SWAP w MX-3 – DYSKUSJA OGÓLNA

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez misiektg82 » 4 kwi 2011, 18:52

A co z wiązką ??? nie baw sie w to bo wydasz sporo kasy na przerobienie a to naprawde nie jest opłacalne.sprzedaj i kup sobie z V6 i dopiero coś kombinuj <spoko>
Sprzedam silnik K8
chętnych pisać na PW :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2009, 12:04
Posty: 13
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: mazda mx3 2,5 KL-ZE
Ford mondeo TITANIUM S

Postprzez HKSze » 7 kwi 2011, 16:48

wpadnij na spota do Krakowa (info w dziale regionalnym) to pogadasz sobie z gosciem co swapowal 1.6 na 2.5 v6 KLDE... Gwarantuje ze ci sie odechce:P
Ps. a jak baaardzo chcesz i masz fantazje to swapuj na BPT ;)
Pozdrawiam HKS
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez Szeszi » 11 kwi 2011, 18:06

apropos paska klinowego, w swojej 1.6 DOHC miałem też ten problem i okazało się ze to była wina alternatora
Szeszi
 

Postprzez Suloo » 11 kwi 2011, 23:38

koledze wyzej poszedl pasek rozrzadu a nie wielorowkowy, ktorym jest napedzany alternator :)
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez HKSze » 18 kwi 2011, 16:40

na spocie cie nie bylo...
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez elektronik1313 » 7 lis 2011, 15:31

Witam

Robię właśnie SWAP Mx-3 1.6 SOHC na 2.0 V6 , o ile udało mi się rozwiązać wszystkie problemy z mechaniką, z elektryką już tak gładko mi nie pójdzie.
Silnik wraz z wiązką silnika pochodzi od Xedosa 6 2.0 V6 z 1994 roku, niestety w żaden możliwy sposób nie mogę jej połączyć wiązki silnika z wiązką w kokpicie oraz z puszką bezpieczników pod maską. Na forum wyczytałem że wystarczy przełoży wiązkę silnika, komputer (i niby wszystko jest plug and play ). Niestety wtyczki są zupełnie inne i nie wiem czy ma związek z tym że to jest wersja SOHC (nie mogę do niego znaleźć schematu).

W związku z tym mam dwa pomysły:
– przełożyć instalację kokpitu wraz z puszką bezpieczników pod maską z mx 3 z silnikiem V6.
– pociąć obie wiązki i spróbować je połączyć.

Osobiście wolę pierwsze rozwiązanie o ile ma sens…
Zastanawiam się czy na pewno wiązka silnika w Xedosie jest taka sama jak w Mx-3 ??

Proszę o pomoc
elektronik1313
 

Postprzez tadziol » 8 lis 2011, 19:19

pozostaje Ci drugie rozwiązanie,bo wiązki z EC i CA nijak nie są kompatybilne.
ani wiązka komory silnika,ani deski rozdzielczej.
jakby nie patrzeć,to dwa różne auta.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez loockas » 8 lis 2011, 23:05

elektronik1313 napisał(a):Na forum wyczytałem że wystarczy przełoży wiązkę silnika, komputer (i niby wszystko jest plug and play ).


Pewnie czytałeś o swapach z K8 na KL/KF. Ty masz B6, na dodatek w wersji SOHC. O ile kojarzę, to będziesz miał jeszcze zabawę z prędkościomierzem. W SOHC jest linka. Zagadaj do krakusika. On przekładał w MX-3 silniki z 1.6 na 1.8 (BP), a potem na 2.5 V6 (KL). Na pewno Ci doradzi. Ja się słabo znam, ale wg mnie potrzebne Ci będzie sporo gratów z MX-3 V6.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (315/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez arex47 » 21 lis 2011, 12:24

Nie wiem czy ktoś podejmował się takiego swapu, dlatego pytam czy jest to możliwe w tym aucie.
Co o tym myślicie. Czy dużo potrzebaby było pracy nad takim zabiegiem?
Z góry dziękuję za odpowiedź. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2011, 15:44
Posty: 52 (1/0)
Skąd: Łask
Auto: MX5 (B6) '02
323F (B6)' 02

