Mazda MX-3 (EC) – Szybkie pytania.
Witam.
Spadła mi moc i wzrosło spalanie w moim aucie. Mechanik stawia na katalizator albo rozrzad. Zamuliła sie jak cholera. Niestety dopiero za miesiac sie okaze, bo jestem za granicą. Mysle zeby wyciac i wstawic uniwersalny katalizator , ale nie znam rozmiaru rury. Czy moze ktos wie ale pamieta srednice rury do katalizatora?
Pozdrawiam
Tomek
Spadła mi moc i wzrosło spalanie w moim aucie. Mechanik stawia na katalizator albo rozrzad. Zamuliła sie jak cholera. Niestety dopiero za miesiac sie okaze, bo jestem za granicą. Mysle zeby wyciac i wstawic uniwersalny katalizator , ale nie znam rozmiaru rury. Czy moze ktos wie ale pamieta srednice rury do katalizatora?
Pozdrawiam
Tomek
- Od: 8 kwi 2010, 13:42
- Posty: 23
- Skąd: Szczecin
- Auto: MX-3 , 1,6 DOHC , 98r.....
Mazda 3 , 1,6 -105 KM , Mazda 2 1,4 benz 2005 ,
Witam wszystkich Mam do was speców pytanie (jak wyżej) ostatnio z bratem częściej jeździłem jego mx'em (1.6 dohc 96 albo 97) no i zauważyliśmy spadek mocy na 2 do 100km/h rozpędza się hmm długo swego czasu jechałem z nim przycisł to miała moment 110 bez najmniejszego problemu a teraz brakuje jej tego kopa... Gdzie szukać przyczyny? Silnik jakiś czas temu był podpinany pod kompa i 0 błędów, silnik od kupna auta czeka na nowy rozrząd (jakieś 9miesięcy) ostatnio przerdzewiała rura z końcowego tłumika zaraz po łączeniu czyli tak jak by go nie było, i czasem się zdarza że tocząc się na 2 biegu ~1krpm dodaję gazu i zaczyna szarpać trzeba odpuścić i powoli znowu, z tego co się orientuję to przepływka. Gdzie szukać braku mocy?
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
szacall napisał(a):Hej,
możecie mi powiedzieć ile mnie-więcej kosztuje wymiana pompy wody ?
(oczywiście Mazda MX3 DOHC 16)
P.S. Może ktoś polecić jakąś firmę produkującą to urządzenie ?
Pozdrawiam
w carspeedzie pompa wody japońska AISIN/GMB z uszczelkami – 165zł
witam ostatnio zapalila mi sie lampka od awarii silnika. Stwierdzilem ze nie mam swiatel stopu, bezpieczniki ok, zarówki ok moze ktos ma pomysl co to moze byc. Chcialem sprawdzic czujnik nad pedalem ale nie wiem jak moze ktos wie jak to zrobic i czy moga byc jeszcze jakie przyczyny braku swiatel. A sprawdzalem wszystkie bezpieczniki po koleji ale dokladnie nie wiek ktory odpowiada za stop i ktory przekaznik. Z gory dzieki.
-
kulett
kulett napisał(a):ampka od awarii silnika
która to lampka?
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
ta z wykrzyknikiem? Jeśli tak to sprawdź poziom płynu hamulcowego.
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
witam,
chcialbym tylko powiadomic mazdowiczow z Niemiec, ze powstal nowy watek dla nich:
viewtopic.php?f=77&t=121332
chcialbym tylko powiadomic mazdowiczow z Niemiec, ze powstal nowy watek dla nich:
viewtopic.php?f=77&t=121332
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam Serdecznie!
Co myślicie Państwo o cenie oraz o "zmianie silnika w mx-3" lepiej remontować czy kupować . Zastanawiam się nad Tym osprzętem http://allegro.pl/show_item.php?item=1713621520
Co myślicie Państwo o cenie oraz o "zmianie silnika w mx-3" lepiej remontować czy kupować . Zastanawiam się nad Tym osprzętem http://allegro.pl/show_item.php?item=1713621520
- Od: 1 kwi 2011, 18:41
- Posty: 14
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mx.3 1.6 89KM. 93Rok.
