Pisk podczas jazdy w przednim kole

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mieciel » 1 sty 2009, 19:10

od jakiegos czasu wystepuje u mnie piszczenie...jakby swierszcze..w lewym przednim kole, zazwyczaj gdy skrece lekko kierownice w lewo..chociaz czasem nawet gdy jest prosto..poprzednio gdy nacisnelem hamulec pisk ustawal, teraz sie wzmaga gdy naciskam..wymienilem klocki juz, mechanik powiedzial ze to pomoze, nie pomoglo
Ostatnio edytowano 1 sty 2009, 19:20 przez mieciel, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 14:56
Posty: 12
Skąd: Żary
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V 1995r

Postprzez Ache » 1 sty 2009, 19:18

Napisz w temacie jakie to auto, bo sie "Ktos" zaraz przyczepi :P
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 01:38
Posty: 1306
Skąd: Chorzów
Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D

Postprzez waldii » 1 sty 2009, 19:42

łozysko piasty
waldii
 

Postprzez PuchateQ » 1 sty 2009, 19:44

waldii napisał(a):łozysko piasty

też mi się tak wydaje. Wtedy są piski, albo wydaje takie dziwaczne buczenie
[img]http://i49.tinypic.com/34qldhv.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2008, 20:14
Posty: 197
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-3, 1995r. 1,6i(107KM)

Postprzez waldii » 1 sty 2009, 19:48

PuchateQ napisał(a):Wtedy są piski, albo wydaje takie dziwaczne buczenie

si a na dodatek jak wcisniesz hamulec to kolo jakby sie prostuje przez nacisk na klocki i objaw moze ginac.
waldii
 

Postprzez PuchateQ » 1 sty 2009, 19:56

mieciel lepiej zmień jak najszybciej łożysko, bo jak Ci się rozsypie, to może być nie za ciekawie <nie>
[img]http://i49.tinypic.com/34qldhv.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2008, 20:14
Posty: 197
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-3, 1995r. 1,6i(107KM)

Postprzez mieciel » 1 sty 2009, 20:07

wyczailem pewien czas temu ze po psiknieciu WD40 w okolicach wlasnie klockow ustepuje to na jakis czas..
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 14:56
Posty: 12
Skąd: Żary
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V 1995r

Postprzez Majki88 » 1 sty 2009, 20:55

u mnie piszczała metalowa osłona która ocierała o tarczę hamulca więc zdejmij koło i zobacz czy nie jest za blisko tarczy jeżeli to nie tarcza to jak koledzy mówią sprawdź łożysko
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez fazzi » 2 sty 2009, 18:32

mieciel napisał(a):wyczailem pewien czas temu ze po psiknieciu WD40 w okolicach wlasnie klockow

Nie chcę Cię spotkać na drodze!!!!!!!!!!!
Z takimi pomysłami lepiej nie dotykaj się do auta bo możesz kogoś zabić! Prawdopodobnie masz teraz tarcze do solidnego mycia i klocki znów do wymiany. Gratuluję pomysłu! I lepiej zrób to szybko nim komuś stanie się krzywda!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez mieciel » 2 sty 2009, 19:07

spoko juz sobie poradzilem z tym, wymiana lozyska to bylo to, tarcze nie byly do mycia, klocki tez wporzadku..nie psiknelem tam przeciez niewiadomo ile tego plynu, dzieki za pomoc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 14:56
Posty: 12
Skąd: Żary
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V 1995r

Postprzez SponeR » 24 mar 2009, 20:54

spoko spoko ale fazzi sie przestraszył nienażarty :P
w końcu wd40 to smar i penetrator
wyobraź sobie ze ci 3 koła hamuja a 1 nie :D
jakby cię ściągneło na chodniczek to nie byłoby wesoło :P
lepiej rób takie operacje bez koła i w konkretne miejsce :D
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez zbychu28 » 6 kwi 2009, 18:31

