323 F BA Poziom oleju – jak sprawdzać?

Mazda 323 1994–1998

Postprzez zbyl » 31 mar 2005, 08:41

Witam mam takie pytanko jak sie prawidlowo powinno mierzyc poziom
oleju na zimnym czy na cieplym silniku ? zaraz po wylaczeniu ( jakies 3 minuty ) czy dluzej czekac....
Ostatnio edytowano 5 wrz 2013, 12:23 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu
zbyl &

Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2004, 12:10
Posty: 71

Postprzez spec » 31 mar 2005, 09:48

TEORETYCZNIE najlepiej zrobić to rano gdy cały olej scieknie do miski olejowej , oczywiście auto musi stać na równej powierzchni , ja mierze zawsze w jednym miejscu na swoim miejscu parkingowym więc wiem ile jest oleju naprawdę , można też mierzyć po pewnym czasie od postoju ale wtedy część oleju zostanie w głowicy itp. ......pozdro
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 15:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez zbyl » 31 mar 2005, 09:51

No wlasnie mozna powiedziec ze w tej glowicy sporo tego mi oleju zostaje.
Wczoraj jakies 5 minut po jezdzie sprawdzam poziom i widze ponizej polowy jakies 1/4
dzis wpadam go garazu i prawie maks ...... :–)))
zbyl &

Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2004, 12:10
Posty: 71

Postprzez Krasnal » 31 mar 2005, 19:16

miałem tak samo podczas jednego pomiaru i aż się przestraszyłem że mi tyle oleju wpierdzieliła (nawet z Jarkiem gadałem co z tym fantem zrobić) a potem za kilka dni sprawdziłem jeszcze raz i sie okazało że maxa miała <glupek2>

Dłuższa obserwacja już mnie wyprowadziła z błędnego rozumowania <jupi>

Podstawa to: NO PANIC ;)
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 19:02
Posty: 611
Skąd: Pruszków
Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT

Postprzez agent » 31 mar 2005, 19:51

To nie tak :)
na bagnecie macie cztery nacięcia dwa dolne w odległości około 12mm później około 15mm i znowusz dwa nacięcia w odległości 12mm,
prawidlowy poziom oleju Min i Max zawira się pomiędzy nacięciami dolnymi (dla silnika zimnego) oraz górnymi dla silnika rozgrznego.

mamnadzieję że zrozumieliście bez obrazka
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2004, 17:16
Posty: 30
Skąd: Gdańsk
Auto: Mitsubishi Galant 2,4 GDI

Postprzez monter » 31 mar 2005, 21:59

Aby uzyskac wlasciwa wartosc nalezy bezwarunkowo mierzyc poziom oleju na silniku zimnym i plaskiej powierzchni. Dokladnie tak jak spec opisal. Przeciez nie dosc ze na dopiero co wylaczonym silniku caly olej rozchlapany jest po silniku to jeszcze przeciez jak kazda ciecz ma swoje zdolnosci do sprezania i rozprezania co moze powodowac zmiany objetosci. Nawet przy maksymalnym stanie oleju na zimnym silniku zaraz po jego wylaczeniu i sprawdzeniu na bagnecie moze nie byc ani sladu.
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 mar 2005, 21:31
Posty: 27
Skąd: Lubin
Auto: 323 F '93 1.6 16V

Postprzez ((((SMOKE)))) » 1 kwi 2005, 08:00

A u mnie jest taka opcja, że jak wyciągnę bagnet to z jednej strony bagnetu jest na max a z drugiej min <lol>

Nawet jak nim troche pokręcę to i tak jest taka jazda <lol>

I sam już nie wiem czy mam olej czy powinienem dolać :| To siakieś chore :|


P.S. dodam, że to nie jest prima aprilisowy żart :D
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2005, 12:47
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V

Postprzez Anade » 1 kwi 2005, 08:11

smoke <lol>

zmień bagnet ;) albo usuń jeden z napisów ten niewłaściwy :P
Anade :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2005, 13:48
Posty: 330
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95

Postprzez mosa » 1 kwi 2005, 08:53

SMOKE
też mam tak samo. Z jednej strony max z drugiej właściwa ilość oleju – chyba.
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2004, 11:05
Posty: 12
Skąd: Prawie Wa-wa
Auto: 323F BA Z5 98r

Postprzez zbyl » 1 kwi 2005, 08:56

No wlasnie u mnie jest to samo z jednej strony mam nic a z drugiej strony mam jakis stan
i to wlasnie wedlug jego wskazania robie pomiary.

Tez mnie to dziwi ale to chyba "normalne"
zbyl &

Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2004, 12:10
Posty: 71

Postprzez P0L4K » 1 kwi 2005, 10:35

Gadalem kiedys z lekarzem naszego Doktora :] o innych wskazaniach po jednej i drugiej stronie bagnetu i powiedzial ze to nic zlego,i nalezy sie sugerowac ta optymistyczna wersja :D
Główno-dowodzący LOŻY VIP'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2004, 11:23
Posty: 1124
Skąd: Warszawa
Auto: Passat B7

Postprzez malekm » 1 kwi 2005, 19:06

A w manualu do mojej mx-3 sposób mierzenia poziomu oleju podany jest następująco:
1. samochód ustawić na równej powierzchni
2. silnik rozgrzać do normalnej temperatury
3. odczekać 5 min.
4. zmierzyć poziom oleju na bagnecie.

