Strona 3 z 5

PostNapisane: 10 wrz 2009, 20:29
przez GieraPPa
witam witam

ja pytałem mniej więcej o cenę ogólnie przegub mam w dobrej kondycji a gumę już wymieniłem
a tu taka ostra dyskusja hehe

możne ktoś poruszy inne pytania

a co do komputera to nie ma czego co można do lapa podłączyć czy tylko na zasadzie diod?


pozdo

PostNapisane: 10 wrz 2009, 23:50
przez karolradkow
do opla za 60 a do mx 3 kosztowal 56:):) nie ma to jak mazda:)

PostNapisane: 12 wrz 2009, 11:48
przez GieraPPa
to i tak tanio haha

PostNapisane: 12 wrz 2009, 17:02
przez yoshiwwy
Światła ci nie działają to może jakieś styki zaśniedziały. Rozebrać wyczyścić złożyć, tym bardziej że paruje klosz. Może nieoryginalną lampę masz.
Sam stożek nic Ci nie da więc trzeba go wyekspediować jak najdalej od silnika. kilka ładnych rurek i po sprawie :) . Tylko plastikowych ze sklepu z art. sanitarnymi nie używaj.
Miłej i owocnej pracy Ci życzę :D

PostNapisane: 12 wrz 2009, 21:26
przez GieraPPa
witam



gdzie mógłbym dostać dobre orurowanie :P bo stożek kupiłbym simota?

i jeszcze jedno chyba nie będę polerował pokrywy zaworów a raczej malował bądź na czerwono bądź na czarno to się jeszcze zobaczy co wy ta taki pomysł??


pozdro

PostNapisane: 13 wrz 2009, 15:55
przez yoshiwwy
GieraPPa napisał(a):i jeszcze jedno chyba nie będę polerował pokrywy zaworów a raczej malował bądź na czerwono bądź na czarno to się jeszcze zobaczy co wy ta taki pomysłpytajnik

Jeśli ci się podoba to nic nie stoi na przeszkodzie. To twoje auto i tobie musi się podobać :D

Kilka Pytań od nowego posiadacza BA

PostNapisane: 25 kwi 2010, 21:11
przez bobinho
Witam,

Mam kilka pytan zwiazanych z moja Magdaleną, otóż:

1. Na jakiej zasadzie działa immobilizer? czy uklad sterujący nim znajduje sie w kluczyku? pytam bo nie mam zapasowego, chciałem dorobic a tu okazuje sie ze mam immobilizer ( wnioskuje po tej kontrolce z kluczykiem która znika po odpaleniu silnika)

2. Czy w waszych Mazdach z silnikiem 1.5 też jest tak głosno przy wiekszych predkosciach?

3. Kolejna sprawa to olej, zauważylem ze bierze go troche, mimo ze nie kopci wogole i silnik zdaje sie byc w bardzo dobrej kondycji. Narazie zalany jest castrolem 5w-40 auto ma przejechane 171 tys km oczywiscie pewny nie jestem do konca czy tyle ma ale wszystko na to wskazuje. I pytanie czy zmieniac na 10W-40?

4. Mam także problem z rozrusznikiem po zaskoczeniu silnika przez dwie sekundy slychac taki niby pisk niby zgrzyt z rozrusznika. Podejrzewam ze to bendix, miał juz ktos takie objawy?

5. Ostatnia rzecz na ktora musze ponarzekac to hamulce, dziwna sprawa bo sprawdzilem tarcze i klocki i sa w bardzo dobrej kondycji, mimo to auto hamuje jak czinkłaczento :) hamulec wpada calkiem głeboko i ogolnie trzeba uzyc duzej sily zeby zablokowac koła przednie.

Poki co wiecej pytań nie mam, jeżdze powoli ( bo inaczej sie nie da Z5 :)) i ciesze sie dobrym autkiem za małe pieniadze.

Aha planuje wygłuszyc cale auto od podstaw ( podłoga filcem, boczki dzwi tez filc, nadkola tylne i bagażnik również i wnętrza dzwi matami bitumicznym) jak wszystko zrobie to pochwale sie na forum i podam koszta. Pozdrawiam!

