Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje
Napisane: 24 maja 2004, 09:59
Z książki obsługi wynika, że ten model japończycy robili w wersjach silnikowych: 1.4i, 1.5iLX, 1,5iGLx, 1,8iGLx i 1.9i ltr.
I tak, przykładowo:
..........................1.4 ...............................1.5..................................1.8GLx
rozmiar....... 4030/ 1695/ 1405...... 4030/ 1695/1405........... 4030/ 1695/ 1405
Moc...................54 kW( 73PS)..............65kW (88PS).................84kW(114PS)
przy.4000.obr........132Nm........................132Nm....................157Nm
0-100...................11,8 sec.......................11,8sec...................9,7sec
.....................4 cylindry SOHC............4 cylindy DOHC.................4 cylindry DOHC
..............................16 V.........................16 V.......................16 V
.......................71,0 x 83,6 mm..........75,3 x 83,6mm..........83,0 x 85,0 mm
........................1324 cm3...............1489m3...................1840cm3
sprężanie.................9,4...........................9,4.........................9,0
bak........................50 l..........................55 l.........................55l
prędkość.max.......173km/h..................173km/h...................188km/h
masa....................1065kg......................1065kg....................1075kg
bagażnik................300l...........................300l........................300l
Ceny (w Holandii)
nowe:..................14.519 Euro..............15.426 Euro..............16.651Euro
zapas z kontrolką paliwa ok.8 litrów, bez kontrolki ok.6 litrów
akumulator.........12 V – 40Ah...............12V – 40Ah............12V – 40Ah
(automat).............------.......................12v – 48Ah.............12V – 48Ah
Prąd....................12V – 70A.................12V – 70A...............12V – 80A
.......................12V – 0,85 kW..............12V – 0,85 kW........12V – 0,9kW
(automat).............------........................-------..................12V – 1,0 kW
przerwa na świecy..1,1 mm.....................1,1 mm..................1,1mm
Zalecane prędkości na poszczególnych biegach:
1 bieg -- od 0 do 24 km/h
2 bieg -- od 25 do 40 km/h
3 bieg -- od 41 do 64 km/h
4 bieg -- od 65 do 72 km/h
5 bieg -- od 73 km/h w górę
Podział fabrycznych lakierów względem lat produkcji:
323F BA 04/1994 – 07/1995
Naam Code
Classic Red SU
Chaste White PT
Noble Green mica VQ
Solemn Blue mica 11P
Thunder Gray mica 6Z
Sparkle Green metallic 11R
Silver Stone metallic 3L
323F BA 08/1995 – 10/1996
Naam Code
Classic Red SU
Chaste White PT
Noble Green mica VQ/11N
Solemn Blue mica 11P/12L
Oriental Red mica 12H
Passion Rose mica 11L
Sparkle Green metallic 11R
Silver Stone metallic 3L
323F BA 11/1996 –
Naam Code
Classic Red SU
Chaste White PT
Noble Green mica II 11N
Aqarius Blue mica 12R
Oriental Red mica 12H
Twilight Blue mica 12K
Vivid Green mica 16P
Indigo Blue metallic 12N
Hilight Silver metallic 18G
Sparkle Green metallic 11R
Silver Stone metallic 3L
Jeżeli kogoś coś więcej interesuje to dopiszę trochę danych w późniejszym terminie (posiadam książkę obsługi).
EDIT by Marek:
Przenoszę część informacji, które były w FAQ.
Tutaj bardziej ich miejsce:
Silniki:
Kod silnika: Z5
Pojemność: 1489 (cc)
Moc: 88 KM
Bieg jałowy: 700 – 800 (obr. na min)
Ciśnienie sprężania
Stan normalny: 12.8 (bar)
Minimum: 10.1 (bar)
Ciśnienie wtrysku/ciśnienie w układzie: 2.7 – 3.2 (bar)
Ciśnienie oleju: 1.0 – 2.0 / 1000 (bar/obr. na min)
Ciśnienie oleju: 3.0 – 4.0 / 3000 (bar/obr. na min)
Kolejność zapłonu: 1-3-4-2
Opór na cewce zapłonowej, pierwotny: 0.49 – 0.73 (omów)
Opór na cewce zapłonowej, wtórny: 20000 – 31000 (omów)
Świece zapłonowe (marka i typ): NGK BKR5E11 lub Champion RC9YCC4
Odstęp elektrod świecy: 1.0 – 1.1 (mm)
Układ chłodzenia:
Ciśnienie: 0.75 – 1.05 (bar)
Termostat otwiera się przy: 84 – 89 (°C)
Wentylator włącza się przy: 97 (°C)
ELEMENTY ELEKTRYCZNE:
Akumulator: 80 (Ah)
Alternator: 55 (A)
Pojemności:
Miska olejowa razem z filtrem: 3.4 (L)
Układ chłodzenia
Przekładnia ręczna: 5.0 (L)
Przekładnia automatyczna: 6.0 (L)
Czynnik chłodniczy w układzie klimatyzacji
Układ lewostronny: 700 (g)
Układ prawostronny: 750 (g)
Olej do sprężarki klimatyzatora: 150 (ml)
Kolejność dokręcania śrub głowicy cylindrów:
8 4 1 5 9
7 3 2 6 10
Ustawienia momentu obrotowego:
Śruby głowicy cylindrów: wstępnie 17-22Nm ale po tym zabiegu dokręca się jeszcze na kąty...czyli 85-95 st dwa razy
Świece zapłonowe: 15 – 23 (Nm)
Koła i opony:
Wielkość opony: 175/70R13
Ciśnienie w przedniej oponie: 2.0 (bar)
Ciśnienie w tylnej oponie: 1.8 (bar)
Nakrętki koła: 88 – 127 (Nm)
Przednia piasta: 236 – 318 (Nm)
Tylna piasta: 177 – 235 (Nm)
Hamulce:
Grubość tarcz
Przód (min): 22.0 (20.0) (mm)
Średnica bębna tył (max): 200.0 (201.0) (mm)