Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez blade83 » 23 maja 2007, 01:27

Witam. Mam mały dylemat zastanawiam sie który z powyższych silników wybrać przy zakupie mazdy 323f (BA).Jak można się domyślić chodzi mi o koszta utrzymania auta z jednym bądź drugi silnikiem. Wiadoma rzecz, że 2.0 będzie droższy w utrzymaniu, jednakże proszę o wypowiedzi posiadaczy aut zarówno z silnikiem 1.8 jak i 2.0. Generalnie chodziło by mi o dane dotyczące spalania, ceny wymiany rozrządu oraz jak wygląda sprawa awaryjności obydwóch tych silników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2007, 23:19
Posty: 98
Skąd: Mstów k.Częstochowy
Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!

Postprzez Briareos » 23 maja 2007, 15:52

Nie chcę znowu zantagonizować posiadaczy KFa, ale podtrzymuję to co pisałem kiedyś – w 323F BA silnik V6 nie jest jakoś szczególnie wysilony. Osiągi nie powalają na kolana. Nie żeby 1.8 był wykręcony, ale stosunek ceny/możliwości ma IMO lepszy.

Awaryjność obu jednostek podobna, choć zdaje się V6 jest bardziej podatna na przegrzanie i uszkodzenie (tzn. póki masz sprawny termostat nic ci nie grozi). Ogólnie R4 są prostsze w budowie, to i mniej rzeczy które się mogą zepsuć. W obu zdarzają się problemy z aparatem zapłonowym, może nie tak częste jak przy Z5 (ogólnie przypadłość japończyków z tych lat bym powiedział) – i ciężko o sprawną używkę. Ale np. tadziol naprawia więc tragedii nie ma. Mój póki co pracuje jak trzeba, odpukać :P

Rozrząd oczywiście droższy w V6 – dwie pokrywy, dwie uszczelki, więcej wałków i uszczelnień, średnie dojście... ale przede wszystkim koszt napinacza: prawie 600zł :D
323F 2.0 to nie tylko silnik – ma 5-palczaste piasty, inne hamulce... o tym też trzeba pamiętać, choć najtańsze są i tak części do 1.5.

KF pali w przybliżeniu tyle co BP którym się nie jeździ stylem emeryta. Oba silniki będą palić znacznie więcej przy butowaniu, przy czym dla BP to górna granica wynosi ok. 12l/100 (tak z doświadczenia :)) a przy KFie pewnie więcej. Ogólnie to żeby jeździć oszczędnie to trzeba myśleć, a nie trzymać się zawsze 2000 obrotów. Obie jednostki nie mają szczególnego apetytu na olej, ale posiadacze V6 mówią że kręcenie powyżej 4000 = dolewki co jakiś czas. Z moim BP jest tak samo. I tu i tu jest HLA które może tykać, cykać i stukać, doprowadzając do pasji, więc czasem trzeba pokombinować z markami oleju.

Reasumując – jeśli pytasz o koszty, to znaczy że wolisz 1.8, czyli BP. Tyle opinii posiadacza takowego.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 15:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Waluś » 26 maja 2007, 17:51

proszę moda o podpięcie do opinii o modelu.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 19:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez ravo » 11 cze 2007, 16:26

male pytanko do fachowcow co znaczy wersja limitowana 197 ?? i czy mozliwe ze one mialy 130 KM z 1.8 ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez dziubek » 11 cze 2007, 21:24

Limitowane to pewnie chodzi ci o F-ki z 98 rok nie wiem ile ostatnich szutuk tak bylo oznaczone ale mialy glownie biala lub kremowa skore , abs, klima dodatki cos ala drewno wewnatrz na konsoli i pare innych dupereli najczesciej widzialem w kolorze ciemna zielen metalik ale pewnie sa i inne kolorki. I to wersje z różnymy slinikami bo i Z5 i BP przynajmniej ja takie widzialem.

Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 01:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez Udesky » 11 cze 2007, 23:49

blastextreme napisał(a):Czy Mazdy 323C, 1300cm3 powinny jeździć TYLKO na Pb, czy zwykła 95 też się nadaje?

Masz kata wiec wiadomo ze na Pb, na U95 (bo chyba o taka ci chodzi) jezdza juz chyba tylko 126P.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 22:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez no_fear » 12 cze 2007, 06:29

dziubek napisał(a):Limitowane... mialy glownie biala lub kremowa skore...najczesciej widzialem w kolorze ciemna zielen metalik ale pewnie sa i inne kolorki...

były też srebrne z czarną skórą :)
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 14:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Gość » 3 lip 2007, 15:44

Witam:) Jestem nowym uzytkownikiem forum Mazdy. Od 3 miesiecy poszukuje Mazdy 323F V6 z rocznka 1997 lub 98 i przebiegiem do 110tys km. Jest to strasznie trudne zadanie ale mam teraz cos na oku. Mazda stoi w Niemczech w salonie Mazdy jest ona z 1998r i ma przbieg 88tys km. I tu jest moje zapytanie do was czy to napewno prawdziwy przebieg tego auta. Zamieszczam kilka fotek do ocenienia. A i jeszcze ma 2 wady. Jak to mozliwe ze V6 nie ma halogenow!! I dlaczego ktos zamontowal taki straszny worek (pomaranczowy) na skrzynie biegow. Sa to drobiazgi ktore nie przeszkadzaja halogeny dokupi sie a worek zmieni.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a17 ... 0ad02.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/092 ... 4b26f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/25c ... fa84d.html
Co o niej sądzicie?
Gość
 

