Kilka pytan odnośnie Mazdy 323f BA 97r

Mazda 323 1994–1998

Postprzez goldengate » 20 mar 2011, 22:04

odwołując się do pytania 3 – macie może instrukcję wymiany podświetlenia dyski rozdzielczej ??
goldengate
 

Postprzez Bakoma4 » 20 mar 2011, 22:18

pytanie 3
to chyba ciężko to widzę . na szrocie widziałem całą deskę rozebraną i te suwaki są przykręcone od tyłu i wątpię żebyś zmienił te żaróweczki chyba że ktoś to już robił i ma patent na to. ja mam popalone też ale mi to nie przeszkadza :)
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2010, 20:48
Posty: 12
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 323f 1.5 BA 1996 Lpg.

Postprzez Leszek » 20 mar 2011, 22:24

goldengate napisał(a):odwołując się do pytania 3 – macie może instrukcję wymiany podświetlenia dyski rozdzielczej ??

Pokaż zdjęcie deski. .
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 18:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez goldengate » 20 mar 2011, 22:39

jeszcze nie robiłem zdjęć swojego auta, ale znalazłem w google identyczny panel centralny (sterowania nawiewem).

Obrazek

Czyli do sterowania nie mam przycisków jak to jest chyba w 323F. U mnie są cztery suwaki, dwa przyciski powyżej od regulacji świateł mijania (góra/dół) i bodajże podgrzewania tylnej szyby mają podświetlenie.
Więc może suwaki nie są podświetlane.?
goldengate
 

Postprzez Leszek » 20 mar 2011, 23:38

goldengate napisał(a):Więc może suwaki nie są podświetlane.?

Suwaki z pewnością są podświetlane. Chciałem tylko wiedzieć czy deska jest inna niż w F i C. No i niestety jest. Nie widziałem jeszcze fotorelacji z rozbierania tego typu deski co nie znaczy, że nikt tego nie robił. Tutaj nie obejdzie się pewnie bez demontażu kierownicy i tej ciemniejszej części deski. I tak wygląda to łatwiej niż w BA przed liftem czy C. Warto zapytać moderatorkę andariel, gdyż Ona posiada ten sam model. Może powie coś więcej.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 18:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez goldengate » 21 mar 2011, 06:26

Bardzo mnie dziwi że wymiana podświetlenia (żarówek) w mazdach wykonuje się tak ciężko. Czyżby producent wychodził z założenia że żarówki nigdy się nie przepalą. Miałem wcześniej opla astre I, i toyote carine. W tych autach wymiana żarówek to robota na 30min.
goldengate
 

Postprzez luki_92_92 » 21 mar 2011, 09:14

U mnie w 323F po lifcie wymiana żarówek to pięć minut wystarczy odkręcić siedem śrubek i odłączyć dwie albo trzy kostki od licznika ;)

Co do twojej deski – Leszku nie sądzę żeby trzeba było demontować kierownicę, bez przesady. Pewnie jest jak w 323F BA przed liftem że trzeba pół deski rozdzielczej rozebrać żeby się dostać do licznika ale tam nie trzeba kierownicy zdejmować to i tu na pewno się obejdzie bez tak radykalnych środków, aczkolwiek bez kierownicy na pewno byłby lepszy dostęp
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Olo500 » 21 mar 2011, 11:32

Witam, mam takie samo autko ale ma zupełnie inny kokpit – taki jak jest w "F" <jelen> . Mam też suwaki do regulacji nawiewów – takie same jak u Ciebie i tam nie ma podświetlenia samych suwaków, możesz je ściągnąć lekko ciągnąc. Jest co prawda miejsce na żarówkę ale nie ma przewodów doprowadzających zasilanie. Podświetlony jest tylko ten tylny panel przy suwakach. Co do filtra kabinowego, to jak masz klimę (ja mam) to powinieneś go mieć. Jak się schylisz pod kokpit od strony pasażera to jest taka podłużna klapka przykręcona na dwie śruby, po jej odkręceniu da się wymacać w środku "coś" to właśnie te filtry. Są tam trzy sztuki (coś takiego http://tinypic.pl/qitq38zpa5f6). Co do ciężkiego chodzenia drążka lewarka, to są dwie szkoły jedna wymienia się taką teflonową tuleję (poczytaj na forum) a druga to porządne nasmarowanie (wszystko da się zrobić samemu ale trzeba mieć kanał) nie potrzeba nic rozbierać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 16:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez luki_92_92 » 21 mar 2011, 11:51