MOZE LOZYSKO?
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 22:23
Posty: 26
Skąd: nowa ruda
Auto: mazda 323f 1.6 16v 92r

Postprzez jacks » 23 wrz 2010, 00:01

Mam dość nietypowy problem. Od jakiegoś czasu podczas jazdy coś wydaje dźwięk przypominający piszczenie (wydaje mi się, że to jakiś gumowy element). Odgłos ten jest słyszalny w okolicach przedniego lewego koła i występuje mniej więcej co pełen obrót koła, zarówno podczas jazdy na wprost, jak i podczas skręcania. Najciekawsze jest to, że podczas dodawania gazu tego nie słychać tylko przy utrzymywaniu stałej prędkości, a najbardziej podczas zwalniania.
Wykluczyłem już koło (zamieniłem tył z przodem i nic się nie poprawiło, poza tym opony mam 1-roczne), układ hamulcowy również, bo piszczy także po naciśnięciu hamulca, więc to nie klocki.
Na forach innych marek ktoś pisał, że może piszczeć guma stabilizatora albo sworznia wahacza, ale nie wiem czy to możliwe, choć sworznie i końcówki drążka mam do wymiany (możliwe, że te gumy stabilizatora również).
Czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem ? Czy może to być łożysko ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez mal4hc » 23 wrz 2010, 09:44

Witaj,

Ja kiedyś miałem podobny objaw w madzi 323 też mi piszczało coś przy kole okazało się że to łożysko. Wymieniłem i problem znikł. Wydaje mi się że jeżeli byłby to łącznik stabilizatora to by pukało nie piszczało.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2010, 11:52
Posty: 5

Postprzez jacks » 23 wrz 2010, 11:22

Łączniki stabilizatora wymieniane były niedawno, a mi chodziło o gumy przedniego stabilizatora. Czy mozna jakoś sprawdzić łożysko żeby nie wymieniać i wydawać kasy na próżno? Dodam, że po podniesieniu auta na lewarku i zakręceniu przednim kołem nic nie słychać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Grafit » 23 wrz 2010, 11:51

Może osłona tarczy? Za tarczą hamulcową od strony samochodu masz taką blachę która osłania tarcze. Może w czasie jazdy kamień uderzył w osłonę i ociera ona o tarcze? Ja tak miałem 2 razy :)
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez crouch196 » 28 paź 2010, 19:34

Witam. Mam podobny problem. Zaczęło się na wiosnę takim delikatnym "chrupaniem". Na początku myślałem że to klocki się skończyły więc je wymieniłem. Nic nie pomogło. Zmieniłem koła nadal nic. Na stacji diagnostycznej powiedzieli że klocki muszą się dotrzeć...Już dawno się dotarły i nadal hałasuje i to coraz głośniej i przy coraz wyższej prędkości. Jak samochód jest na biegu to hałasuje (obojętnie czy hamuje silnikiem czy się rozpędzam) jak wrzucam luz to chyba nic nie robi( albo nie słyszę). Mam nadzieję że to nie jest nic poważnego, bo jak do tej pory nigdy nie miałem z mazdą problemów.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 32
Skąd: Koscierzyna/Gdańsk
Auto: Mazda mx-3 1.8 v6 133km/Opel Omega 2.0 16v 136km

Postprzez maris801801 » 28 paź 2010, 20:00

łożysko do wymiany ;)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez gaik » 28 paź 2010, 20:40

Głosuję za łożyskiem – piszczało, wymieniłem pomogło.
gaik
 

Postprzez GetafiX » 29 paź 2010, 11:18

Jakby to była ta blaszka to by raczej tarło :) miałem to kiedyś wystarczy ją lekko odgiąc i po kłopocie ale to nie to :)
jestem za łożyskiem.. 99% że to łożysko.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 lip 2010, 14:14
Posty: 10
Skąd: Bytom
Auto: Mazda MX3 1.6 95` : ))

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323