Mx-3

Postprzez pablo_107 » 18 cze 2010, 18:08

Jestem od dziś na forum ale mxa mam od pół roku i to spalanie mnie troszkę dziwi u mnie wychodzi 10/11 l/100
i czy jadę wolno czy trochę przycisnę
Początkujący
 
Od: 18 cze 2010, 16:47
Posty: 8
Skąd: Radom/Warszawa
Auto: mx-6 2,5 24v

Postprzez xijaro » 18 cze 2010, 19:31

sondę wymień
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2008, 18:29
Posty: 76
Skąd: Piła
Auto: Mazda MX-3 K8 93r

Postprzez Suloo » 19 cze 2010, 00:20

niekoniecznie.moja tez tak palila nawet jak jechalem ekonomicznie(tak mi sie wydawalo).teraz spokojnie schodze w okolice 8.
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez hosiaczek » 21 cze 2010, 13:55

Dareczeq napisał(a):Kochana kolezanko a moze czasem jednak warto zredukowac do 4 przy wyprzedzaniu?

hahaha dzięki za wskazówkę bo nie wiedziałam że przy wyprzedzaniu powinno sie redukukować <glupek2> żartuje oczywiście :)
ogólnie uważam że wciąż się uczę nią jeździć ... puki co oponowałam ekonomiczna jazdę;)
Ostatnio edytowano 21 cze 2010, 22:44 przez hosiaczek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 cze 2009, 00:11
Posty: 18
Skąd: wałbrzych
Auto: Mazda Mx-3

Postprzez misiura » 21 cze 2010, 16:01

pablo_107 napisał(a):Jestem od dziś na forum ale mxa mam od pół roku i to spalanie mnie troszkę dziwi u mnie wychodzi 10/11 l/100
i czy jadę wolno czy trochę przycisnę



U mnie pali podobnie kolego ale nie należe do osób które jeżdzą wolno po miescie wychodzi nawet 12 na setke także nie ma powodów do obaw. Wciąga paliwo i nie ma co ukrywać w końcu 2 wałki na głowicy robią swoje to nie rzędowa 4 żebyś miał spalanie poniżej 5 ON :) albo OHC gdzie przy wolnej jeździe schodzisz do 6 PB.
P O Z D R A W I A M
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 18:00
Posty: 107
Skąd: Wlkp / Poznań okolice
Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM

Postprzez Mako » 25 cze 2010, 07:54

Koniec tematu car audio w watku o Mx-3. To co niepotrzebne laduje w koszu.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez SponeR » 26 cze 2010, 21:42

misiura napisał(a):Wciąga paliwo i nie ma co ukrywać w końcu 2 wałki na głowicy robią swoje to nie rzędowa 4 żebyś miał spalanie poniżej 5 ON :) albo OHC gdzie przy wolnej jeździe schodzisz do 6 PB.


wciąga ?? a co mają do tego dwa wałki głowicy :D
fakt jak są dwa wałki w głowicy to napewno nie jest to rzędowa 4 :D
a 6,5 na 100 zrobiłem nad morze i z powrotem więc jak się chce to można
11/12 na 100 to raczej na jakimś wyjechanym silniku
ludzie przecież tyle pali k8 :O nasz powinien 8-9
sam przed remontem miałem spalanie 10-11
więc chyba czas zajrzeć do silniczka i zobaczyć może jest inny powód takiego spalania...
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez Scorpio » 26 cze 2010, 23:03

no mi za starych dobrych czasów jak jeszcze jeździłem na PB :P paliła 8 litrów przy normalnej jeździe po mieście. I myslę że do takiego spalania trzeba dążyć. Teraz na gazie ostatnio w trasie zszedłem do 8,7l LPG przy sredniej kolo 110km/h więc silniczek potrafi mało palić ;)
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2008, 20:13
Posty: 65
Skąd: Warszawa/Jabłonna
Auto: MX-3 1.6 98'

Postprzez djArias » 26 cze 2010, 23:09

ja schodze do 7-8 na trasie benzyny vPower z Shella i nie jade jak emeryt :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez HandzOff » 3 lip 2010, 20:26

