Mazda 323 BA i swap silnika? – wspólna dyskusja

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Piciu » 22 mar 2007, 22:22

Mam w sumie cala wiazke od tego silniczka z komputerem, przeplywomierzem ale jest wstanie strednim i chcialem zostawic orginalna...dzieki troche mnie uspokoiles....z elektryki jestem jeszcze laik powiedzmy a koles z ktorym to robie nie wiele wiecej wie odemnie...:):D
Skrzynia od 1,3 sprzeglo-spiekowe i kolo zamachowe tez 1,3 wszystko pasuje ladnie zobaczymy jak przeguby a za info i ogolne info dzieki dla Corey-a ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez corey » 23 mar 2007, 00:15

heh nie ma sprawy

dokladne info i zdjecia co do wiazki masz na mojej stronie www.coreygarage.hardcore.pl

nie wykorzystuj wiazki z 1.3 !! to rzezba

przekladka jest banalna , kostki pasuja , z wprawa nie trzeba zdejmowac deski ani zadnego plastiku z niej
<faja>

jak bedziesz mial konkretne pytania to wal

dzisiaj wymyslilismy patent na nieslizgajace sie sprzeglo do takiego swapu za rozsadne pieniadze i zachowujac kolo zamachowe z 1.3
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Piciu » 23 mar 2007, 00:25

No wlasnie i znowu sprzecznosc...i co mam zrobic wiazke mam od 1,8 ale poucinana nie wiadomo zabardzo co od czego i w porownaniu z tym foto z tym "łysym"(bez urazu) to mam jej 4 razy wiecej...:D
Orin napisał(a):Skoro masz wtryski to nic się nie martw – ja znalazłem różnice w 3 czy 4 pinach przy kompie (chodziło o sterowanie dwoma elektrozaworami, a nie jednym z tego co pamiętam). Mam nawet rozpiskę który sygna ł trzeba ew zmienić,

Orin mowi ze podejdzie od 1,3 bez wiekszych przerobek...o ile wogle...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez corey » 23 mar 2007, 00:35

ten łysy trzyma to co trzeba wymienic czyli wizke silnikowa – po kij ci wymieniac te gowna do nawiewow ,stacyjki i innych [tiiit]

pasuje na pewno – jeszcze dzisiaj jezdzilem mazda <czytaj>

odlacz komputer , pod nim bedziesz mial jeszcze ok 4-5 duzych kostek , wyjmujesz wszystkie, troche srubkowania i wymujesz cala wiazke silnikowa z grodzi , ten sam element montujesz z wiazki z 1.8 i gotowe!! mozna odpalac
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Piciu » 23 mar 2007, 00:38

a powiedz mi jeszcze gdzie wchodzi ta wiazka do wnetrza auta od strony komputera czyli pasarzera czy od strony kierowcy ??
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez corey » 23 mar 2007, 00:46

od pasazera jest dziura – okolo 20cm od kompa , jak wyjmiesz silnik to napewno zobaczysz
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Piciu » 23 mar 2007, 00:49

Ok dzieki czyli weekendzik w kabelkach...mozna powiedziec i na skrecaniu...ciekaw jestem...hehe:)
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Manieko i Kasor1 » 23 mar 2007, 01:15

Piciu wymieniasz sam silnik czy coś jeszcze (np:tarcz) ?
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 238
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez Piciu » 24 mar 2007, 14:05

Sam silnik i podlanczam go do napedu z 1,3 sprzeglo docelowo bedzie spiekowe czekam az mi to zrobia bo czeka sie kolo miesiaca...
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Manieko i Kasor1 » 25 mar 2007, 12:25

a co z ukłdem hamulcowym (tarcze) półośki sprężyny amory czy ci to wytrzyma?
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 238
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez Piciu » 25 mar 2007, 20:16

Manieko i Kasor1 napisał(a):a co z ukłdem hamulcowym (tarcze) półośki sprężyny amory czy ci to wytrzyma?