Pytanie skąd Kasia ma prawie nowy silnik A tak poważnie to wygląda ładnie tylko pytanie skąd pochodzi ten silnik skoro ma on co najmniej 13lat i 20tys przebiegu, może 10 lat leżał w garażu a teraz sobie ktoś o nim przypomniał. Gdyby miał 120tys. przebiegu to moim zdaniem byłby to pewniejszy zakup.
Pytanie jeszcze co się dzieje z twoim silnikiem, skoro chcesz wymieniać? Z tego co widzę to obecnie masz SOHC, a chcesz DOHC w związku z tym na pewno ECU trzeba zmienić, nie wiem jak z wiązką silnika. no i jeszcze cena tego sprzętu. Ja osobiście w przypadku 'śmierci' tego silnika jaki masz zmieniłbym na 1.8 DOHC z mazdy 323/323f. Z tego co się mówi na forum to taka zamiana jaką rozważasz nie ma najmniejszego sensu, lepiej znaleźć w miarę zdrowy SOHC i śmigać.
Pytanie jeszcze co się dzieje z twoim silnikiem, skoro chcesz wymieniać? Z tego co widzę to obecnie masz SOHC, a chcesz DOHC w związku z tym na pewno ECU trzeba zmienić, nie wiem jak z wiązką silnika. no i jeszcze cena tego sprzętu. Ja osobiście w przypadku 'śmierci' tego silnika jaki masz zmieniłbym na 1.8 DOHC z mazdy 323/323f. Z tego co się mówi na forum to taka zamiana jaką rozważasz nie ma najmniejszego sensu, lepiej znaleźć w miarę zdrowy SOHC i śmigać.
No właśnie...skąd Kasia wzięła taki silnik, dzwoniłem do "Kasi" a konkretnie jej Ojca – oznajmił mi że auto zostało z Niemiec sprowadzone , zostało bite w tył i nikt nie podejmował się naprawy tego auta , a czemu -pewnie Babcia jeździła Mx3 i zrzekła się naprawy NOWEGO mx-a "–" . Poprosiłem o jakiekolwiek dokumenty w celu sprawdzenia wiarygodności , tak jak się okazało nie posiada nic ,twierdził że przebieg jest wiarygodny zwracając uwagę na stan pasków i napinaczy rozrządu .. no cóż .. Zostawie to bez komentarza Co najlepsze ZERO Negocjacji z jego strony -Życzyłem mu powodzenia w sprzedaży. Osobiście chciałem remontować swojego mx3 , słaba kompresja w kilku tłokach . Coś olej zaczą wyciekać – brać jeszcze tak nie brał ,ale korzystając z tego że jestem zagranicą ,chciałem iść na łatwizne i po prostu wstawić nowego . Poszukam SOHC zdrowego z przebiegiem tak jak pisałem może troszke powyżej 100tys
- Od: 1 kwi 2011, 18:41
- Posty: 14
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mx.3 1.6 89KM. 93Rok.
witam
potrzebuje schematu wiazki elektrycznej silnika K8. posiada ktos taki lub wie gdzie mozna znalezc?
mam pewien denerwujacy mnie od jakiegos czasu problem w swojej mx-3. wyglada to tak:
silnik jest kl wsadzony, k8 mial 3 czujniki temperatury a kl ma tylko 2, jest miejsce na trzeci ale brak otworu, jak sie wywierci i nagwintuje to czujnik wejdzie, jednak narazie czujnika brak, komp to wylapuje i jak tylko wlacze zaplon uruchamia wiatrak, ktory kradnie prad ze swiec i auto w rezultacie nie chce odpalic, mozna je chechlac i nic. wiatrak jest chyba odpiety, ta mala kostka przy nim nie jest podlaczona a mimo to wiatrak chodzi. np wczoraj chechlalem ja do oporu i nic, dopiero jak podpialem ja kablami pod drugie auto to odpalila ale obroty miala za niskie, a dzisiaj wsiadlem i odpalila jakby nigdy nic, wiatraki sie nie zalaczyly, staly jak martwe, silnik dzialal jak trzeba.
wiec taka prosba o te schematy, bo auto wczesniej bylo serwisowane gdzies u kowala i teraz mam polowe wiazki w izolacji brazowej. pomocy...
potrzebuje schematu wiazki elektrycznej silnika K8. posiada ktos taki lub wie gdzie mozna znalezc?
