Strona 1 z 4

spalanie w mx3

PostNapisane: 8 maja 2005, 22:44
przez Pavlikos
Witam

Wyjezdzilem paliwo do momentu kiedy na stale zaswieci sie rezerwa i zatankowalem 5 l bp95 zrobilem 60 km i znow zapalila sie rezerwa na stale. Oczywiscie na prosty sie palila kontrolka. Jezdzilem dosyc ekonomicznie. Byl to cykl mieszany – jakies 25 km po miescie bez wiekszych korkow i postojow, raczej droga prosta. reszta to trasa. predkosc 60-80. Czy to normalne ze tyle spali ?

PostNapisane: 8 maja 2005, 23:07
przez Alicess
Jaki masz silnik?
Moja w mieście pali ok. 9l przy jeździe raczej mało ekonomicznej :D , ale bez korków.

PostNapisane: 8 maja 2005, 23:33
przez Dethar
umnie w V6 srednio 12 litrow na miescie jak sie w miare spokojnie jedzie, jak sa korki i ma sie dni ciezkiej nogi to ok. 14 litrow

ile wam V6 pali na dluzszej trasie przy ekonomicznej jezdzie bez szalenstw tak zeby dojechac jak najtaniej z punktu A do punktu B :) ?

PostNapisane: 9 maja 2005, 08:40
przez alan0077
U mnie w trasie ok 650 km moja V6 spalila srednio 9,5 l przy predkosci 120 do 140 km/h. :D

Re: spalanie w mx3

PostNapisane: 9 maja 2005, 08:49
przez donwito
Pavlikos napisał(a):Witam

Wyjezdzilem paliwo do momentu kiedy na stale zaswieci sie rezerwa i zatankowalem 5 l bp95 zrobilem 60 km i znow zapalila sie rezerwa na stale. Oczywiscie na prosty sie palila kontrolka. Jezdzilem dosyc ekonomicznie. Byl to cykl mieszany – jakies 25 km po miescie bez wiekszych korkow i postojow, raczej droga prosta. reszta to trasa. predkosc 60-80. Czy to normalne ze tyle spali ?


silnik 1.6 – miasto 10l (Wwa – korki, korki, koreczki :>) a na trasie 300 km (90-120 km/h, ale też z wjazdem do Wwy w powolnym sznurze samochodów) 7,9l. Wszystko na Pb95. Liczyłem na odrobinę mniej po mieście (tak około 9l), ale co robić :( trzeba płakać i płacić.

PostNapisane: 9 maja 2005, 10:21
przez Shoovar
Dethar napisał(a):tak zeby dojechac jak najtaniej z punktu A do punktu B ?

a może przy okazji któregoś SPOTU urządzić konkurs na najbardziej ekonomiczną Madzie ;)

PostNapisane: 9 maja 2005, 13:19
przez malekm
V6 w gęstym mieście – 11l, na trasie dosyć szybkiej (średnia 120km/h :)) – 9,5l.

PostNapisane: 9 maja 2005, 13:48
przez zio
nie wiem jak u was – ale u mnie wydaje mi się ze skrzynia ma za krotkie przelozenia – w efekcie czego np w oplu akstrze przy 3k RPM na piątym biegu ma sie predkośc ok 120 km, a w mojej mazdzie przy 3k RPM jest ok 100 km na godzinę. A to ma na pewno przełozenie na ilosc spalanej bęzyny...

PostNapisane: 9 maja 2005, 13:57
przez nero
zio napisał(a):nie wiem jak u was – ale u mnie wydaje mi się ze skrzynia ma za krotkie przelozenia – w efekcie czego np w oplu akstrze przy 3k RPM na piątym biegu ma sie predkośc ok 120 km, a w mojej mazdzie przy 3k RPM jest ok 100 km na godzinę. A to ma na pewno przełozenie na ilosc spalanej bęzyny...


no ale cos za cos – krotsze przelozenia – mniejsza elastycznosc, wieksze spalanie ale za to lepsza dynamika i przyspieszenia.