Postprzez ART » 3 lip 2007, 17:01

Rokef napisał(a):I tu jest moje zapytanie do was czy to napewno prawdziwy przebieg tego auta

A że niby po czym ma ktoś to stwierdzić?? Telepatycznie czy jak?? <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2004, 21:00
Posty: 254
Skąd: Nysa
Auto: Było 323F BA Z5
Jest 3 BL 2.0 LF-VE

Postprzez Adaś » 3 lip 2007, 17:05

Rokef napisał(a): Jak to mozliwe ze V6 nie ma halogenow!!

hehe nie dosc ze nie ma halogenów to jeszcze ktos jej zakosił podkładkę pod przedni zderzak.
A tak pozatym to mamy oddzielny dział na forum na takie pytania jak Twoje!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 15:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez faraon » 3 lip 2007, 18:06

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=tncrog2nptr
Tu masz ogloszenia jak powinna wygladac V6, oczywiscie nie ta cena <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2007, 17:45
Posty: 3080 (0/2)
Auto: Mazdolot Gh RF
Mitowisi Carisma

Postprzez Gość » 3 lip 2007, 18:31

Dla mnie cena nie ma znaczenia pierwszorzednego , liczy sie czy ma faktycznie to auto taki przebieg i w jakim stanie technicznym jest. Fakt nie ma podkladki pod przedni zderzak halogenow ale jak by miala taki przebieg to od razu ja kupuje. A tak poza tym to jest dosc fajna.Ma pakiet GT jest w salonie a nie w komisie i ma rocznik 98 to chyba duze atuty.Taka podkladke kupie za grosze halogeny rowniez. A ta biala nie jest za fajna.
Gość
 

Postprzez Gość » 3 lip 2007, 18:35

A mozna stwierdzic po srodku po kierownicy pedalach prawda?
Gość
 

Postprzez faraon » 3 lip 2007, 18:54

Dałem ci tylko przyklad :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2007, 17:45
Posty: 3080 (0/2)
Auto: Mazdolot Gh RF
Mitowisi Carisma

Postprzez Gość » 3 lip 2007, 19:37

moze ktos sie wypowie na temat modeli V6. Dlaczego nie ktora maja halogeny, a nie ktore nie dlaczego nie ktore nie maja podkładki pod przedni zderzak tak jak ta moja co mam na oku. Moze poprostu byla bita z przodu i zabrakło czesci? :]
Gość
 

Postprzez Bartosz » 18 sie 2007, 09:59

Witam :). Powiedzcie mi czy w efkach model BA w porownaniu do efek model BG kabina w środku jest większa i czy w modelu BA nie występuje skręcanie nadwozia, ponieważ w 323f BG, którą miałem cos takiego było i z tego co wiem wielu innych użytkoników tez to miało. I jeszcze jedno czy te silniki 1.5 są elastyczne czy raczej nie zachwycają dynamiką? W BG 1.6 16V więcej się spodziewałem jesli chodzi o przyspieszenie. Przykładowo Escort 1.6 16V 90 konny duzo lepiej przyspieszal od BG ale moze dlatego ze mial DOHC a Mazda była SOHC. W BA tez jest DOHC takze mysle ze chyba nie ma tak zle. Co prawda nie zamierzam jezdzic ostro ale czasami są rozne sytuacje na drodze i trzeba jakoś z nich wyjśc.Pozdro
MAZDA IS THE BEST :)
JEŻDŻE MAZDĄ JESTEM GWIAZDĄ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2004, 23:13
Posty: 62
Skąd: Łódź
Auto: Dwie Mazdy 626 :–)

Postprzez check » 18 sie 2007, 10:49

Napewno BA 1.5 lepiej nie pojedzie od 1.6 BG :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 13:29
Posty: 753

Postprzez alf28 » 18 sie 2007, 12:22

Bartosz napisał(a):I jeszcze jedno czy te silniki 1.5 są elastyczne
nie
Bartosz napisał(a):zachwycają dynamiką?
w żadnym wypadku
Bartosz napisał(a):W BG 1.6 16V więcej się spodziewałem jesli chodzi o przyspieszenie.

Bartosz napisał(a):W BA tez jest DOHC takze mysle ze chyba nie ma tak zle.
jest gorzej niż BG, masa robi swoje.
Bartosz napisał(a):czy w modelu BA nie występuje skręcanie nadwozia,
musi występować przecież samochód nie jest osadzony na ramie.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 09:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Bartosz » 18 sie 2007, 13:13

Dzięki za odpowiedzi. No to mnie pocieszyliście :(. W Ojca 626 GD też nie ma ramy a nie czuc żeby nadwozie się skręcało, powiedzcie mi jeszcze czy wnętrze jest troszeczkę większe niż w 323f bg?.
MAZDA IS THE BEST :)
JEŻDŻE MAZDĄ JESTEM GWIAZDĄ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2004, 23:13
Posty: 62
Skąd: Łódź
Auto: Dwie Mazdy 626 :–)

Postprzez Globy » 18 sie 2007, 13:14

BA jest wieksza, ma tylko o 5 mm mniejszy rozstaw osi niz GE – niestety miejsca nad glowa z tylu nie ma za wiele. W zaniedbanych egzemplarzach wystepuja stuki nadwozia z uwagi na nizsza sztywnosc (brak ram okiennych w drzwiach). Moim skromnym zdaniem GD jednak wypadala pod tym wzgledem gorzej ;) Silniki DOHC z lat 90. nie tyle charakteryzuja sie wyzsza dynamika (co zalezy takze od masy auta), co charakterystyka – slabszy dol, mocniejsza gora.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323