Kilka pytan odnośnie Mazdy 323f BA 97r

Mazda 323 1994–1998

Postprzez goldengate » 22 mar 2011, 18:58

Mam napisane w instrukcji że rezerwy nie ma. Mam deskę rozdzielczą bez obrotomierza.

Narobiłem sobie dzisiaj problemu. Chciałem wyjąć ten panel regulacji nawiewu i okazało się że bardzo łatwo się do niego samego dostać, wystarczy wyciągnąć do siebie całą obudowę centralnego panela czyli to:
Obrazek

Lecz chcąc wyciągnąć sam moduł sterowania czyli to:
Obrazek

ciągnąć do siebie którą linka od suwaków wyskoczyła przeskoczyła nie wiem, efekt jest taki że suwak od kierunku nawiewu przesuwa mi się do połowy dalej nie chce, zaglądając pod spód widać że koło obrotowe z otworem nie chce się do końca obrócić, przypuszczam że przed wyjęciem sterowania trzeba odczepić wszystkie linki od suwaków gdyż chyba są naprężone, gdy walczyłem z tym suwakiem niedziałającym urwał mi się :(. Nie pozostaje nic nowego jak zamówić cały drugi panel sterowania.
Znalazłem na allegro za 50zł i pojutrze będę go miał u siebie.
Proszę Was o pomoc, jak go poprawnie zamontować w jakiej kolejności? Głównie chodzi o linki sterujące.
goldengate
 

Postprzez Leszek » 22 mar 2011, 19:15

goldengate napisał(a):Głównie chodzi o linki sterujące.

Linki najlepiej jest wyczepiać nie przy panelu a na drugim końcu. Przynajmniej ja tak robiłem w BA.

Będziesz musiał sprawdzić w nogach pasażera gdzie dokładnie te linki powinny dochodzić. Pogrzebać, sprawdzić jak sie poruszają tam elementy i wywnioskować jak to połączyć.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 18:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez pioterbezkitu » 22 mar 2011, 19:44

goldengate napisał(a):Mam napisane w instrukcji że rezerwy nie ma. Mam deskę rozdzielczą bez obrotomierza.

Narobiłem sobie dzisiaj problemu. Chciałem wyjąć ten panel regulacji nawiewu i okazało się że bardzo łatwo się do niego samego dostać, wystarczy wyciągnąć do siebie całą obudowę centralnego panela czyli to:
Obrazek

Lecz chcąc wyciągnąć sam moduł sterowania czyli to:
Obrazek

ciągnąć do siebie którą linka od suwaków wyskoczyła przeskoczyła nie wiem, efekt jest taki że suwak od kierunku nawiewu przesuwa mi się do połowy dalej nie chce, zaglądając pod spód widać że koło obrotowe z otworem nie chce się do końca obrócić, przypuszczam że przed wyjęciem sterowania trzeba odczepić wszystkie linki od suwaków gdyż chyba są naprężone, gdy walczyłem z tym suwakiem niedziałającym urwał mi się :(. Nie pozostaje nic nowego jak zamówić cały drugi panel sterowania.
Znalazłem na allegro za 50zł i pojutrze będę go miał u siebie.
Proszę Was o pomoc, jak go poprawnie zamontować w jakiej kolejności? Głównie chodzi o linki sterujące.



Ja mam poliftowe wnętrze, deska z obrotomierzem i może dlatego ta różnica w kontrolce rezerwy. Poza ty jak się naczytałem tu o tych żaróweczkach w nawiewie to zauważyłem, że u mnie nie jest podświetlany :( Ale póki co daję na luz nie przeszkadza mi to :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2010, 23:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Postprzez Olo500 » 22 mar 2011, 23:42

goldengate napisał(a):Mam napisane w instrukcji że rezerwy nie ma. Mam deskę rozdzielczą bez obrotomierza.

Masz taki sam silnik jak ja, więc bak pewnie też (55 l) i ile jest rezerwy nie wiem, ale kiedyś mi brakło jak przejechałem ok 50 km (po mieście) od czasu jak wskaźnik pokazywał zero i paliła się kontrolka. Do tego wszystkiego paliwa zabrakło mi jak jechałem już na stację (ok 1 km przed), tak że zablokowałem jeden pas ruchu na głównej krajowej drodze :D (po modernizacji krawężniki są tak duże że nie można na nie wjechać a na dodatek obok są tory tramwajowe więc nie można było zjechać na pobocze) i poszedłem z butelką po coli po benzynę. Wrażenia niezapomniane.

Narobiłem sobie dzisiaj problemu. ciągnąć do siebie którą linka od suwaków wyskoczyła przeskoczyła nie wiem, efekt jest taki że suwak od kierunku nawiewu przesuwa mi się do połowy dalej nie chce, zaglądając pod spód widać że koło obrotowe z otworem nie chce się do końca obrócić, przypuszczam że przed wyjęciem sterowania trzeba odczepić wszystkie linki od suwaków gdyż chyba są naprężone, gdy walczyłem z tym suwakiem niedziałającym urwał mi się :(. Nie pozostaje nic nowego jak zamówić cały drugi panel sterowania.
Znalazłem na allegro za 50zł i pojutrze będę go miał u siebie.
Proszę Was o pomoc, jak go poprawnie zamontować w jakiej kolejności? Głównie chodzi o linki sterujące.


