Po wymianie oleju mazda zaczęła kopcić [BA Z5]

Postprzez Yellowmen » 17 cze 2010, 13:26

Mam mazdę 323F BA z 96r. przebieg niby 160k (pewnie x2)
po 10k wymieniłem olej z 10W40 na jakiś tani Amerykański GULF 10W40
Po zmianie oleju, a dokładnie 2 dni po tej czynności, z rana auto zaczęło mi kopcić na biało przez około 15 sekund.
Pytanie...czy zmiana oleju mogła spowodować to kopcenie....
Czy zmienić olej na inny lepszy ( jaki polecacie?? )
Czy ktoś ma olej FUCHS 10W40 SYN MC bo mam do tego dostęp i się zastanawiam czy go użyć.

Edit: Nowy olej po prostu ma nowe środki chemiczne i umył cały syf z silnika.....po tygodniu wszystko znikło :)
Nawet dymka nie puszcza.
Ostatnio edytowano 17 sty 2012, 21:27 przez Yellowmen, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez trzydziech » 17 cze 2010, 13:28

na pewno na biało? czy biało-niebiesko? i czy było wtedy chłodno jak odpalałeś? po za tym która to Twoja wymiana oleju?
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Yellowmen » 17 cze 2010, 13:32

no w sumie to na biało widze że zadymiło...dymi max 10sekund mam nagrany filmik. a wymiana oleju już 3 lub 4
Odpalałem rano....ale jak postoi pod zakładem pracy te 8h to tez zadymi.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez trzydziech » 17 cze 2010, 13:37

czyli odpada raczej kwestia jakiegoś motodoktorka. biały dymek to albo para wodna albo (jak w dużej ilości) to płyn chłodniczy. a robi zasłonę dymną czy tylko taką mgiełkę zostawiasz po odpaleniu?
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Yellowmen » 17 cze 2010, 13:41

no mgiełka tylko.... nie jakieś zapory dymne jak u innych..... ale mimo to kopci....
Kurde nastąpiło to po zmianie oleju....
aha zapomniałem napisać że mam LPG Sekwencje od 6 miesięcy i zrobione 8kkm
Po założeniu LPG robiona regulacja zaworów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez trzydziech » 17 cze 2010, 13:45

możesz jeszcze kogoś poprosić żeby odpalił Ci samochód po takim staniu, a Ty wąchaj czy czuć olej. jeżeli by dymiło przez olej tzn, że by spływał w czasie stania i po odpaleniu by go było czuć.
po za tym po 8k km mógłbyś w sumie wymienić filterek gazu
a co do samego oleju GULFa nie znam w ogóle, ale jeżeli spełnia normy to nie powinien robić problemów.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Yellowmen » 17 cze 2010, 13:50

sam sobie powącham bo jak odpalam i ide na tył auta to jeszcze nie dymi...dopiero po 5-10 s po odpaleniu tak więc sam powącham czy czuć olej czy nie.
A co w przypadku gdy czuć ??
Filterek gazu instalator powiedział że mam wymienić po 10k więc czekam :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez trzydziech » 17 cze 2010, 14:06

jak czuć to możesz spróbować wymienić olej jeżeli masz do niego faktycznie dostęp. po za tym nie załamywać się ;) większość efek dymi po odpaleniu <nie powiem>
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Yellowmen » 17 cze 2010, 14:08

a jak nie czuć oleju ?? to co może być powodem tego dymienia ?? Dziwne że to się stało po wymianie oleju :(
I czy ten FUCHS jest dobry czy lepiej zainwestować drugie tyle w valvoline maxlife ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez trzydziech » 17 cze 2010, 14:13

jeżeli nie czuć to może zbieg okoliczności z czymś innym, ale nie wiem z czym mogło by to być. jeżeli faktycznie dymek jest biały, jest go mało i nie czuć oleju to raczej będzie to para wodna.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez lesiux » 17 cze 2010, 15:26

nie ubywa Ci płynu chłodzącego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Yellowmen » 17 cze 2010, 15:34

aktualnie nie ubywa.... ale będę sprawdzał codziennie rano to będę wiedział
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez świeżak » 17 cze 2010, 15:45

Jeżeli mazda dymi zaraz po odpaleniu tzn, że "coś" jest nie tak. Para wodna wydobywa się w zimniejsze dni, ale nie zaraz po odpaleniu auta. Może uszczelniacze zaworowe, albo pierścienie, albo to i to.
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez Borys » 17 cze 2010, 19:27

To jest para wodna! Dymi po chwili po odpaleniu, bo musi sie wydech rozgrzać i odparować. Nie panikuj ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez piotrek_acm_ » 17 cze 2010, 21:03

Takze ostatnio wymienilem olej , po 2 dniach zonk :O Auto szarpie , pierdzi i dymi na bialo! Mysle sobie "aha , awaryjnosc Z5 daje mi probke swoich mozliwosci:/" Na szczescie okazalo sie ze swiece padly :) Wymienilem kable , swiecie i smiga az milo :) Olej jaki lalem to Lotos 10W40 , po wymianie silnik rowniej pracuje :]
piotrek_acm_
 

Postprzez świeżak » 17 cze 2010, 21:09

Borys, ale w momencie gdy jest ciepło nie widać pary wodnej ;)
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez Borys » 17 cze 2010, 22:10

Widać widać, gorąca herbata latem też paruje ;) Średnia wilgotność powietrza to 60-70% a nasze autka na wodę niestety nie jeżdżą. Woda się kondensuje w wydechu i w zależności od jego stanu widać mniej lub więcej właśnie tą parę wodną. Jeśli po ok 30 sek od odpalenia pojawia się "dymek" i po 15 sek znika, to jest to skondensowana w wydechu para wodna.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez świeżak » 17 cze 2010, 22:17

Gdy miałem padnięte pierścienie i uszczelkę pod głowicą po odpaleniu było widać dym, niezależnie od pogody, ale teraz jeśli odpalam auto przy 25 stopniach nie widać nic. To, że leci para wodna to jest oczywiste, ale w ciepłe dni jest ona niezauważalna jak wtedy, gdy silnik zaczyna nadawać się do remontu i strasznie kopci.
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez Borys » 17 cze 2010, 22:27

Nie będę tworzył nowych zasad fizyki, ale wyobraź sobie, że właśnie grzeje parówki, mam w domu 26 st. i jakoś widzę parę :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez świeżak » 17 cze 2010, 22:35

Ja nie mówię, że nie, ale to może być para wodna, albo pierścienie i uszczelniacze. Siedząc w aucie za kierownicą nie zauważymy tej pary, ale jeśli dzieje się "coś" gorszego z sinikiem to wtedy ten dym jest bardzo widoczny. W momencie, gdy wyjdzie ile oleju łyka ta mazda to będzie wszystko jasne ;) Mam nadzieję, że się wszystko wyjaśni i oby nie było to kolejne z5 to remontu :D
Pozdrawiam! ;)
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323