Bo ty kolego masz rocznik 98 czyli po liftingu więc masz i wnętrze takie jak w efce mniej więcej, a wcześniej były takie kokpity. Suwaki u ciebie olo500 powinny być podświetlane jeśli masz taki panel nawiewu jak w efce bo w efkach są podświetlane, jak rozbierzesz panel to w środku są miejsca na dwie żarówki bodajże
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Olo500 » 21 mar 2011, 12:44

luki_92_92 napisał(a): Suwaki u ciebie olo500 powinny być podświetlane jeśli masz taki panel nawiewu jak w efce bo w efkach są podświetlane, jak rozbierzesz panel to w środku są miejsca na dwie żarówki bodajże

Panel jest podświetlany i to się zgadza ale w samych suwakach nie ma oświetlenia. Świecą one trochę (te białe paski na suwakach) pewnie światłem odbitym od panelu. Zaczynam dochodzić od wniosku że japończyki jak składali tą 323 "p" (jako, że jest to model przejściowy) bawili się w radosną twórczość i montowali je z resztek z innych modeli i akurat tego co było pod ręką. Stąd pewno jeden model a różne wykonania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 16:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez luki_92_92 » 21 mar 2011, 13:12

Nie jeden model a różne wykonania tylko zobacz sobie panel z 323F z rocznika np. 95, 98 a z modeli przejściowych z 97 które były w trakcie liftingu (te miały panele takie jak kolega ma). Suwaki powinny być podświetlane właśnie na tych białych paskach, jak ci się to nie podświetla to masz żarówki za słabe albo jedną spaloną i światło tam nie dociera.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Leszek » 21 mar 2011, 13:23

Olo500 napisał(a):Świecą one trochę (te białe paski na suwakach) pewnie światłem odbitym od panelu.

Zgadza się. Nie jest to tak ładne światło jak przy przyciskach ale wystarczające.

luki_92_92 napisał(a):aczkolwiek bez kierownicy na pewno byłby lepszy dostęp


Dlatego zasugerowałem, a ściągnięcie kierownicy nie jest skomplikowane. :)
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 18:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez luki_92_92 » 21 mar 2011, 13:33

Zawsze można wlutować diody w suwaki i będzie świeciło tak jak przyciski, przykładowe foto

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez goldengate » 21 mar 2011, 14:03

Ja u siebie mam inny panel, mam same suwaki, nie mam przycisków.
Poniżej dokładnie identyczny panel jak mój, czy świecić powinny tylko elementy wskaźników czyli cyferki, temp. nawiewu czy również kreski w suwakach ??
Obrazek

Ponadto na tych fotkach nie widać żadnych przewodów, idą tylko do kostki do przyciski A/C (klimy) pozostałych nie widać??
Obrazek


Powiedzcie czy dywaniki do 323P są identyczne jak do 323F.
Nie bardzo mogę znaleźć na allegro aukcji gdzie napisane jest że pasują do mazdy 323P – chyba mało popularne nadwozie :)


Zauważyłem jeszcze dzisiaj rano że pod wykładziną bagażnika w prawym rogu (w dołku) stoi woda.
Wczoraj długo myłem auto na myjni bezdotykowej, jak mogła się tam dostać woda ?
goldengate
 

Postprzez Olo500 » 21 mar 2011, 15:07

goldengate napisał(a):Ja u siebie mam inny panel, mam same suwaki, nie mam przycisków.
Poniżej dokładnie identyczny panel jak mój, czy świecić powinny tylko elementy wskaźników czyli cyferki, temp. nawiewu czy również kreski w suwakach ??