Re: Kilka Pytań od nowego posiadacza BA

PostNapisane: 25 kwi 2010, 21:20
przez Soltmaniak
1. Immobilizer działa na zasadzie ze ewentualny złodziej nie odpali ci mazdy "na kabelki" masz taki mały chip schowany w kluczyku, dorobić możesz kluczyk z immo ale to pewnie zrobią ci w ASO Mazdy a cena bedzie Baaaaardzo duża.
2. Z5 to nie jest jeden z cichszych silników, przy wyższych obrotach robi się głośno ale jak wszystko jest w dobrym stanie to jest OK bynajmniej ja tak stwierdzam
3. To że zmienisz olej nie da nic że przestanie go brać, popatrz czy nigdzie wycieku nie masz a pózniej zastanów się nad ewentualną wymiana uszczelniaczy na zaworach
4. Najlepiej oddaj do regeneracji rozrusznik i niech fachowiec sie nim zajmie bo na własną rękę za duzo nie zdziałasz bo prawdopodobnie to nie tylko bendix bo jak by tylko on był winowajcą to raczej by się zacinał niż zgrzytał
5. Prawdopodobnie masz zapowietrzony układ hamulcowy lub np. taka sytuację Przód OK tarcze i klocki prawie nowe ale z tylu szczeki hamulcowe juz słabe i dlatego głęboko się wciska pedał bo musi napompować płyn na tył zeby szczęki się rozwarły

Re: Kilka Pytań od nowego posiadacza BA

PostNapisane: 25 kwi 2010, 21:33
przez bartekdw
Soltmaniak napisał(a):musi napompować płyn na tył żeby szczęki się rozwarły

Tak było w maluchu, teraz tą sprawą zajmują się samoregulatory które utrzymują szczęki zawsze w optymalnej pozycji, jak najbliżej bębna ale nie za blisko żeby się nie zużyły. Zapowietrzony układ raczej będzie bądź zapieczone prowadnice zacisków, wymiana płynu, odpowietrzenie, czyszczenie zacisków i powinno być ok.

Re: Kilka Pytań od nowego posiadacza BA

PostNapisane: 25 kwi 2010, 21:58
przez bobinho
Co do tego bendixa to wygląda to tak ze załapuje koło zamachowe i zamiast odskoczyc odrazu to kreci sie z silnikiem chwile i dlatego wyje, Myslalem ze sprawe załatwi wyczyszczenie/nasmarowanie zebatki, cewki, sprezyny. Tak wogole to znam sie troche na samochodach i potrafie sam sobie wszystko naprawic a pytam bo wole zasiegnąc porady kogos kto juz miał stycznosc z podobnymi przypadkami.

Re: Kilka Pytań od nowego posiadacza BA

PostNapisane: 25 kwi 2010, 21:59
przez adamax4
Soltmaniak napisał(a):1. Immobilizer działa na zasadzie ze ewentualny złodziej nie odpali ci mazdy "na kabelki" masz taki mały chip schowany w kluczyku, dorobić możesz kluczyk z immo ale to pewnie zrobią ci w ASO Mazdy a cena bedzie Baaaaardzo duża.

Nie trzeba jechać do ASO. W miejscach gdzie dorabiają kluczyki, dorobią również z immo. Oczywiście musisz mieć jeden kluczyk na wzór. Koszt to jaieś 120zł.

Re: Kilka Pytań od nowego posiadacza BA

PostNapisane: 26 kwi 2010, 09:05
przez danielek
Witam. Miałem to samo z rozrusznikiem ,po puszczeniu kluczyka jeszcze przez chwile rozrusznik pracował i bardzo rzęził. Okazało się, że padły tulejki na wirniku i ocierał o stojan. Tulejki do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym, gdyż podchodzą z 126p. Po wymianie śmiga,że aż gwiżdże. Niestety ciężki dostęp do rozrusznika.

Re: Kilka Pytań od nowego posiadacza BA

PostNapisane: 26 kwi 2010, 09:26
przez Kubeu
U mnie hamulce zostały odpowietrzone, płyn w porządku a hamulec nadal wchodzi dosyć daleko. Fakt, że hamuje już od połowy całkiem ładnie ale jak mocno przycisne to pedał wchodzi głeboko. Wszystko sie zaczęło od zmienienia klocków. W sklepie powiedziano mi, że będą bardziej miękkie no ale bez przesady:) więc co z tym zrobić?