Ja bym nie zmienial przelozen a jedynie dodal 6 bieg, ktory az sie prosi zeby wrzucic jak sie jedzie te 140 km/h.

PostNapisane: 9 maja 2005, 14:26
przez diesel
Zauważyłem że silniki Mazdy są dość wysoko obrotowe np. silnik Z5 1.5 16V w BA osiaga maksymalny moment obrotowy dopiero przy 4000 rpm podczas gdy np. Golf III 1.6 GT swój maksymalny moment obrotowy osiąga o ile dobrze pamietam przy 2500 rpm. Maksymalne momenty obu tych aut są w miarę zbliżone.

A jak to się przekłada na spalanie – ja nie narzekam bo spalanie po mieście mam niecałe 7,5 L/100 km

PostNapisane: 9 maja 2005, 14:53
przez LUP
Zauważyłem że silniki Mazdy są dość wysoko obrotowe np. silnik Z5 1.5 16V w BA osiaga maksymalny moment obrotowy dopiero przy 4000 rpm podczas gdy np. Golf III 1.6 GT swój maksymalny moment obrotowy osiąga o ile dobrze pamietam przy 2500 rpm. Maksymalne momenty obu tych aut są w miarę zbliżone.

A jak to się przekłada na spalanie – ja nie narzekam bo spalanie po mieście mam niecałe 7,5 L/100 km


Potwierdzam (1,5 Z5) i po półrocznej analizie każdego spalonego baku dochodzę do wniosku że optymalną ilością obrotow przy zmianie biegu jest 2800-3200.
Przy takim założeniu i utrzymywaniu wartości maksymalnych prędkosci na poziomie 110 km/h , udało mi sie osiągnać tym silnikiem (323c, 94r) średnie spalanie minimalne na baku wynoszace 6.79 l/100 km Pb 95 (sierpień) i maksymalne 7,7 l/100 km (luty) .Średnia z całego sprawdzanego okresu to 7.15 l/100 km. Ilośc spalonych pełnych baków – 12.Jazda mieszana miasto-trasa.Pozdrowienia <jupi>

Re: spalanie w mx3

PostNapisane: 9 maja 2005, 18:27
przez Pavlikos
Pavlikos napisał(a):Witam

Wyjezdzilem paliwo do momentu kiedy na stale zaswieci sie rezerwa i zatankowalem 5 l bp95 zrobilem 60 km i znow zapalila sie rezerwa na stale. Oczywiscie na prosty sie palila kontrolka. Jezdzilem dosyc ekonomicznie. Byl to cykl mieszany – jakies 25 km po miescie bez wiekszych korkow i postojow, raczej droga prosta. reszta to trasa. predkosc 60-80. Czy to normalne ze tyle spali ?


Chodzi mi o 1.6 16v 89 km ....

Czy mam normalne spalanie?

PostNapisane: 9 maja 2005, 18:40
przez P0L4K
mi na takim silniku pali 12l(po warszawie w godz "szczytu") i 7l w trasie – oczywiscie LPG,wiec benzynki powinno troche mniej

PostNapisane: 9 maja 2005, 18:45
przez Piotr Wozniak
hej,
Mam takie samo spalanie w tym samochodzie, czyli 8,7-9,5 w cyklu mieszanym. Tez mi sie zdaje ciagle ze za duzo, ale wyglada na to ze nic z tym sie nie da zrobic...
Ale tam spalanie, sa inne rzeczy na tym swiecie ktorymi mozna sie cieszyc! ;)

pozdrowienia

PostNapisane: 9 maja 2005, 19:06
przez Sylwek
diesel napisał(a):Zauważyłem że silniki Mazdy są dość wysoko obrotowe np. silnik Z5 1.5 16V w BA osiaga maksymalny moment obrotowy dopiero przy 4000