mam pewien denerwujacy mnie od jakiegos czasu problem w swojej mx-3. wyglada to tak:
silnik jest kl wsadzony, k8 mial 3 czujniki temperatury a kl ma tylko 2, jest miejsce na trzeci ale brak otworu, jak sie wywierci i nagwintuje to czujnik wejdzie, jednak narazie czujnika brak, komp to wylapuje i jak tylko wlacze zaplon uruchamia wiatrak, ktory kradnie prad ze swiec i auto w rezultacie nie chce odpalic, mozna je chechlac i nic. wiatrak jest chyba odpiety, ta mala kostka przy nim nie jest podlaczona a mimo to wiatrak chodzi. np wczoraj chechlalem ja do oporu i nic, dopiero jak podpialem ja kablami pod drugie auto to odpalila ale obroty miala za niskie, a dzisiaj wsiadlem i odpalila jakby nigdy nic, wiatraki sie nie zalaczyly, staly jak martwe, silnik dzialal jak trzeba.
wiec taka prosba o te schematy, bo auto wczesniej bylo serwisowane gdzies u kowala i teraz mam polowe wiazki w izolacji brazowej. pomocy...
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
- Od: 5 maja 2009, 20:05
- Posty: 50
- Skąd: Pałac Kultury City
- Auto: Madzia MX-3 V6
karollo_6 napisał(a):W takim razie powodzenia w poszukiwaniach. Zastanów się nad nad 1.8 DOHC, spalanie podobne do 1.6, a to jednak 128KM
myślę że spalanie "nie jest podobne" co do 1.6... może to tylko moje odczucie.. Między 12/100l a 8/100l .. wyczuwam różnica .Miałem do czynienia z 1.8 motorem , smok niezły .. będę szukał 1.6 sohc. pozdrrawiam
- Od: 1 kwi 2011, 18:41
- Posty: 14
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mx.3 1.6 89KM. 93Rok.
witam czy to normalne?
odpalanie mx 3 v6 1.8, przekrecam kluczyk czekam az uslysze tyk, tyk i dopiero przekrecam zaplon i odpalam, tak robil poprzedni wlasciciel i ja, czy tak jest w wszystkich mx 3?
odpalanie mx 3 v6 1.8, przekrecam kluczyk czekam az uslysze tyk, tyk i dopiero przekrecam zaplon i odpalam, tak robil poprzedni wlasciciel i ja, czy tak jest w wszystkich mx 3?
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
Zna ktos wymiary uszczelniacza (simeringa) półosi skrzyni strona od pasażera
wyczytalem gdzies ze ma byc:
43/27/9
ale okazalo sie ze nie pasuje i lipa ratunku
wyczytalem gdzies ze ma byc:
43/27/9
ale okazalo sie ze nie pasuje i lipa ratunku
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=97730
opis i fotki mojej Mx-3
opis i fotki mojej Mx-3
- Od: 31 paź 2009, 01:27
- Posty: 139
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mx-3 1.8 V6 1997r Tuning
Szukam szukam i nic
Wymieniałem u siebie w MX3 K8 uszczelki głowic i uszczelniacze zaworowe , przy skrecaniu ostatniego wałka tj. wydechowego na prawej głowicy zakantował się i pękł
Teraz pytanie jak założę nowy jak je ustawić względem siebie (ssacy z wydechowym ) przed rozebraniem sobie poznaczyłem ale jak założe nowy to wiadomo ze nic mi po znaku na ssącym
Przy okazji może ma ktoś do sprzedania taki wałek
Proszę o pomoc !
Wymieniałem u siebie w MX3 K8 uszczelki głowic i uszczelniacze zaworowe , przy skrecaniu ostatniego wałka tj. wydechowego na prawej głowicy zakantował się i pękł
Teraz pytanie jak założę nowy jak je ustawić względem siebie (ssacy z wydechowym ) przed rozebraniem sobie poznaczyłem ale jak założe nowy to wiadomo ze nic mi po znaku na ssącym
Przy okazji może ma ktoś do sprzedania taki wałek
Proszę o pomoc !
-
MaaL
witaj w klubie łamaczy wałków
Na kołach zębatych masz kropki które do siebie ustawiasz. Wałki ustaw tak żeby żadna krzywka nie wypierała szklanki to może nie pęknie.
Na kołach zębatych masz kropki które do siebie ustawiasz. Wałki ustaw tak żeby żadna krzywka nie wypierała szklanki to może nie pęknie.
- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości