Strona 1 z 15

Mazda 323 BA i swap silnika? – wspólna dyskusja

PostNapisane: 9 mar 2005, 13:45
przez Przemol
Heja.....tak sobie myśle, że mozeby wcisnąc do mojej Magdalenki silniczek 1.8 :). No własnie....powiedzcie proszę, czy wymiana 1.5 na 1.8 w 323c to bezproblemowa sprawa?? a moze sie nie da?....Jaki osprzet będzie mógł zostac z 1.5?....co musze wymienić?
Za odpowiedzi z góry dziękuję :)
P.S. który 1.8 najlepiej bedzie pasować?


EDIT by Marek:
Temat powstał z połączenia kilku o podobnej tematyce.

PostNapisane: 9 mar 2005, 15:51
przez owad
Kwadrix cos takiego robil u siebie z tym ze w F ale silniki te same.
Hulalo podobno zacnie i nie narobil sie przy tym.

PostNapisane: 9 mar 2005, 16:35
przez Pyton162
przemol raczej nie powinno byc problemu z tym swapem a tak wogóle dawno Cie tu nie było może bysmy zrobili jakiegoś spota w zielonej gorze pozdro albo jakiegoś mini spota pozdro

PostNapisane: 9 mar 2005, 17:03
przez Przemol
:) no tak ale to była F....wiem ze niby BA ale jednak samochodziki inne troche :):) komory silnika takie same???
co do spota:)....daj tylko znac kiedy (w koncu ktos z zielonki:):) – na pewno sie na drodze spotkalismy:) )
no i w koncu jaki 1.8 DOHC?? BP?

PostNapisane: 9 mar 2005, 23:16
przez xXx
1,8 wejdzie, ale komora silnika jest mniejsza........

Zmiana motoru z 2,0 na 2,3.

PostNapisane: 2 paź 2005, 10:51
przez phantomas
Chciałem dokonać małej modernizacji mojego auta. Chciałbym obecny motor w 323F BA 2,0 V6 zamienić na 2,3 od 9-tki. znajomy mechanik twierdzi, że nie powinno być z tym problemu, jeśli przełożę z komputerem. Czy ktoś już dokonał podobnej modernizacji i potwierdza opinię znajomego mechanika?

_______________________________________
323F BA KF 2,0i 1.995ccm V6 DOHC 144KM 180Nm

PostNapisane: 2 paź 2005, 10:58
przez Puhcio
Hmmm, z tego co wiem, wymaga to większych przeróbek.

xXx zrobił przekładkę KF (2,0 V6) na KL – ZE (2,5 wzmocniony z Japonii – 200KM). Pisał również, że KJ (2,3 Miller) nie wchodzi bez przeróbek blacharskich, etc. KL natomiast pasuje w mocowania KF.

Podobno skrzynia + sprzęgło wytrzymują 200KM, choć...

PS. Zmniejsz tekst do normalnych rozmiarów i popraw kolor na czary, będzie bardziej czytelne... ;).

PostNapisane: 2 paź 2005, 11:15
przez phantomas
Dzięki. A w jakiej budzie chodzi ten motor.

PostNapisane: 2 paź 2005, 11:25
przez Pyton162
W 323F BA patyka, jest na FORUM cały opis i zdjęcia z modów, poszukaj.

PostNapisane: 2 paź 2005, 12:39
przez brii
Czyli K8, KF, KL, KL-ZE i KL-ZEM mają takie same mocowania ??

PostNapisane: 2 paź 2005, 15:51
przez mARIOx
SimoneuS napisał(a):2,3 V6 to najgorszy motor ze wszyskich V-ek – a konkretnie jego sprężarka.
Czemu tak uważasz? Ja słyszałem raczej pozytywne opinie... :|
Morgenik napisał(a):W 323F BA patyka, jest na FORUM cały opis i zdjęcia z modów, poszukaj.
Nie mogę znaleźć "patyka", a z chęcią bym poczytał o tej przeróbce.

PostNapisane: 2 paź 2005, 19:34
przez GofNet
Puhcio napisał(a):Zmniejsz tekst do normalnych rozmiarów i popraw kolor na czary, będzie bardziej czytelne...
Gdyby nie fakt, iż temat jest ciekawy i niezbyt często poruszany (jeśli chodzi o SWAP podobnych silników), to za te "woły" w poscie inicjującym topic, temat poleciałby do kosza. Zmusiłem się więc do jego poprawienia...
Puhcio napisał(a):Pisał również, że KJ (2,3 Miller) nie wchodzi bez przeróbek blacharskich, etc. KL natomiast pasuje w mocowania KF.
Ciekawet, dlaczego. Przecież KL i KJ są montowane w Mazdach 929, więc raczej myślę, że dla obu silników komora silnikowa byłaby identyczna. Jeśli więc dla mocowania KL i KJ byłyby takie samo oraz KL i KF są również jednakowe, to teoretycznie powinny być kompatybilne mocowania KJ i KF. Ale to są takie tam moje dywagacje.