Był MX-3 (K8) '93
Był Xedos 6 (KF) '98

Postprzez honda2911 » 21 lis 2011, 14:02

zalezy jaki masz teraz motor?
jesli 1.6 to pakuj 1.8 bp wersje bez kata i sondy 137km lub bpt
jesli masz 1.8 v6 to 2.5 v6 kl-de lub kl-ze
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez mx6sc » 21 lis 2011, 15:07

swap bez sensu przyrost prawie żaden a roboty ogrom i koszty nie współmierne do poprawy osiągów
fs jest dość nie wysiloną jednostką jak ma być 4cylindry to bp albo b6t :D
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez arex47 » 21 lis 2011, 17:12

No wiem, ale mówię o mocniejszej wersji z 626 po 98r. Tamten ma prawie 140 koni, a więc? :)
A ten 1,8 bp to skąd 136 koni, w jakim aucie był wkładany???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2011, 15:44
Posty: 52 (1/0)
Skąd: Łask
Auto: MX5 (B6) '02
323F (B6)' 02

Był MX-3 (K8) '93
Był Xedos 6 (KF) '98

Postprzez honda2911 » 21 lis 2011, 18:05

w mazdze bg do 91r byl wkladany
jesli masz silnik 1.6 to bedziesz mial kupe roboty zeby wrzucic te 2 litrowke bo rozumiem ze taki silnik masz bo jesli mialbys 1.8v6 to juz mialbys 136kk
ja taki silnik 1.8 bp 137 km kupilem na wiosne od kolegi piciu z poznania z kompem przeplywka i cala wiazka elektryczna bodajze za 700zl i ten silnik do wersji 1.6 podchodzi p&p
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez arex47 » 21 lis 2011, 18:22

Silnik mam, ale Mazdy nie... :D
Zbieram informacje, co bym mógł zrobić ciekawego, dlatego pytam.
Czyli 1,8 to praktycznie p&p, ale jest dość starym silnikiem, a 2,0 od 98 był produkowany...
Hmm, a która podstawa była by lepsza pod ten motor 1,6 czy 1,8 V6.
W której wersji prościej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2011, 15:44
Posty: 52 (1/0)
Skąd: Łask
Auto: MX5 (B6) '02
323F (B6)' 02

Był MX-3 (K8) '93
Był Xedos 6 (KF) '98

Postprzez honda2911 » 21 lis 2011, 18:25

1,8 pod 2litry byloby latwiej ale czy jest sens skoro 1.8 ma 136km szkoda czasu i roboty no chyba ze bardzo lubisz grzebac to twoja wola
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez honda2911 » 21 lis 2011, 18:28

o swapie na 2 litry pisze kilka tematow pod twoim przejzyj sobie
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez arex47 » 21 lis 2011, 18:29

No dobra. Dziękuję za podpowiedzi...
To jednak zobaczę z tym 1,8 bo jak p&p, a przy fs-ie dużo roboty, to NI MA SYNSU.
Dzięki. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2011, 15:44
Posty: 52 (1/0)
Skąd: Łask
Auto: MX5 (B6) '02
323F (B6)' 02

Był MX-3 (K8) '93
Był Xedos 6 (KF) '98

Postprzez honda2911 » 21 lis 2011, 18:33

jesli kupisz 1.8v6 to swapuj na 2.5 v6
ja mialem 1.6 sohc i robie swap na 1.8 bp 137km
zostawiajac skrzynie od b6 a sprzeglo od 1.8 sohc
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez Gared » 1 gru 2011, 15:01

elektronik1313 napisał(a):– przełożyć instalację kokpitu wraz z puszką bezpieczników pod maską z mx 3 z silnikiem V6.

Weź pod uwagę, że wiązki z mx-3 V6 nieco się różnią w wersji przed i poliftowej (różnice dotyczą wentylatora, prędkościomierza). Może też nie wystarczyć ci sama zmiana wiązki silnika i pudełka z bezpiecznikami, bo jest spore prawdopodobieństwo, że będą różnice w części wiązki która leci pod lewym błotnikiem i którą podpinasz do pudełka z bezpiecznikami.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez elektronik1313 » 3 gru 2011, 14:02

Zamierzam przełożyć instalację z Mx3 z wersji przed liftem ponieważ wtedy instalacja będzie się najmniej różniła. A w razie potrzeby będę sztukował przewody.
To będzie najprostsze rozwiązanie.
elektronik1313
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323