Prędkość max, przyspieszenie 0-100, elastycznosc???

Mazda 323 1994–1998

Postprzez marek » 26 lis 2006, 14:07

organo napisał(a): tu bym sie niezgodzil bo faktycznie po przekroczeniu max momentu obr silnik zaczyna juz ciagnąc coraz slabiej Ale jezeli sie np scigamy z innym autkiem to czas na przelozenie biegu i momentu kiedy silnik dojcie do swojego max momentu obr jest duzo wiekszy niz jak bysmy pociagneli autko duzo mocniej na obr



Powiedz to ludziom ścigającym się na ćwiartkę to się pośmieją hahaha

Widzę że nie wiesz jak wygląda wykres mocy i momentu w typowym autku N/A. załóżmy że masz max moc przy 6500 a max moment przy ok 4000, a odcięcie przy 7500. To najlepiej jest dociągać do ok 6700-6800 (ok 200-300 ponad max moc) bo wtedy wykres mocy spada odrobine, ale poza tą granicą zaczyna spadać dość drastycznie, a wykres momentu spada bardzo szybko już nawet od obrotów max mocy na drugim biegu wyraznie czuć że znacznie gorzej sie rozpędza między 6700-7200 niż 6200-6700. A jak wrzucisz następny bieg to akurat wpadasz w obroty najwyższego momentu i masz świetny ciąg nadal.
Stanęlibyśmy obok siebie dwoma toledo to gwarantuję że nie miałbyś szans ze swoją techniką gdybym zastosował moją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez lukasz 323C » 26 lis 2006, 14:07

organo napisał(a):a tu bym sie niezgodzil bo faktycznie po przekroczeniu max momentu obr silnik zaczyna juz ciagnąc coraz slabiej Ale jezeli sie np scigamy z innym autkiem to czas na przelozenie biegu i momentu kiedy silnik dojcie do swojego max momentu obr jest duzo wiekszy niz jak bysmy pociagneli autko duzo mocniej na obr


Moim zdaniem lepiej zmienić bieg na wyższy tak, aby obroty po zmianie biegu osiągały w twoim przypadku, bo masz Z5 4000obr, ponieważ w tej chwili masz największy Nm. 132, mowa tu o 2 biegu i wyżej, bo myślę, że na jedynce można ciągnąć wysoko, opory powietrza są małe silnik fajnie ciągnie do przodu, ale potem przy Z5 to już jednak trzeba zmieniać biegi z głowa żeby było w miarę ok a jeśli potrafisz zmieniać dobrze biegi to są to naprawdę ułamki sekundy. Ja np: moim Z5 potrafiłem wyciągnąć E36 318i który przyspiesza 0-100km/h w 11,3 a Mazda wg danych od 0-100km/h w 11,8. Więc wiele zależy od umiejętności :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez lukasz 323C » 26 lis 2006, 14:08

marek napisał(a):Widzę że nie wiesz jak wygląda wykres mocy i momentu w typowym autku N/A. załóżmy że masz max moc przy 6500 a max moment przy ok 4000, a odcięcie przy 7500. To najlepiej jest dociągać do ok 6700-6800 (ok 200-300 ponad max moc) bo wtedy wykres mocy spada odrobine, ale poza tą granicą zaczyna spadać dość drastycznie, a wykres momentu spada bardzo szybko już nawet od obrotów max mocy na drugim biegu wyraznie czuć że znacznie gorzej sie rozpędza między 6700-7200 niż 6200-6700. A jak wrzucisz następny bieg to akurat wpadasz w obroty najwyższego momentu i masz świetny ciąg nadal.
Stanęlibyśmy obok siebie dwoma toledo to gwarantuję że nie miałbyś szans ze swoją techniką gdybym zastosował moją.


Właśnie o to mi chodziło :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez Pieter » 12 gru 2006, 16:27

a moze ktos ma rade przy jakich obrotoch mojej mx3 1.8v6 mam zmieniac zeby jechala jak najlepiej ;)
Mam tak samo jak Ty miasto swoje a w nim.....
Początkujący
 
Od: 26 lis 2006, 21:48
Posty: 14
Skąd: kielce
Auto: mx3 1,8v6

Postprzez Malik » 12 gru 2006, 17:07

Pieter napisał(a):a moze ktos ma rade przy jakich obrotoch mojej mx3 1.8v6 mam zmieniac zeby jechala jak najlepiej

jechać na hamownie i zobaczyć na pomiarze od ilu obrotów moc nagle spada..(chyba):P A tak na serio to chyba czujesz kiedy auto już nie przyśpiesza..albo nieznacznie przyśpiesza ;) A masz odcinkę ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 18:00
Posty: 31
Skąd: Chorzele
Auto: ...

Postprzez darekk86 » 12 gru 2006, 18:52

Ja swoja mazda narazie jechalem max 180km/h bo pozniej dobra droga sie konczyla, ale przy 180 na V biegu jak puscilem gaz i znowu go wcisnalem to nadal wciskal w fotel! A 180 wyciaga bez problemow, czasami wyprzedzajac tira jak sie zapomnialem to okazalo sie ze juz lece 170-180. Wogole nie czuc tej predkosci.

A przyspieszenia jeszcze nie sprawdzalem. Ale dziwne mi sie wydaje podawane przez producenta 9sekund z kawalkiem do setki dla 2.0 V6. Wydaje mi sie ze szybciej przyspiesza, ale kiedys jak bede mial okazje to to sprawdze.