Warto wspomnieć o tym, iż w KJ jest czterostopniowa automatyczna skrzynia biegów sterowana komputerowo. Możliwe więc, iż specjalnie dla silnika KJ, skrzyni i osprzętu mocowania w 929 były dostosowane właśnie pod tę technologię.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 2 paź 2005, 21:33
przez mARIOx
Morgenik napisał(a):mARIOx polecam od razu ostatni adres.
Dzięki. Ja jednak myślałem o silniku 2,3 Miller KJ a nie o 2,5 KL. Z tego, co wiem jeszcze nikt nie podjął się takiego swap'a.

PostNapisane: 2 paź 2005, 21:45
przez GofNet
Z drugiej jednak strony KL-ZE ma podobne parametry, jak KJ a i części sa do niego znacznie łatwiej dostępne, niż do KJ. Może lepiej wrzucić więc takiego KL-ZE J-Spec z 200KM i 240Nm ??
Wiem, że moment obrotowy trochę odbiega od KJ, ale moc jest bardzo zbliżona a i spalanie w KL'u jest mniejsze, niż w KJ'cie.

Pozdrawiam.

PostNapisane: 3 paź 2005, 18:41
przez Puhcio
GofNet napisał(a):iekawet, dlaczego. Przecież KL i KJ są montowane w Mazdach 929,
Miałeś na myśli oczywiście Xedos 9/ Millenia ;)

PostNapisane: 3 paź 2005, 20:40
przez GofNet
Puhcio napisał(a):
GofNet napisał(a):Ciekawet, dlaczego. Przecież KL i KJ są montowane w Mazdach 929,
Miałeś na myśli oczywiście Xedos 9/ Millenia ;)
Łocywiście :)

A swoją drogą, dlaczego nie montowano w w/w silnika JE 3.0i 2.954ccm V6 24v 6/DOHC 200KM 272Nm? Czyżby był jakąś nieudaną konstrukcją? On zapewne również pasowałby na mocowania KL'a. Nawet nie widuję testów tych tych jednostek :(.

PostNapisane: 4 paź 2005, 19:02
przez Puhcio
GofNet napisał(a):A swoją drogą, dlaczego nie montowano w w/w silnika JE 3.0i 2.954ccm V6 24v 6/DOHC 200KM 272Nm? Czyżby był jakąś nieudaną konstrukcją? On zapewne również pasowałby na mocowania KL'a. Nawet nie widuję testów tych tych jednostek
Hmmm. Już była na ten temat debata kiedyś. Cóż niestety generacje Milleni nie doczekały się "mocnych" silników. Oczywiście 211KM 2,3 to już jest coś, ale przy wadze pojazdu nie zapewnia sportowych osiągów. Wystarczy popatrzeć na konkurentów: A6 4,2; BMW 540;... i spojrzeć w dane przyśpiesznie... około 5 sekund do setki.

A powracając do głównego tematu.

KJ (czyli Miller) wg. wikipedii występował tylko w połączoeniu z automatyczną skrzynią.
wikipedia napisał(a):A Variable Resonance Induction System (VRIS) was used on the K8, KF, and KL, optimizing torque production over the entire rev band. The K8, KF, and KL engines all had a 7,000 rpm redline. The KJ-ZEM Miller cycle engine had a 6,000 rpm redline, but was only available mated with an automatic transmission.
Czy możliwe byłoby połaczenie tego silnika z M/T? Tylko jaka skrzynia? Jak rozwiązać problem sprzęgła?
Pytań można zadawać tysiace.

Moim zdaniem do BA najrodzsądzniej byłoby wsadzić KL-ZE... ale to tylko moje zdanie ;).

PostNapisane: 5 paź 2005, 07:52
przez brii
A ja się jeszcze raz powtórzę i poproszę o odpowiedź kogoś, kto wie napewno:
brii napisał(a):Czyli K8, KF, KL i KL-ZE mają takie same mocowania ??

PostNapisane: 5 paź 2005, 10:07
przez SimoneuS
..

PostNapisane: 5 paź 2005, 12:03
przez brii
<jupi> <diabełek>