Mazda MX-3 (EC) – Szybkie pytania.
Mankamentów to on miał jeszcze więcej – wymieniona przednia szyba, malowane drzwi od kierowcy (brak nalepki z rozmiarami opon), malowany i szpachlowany rant lewego, tylnego błotnika, rdza na rancie tylej klapy. Odpuściłem go sobie po obejrzeniu (zresztą na drugi dzień po mojej wizycie już był chyba sprzedany) ale nie znam tego silnika i tak na przyszłość chciałem się dowiedzieć, czy z tą kulturą pracy to może "on tak ma" (siostra i znajomy mają Golfy IV 1.4 DOHC i one mają właśnie taką specyficzną kulturę pracy).
- Od: 12 kwi 2006, 12:55
- Posty: 26
- Skąd: Krasnystaw / Lublin
- Auto: 323F BG 1.8i 16V '91
Powinien cichutko, równiutko cykać. Mazda to nie golf Mojej prawie nie było słychać nawet na zimnym.
Moją sprzedawałem z przebiegiem chyba 120 tysięcy. Na kierownicy były lekkie przetarcia, gumy na pedałach były lekko przetarte.Ale pewnie jak zwykle jaka cena taki samochód. A potem ludzie kręcą nosem na dobre, drogie samochody. Coś, za coś.
Moją sprzedawałem z przebiegiem chyba 120 tysięcy. Na kierownicy były lekkie przetarcia, gumy na pedałach były lekko przetarte.Ale pewnie jak zwykle jaka cena taki samochód. A potem ludzie kręcą nosem na dobre, drogie samochody. Coś, za coś.
MyQeLL napisał(a):. Dźwięk silnika – po rozgrzaniu na jałowych obrotach ładnie cykał, ale przy dodawaniu gazu kulturę pracy miał jak diesel. Czy to normalne?
Najprawdopodobniej stare świece – miałem takie same objawy u siebie, zmiana świec rozwiązała problem.
- Od: 17 wrz 2008, 08:24
- Posty: 188
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM
Witam, mam takie pytanko. Posiadam Mazde MX-3 SOHC z 91r. i tak profilaktycznie chciałem sprawdzić czy nie ma w niej nic niepokojącego jeżeli chodzi o prace silnika. Czy jeśli nagrałbym filmik telefonem i wrzucił go tutaj na forum to ktoś byłby w stanie ocenić kulture pracy silnika z tego filmiku?
- Od: 6 lip 2008, 22:44
- Posty: 51
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX3 1.6 SOHC 91r.
rafael napisał(a):kolego jest nie realne żeby auto które ma 12 lat miało oryginalny taki przebieg
Mylisz sie kolego, to nie jest "nie realne" tylko rzadko spotykane lub mało prawdopodobne.Jednak takie przypadki się zdarzają.To nie jest auto przedstawiciela handlowego Na zachodzie często używane przez kobiety jak autko na zakupy.Tak więc jeśli auto jest świeże z zachodu nie ma na nim oznak jakiegokolwiek tuningu to małe przebiegi czasami się zdarzają Oczywiście nie twierdze, że w tym przypadku tak jest, bo silniczek powinien ładnie i cicho cykać, a po dodaniu gazu wkręcać się bez jakichkolwiek niepokojących dzwięków
arkusz napisał(a):Czy jeśli nagrałbym filmik telefonem i wrzucił go tutaj
Nie prościej będzie wpaść na jakiś lokalny łódzki spocik
- Od: 1 lis 2005, 13:02
- Posty: 1123
- Skąd: Koneck
- Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /
Witam podczas dzisiejszej wymiany uszczelki pod klawiaturą zauważyłem ze mam cały przud silnika zalany nie wiem czym ale wyglada jak by na olej. Ale bo głebszej analizie zauważyłem że w zbiorniczku wyrównawczym mam koncówke płynu chłodzącego...
Czy to może być uszczelka pod głowicą?
Czy coś innego?
Czy przy wymianie uszczelki pod głowica jest obowiązkowy szlif głowicy?
Warto to robić ?
Czy to może być uszczelka pod głowicą?
Czy coś innego?
Czy przy wymianie uszczelki pod głowica jest obowiązkowy szlif głowicy?
Warto to robić ?
Ostatnio edytowano 19 sty 2009, 09:07 przez zwir_ek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 sie 2008, 00:10
- Posty: 68
- Skąd: kętrzyn
Witam . umyj silnik ladnie
wycieki miales zapewne z pod uszczelki pokrywy zaworow
jesli tak mocno masz zalany silnik sprawdz stan paska rozrzadu ! jesli jest mocno zaolejony nie czekaj
tylko wymieniaj komplet lacznie z wszystkimi uszczelniaczami .