No cóż, pytałeś jak to zdjąć, więc radziłem poczytać forum, bo tam było o tych cięgnach. Moim zdaniem to niepotrzebnie kupiłeś ten panel, bo jak nie masz nic połamane to po co, trzeba było zobaczyć co się blokuje, bo być może ciągnąc przez siłę, coś się za mocno przekręciło ale raczej nie w tym panelu tylko w środku pod kokpitem. Lepiej było te 50 zł przeznaczyć na dołożenie i kupienie zegarów obrotomierzem i kontrolką paliwa. Z tego co gdzieś jest na forum to wystarczy tylko zamienić zegary bo kable już masz położone, ba może i czujnik masz w baku. Tym bardziej z ramki, której zdjęcie wkleiłeś na 100% masz taki sam kokpit jak mam ja bo ta ramka (przynajmniej w takie formie jak przedstawiona) nie występuje aucie, którego zdjęcie na początku wkleiłeś (taką masz http://katalog-samochodow.pl/img/mazda- ... -16v-3.jpg)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 16:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez Leszek » 23 mar 2011, 00:04

No własnie coś mi nie grało. Na początku pokazałes zupełnie inny kokpit.. A jeśli masz taki jak kolega pokazuje to nie byłoby żadnego problemu z wytłumaczeniem co i jak...


Obrazek
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 18:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez goldengate » 23 mar 2011, 07:53

W tym rzecz że urwał mi się suwak od kierunku nawiewu – dlatego zamówiłem drugi panel, przykleić się tego raczej nie da gdyż dość ciasno chodzą suwaki a powierzchnia klejenia jest zbyt mała.

Wracając do samej wymiany panelu sterującego, udało mi się wymontować całą ramkę centralną:
Obrazek

Cała ramka trzyma się na zaczepach oprócz jednej śruby za popielniczką, czyli wyjmujemy popielniczkę odkręcamy śrubę i ciągniemy całą ramkę do siebie, ładnie wychodzi.

górny panel z zegarem, przyciskiem ogrzewania tylnej szyby i regulacją wysokości świateł wychodzi również łatwo od góry należy podwadzić śrubokrętem płaskim.

Najtrudniejsze jest wyjęcie panela sterującego nawiewem, gdyż trzymają go linki stalowe od regulacji. Linka od kierunku nawiewu jest przymocowana do koła przekładni na dole od strony kierowcy, linka od ciepła/zimna na dole od strony pasażera, lecz linka od obiegu wew/zew idzie gdzieś dalej i nie mogę jej zlokalizować.
Ktoś może z Was wie gdzie ona jest zamocowana. Pytanie również o stopień nawiewu, jak przypuszczam on jest sterowany elektrycznie tzn nie ma żadnej linki ?????

Naszukałem się dzisiaj obudowy filtra kabinowego lecz nigdzie nie mogę zlokalizować, prosze o bardziej szczegółowy opis gdzie powinien być, jesli natomiast w mojej wersji nie było go fabrycznie to czy można go założyć (dołożyć) czy wszystko jest przygotowane pod założenie filtra ??
goldengate
 

Postprzez goldengate » 23 mar 2011, 10:35

Jak się okazuje nie aby wymienić żarówkę podświetlenia nawiewu nie trzeba wyjmować całego sterowania (czyli odłączać linek) schodzi obudowa, poniżej fotka:

Obrazek

Obrazek
goldengate
 

Postprzez Olo500 » 23 mar 2011, 10:42

goldengate napisał(a): Pytanie również o stopień nawiewu, jak przypuszczam on jest sterowany elektrycznie tzn nie ma żadnej linki ??????

Stopień nawiewu jest na "prund" i reguluje się prędkość obrotową wentylatora.
Naszukałem się dzisiaj obudowy filtra kabinowego lecz nigdzie nie mogę zlokalizować, prosze o bardziej szczegółowy opis gdzie powinien być, jesli natomiast w mojej wersji nie było go fabrycznie to czy można go założyć (dołożyć) czy wszystko jest przygotowane pod założenie filtra ??

Dziwię się, że szukasz porad na forum – podsuwamy Ci linki a Ty z nich nie korzystasz. W forum jest cos takiego jak "szukaj" i jak pisałem znajdziesz tam odpowiedź na wszystkie swoje pytania (nie jesteś pierwszy co czegoś nie wie). Lenistwo raczej cnotą nie nie jest. Tu masz link viewtopic.php?p=128496#p128496 i http://tiny.pl/hd1cl i http://tiny.pl/hd1cn
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 16:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez martino-85 » 1 kwi 2014, 19:19

Super wskazówka co do demontażu paska nawiewu, bez konieczności odłączania linek itp. – wszystko elegancko poszło, bez problemów.
Dzięki za fotki.
martino-85
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323