Witam Wszystkich,
więc zacznę od tego, że już od dłuższego czasu przymierzałem się do kupna tego samochodu, a moją kategorią były samochody do 5000 zł. W tej kategorii nie znalazłem nic ciekawszego na miejsce mojego pierwszego samochodu, a myślę że to właśnie mazda najbardziej pasuje. Chciałbym zauważyć też iż ojciec będzie fundatorem tego samochodu, a jakoś się do niego nie przekonuje. Podobno jest problem z częściami i eksploatacją mazdy itd. Więc moje pytanie brzmi: czy opłaca się kupować mazdę na jeden rok (później zamierzam sprzedać ją i znaleźć coś droższego) do jazdy po mieście i ile kosztowałaby jej eksploatacja? Bardzo mi zależy na tym samochodzie, ponieważ mało takich widuję i ogólnie mi się podoba. Czytałem opinie i z tego co wyczytałem jest naprawdę niezły, ma dobry bezawaryjny silnik i jest trwały. Jestem w tym sprawach można by rzec nowicjuszem, ale żeby was uprzedzić nie jestem dzieciakiem i prawo jazdy mam, więc liczę na rzetelne informacje i pomoc (również z ojcem- woli jakiegoś golfa, bo są łatwo dostępne części:s).
Pozdrawiam
HandzOff
 

Postprzez qazxsw1 » 3 lip 2010, 21:00

viewtopic.php?f=117&t=13068

przeczytasz 50 stron i będziesz już miał niezły pogląd na ten samochód :) Generalnie mx jest całkiem niezły, zależy tylko na jaki egzemplarz się trafi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez loockas » 3 lip 2010, 21:55

Szukając auto na rok nie pchał bym się w MX-3. Za 5kzł szału nie będzie. Przez ten rok na pewno coś tam trzeba będzie zrobić, a ceny części są na pewno wyższe niż do przykładowego golfa. Od razu obalę pewien mit – części są dostępne w każdym dobrym sklepie moto. Nie są tanie, ale nie są znowu tak drogie jak niektórzy (głównie zafascynowani europejską motoryzacją) uważają. Z eksploatacją nie ma żadnego problemu.

Gdybym miał teraz 5kzł i szukał auta na rok to kupiłbym 323BG lub 323f BG. Części nieco tańsze, a przy tym funduszu łatwiej o niezajechany egzemplarz. Co do opinii o MX-3 to kolega wyżej podał już link do niezłego kompendium ;)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez HandzOff » 4 lip 2010, 13:46

Ok, dzięki wielkie za info : )
Na pewno poczytam.
HandzOff
 

Postprzez Mako » 6 lip 2010, 08:54

Lacze temat z w/w.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez pallastkd » 15 lip 2010, 22:48

Co byście powiedzieli o tej sztuce, oczywiście patrząc na zdjęcia i opis bo cóż więcej ;) :
http://moto.allegro.pl/item1149064207_mazda_mx_3.html

Wiecie co może powodować trzymanie wysokich obrotów? I jaki wydatek naprawy tego się z tym wiąże ?
Byłbym wdzięczny za opinie.
Pozdrawiam,
Dawid
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2010, 22:46
Posty: 68
Skąd: Białystok
Auto: MX-5 RF '18

Postprzez djArias » 15 lip 2010, 23:04

co to znaczy trzymanie wysokich obrotów? :] he na pierwszy rzut oka ktos straszna krzywde jej wyrządził tymi progami... :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez kubik » 15 lip 2010, 23:08

Po 1 to jest to wersja z silnikiem 89 KM po drugie sami wiecie jak jest z obrotami w mazdach...meksyk :D ale wszystko jest do ogarnięcia, mysle ze z obrotami mozna by robie poradzić :) te neony to wg mnie troche WT...ale to juz indywidualna sprawa . Cena troche daje do myślenia...
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez pallastkd » 15 lip 2010, 23:20

Warto jechać oglądać?
Jakieś 1,5h drogi mam do suwałk ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2010, 22:46
Posty: 68
Skąd: Białystok
Auto: MX-5 RF '18

Postprzez kubik » 15 lip 2010, 23:24

Tego to ci nikt nie powie, ja Jechalem 300 km po mx-3 ktora miala byc igła a okazalo sie ze nie byla w stanie jechac... W ogłoszeniu wszystko wydaje sie świetne... Dlatego polecam wytypować sobie kilka ogłoszeń z okolicy i przy okazji obejrzeć inne. Ja tak robilem i Wkoncu trafiłem na moja kochana mx-3 :D
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323