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Pieter » 13 gru 2006, 10:37

mam odczucie jak zmieniam bieg w złym momencie z 2 na 3 to mi tak nie przyspiesdza ostro na 3 musze trafic w odpowiedni moment to wtedy jak rakieta idzie
Mam tak samo jak Ty miasto swoje a w nim.....
Początkujący
 
Od: 26 lis 2006, 21:48
Posty: 14
Skąd: kielce
Auto: mx3 1,8v6

Postprzez brii » 13 gru 2006, 10:58

Pieter napisał(a):a moze ktos ma rade przy jakich obrotoch mojej mx3 1.8v6 mam zmieniac zeby jechala jak najlepiej

Przy 6800
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez radekkm » 13 gru 2006, 20:33

brii nie pisz tak chlopakowi bo silnik zajedzie przede wszystkim zalezy od stanu silnika,po drugie byly dwa mx ten nowszy ma moment obr o 300 obr/min nizej niz starszy,moj z 97 ma odcinke przy 7000 obr i powyzej 6300 juz nie ciagnie tak jak potrzeba, wszystko da sie wyczuc najlepiej na 2 krecisz do konca i wiesz wszystko
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez brii » 14 gru 2006, 00:41

Jeśli ma wersję z lat 1991-1994 to najlepiej przyśpieszy przy zmianie na 6800 obrotów (zakładając, że silnik jest OK). Nowszym K8 nie jeździłem, więc się nie wypowiadam, ale z tego co widziałem na wykresach to masz rację :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez enim » 15 gru 2006, 23:22

Przeczytałem w "Sam naprawiam" że mój silniczek ma odcięcie przy 6300 i postanowiłem to sprawdzić :D A wiec g.... prawda :P Wykręciłem na jedynce i dwójce do 7500 bo dalej już się bałem ;) Na 1 biegu miałem 60 km/h a na 2 120 km/h :D Odgłos silnika przy takiej prędkości obrotowej przypomina startujący prom Discovery :D Na 3 nie sprawdzałem bo szkoda życia mojego i mojej madzi ;)
Czerwone cudo :)
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2005, 10:33
Posty: 8
Auto: Mazda 323F 1.8 1994r.

Postprzez Gustav » 15 gru 2006, 23:29

Ha, może nie masz SOHC, tylko DOHC? Chociaż nie chce mi się wierzyć, że nie wiesz, co jest u Ciebie pod maską. Dziwne, przy 6500 rpm powinna być odcinka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2005, 20:39
Posty: 50
Skąd: Mińsk Maz.
Auto: Mazda 323F BG B6e

Postprzez enim » 16 gru 2006, 00:22

Mam na pewno SOHC i kręci się do 7500 bez problemów:) Kolega tez się dziwił ale jak go przewiozłem to zmienił zdanie:) Czy poprzedni właściciel mógł coś kombinować z odcięciem i ogólnie z charakterystyką mocy? Bo np. moja wersja 1.8 SOHC GLE nie powinna mieć tarcz z tyłu a ja mam:) Tylko jak chciałem klocki zmienić to okazało się że od 323F nie pasują tylko od 626:)
Czerwone cudo :)
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2005, 10:33
Posty: 8
Auto: Mazda 323F 1.8 1994r.

Postprzez marek » 16 gru 2006, 02:48

enim napisał(a):Mam na pewno SOHC i kręci się do 7500 bez problemów


a masz gaz czy pb?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez enim » 16 gru 2006, 10:05

Mam założoną instalacje gazową ale testy przeprowadzałem na orlenowskiej vervie :)
Czerwone cudo :)
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2005, 10:33
Posty: 8
Auto: Mazda 323F 1.8 1994r.

Postprzez Udesky » 16 gru 2006, 19:08

enim napisał(a):Mam założoną instalacje gazową ale testy przeprowadzałem na orlenowskiej vervie

Jak masz lpg to niemasz odciecia jezdzac na gazie.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez FishHunteR » 18 sty 2007, 18:01

na oponach zimowych 195/60/15 na A4 (odcinek konin-stryków) 210 w 2 osoby, ale jaki jest max to nie sprawdzalem. Na obroty nie zwrociłem uwagi ale nie słychac było po silniku ze sie "bardzo" męczy. W 3 osoby z tobołkiem w bagazniku na E7 w strone krakowa na sylwestra trzymalem w granicach 150 -180, takze V6 jest wystarczajaco dynamiczna i szybka. Duuuuuzo zalezy od paliwa, jak wlejesz zupy to moc spadnie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2006, 21:08
Posty: 35
Skąd: mazo(F)sze
Auto: Toyota Avensis

Postprzez Łukasz » 18 sty 2007, 18:33

enim napisał(a):Mam na pewno SOHC i kręci się do 7500 bez problemów
a) 6400 to wszystko co możesz osiągnąć na benzynie kolego ;)
b) to nie Honda
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez solek » 19 sty 2007, 13:44

Ja pod kielcami na prostej wymiatałem 185 km/h na letnich z przodu 195 , tył 205. Poszłaby jeszcze ale już drogi brakło...
Testy na max jeszcze będę robił a do setki to ok 10sec. ale szkoda przegubów.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 14 maja 2006, 18:54
Posty: 26

Postprzez Gość » 20 sty 2007, 19:27

Ja swoja madzia jechałem 215 z czteroma osobami i miałem jeszcze poł gazu pod stopa:D
Gość
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323