Pozdrawiam
ile ja razy bede zmienial ta wiadomosc ...
luknij czy nie cieknie z pod aparatu zaplonowego bo zapewne tak jest
Umyj bo wstyd
wycieki miales zapewne z pod uszczelki pokrywy zaworow
jesli tak mocno masz zalany silnik sprawdz stan paska rozrzadu ! jesli jest mocno zaolejony nie czekaj
tylko wymieniaj komplet lacznie z wszystkimi uszczelniaczami .
Pozdrawiam
ile ja razy bede zmienial ta wiadomosc ...
luknij czy nie cieknie z pod aparatu zaplonowego bo zapewne tak jest
Umyj bo wstyd
no okej jutro to zrobię jeżeli będzie myjka otwarta
tylko na elektronike nie lej za duzo wody a po drugie na myjkach nie wolno myc silnikow
-
waldii
zwir_ek, proszę o zapoznanie się z regulaminem Forum. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Następnie popraw proszę temat na zgodny z regulaminem (użyj opcji 'zmień' – prawy górny róg Twojego postu) zwiększy to Twoje szanse na uzyskanie odpowiedzi. Masz na to 24h, później temat będę musiał umieścić w koszu.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Skorzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.
Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
I nie pisz posta pod postem.
Następnie popraw proszę temat na zgodny z regulaminem (użyj opcji 'zmień' – prawy górny róg Twojego postu) zwiększy to Twoje szanse na uzyskanie odpowiedzi. Masz na to 24h, później temat będę musiał umieścić w koszu.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Skorzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.
Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
I nie pisz posta pod postem.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
Witam wszystkich forumowiczów.
Od kilku dni jestem posiadaczem MX3 V6 i mam do Was bardziej doświadczonych użytkowników kilka pytań a mianowicie.
1. Ile oleju wchodzi do silnika 1.8 V6 a ile do 2.0 V6????
Zakupiłem Valvoline 10W40 półsyntetyk 4l bo na takim auto śmigało i nie wiem czy wystarczy
2. Auto jest bardzo obniżone (tył 45mm, przód 65mm) i planuję podnieść przód bo na prawdę po naszych drogach ciężko się jeżdzi takim niskim autem...
Z tego co się orientuję to amortyzatory z przodu są nieco krótsze i pytanie do Was. Czy sprężyny obniżające 45mm da radę zamontować??? I czy jest to jakieś trudne do wykonania bo mam dużo wolnego czasu i może sam bym się tym zajął...
Z góry dziękuję za pomoc!!!
Od kilku dni jestem posiadaczem MX3 V6 i mam do Was bardziej doświadczonych użytkowników kilka pytań a mianowicie.
1. Ile oleju wchodzi do silnika 1.8 V6 a ile do 2.0 V6????
Zakupiłem Valvoline 10W40 półsyntetyk 4l bo na takim auto śmigało i nie wiem czy wystarczy
2. Auto jest bardzo obniżone (tył 45mm, przód 65mm) i planuję podnieść przód bo na prawdę po naszych drogach ciężko się jeżdzi takim niskim autem...
Z tego co się orientuję to amortyzatory z przodu są nieco krótsze i pytanie do Was. Czy sprężyny obniżające 45mm da radę zamontować??? I czy jest to jakieś trudne do wykonania bo mam dużo wolnego czasu i może sam bym się tym zajął...
Z góry dziękuję za pomoc!!!
Ostatnio edytowano 3 cze 2009, 14:01 przez /V6, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
W mieście pełen bak to około 400km (ze wskazaniem na mniej niż na więcej). W trasie myślę, że z 500?
witaj
1. w 1.8 niecałe 4 litry a 2.0? to nie wiem, bo nie było fabrycznie montowanych 2.0 w mx-3
2. czy jest trudne to nie wiem ,bo sam mam od niedawna moją mx-trójkę, ale przeważnie ludzie zakładają -45 mm ciekawe zjawisko w ogóle – zazwyczaj wszyscy glebią auta ,a Ty podnosisz hehe no ale rozumiem Cie doskonale u mnie na seryjnym zawieszeniu nie raz już próg zwalaniający przetarłem..więc na pewno nie więcej niż -45 bym zakładał. zastanawiam się czy -35 to nie będzie za dużo hehe
3. mi przy spokojnej jeździe pali średnio ok 10 litrów. a że bak ma 50 litrów...to hmm około 500 km? jeśli głównie trasa to mniej, bo potrafiło spalić nawet (na oko) 7-8 litrów w trasie.
pzdr
1. w 1.8 niecałe 4 litry a 2.0? to nie wiem, bo nie było fabrycznie montowanych 2.0 w mx-3
2. czy jest trudne to nie wiem ,bo sam mam od niedawna moją mx-trójkę, ale przeważnie ludzie zakładają -45 mm ciekawe zjawisko w ogóle – zazwyczaj wszyscy glebią auta ,a Ty podnosisz hehe no ale rozumiem Cie doskonale u mnie na seryjnym zawieszeniu nie raz już próg zwalaniający przetarłem..więc na pewno nie więcej niż -45 bym zakładał. zastanawiam się czy -35 to nie będzie za dużo hehe
3. mi przy spokojnej jeździe pali średnio ok 10 litrów. a że bak ma 50 litrów...to hmm około 500 km? jeśli głównie trasa to mniej, bo potrafiło spalić nawet (na oko) 7-8 litrów w trasie.
pzdr
Moja Miłość, Duma, i Rozrywka :) http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=130442
No właśnie ja mam 2.0 V6 i nie wiem czy te 4l wystarczą :/...