Logicznie myśląc zgadzam się, że trzeba mierzyć na zimnym silniku, skąd więc taki prikaz w instrukcji??
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 13:42
Posty: 46 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 1.8V6, Mondeo MKII 2.5V6.

Postprzez Adaś » 1 kwi 2005, 20:10

ja tez tak mam ze na rozgrzanym bagnet wskazuje jakas 1/4 a na zimnym max ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 15:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez P0L4K » 1 kwi 2005, 20:57

hehe to zrobcie tak- rano odpalcie samochod, po paru sekundach zgascie i wtedy sprawdzcie poziom oleju hahaha hahaha hahaha
Główno-dowodzący LOŻY VIP'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2004, 11:23
Posty: 1124
Skąd: Warszawa
Auto: Passat B7

Postprzez GofNet » 1 kwi 2005, 23:33

zbyl napisał(a):Wedlug jego wskazania robie pomiary
Już piszę, do jakiego. Nie wiem, czy trzeba przytaczać budowę bagnetu, ale pokuszę się w bardzo dużym uproszczeniu o to.

Otóż bagnet składa się z uchwytu bagnetu i bagnetu właściwego :) No dobra. Żartowałem. Już piszę, jak rozpoznać tę właściwą stronę.

Otóż dół bagnetu, jak się dobrze przyglądniecie ( :) ) jest lekko wygięty w jednym kierunku. Aby sprawdzić po tej właściwej stronie, należy włożyć bagnet do otworu pomiarowego tak, aby ów fragment był przygięty ku dołowi. Następnie należy wyjąć bagnet i metodą obserwacji wzrokowej ( :) ) odczytajć watość wskazania z wierzchniej części bagnetu, czyli tej, która jest skierowana w stronę nagrzewnicy, wtrysków, czy kierowcy (wybór należy do Wasz :) ), a nie tej, która jest pod spodem bagnetu (skierowana w stronę chłodnicy, zderzaka, itp).

Przypuszczam, iż takie rozwiązanie na bagnecie jest swego rodzaju zastępnikiem tego, co napisał agent.
agent napisał(a):Prawidlowy poziom oleju Min i Max zawira się pomiędzy nacięciami dolnymi (dla silnika zimnego) oraz górnymi dla silnika rozgrznego.

Więc analizując problem dalej, Wy (nieszczęśni posiadacze bagentów dla bliźniaków :) ) możecie po jednej stronie sprawdzać poziom oleju dla silnika rozgrzanego, zaś po drugiej stronie dla silnika zimnego.

No to byłoby na tyle. Koniec moich wywodów i dywagacji. Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez ((((SMOKE)))) » 4 kwi 2005, 08:38

P0L4K napisał(a):Gadalem kiedys z lekarzem naszego Doktora o innych wskazaniach po jednej i drugiej stronie bagnetu i powiedzial ze to nic zlego,i nalezy sie sugerowac ta optymistyczna wersja



tak więc będę robił :D
Była 323C, jest Renault Clio. Sentyment do marki pozostał.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2005, 12:47
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: Renault Clio 2 ph2, 1.4 16V

Postprzez lukasssss1 » 21 sie 2009, 12:15

GofNet napisał(a):
agent napisał(a):Prawidlowy poziom oleju Min i Max zawira się pomiędzy nacięciami dolnymi (dla silnika zimnego) oraz górnymi dla silnika rozgrznego.

Więc analizując problem dalej, Wy (nieszczęśni posiadacze bagentów dla bliźniaków :) ) możecie po jednej stronie sprawdzać poziom oleju dla silnika rozgrzanego, zaś po drugiej stronie dla silnika zimnego.


hmm nie wiem czy dobrze rozumiem, ale to znaczy ze jedna strona bagnetu na ktorej pokazuje mi min topoziom oleju dla silnika rozgrzanego a z drugiej strony bagnetu gdzie pokazuje mi ponad max to poziom oleju na zimnym silniku, bo juz nie kumam .. jakies dzwiny ten bagnet dlaczego jedna strona pokazuje inaczej niz druga <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 19:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez lesiux » 21 sie 2009, 15:59

pierwsze słyszę żeby bagnet pokazywał poziom na zimnym i ciepłym. Jak to niby działa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez marcin255 » 21 sie 2009, 16:55

inna skala
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lesiux » 22 sie 2009, 09:24

ale skoro jedni z jednej strony mają full a z drugiej sucho to by wymagało jakiś różnych materiałów na bagnecie aby z jednej strony trzymał się ciepły olej z drugiej zimny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 17:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323