No właśnie ja mam taki jak Ty. Świecą się tylko elementy wskaźników (podobno pod spodem są tylko 2 żarówki), kreski świecą się światłem odbitym od wskaźników (w suwakach nie ma żarówek fabrycznie), chyba że przerobisz jak opisane powyżej.

Powiedzcie czy dywaniki do 323P są identyczne jak do 323F.
Nie bardzo mogę znaleźć na allegro aukcji gdzie napisane jest że pasują do mazdy 323P – chyba mało popularne nadwozie :)

Ja mam polgumu i te są bodajże od "F".


Zauważyłem jeszcze dzisiaj rano że pod wykładziną bagażnika w prawym rogu (w dołku) stoi woda.
Wczoraj długo myłem auto na myjni bezdotykowej, jak mogła się tam dostać woda ?

W tym miejscu co opisujesz jest zbiorniczek na płyn do tylnej szyby, pod zbiorniczkiem jest otwór jakbyś rozlał płyn aby nie stał w samochodzie, to może tamtędy wlałeś ...
Ostatnio edytowano 21 mar 2011, 22:43 przez Olo500, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 16:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez luki_92_92 » 21 mar 2011, 15:08

Nie mam pojęcia na jakiej zasadzie jest ten panel skonstruowany, aczkolwiek pewnie te białe kreski na suwakach są przeźroczyste więc pewnie wystarczy pod nie wmontować jakieś żarówki albo diody i się pod coś podpiąć np pod żarówki podświetlające resztę panelu żeby zaczynało świecić jak włączysz światła i tyle. Najlepiej byłoby jakbyś wyjął swój panel i go rozebrał i dokładnie obejrzał, szczególnie co jest pod tym plastikiem czarnym na drugiej fotce
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez goldengate » 21 mar 2011, 15:28

No właśnie ja mam taki jak Ty. Świecą się tylko elementy wskaźników, kreski świecą się światłem odbitym od wskaźników (w suwakach nie ma żarówek fabrycznie), chyba że przerobisz jak opisane powyżej.


Olo500, czyli czeka mnie demontaż całości.
Może jakieś konkrety ktoś ma jak wyjąć ten panel najszybciej co gdzie odkręcić aby czegoś nie urwać i nie zniszczyć?
goldengate
 

Postprzez Olo500 » 21 mar 2011, 22:32

goldengate napisał(a):
Olo500, czyli czeka mnie demontaż całości.
Może jakieś konkrety ktoś ma jak wyjąć ten panel najszybciej co gdzie odkręcić aby czegoś nie urwać i nie zniszczyć?

Hmm, to zależy o który panel Ci chodzi jak ten od nawiewów, to polecam najpierw poczytać trochę forum bo są zdjęcia i opisy tych co to na własnej skórze przeszli. Warto, bo będziesz wiedział gdzie co jest montowane, gdzie są zatrzaski itp (szukaj pod demontaż kokpitu, wymiana żarówek podświetlenia, zmiana koloru podświetlenia itp a jest tego sporo). Ja dziś wymieniałem podświetlenie w przycisku od regulacji świateł mijania, poszło lepiej niż się spodziewałem i nawet nie musiałem prawie nic rozbierać :D a po przeczytaniu opisów z forum wyglądało, że trzeba rozebrać co najmniej pół samochodu aby wyjąć ten przycisk. Ale ja mam inny kokpit ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 16:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez goldengate » 22 mar 2011, 15:03

czy w mazdzie 323P jest rezerwa paliwa, bo wyjeździłem teraz paliwa do minimum że po przekręceniu stacyjki wskazówka nawet nie drgnie do góry czyli praktycznie jest chyba pusto, a rezerwy nie ma.
goldengate
 

Postprzez pioterbezkitu » 22 mar 2011, 16:24

goldengate napisał(a):czy w mazdzie 323P jest rezerwa paliwa, bo wyjeździłem teraz paliwa do minimum że po przekręceniu stacyjki wskazówka nawet nie drgnie do góry czyli praktycznie jest chyba pusto, a rezerwy nie ma.


W mojej jest rezerwa, gdzieś około 10-12l :) Może żaróweczka Ci padła
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2010, 23:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323