Mały off-topic
Nie powiedziałbym, że mazda ma silniki typowo wysokoobrotowe. Zobacz na VTECi hondy :] To jest konstrukcja wysokoobrotowa. A co do mazdy to silniki te płynnie rozwijają mac (przynajmniej u mnie) a nie jak np. w pierwszym mondeo 2l, tam zaczynało się przyspieszać od 4000rpm.
No ale spalanie w madzi wcale nie jest najmniejsze, średnio ponad 10l Pb na 100km albo 13 gazu przy spokojnej jeździe. :(

PostNapisane: 9 maja 2005, 19:50
przez diesel
Nie no nie uważam że silniki Mazdy są typowo wysokoobrotowe stąd słówko "dość wysokoobrotowe" ;) chyba większość japońskich silników woli nieco wyższe obroty. Faktycznie VTEC Hondy uzyskuje maksymalny moment obrotowy dosyć późno ;) ... bo przy 7000rpm ale wiadomo że nie liczy się tylko to kiedy silnik osiągnie maksymalny moment obrotowy ale cała krzywa momentu obrotowego!

Mazda rzeczywiście dość płynnie przybiera na mocy bo w trakcie normalnej jazdy nie odczuwam konieczności kręcenia jej aż do 4000rpm. Zresztą o dość łagodnym przebiegu krzywej moment obrotowego chyba moze świadczyć raczej nieduże zużycie paliwa 7,5L/100KM. Jeśli chce się jadnak trochę porajdować (jeśli mozna mówić o rajdowaniu przy 1.5) to trzeba ją przydusić.... 1.8 to zapewne co innego ;)


Wracając do tematu katalogi podają spalanie Mazdy MX3 1.6 16V 89KM na poziomie 7,4L/100KM ale jak wiadomo jest to tylko teoria a praktycznie to nie potrafię Ci odpowiedzieć jednak sądze że taki pomiar (tj. tankowanie 5L i jazda do rezerwy) nie do końca jest miarodajny raczej powinieneś zatankować do pełna, wyjeździć i znowu zatankować.... taka jest bynajmniej moja opinia!

Ponadto wydaje mi się że taki silnik powinien palić ok. 8 – 8,5L/100KM ale to znowu teoria więc może się zamkne ;)

PostNapisane: 9 maja 2005, 23:52
przez MiHaŁ
U mnie (1.6 107KM) – miasto: 10-10,5 l/100
– trasa: ok 8,5 l/100 – jazda raczej dynamiczna (do 160 km/h)

Najświeższe pomiary w trasie: po 580 kilometrach od full baku madzia zgasła :| = 8,6 l/100 – trasa oczywiście

PostNapisane: 10 maja 2005, 00:06
przez GofNet
Jeśli mowa już o spalaniu, momencie obrotowym i mocy... posiadam w związku z tym pytanie:
<czytaj> Czy ktoś posiada wykresy momentu i mocy do silnika 1.6 8v Injection 84KM, max moment 125Nm przy 2500 obr. (1989-1994) ??

Z góry dzięki.

PostNapisane: 10 maja 2005, 18:36
przez brii
Dethar: Mi V6 pali 8,5l jak jadę po trasie ze średnią w okolicach 100-110km/h z krótkimi odchyłakim rzędu 40km/h w górę i w dół. Chyba przyzwoicie :D
Miałem nadzieję, że uda się zejść do 7-7,5l/100km po trasie przy jeździe typu emeryt. Niestety nie udało się – nie warto się starać jeździć bardzo ekonomicznie – oszczędzić można maksimum 0,5l w stosunku do normalnej jazdy.
Wielka szkoda, że MXy nie mają szóstego biegu – można by jeździć taniej i szybciej – piątka jest za krótka, ale tak musi być, żeby dobrze się dało przyśpieszać...

PostNapisane: 10 maja 2005, 21:08
przez mlody1921
Hey no ja mam 1.6 16v 107 km i pali mi tak samo jak MiHaŁowi tylko ze gazu chyba niejest to az tak zle :) ale fakt faktem 6 bieg by sie przydał i to bardzo no albo szkoda ze mazdeczki nie maja V-tec to byla by frajda a tak to maluska maluska :(
Peace