Amorki i sprzezyny mam sportowe utwardzone...hamulce zostawiam takie jak sa z tylu tylko tarcze zamontuje zamiast bebnow...poloski itp od 1,3 duzych roznic nie ma miedzy 1,8 a 1,3...
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Manieko i Kasor1 » 25 mar 2007, 23:45

chyba że tak bo słyszałem że nieraz można np półośki poukręcać
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 238
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez corey » 26 mar 2007, 17:31

predzej chiny wyludnieja niz sie poloska ukreci












p.s. 10000 razy szybciej [tiiit] sie przegub albo kosz,spali sprzeglo, dyfer wyjdzie bokiem
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Manieko i Kasor1 » 26 mar 2007, 19:03

już niestety widziałem ukręconą tak że jest to możliwe... :) dlatego pytam przecież to wszystko jest liczone i gdyby tak było że wytrzyma każda to do każdego modelu był by jeden rodzaj półośki myślę żeby to koncernom było na ręke mniejsze koszty produkcji a le tak nie jest jestem z wykształcenia technikiem mechanikiem i wiem że siły działają przy różnych mocach napewno różne i mat. może nie wytrzymać
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 238
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez corey » 26 mar 2007, 19:50

a ja jestem inzynierem mechanikiem ;)

wspolczynnik bezpieczenstwa w poloskach w mazdzie jest na tyle duzy ze mozna spac spokojnie

pozatym praktyka pokazala ze jest to jeden z mocniejszych elementow przy takiej przerobce

to ze sie kiedys gdzies urwala to albo uszkodzenie albo wada materialowa
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Orin » 26 mar 2007, 20:57

corey – z całym szacunkiem, ale widziałem jak mój kuzyn przy 1,8 GT półośki zmieniał średnio raz/dwa razy do roku <lol> Fakt że auto katował: leciały przeguby, sworznie w zawieszeniu itp, ale półośki także :) Skrzynia zaś ani sprzęgło jakoś nie posypała się nigdy :)

Co do półosi – kupował i zamienniki oryginalne, i podróby – różnica taka że ori zmieniał tylko raz do roku <lol> Autem tym zrobił jednak 250 tyś km bez poważniejszego remontu. Skoro Ty nie możesz z kumplami ukręcić ośki, to chyba coś słabo się staracie, albo takie lipne wkładacie inne elementy że się one wcześniej wysypują :]
Jest jeszcze jedna możliwość o której kiedyś ktoś wspomniał w innym temacie: takie Mazdy często nie miały łatwego życia, przez co być może trafiły wam się tylko egzemplarze maksymaknie zakatowane...
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez corey » 27 mar 2007, 00:27

zapytaj kuzyna jak bardzo ma jebniety samochod ze mu sie poloski ukrecaja, radzilbym mu sprzedac samochod bo ja przekoszonym balbym sie jezdzic

wiesz nawet silnik z gtxa nie ukrecil poloski z 1.3
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Orin » 27 mar 2007, 09:24

Autko sprzedał ładnych kilka lat temu, także z tym nie ma sprawy.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez corey » 27 mar 2007, 10:42

to dobrze ze sprzedal , wszystkie przypadki ukreconych polosiek jakie widzialem byly w samochodach po dzwonie – krzywo osadzony silnik , jesli wszystko jest w porzadku to nie ma prawa sie cos takiego stac

PICIU – i jak z elektryka? jak bedziesz mial dalej problem to zrobi ci jakies foto story
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Piciu » 27 mar 2007, 12:52

No wiec silnik juz jest w kascie elektryka od 1,8 okazala sie lekko szturchnieta tzn najwazniejsze kostki byly rozjebane i jedna od kompa odcieta(wymieklem wtedy..)auto jeszcze stoi u elektryka i podlanczaja! juz odpalilo ale cos bylo nie tak z sterowaniem wtryskami...dzisiaj jade zoabczyc co zrobili:/ potem jeszcze do blacharza na przerobienie maski i nadkoli...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323