Re: Kilka Pytań od nowego posiadacza BA

PostNapisane: 26 kwi 2010, 09:37
przez Soltmaniak
bartekdw napisał(a):
Soltmaniak napisał(a):musi napompować płyn na tył żeby szczęki się rozwarły

Tak było w maluchu, teraz tą sprawą zajmują się samoregulatory które utrzymują szczęki zawsze w optymalnej pozycji, jak najbliżej bębna ale nie za blisko żeby się nie zużyły. Zapowietrzony układ raczej będzie bądź zapieczone prowadnice zacisków, wymiana płynu, odpowietrzenie, czyszczenie zacisków i powinno być ok.



Możliwe ze w 323f tak jest ale np w Civicu 5G miałem taką sytuację, wymiana szczęk całkowicie pomogła.

Re: Kilka Pytań od nowego posiadacza BA

PostNapisane: 26 kwi 2010, 16:59
przez oxpawelxo
Co do dorobienia kluczyka to z imobilajzerem kosztuje 160 zł.

Re: Kilka Pytań od nowego posiadacza BA

PostNapisane: 1 maja 2010, 20:46
przez maniaco
Co głośności silnika, to mój ma przejechane 168k i przy 150 km/h (na razie tyle najwięcej nią jechałem, kupiłem też niedawno) i u mnie cicho, także może układ wydechowy jest już wiekowy w Twojej "Madzi" :).
Co do immobilisera, to czy był on seryjnie w każdej wersji, czy w tych najuboższych go nie było? Jest on wbudowany w "główkę" kluczyka,czy jak to jest zbudowane?

Re: Kilka Pytań od nowego posiadacza BA

PostNapisane: 1 maja 2010, 22:13
przez adamax4
maniaco napisał(a):Co do immobilisera, to czy był on seryjnie w każdej wersji, czy w tych najuboższych go nie było? Jest on wbudowany w "główkę" kluczyka,czy jak to jest zbudowane?

Nie w każdej był. A jeśli był to w kluczyku.

323P BH 1.3 16V – kilka pytań nowego użytkownika

PostNapisane: 20 mar 2011, 22:23
przez goldengate
Witajcie klubowicze,
Chciałbym się serdecznie przywitać ze wszystkimi klubowiczami.
W dniu dzisiejszym zakupiliśmy z żoną małe autko trzydrzwiowe 323P BA z silnikiem 1.3.
Z uwagi na to że posiadam auto służbowe mazdą będzie głównie jeździła żonka.

W związku z tym mam kilka pytań odnośnie tego autka:
1. Czy i gdzie posiada filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) ?
2. Auto 2 miesiące temu miało wymieniany tłumik, założony był standardowy jak oryginalny i daje taki pomruk tuningowy, czy to normalne w tych autach ?
3. Czy panel środkowy kokpitu czyli suwaki od nawiewu powinny być podświetlane ?
4. Dosyć ciężko chodzi skrzynia biegów, dla kobiety jest to uciążliwe. Czy jest na to jakiś patent – nasmarowanie przekładni bo chyba wymiana oleju nic nie pomoże.
5. Czy w tych mazdach ciężko wymienia się żarówki przednich reflektorów ?

Z góry dziękuję Wam za odpowiedzi.

Re: 323P BA 1.3 16V – kilka pytań nowego użytkownika

PostNapisane: 20 mar 2011, 22:41
przez Borys
Witamy :)
Jak zaprzyjaźnisz się z wyszukiwarką to większość pytań będzie rozwiązana. Polecam

Re: 323P BA 1.3 16V – kilka pytań nowego użytkownika

PostNapisane: 20 mar 2011, 22:53
przez luki_92_92
Może żeby nie było koledze za trudno bo jest nowy, odpowiem na pytania:

1. Jedne posiadają, inne nie, powinien być w okolicach nóg pasażera i schowka, jak się położysz głową w dół na fotelu to powinieneś zauważyć
2. Nie wiem, u mnie Z5 nie ma żadnego pomruku basowego
3. Powinno być podświetlane, ale mogły się popalić żarówki
4. Można przesmarować tulejki od drążka skrzyni biegów, dałbym ci link do fotorelacji ale dawanie linków z innego forum zostało zabronione a tutaj nie wiem czy to jest także musisz sobie poradzić sam
5. Nie wiem jak w 323P ale w 323F jest mało miejsca aczkolwiek da się samemu wymienić żarówkę w mniej niż 5 minut