Co do spalania to chodziło mi nie o pełen bak lecz o to ile km można przejechać gdy wskażnik pokazuje przedostatnią kreskę licząc od góry
1 kreska – pusty
2 kreska – ćwiartka baku
3 kreska – pół baku
itd...
Na razie nie jeżdziłem dużo ale zatankowany za 50zł+ to co wlał sprzedający(ok 20zł) przejechałem już 200km i wskazówka jest na ćwiartce, dlatego właśnie pytam ile można od tego momentu przejechać...
Wracając do sprężyn to fakt, wszyscy glebią a ja chce żeby urosła
Nie mogę jej garażować bo nie wjeżdzam do garażu przez to, że jest taka niska Ba mam nawet problem z wjazdem na podwórze :/
Ale fakt, że na trasie, którą jechałem "Piekielnie" 3ma się drogi i układ jezdny pokazuje pazurki
Zastanawiam się jeszcze nad rozrządem, który robiony był 20tyś km temu (sprawdzone i potwierdzone w serwisie)... Warto się brać za niego???
Przyznam, że funduszy na razie nie starczy ale przy wypłacie...
Co do spalania to chodziło mi nie o pełen bak lecz o to ile km można przejechać gdy wskażnik pokazuje przedostatnią kreskę licząc od góry
1 kreska – pusty
2 kreska – ćwiartka baku
3 kreska – pół baku
itd...
Na razie nie jeżdziłem dużo ale zatankowany za 50zł+ to co wlał sprzedający(ok 20zł) przejechałem już 200km i wskazówka jest na ćwiartce, dlatego właśnie pytam ile można od tego momentu przejechać...
Wracając do sprężyn to fakt, wszyscy glebią a ja chce żeby urosła
Nie mogę jej garażować bo nie wjeżdzam do garażu przez to, że jest taka niska Ba mam nawet problem z wjazdem na podwórze :/
Ale fakt, że na trasie, którą jechałem "Piekielnie" 3ma się drogi i układ jezdny pokazuje pazurki
Zastanawiam się jeszcze nad rozrządem, który robiony był 20tyś km temu (sprawdzone i potwierdzone w serwisie)... Warto się brać za niego???
Przyznam, że funduszy na razie nie starczy ale przy wypłacie...
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
swap??
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
Dokładnie zakupiłem MX3 z silnikiem 2.0 V6 od 323F(podobno 144KM ) ...
Dlatego chciałem się dowiedzieć ile oleju potrzeba przy wymianie w takim silniku bo 4l Valvoline już mam...
Dlatego chciałem się dowiedzieć ile oleju potrzeba przy wymianie w takim silniku bo 4l Valvoline już mam...
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
najwidoczniej ktoś wrzucił tam większy silnik może kupiłeś tą srebrną z allegro? z przyciemnionymi kloszami przednimi?
co do spalania, skoro między jedną a drugą kreską to ok 10 litrów ,a pali ok 10 litrów/100 km ,to sobie policz ile Ci styknie
hmm u mnie też był 20 tys km temu robiony rozrząd..nie zauważyłem żeby pasek sie nadawał do wymiany, więc mam nadzieje ,że ten wpis w książce nie jest ściemą. niby zawsze warto powymieniać podstawowe rzeczy..no ale właśnie pytanie – ile się ma na to $ jak masz obawy ,że auto nie sprawuje się tak jak należy...to pojedź do jakiegoś speca co by Ci sprawdził czy jest coś do wymiany
to spytaj kolegi powyżej ma taki własnie silnik u siebie
co do spalania, skoro między jedną a drugą kreską to ok 10 litrów ,a pali ok 10 litrów/100 km ,to sobie policz ile Ci styknie
hmm u mnie też był 20 tys km temu robiony rozrząd..nie zauważyłem żeby pasek sie nadawał do wymiany, więc mam nadzieje ,że ten wpis w książce nie jest ściemą. niby zawsze warto powymieniać podstawowe rzeczy..no ale właśnie pytanie – ile się ma na to $ jak masz obawy ,że auto nie sprawuje się tak jak należy...to pojedź do jakiegoś speca co by Ci sprawdził czy jest coś do wymiany
to spytaj kolegi powyżej ma taki własnie silnik u siebie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość